Samppasport  Futurez

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604933 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #240 : 07.02.2014, 18:46:28 »
Tuossa nuo Dekat sitten ovat! Putipuhtaat ja täysin uutukaiset!  :)



Joten sunnuntaina asennus hommiin ja ahkeraa säätöä!  :D

Mistä ostit ja mitä kustansi?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #241 : 07.02.2014, 19:07:01 »
Mistä ostit ja mitä kustansi?

Finjektorilta ja maksoi hitusen yli €200,- kuluineen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #242 : 07.02.2014, 23:51:14 »
Kiitoksia Mikan puhelinavusta tänään. Bensapumppu teki teki tenän abc:n pihalle heinolaan ???... Olis tod näk jäänyt vaihtamatta ilman apuja. Kestihän se pumppu 332tkm. ja päästiin jatkaa matkaa :hello:
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #243 : 08.02.2014, 00:03:20 »
Ollos hyvä vain!  Pientähän se puhelimessa neuvomiseni oli, mutta hyvä että matka jatkui, vaikka siihen pidempi tauko tulikin.  :)

Tämä olkoon muistutuksena jokaiselle, että siinä 300tkm jälkeen alkuperäisen Boschin pumpulla eletään laina ajalla liki aina!  :hello:

Itselläni vaihdon hetkellä oli +400tkm mutta pumppu oli odottanut laiskaa vaihtajaa jo 40tkm. Kaverin kontista se pumppu hajosi jo 270tkm kohdalla ja toiselta 330tkm kohdilla. Tämä kertoo siitä, että käyntitunteja minulla on liki sama määrä, mutta taivalta on taitettu enemmän, joten keskinopeus on ollut suurempi (maantie ajoa, eikä kaupunkisuhaamista).

Pumppu voi oireilla pienellä nykimisellä tai olla liki kokonaan oireeton, kunnes päättää eläköityä kerralla!

On samoja oireita muillakin näköjään!
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=41781.msg785636#msg785636

 :-[


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #244 : 09.02.2014, 21:25:28 »
Taas sitä motorsporttia, eli lisää säädetty ja veivattu!  :arkkupakastin:



Dekat kiinni ja flexitune on nyt irti ohjaamasta suuttimia!

Hitusen säätöä ja kerrasta käyntiin. Hienosäätöä vaatii vielä karttoihin ja täytyy tutkia tuota suuttimien avautumisaikoja.

Ja se pirullinen lambda-säätö tekee kiusaa karttojen säätämisessä ainakin tyhjäkäynnillä, sillä siellä se elää ihan omaa elämäänsa ja sopeuttelee itseään ihan omin algoritmein.

No, toisaalta tyhjäkäynti tai oikeammin liikkumattomassa tilassa LH:n on syytä käydä stoikassa ainakin katsastuskonttorilla.  ;)

Katsotaan miten toimii laihaseoksilla ja uusilla suuttimilla, kunhan säädöt on paikallaan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #245 : 09.02.2014, 22:28:30 »
Mitsun 19T paikalleen  :)
940 classic
Amazon -68

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #246 : 10.02.2014, 18:49:56 »
Mitsun 19T paikalleen  :)

Ei nyt vielä!  :3/4 jättää sen:     ;D 


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #247 : 10.02.2014, 18:52:51 »
Ei nyt vielä!  :3/4 jättää sen:     ;D

Omaani laitoin kansipahvi rempan yhteydessä, kyllä se toi vetoja lisää. Pitäs vielä ostaa isommat suuttimet, kunnon cooleri ja kytkin uusia.
940 classic
Amazon -68

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #248 : 11.02.2014, 13:23:03 »
Omaani laitoin kansipahvi rempan yhteydessä, kyllä se toi vetoja lisää. Pitäs vielä ostaa isommat suuttimet, kunnon cooleri ja kytkin uusia.

Sitten vasta katselen asiaa, kun ahdin alkaa olla remonttia vailla.

Mutta LH:n säätämisestä.

Eilen taasen iltasella innostui ekoilemaan Wiinavolvolla ja kyllä se LH:n lambda-säätöosasto on suorastaan saatanallinen kapistus!

Ihan se pirun purkki (LH) toimii ihan perusasetuksilla, kunhan se on saanut sopeutua rauhassa yli tuplasti isompiin suuttimiin (318 vs. 668)!  :o
Toki sopat ovat armottoman paksulla ahdoilla tuolloin, mutta muutoin se pelittää yllättävän hyvin.  :idiot2:

No, iltasella vedin LH:sta liittimen irti, että ne sopeutusarvot taatusti nollaantuvat, ja käyn tänä iltana uudelleen hommaan.
Pitää ilmeisesti kehitellä joku resetti tuolle RAM-muistille, että pääsee eroon niistä sopeutusarvoista ennen jokaista säätösessiota. Ja vaikka siellä binäärissä on se lippu siitä lambdasäädöstä päälle/pois, niin se ei kyllä sitä kokonaan poispelistä tiputa siltikään, vaan se jää kummittelemaan taustalle mystisesti.  Joko kehittelen jonkin kusetuksen sille lambdatiedolle, mikä ei luultavasti toimi, sillä LH huomaa aikas pian, ettei lambda ole pelissä tai sitten resetoin boxin määrävälein.

Kyllä se säätäminen on saatanallinen savotta, ellei sitä pysty tekemään yhdellä sessiolla.

Ja kun olen kuluttanut melkoisesti aikaa selvittääkseni mikä kartta, vakio ja lippu tekee mitäkin, niin sillä aikaa se lambda-säätö tekee omia tepposiaan. Kiihdytyskartatkin ovat vielä arvoitus toiminnaltaan, sillä ne eivät edes oleskele siellä, missä niiden luulisi olevan tai kuten ne jossain vanhoissa binääreissä ovat.

Pitäisi ilmeisesti tehdä emulaattori ympäristö, jotta voisi tutkia tuota purkkia ihan sisällä ja työpöydän ääressä ja vielä sitten valmiiksi tutkitun purkin säätöreissua varten autoon.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #249 : 11.02.2014, 14:42:24 »
Samaa kommentointia turbobricksien sivuilla, manaavat että se säätö vaan menee siihen lamda ykköseen vaikka mitä säätäisi. Yhtenä päivänä kaikki ok, ja seuraavana päivänä taas ei.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #250 : 11.02.2014, 14:46:56 »
Sitten vasta katselen asiaa, kun ahdin alkaa olla remonttia vailla.

Ota se siltä kannalta, että teet ennakoivan huollon.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8928
  • Teiden tukko
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #251 : 11.02.2014, 15:20:23 »
Ota se siltä kannalta, että teet ennakoivan huollon.

Kannatan tätä. Vaikka omaan tuli "vain" 15G, niin kyllä ero oli havaittavissa muuten lähes vakiolla kokoonpanolla.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #252 : 11.02.2014, 15:59:11 »
Samaa kommentointia turbobricksien sivuilla, manaavat että se säätö vaan menee siihen lamda ykköseen vaikka mitä säätäisi. Yhtenä päivänä kaikki ok, ja seuraavana päivänä taas ei.

Varmaan muutkin ovat kironnett tuo purkin lambda-rakkauden alinpaan syöveriin.
Saan minä sen pysymään alle 3500rpm kierroksilla laihalla jatkuvasti kikkailemalla koodin kanssa, mutta ongelmani onkin lähinnä niiden viiden suutinvakion kanssa, jolla pitäisi saada skaalattua kartta sopivaksi. Kyllä viiden suutinvakion kanssa, eikä neljän kuten yleisesti luullaan. Tai ainakin luulen sitä vakioksi, sillä se käyttäytyy vastaavalla tavalla.

Yksi vakio ainakin skaalaa kartan yläpäätä, yksi sitten lienen alapäätä ja kolme muuta sekoittaa koko pakan.
Mutta kyllä sen pystyy skaalaamaan, koska samaa purkkia käytetään mm. 5,4L 8V koneessa, joka on hauskasti 2,3L vinokonetta suurempi.

Suuttimien skaalamiseksi ei toimi se #1 vakion muuttaminen sillä yksinkertaisella kaavalla Wiinan kanssa tai toimii, kun jättää loput lambda-säädön hoteisiin. Tähän vielä sekaantuu se sekasikiö PID-säädin, niin soppa on sellainen keitos, että oksat pois!  >:(

Tuolloin se mielellään vetää paksulle siellä kiihdytyksissä, koska pääkorjauskartta skaalautuu jotenkin omituisesti. Bensallahan tuo menee ilman ongelmia, mutta Wiinalla poistutaan voimapaksulta ylipaksulle ja veto kärsii liikaa.

Lisäksi kun Wiina tarvitsee aivan eriluokan käynnistysrikastukset, niin sepä siitä haasteen tekeekin. Tai oikeastaan käynnistysrikastukset saa riittäviksi, mutta se pirun siirtymä sinne kylmärikastus sopille tyssää sitten ja kone sammahtaa hörätämisen jälkeen.

Täytyy suorittaa kriittisiä eläinkokeita seuraavaksi sen lambda "ei päällä" ajastimen kanssa.

Tuossa säätämisessä sen haitan tekee se, että kun vakioita välppää, niin purkki tallentaa muistiinsa niitä arvoja. Kun seuraavan arvon muuttaa liian isolla askeleella, tulee heti vikakoodit 3-2-2 ja 1-1-2 (IMMun lanka poikki ja purkki viduillaan). Sen seurauksena mennään osittaiseen "nilkuta himaan"-moodiin. Siitä pääsee kyllä eroon nollaamalla koodit ja starttaamalla uudelleen. Mutta se tekee hommasta pirun hidasta&työlästä.

Toisaalta voisihan sitä puljata 937 binäärin kanssa, mutta se on niin pirun karkea verrattuna 954:seen.

Eli homman nimi on se, että melkein vakio kartta skaalataan liki kohdilleen koko alueensa puolesta kuormatiedon osalta. Eli tyhjäkäynti alimmalle tai toiseksi alimmalle riville maksimissaan ja täysahdot sinne ylimmälle riville, siten, ettei siitä juurikaan nousta ylöspäin, koska muutoin säädettävyys katoaa sinne jonnekkin sen mystisen soppien laskentakaavan uumeniin ja sopat ovat mitä sattuu.

En puutu kierroslukualueeseen lainkaan, koska minun ei tarvi sitä skaalta automaatin vuoksi.

Tämän jälkeen käydään vasta kieromaan sitä pääkarttaa kunnolla, vaikka ne isoimmat muutokset olen jo tehnyt sinne ahdoille nousun nurkille.

Tähän asti olen löytänyt kolme kiihdytyskartaa, joita välppään kunnolla vasta sitten kun pääkartta on periaatteessa kuosissaan.
Alustavasti näyttää myös sille, että kiihdytysrikastukset ovat kolmessa kerroksessa sen mukaan, mikä on kuormatiedon muutoksen suuruus ja nopeus.

Ja vaikka säätäisin lambdan tippumaan pois päältä 1000rpm kohdilla, se kummittelee siellä taustalla sen perskeleen korjausalgoritmin avulla ja tekee ainakin LTFT korjausta siellä taustalla, mikä se murheen kryyni onkin, koska perussäätö vaeltaa hitaasti kokoajan.

Kun saisi purkin alkuperäisiltä suunnittelijoilta edes tiedon niistä 512 vakiosta, mikä he ovat piilottaneet niille kahdelle AREA 51:lle. Osa niistä on vikakoodeihin liittyviä rajaparametrejä ja osa taasen tekemisissä soppien laskennan kanssa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #253 : 11.02.2014, 16:19:42 »
Kun saisi purkin alkuperäisiltä suunnittelijoilta edes tiedon niistä 512 vakiosta, mikä he ovat piilottaneet niille kahdelle AREA 51:lle. Osa niistä on vikakoodeihin liittyviä rajaparametrejä ja osa taasen tekemisissä soppien laskennan kanssa.

Ei muuta kun metsästämään asiasta tietävää suunnittelijaa (bosch).. ja kokeilemaan kuinka helposti se on korruptoitavissa :)
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #254 : 11.02.2014, 19:21:37 »
Ei muuta kun metsästämään asiasta tietävää suunnittelijaa (bosch).. ja kokeilemaan kuinka helposti se on korruptoitavissa :)

Voipi olla, etteivä ne kaverit ole enää töissä siellä, vaan eläkkeellä!  :o


Tilanne raporttia täältä säätämöstä tienpäältä.
Nyt se on empiirisesti todistettu, että LH2.4.4 binääri/boxi versio 954 pystyy tallentamaan vikakoodeja enemmän kuin kolme kappaletta, missä luulossa minä itsekkin olen ollut.

Kikkaillessani sain aikaiseksi koodit 1-3-3, 3-1-1, 3-2-2 ja 1-1-2 yhtäaikaisesti!  :o :hello:

Ja voi ristus kuinka laihalla se tyhjäkäynnin seutu on ns. "pääkartassa"!  :o

Ja kyllä sopat rikastuvat jotenkin oudon epälineaarisesti kierrosten myötä, vaikka luku on sama itse kartassa läpi saman kuormatietorivin.

No, testaaminen jatkuu ja Wiunaa poltetaan urakalla koko tankki jos ehtii!  :idiot2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

KL-varaosat  Race.fi