KL-varaosat  Race.fi

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604970 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #165 : 16.01.2014, 14:39:19 »
Juu, tarvike putki.

Down-pipe ja katti-pätkä ovat alkuperäisiä ja kaikki muu vaihdettua ties kuinka monesti.

Etanoli tuottaa vesihöyryä uskomattomia määriä, joten silläkin lienen syynsä tapapään nopeaan tuhoutumiseen.
Ainakin takavaimennin on lähtenyt hapertumaan myös sisältäpäin.

Takavaimennin on tälläinen. Hengittää hyvin ja on hiljainen.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/148533/2-12-Turbo-vaimennin--o1125x47cm-o63mm


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #166 : 16.01.2014, 15:08:08 »
Juu, tarvike putki.

Down-pipe ja katti-pätkä ovat alkuperäisiä ja kaikki muu vaihdettua ties kuinka monesti.

Etanoli tuottaa vesihöyryä uskomattomia määriä, joten silläkin lienen syynsä tapapään nopeaan tuhoutumiseen.
Ainakin takavaimennin on lähtenyt hapertumaan myös sisältäpäin.

Takavaimennin on tälläinen. Hengittää hyvin ja on hiljainen.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/148533/2-12-Turbo-vaimennin--o1125x47cm-o63mm

Taitaa sit vaan tulla rosteriputki pitkässä juoksussa halvemmaks.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #167 : 16.01.2014, 19:09:32 »

Tosin ennen syttylastun veivaamista meinan veivata filmi-immun käyrät, sillä eipähän kuumalanka katkea, vaikka se tolkuttoman hidas onkin kuumalankaan verrattuna.

Sulla sitten eka LH 2.4 filmillä maailmassa..?  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #168 : 16.01.2014, 21:20:38 »
Minkä FIMMUn ajattelit laittaa? Boschilta saa tosi nihkeästi tietoa noista immuista, aika usean komponenetin speksit on suojattu autotehtaan vaatimuksesta, mutta yleismallin komponeneteista saa tarkemmat tiedot.

Minkä mittaista FIMMUA ajattelit?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #169 : 16.01.2014, 22:26:59 »
Sulla sitten eka LH 2.4 filmillä maailmassa..?  ;)

Voi olla tai voi olla olematta! Mistä näitä tietää!  :D

Ainakaan se ei ole minkään tai kenenkään projektin kopio valmiilla työllä luistellen!  :pomo:
Mutta se on semmoinen, kun sattuu tulemaan!

Minkä FIMMUn ajattelit laittaa? Boschilta saa tosi nihkeästi tietoa noista immuista, aika usean komponenetin speksit on suojattu autotehtaan vaatimuksesta, mutta yleismallin komponeneteista saa tarkemmat tiedot.
Minkä mittaista FIMMUA ajattelit?

Sellaista, jonka saa kohtuulliseen hintaan (halpa) ja jonka mittauskyky riittää sinne tonniin tunnissa (1000kg/h).

Ainoat speksit, mitä tarvitsen, on nopeus.  Ja se on filmeissä ongelmana!  Siinä missä -016/012 näkee alle 5ms muutokset voi filmissä olla 63% aika 15ms ja 100% aika 30ms. Käppyrän saa mitattua ja sitten se linearisointikäppyrän tekeminen on se "haaste" (=ongelma). Mutta kaipa siitäkin selviää muutamalla vinokoneella.  :D

Jos/kun hitautta on liikaa, pitäisi olla vielä oikea potentiometri TPS, mutta sellaisen vollen LH binäärin löytäminen onkin toinen temppu.  Tai ainakin sen purkaminen!

Puukotettua 984 binääriä meinaan testata seuraavaksi 954 boxissa, koska 954:ssa on jo se RAM-piiri ja kellokin taitaa tikittää sillä kipakammalla tahdilla. Mutta siinä logiikka härpättimessä voi olla eroja, kuten 96X binäärien kanssa on käynyt selväksi.  962 ei toimi oikein 954:ssa, vaikka 937 toimii hienosti, kunhan sen säätää kohdalleen.


 :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Tänään aamusella huomasin, että olipas kummallista kylmäkäyntiä.  No, tietysti oli, sillä olin laittanut vakiosuuttimet takaisin käppyröiden ajamista varten ja unohdin sitten samalla suuttimien etuvastusten ohituspaketin paikoilleen!  :facepalm:

No, liittin toiseen ja menoksi sitten!   :facepalm: Tämä on jo toinen kerta kun näin käy!  :facepalm: :facepalm: :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 16.01.2014, 22:29:07 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #170 : 17.01.2014, 11:51:04 »
Lh 3.1 on varustettu kaasupotikalla, sen binääri voisi olla näppärä lähtököhta?

Mites tälläinen fimmu:

0280 218 089

Näissähän on sellainen ero että nollavirtauksen signaali on eri.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #171 : 17.01.2014, 15:46:50 »
Lh 3.1 on varustettu kaasupotikalla, sen binääri voisi olla näppärä lähtököhta?

Mites tälläinen fimmu: 0280 218 089
Näissähän on sellainen ero että nollavirtauksen signaali on eri.

Mutta mistäs tuon 3.1 binäärin saa? Silti voi olla aikas "haaste" (ylivoimainen) tehtävä (ainakin minulle) purkaa tuon binäärin koodi yhtä pitkälle kuin 2.4.X sarjassa on tehty.

Tuo S80 IMMu on yksi vaihtoehto mutta kalliin puoleinen pikavilkaisulla. Vastaavan saapi jollain €60,- nurkilla mutta numero on eri.

Juu, tuo noin voltin perusjännite on tiedossa noista HFM-5 sarjalaisista IMMuista.

Qm/kg/h UA/V UA/V UA/V UA/V UA/V
8 1.4837 1.2390 – – –
10 1.5819 1.3644 1.2695 – –
15 1.7898 1.5241 1.4060 1.3395 1.2315
30 2.2739 1.8748 1.7100 1.6251 1.4758
60 2.8868 2.3710 2.1563 2.0109 1.8310
120 3.6255 2.9998 2.7522 2.5564 2.3074
250 4.4727 3.7494 3.5070 3.2655 2.9212
370 4.9406 4.1695 3.9393 3.6717 3.2874
480 – 4.4578 4.2349 3.9490 3.5461
640 – – 4.5669 4.2600 3.8432
850 – – – 4.5727 4.1499
1000 – – – – 4.3312


Tuo tonni tunnissa on siksi, että se on -012 IMMun absoluuttinen maksimimäärä ja riittänee siihen, mitä vinokone nipussa kestää ilman alakertaremonttia. Vaikka ns. varsinainen speksimaksimi on tuolle -012 IMMulle 640kg/h. 016:lle lupaillaan 470kg/h lukemia ja absoluuttinen raja on siellä 600kg/h kantturoissa.

"Sillä silmällä" olen katsellut 0280 218 108 numeroista, jonka saa edukkaasti!  ;)

Ainoa pelkoni on, ettei sen nopeus riitä kuumalankaan verrattuna.  :-[
« Viimeksi muokattu: 17.01.2014, 16:05:32 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #172 : 17.01.2014, 16:21:47 »
Ehkä sen hitauden takia filmi-immumoottoreissa on kaasupoti ja MAP-anturi. Täytyy laittaa skooppi Immuun (Audi A8) kiinni B4204 kun ensi kerran ajetaan penkissä volvolla.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #173 : 17.01.2014, 16:58:58 »
Ehkä sen hitauden takia filmi-immumoottoreissa on kaasupoti ja MAP-anturi. Täytyy laittaa skooppi Immuun (Audi A8) kiinni B4204 kun ensi kerran ajetaan penkissä volvolla.

Mutta taas filmi-immun saa painepuolelle... Jotenka voi olla ihan toimiva vrt lankaimmu ennen ahdinta? Vai?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #174 : 17.01.2014, 17:21:18 »
Ehkä sen hitauden takia filmi-immumoottoreissa on kaasupoti ja MAP-anturi. Täytyy laittaa skooppi Immuun (Audi A8) kiinni B4204 kun ensi kerran ajetaan penkissä volvolla.

Oma syynsä on myös "nilkuta himaan" toiminnossa ja diaknostiikassa. IMMun vika/toimintahäiriö tulee esille jos autossa on TPS-potikka mutta LH:ssa se IMMun toiminta aiheuttaa omituisia sekoiluja ja vasta langan katkettua se menee vikatilaan.

Mutta kerroppas mitä skooppi näyttää siitä filmi-IMMusta kunhan olet mitannut sen.

Tuolla info topicissa on kuvatuksia IMMun signaalista ja muistaakseni aikajana on millisekunteja kuvatuksissa.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24583.0

Mutta taas filmi-immun saa painepuolelle... Jotenka voi olla ihan toimiva vrt lankaimmu ennen ahdinta? Vai?

Jep!  Siinähän se onkin, riittääkö sen nopeus sielläkään asialliseen kaasuvasteeseen. Mutta hitaissa polkimen liikkeissä se kyllä toimii!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #175 : 17.01.2014, 17:27:05 »
Mutta hitaissa polkimen liikkeissä se kyllä toimii!
Onko vanhassa pappavolvossa muunlaista polkimen liikettä olemassakaan?  ;D


Täytyy kyllä nostaa hattua kun näin syvällisesti perehdytään vakioruuttaan, jonka puolet porukasta näkee sudeksi.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #176 : 17.01.2014, 21:02:53 »
Onko vanhassa pappavolvossa muunlaista polkimen liikettä olemassakaan?  ;D
On!    :D
Minulla se on monasti ON/OFF-poljin!  ;D

Täytyy kyllä nostaa hattua kun näin syvällisesti perehdytään vakioruuttaan, jonka puolet porukasta näkee sudeksi.

Se joka väittää LH:ta sudeksi ei tiedä siitä mitään ja ymmärtää vielä vähemmän!  >:(

Sillä se on yllättävän edistynyt härveli, joka yllättää vieläkin ominaisuuksillaan!  :D
Ja pirun hyvin säädettäväkin vielä!  :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #177 : 17.01.2014, 22:40:56 »
Tohon nopeaan rikastukseen saa WOTin kytkemisellä... Tietty sekään auta ihan kaikkiin tilanteisiin...  :)

LH on okei, mutta EZK on jumala. Vielä kun nakutuksen ilmetessä tiputtais ahtoja olis ihan kingi.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #178 : 18.01.2014, 12:18:10 »
On!    :D
Minulla se on monasti ON/OFF-poljin!  ;D

Se joka väittää LH:ta sudeksi ei tiedä siitä mitään ja ymmärtää vielä vähemmän!  >:(

Sillä se on yllättävän edistynyt härveli, joka yllättää vieläkin ominaisuuksillaan!  :D
Ja pirun hyvin säädettäväkin vielä!  :2funny:

No, aikasekseenhan se on hyvä ruisku, mutta ehkä sudeks ei väitä ne, jotka ei tiedä siitä mitään, vaan ne, jotka tietää niistä paremmistakin ruiskuista. Ominaisuuksia hieman uudemmissa on vielä moninkertasesti :D

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #179 : 18.01.2014, 12:28:57 »
Olen tässä jo pidemmän aikaa pähkäillyt EZK:n ihmeellisiä omituisuuksia, eikä selville ole vieläkään tullut se, miksi EZK:ssa on neljä kertaa se sama kartta tai oikeastaan koko ohjelma.

Löytämäni tiedon mukaan se käytettävä koodiosuus valitaan ns. jumppereilla lootaa kasattaessa.  Mutta kaikkien karttojen ennakot ovat identtisiä, joten se lienen perua siitä, että joskus karttoja on rakennettu erilaisille polttoainelaaduille.

Liittyy tavallaan EZK:n ennakkomodiin, sillä kahdella pinnillä voi valita ne +/- 3 astetta ennakot ja parilla muulla valintapinnillä luultavasti voi valita johtosarjan puolelta sen käytettävän kartan.  Koska auton valmistajalle helpointa on tehdä johtosarjaan maakohtaisia muutoksia, verrattuna siihen, että valmistettaisiin läjä eri version EZK:ta. Tosin EZK:n valmistusaikana tuo ohjelmointi helpottui melkoisesti, joten raudassa luultavasti on valmius tähän vieläkin.

Tämän vahvistamiseksi pitäisi välpätä siellä pirun rattiakselin luona sellainen jumppatuokio, ettei paremmasta väliä.

Laiskuuttani en jaksa tehdä sitä, joten jos jollakin olisi hyviä valokuvia kuorettomasta EZK:sta ja tytärkortista, niin asiaa voisi pähkäillä siitä käsin.

Oikea kartta EZK:n neljästä vaihtoehdosta valitaan tuossa kuvassa oikealla näkyvillä vastuksilla: http://sekokupu.pp.fi/EZK/2014_01_10/IMG_4877.JPG

 

Carcom Oy  Ateho