Carcom Oy  Ateho

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604970 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #300 : 20.02.2014, 10:10:05 »
Boschin lambda-anturi vauxhall verkkokaupassa jotain 50 €, tässä kohtaa en
säästänyt.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #301 : 20.02.2014, 11:18:26 »
Boschin lambda-anturi vauxhall verkkokaupassa jotain 50 €, tässä kohtaa en
säästänyt.

67e "kivijalkakaupassa",  tosin johto oli valmistettava itse.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #302 : 20.02.2014, 14:55:26 »
67e "kivijalkakaupassa",  tosin johto oli valmistettava itse.

Jep, lambda on boschilaisena niin halpa, ettei tarviketta kannata käyttää. Koska siinä ei säästä kuin kympin tms.
IMMuissa hintataso on erilainen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #303 : 20.02.2014, 19:03:48 »
Jep, lambda on boschilaisena niin halpa, ettei tarviketta kannata käyttää. Koska siinä ei säästä kuin kympin tms.
IMMuissa hintataso on erilainen.

Uus -012 immu boschina maksaa jotain n. 570€ ja runkopantti 120€. Ai nii ja tehdastilaus. :D :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #304 : 20.02.2014, 21:08:37 »
Kiitokset puliukolle nopeasta postiin laitosta!  Saat ensiviikolla uuden takaisin!

Uusi IMMu on kiinni ja auto käy ja kukkuu. Yksi ilta nuhaisella -016 IMMulla alkoi ahdistamaan pahasti!

IMMu näyttää sisältä tälle!


Ja vastuselementin resistanssi on 21,5 ohmia!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #305 : 20.02.2014, 21:10:24 »
Kiitokset puliukolle nopeasta postiin laitosta!  Saat ensiviikolla uuden takaisin!

Uusi IMMu on kiinni ja auto käy ja kukkuu. Yksi ilta nuhaisella -016 IMMulla alkoi ahdistamaan pahasti!

IMMu näyttää sisältä tälle!


Ja vastuselementin resistanssi on 21,5 ohmia!

No probleemo!  :hello:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #306 : 20.02.2014, 21:21:38 »
Vanhan IMMun saa näköjään korjattua!



Langan pituus riittää uudelleen hitsaamiseen.

Tuo toinen IMMu vaatii uuden linearisointikäyrän, koska 012 ei toimi suoraan!

Joten ferrarin IMMu ei ole jokapojan härveli, vaan se vaatii juurikin tätä motorsporttia! Täytyypä alkaa väsäilemään ja tuottamaan mitattua dataatm!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

AUH

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #307 : 20.02.2014, 21:24:09 »
Puliukon laittama linkki on itelläki yv:ssä tallessa ja imm menee tilaukseen kuhan vaan raaskii!  :)
Tää topicci on kyllä niin mukavaa luettavaa. Mahtavaa kun kerrotaan reilusti mitä tehään. Auttaa kovasti tämmöstä tumpeloa ees saamaan pienen käsityksen miten mikäkin toimii!  :hello:

edit:pitää vissiinki harkita tuota imm tillaamista?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #308 : 20.02.2014, 23:24:40 »
Tää topicci on kyllä niin mukavaa luettavaa. Mahtavaa kun kerrotaan reilusti mitä tehään. Auttaa kovasti tämmöstä tumpeloa ees saamaan pienen käsityksen miten mikäkin toimii!  :hello:

Ollos hyvä vain! Tuottamani tieto on tarkoitettu harrastajien hyväksi, koska tätä tietoa tuntuvat nämä "tietäjät" panttaavan tai sitten he eivät oikeasti tiedä.....  Tai heillä on kaupallinen intressi olla kertomatta! Tämän kaupallisen puolen ymmärrän kyllä yrittäjillä, mutten harrastus-bisnestä tekevillä, sillä tämän tiedon tuottaminen ja sen hyödyntäminen vaatii hitusen kalustoa. Lastun poltto vaatii tietoa ja välineitä, joita ei kannata hankkia yhden tai kahden lastun vuoksi.

Mutta mitatulla datallatm moni harrastaja pääsee pirun paljon pidemmälle kuin haparoimalla pimeässä!  :pomo:

edit:pitää vissiinki harkita tuota imm tillaamista?

Jep! Harkitse tosiaan!

Jos et saa linearisointikäyrää jostakin, niin lastun teko vaatii emulaattorilla useita satoja litroja polttoainetta ajettuna, ajasta puhumattakaan!  :buck2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #309 : 21.02.2014, 20:30:30 »
Kovin herkästi tuo "ferrarin" IMMu reagoi. Liki viitisen volttia lähtöjännitettä paikallaan kierrättäen 5500rpm.

Täytyypä tutkia lisää myöhemmin tuota, sillä IMMun pohjaaminen ei ole hyvä asia. Ja pirskatti, unohdin mitata, mitä se antaa ulos kun kone ei käy.

Täytyypä tekaista linearisointikäppyrä siihen sunnuntai-iltasella miitin jälkeen.

Tyhjäkäynnillä tuo muuten antaa 2,21V 750rpm.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2014, 20:35:14 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #310 : 21.02.2014, 22:56:01 »


Kuvatuksessa kierrätyksiä sinne +5000rpm.

Jännite nousee sinne 4,64V asti noilla kierroksilla. Joten täytyy tutkia, josko tuo IMMu antaa isompaa jännitettä kuin 5V kuten -016 ja -012 antavat.

No, asia selviää, kun tekaisee (eli mittaa) sen linearisointikäppyrän.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #311 : 24.02.2014, 00:38:30 »
Hitusen mittailtu noita linearisointi käppyröitä -016 IMMun ja "Ferrarin" väliltä.

Ensimmäisessä sarakkeessa tulos ilman virtausta.
Koodia: [Valitse]
Ferrari  1,44 2,80 2,92 3,00 3,16
016 1,60 3,00 3,12 3,20 3,40

Jäi testi setupin virtaamat vajaiksi, joten täytyy viritellä lisää sitä virtaamaa!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #312 : 24.02.2014, 12:45:02 »
Minusta tässä on "huvittavinta" se, että kaikki panttaavat tietojaan kartoista ja tuloksista, kuin ne olisivat valtionsalaisuuksia!  :-[

Kyllähän ne tavallaan ovatkin, tosin ei valtionsalaisuuksia, vaan liikesalaisuuksia kun ajetaan kilpaa tai myydään softia. Eihän ilmaisen tiedon jakamisessa ole järkeä, jos kyseisellä tiedolla on tarkoitus tehdä rahaa. ;)

Harrastajat jos ei keskenään jaa tietoa, niin siinä taas ei ole mitään järkeä.
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #313 : 24.02.2014, 15:36:37 »

Ensimmäisessä sarakkeessa tulos ilman virtausta.
Koodia: [Valitse]
Ferrari  1,44 2,80 2,92 3,00 3,16
016 1,60 3,00 3,12 3,20 3,40

Edellisen viimeinen suurin tulos lienen mittausvirheen kanssa tekemisissä. Tosin virhe on aika pieni, jos sitä on (0,04V).

Virtauksia viritetty hieman ja tulos
Ferrari   3,24
-016      3,44

Ja erotus on edelleen se 0,2V.

Miitissä oli keskustelua tuosta LH:n kaipaamasta nopeussignaalista. Sen saa näppärästi vaikka pöllittyä ABS:stä, jos lankussa ei ole sähköistä nopeusmittaria.

Ja jos autossa ei ole ABS:ää, niin kakkoseenkin saa sellaisen etunavan, jossa sellainen on. Siitä sitten suoraan piuha LH:lle ja homma rokkaa!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3196
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #314 : 24.02.2014, 15:45:54 »
Edellisen viimeinen suurin tulos lienen mittausvirheen kanssa tekemisissä. Tosin virhe on aika pieni, jos sitä on (0,04V).

Virtauksia viritetty hieman ja tulos
Ferrari   3,24
-016      3,44

Ja erotus on edelleen se 0,2V.

Miitissä oli keskustelua tuosta LH:n kaipaamasta nopeussignaalista. Sen saa näppärästi vaikka pöllittyä ABS:stä, jos lankussa ei ole sähköistä nopeusmittaria.

Ja jos autossa ei ole ABS:ää, niin kakkoseenkin saa sellaisen etunavan, jossa sellainen on. Siitä sitten suoraan piuha LH:lle ja homma rokkaa!

Anteeksi hieman ohi aiheen OT. Onnistuisiko tuo nopeussignaali vaiherimittarillisessa laittamalla esimerkiksi näitä ralliautoissakin käytettäviä TerraTripin tai vastaavan antureita. Lähinnä että vaatiiko se juuri tasan teityn tyyppisen ABS anturin signaalin vai pystytkö itse muokkaamaan senkin kartan sopivaksi?

http://www.autoracing.fi/terratrip-vaijerianturi

Tai jossei vaiherin väliin niin impulssianturi jolle riittä napaan hitsattu knööli tai mutteri joka rikkoo signaalin.

http://www.autoracing.fi/terratrip-impulssianturi



MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy