Proturbo  Autodiagnoosi

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604976 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #450 : 30.05.2014, 22:56:18 »
Tiedän....

Ne noudattavat tietääkseni samaa "konseptia",  -012 IMMu, 630cc suuttimet ja that's it!
Ei käynnistysrikastuksia, ei kylmäkäyntirikastuksia wiinalle sopivina ja niin edelleen...
En tosin 100% varma, mutta kaikki muut joihin olen törmännyt noudattavat "konseptia".


Bensalla konsepti toimii näin: 012 IMMu ja n. 450cc/min suuttimet, ei muuta!

Juu, valitettavasti itsekkään en ole nähnyt faktaa mitä muutoksia tehty, mutta kyseinenkin kaveri tuntuu aika hyvin tietävän mitä tekee, joten en olisi ihan varma.
Puliuk0lla on selkeesti jopa jotain tietoa stonin lastuista? Mielellään kuulisin sitten tarkempaa faktaa!

Lainaus

Tällä hetkellä ei yhtään kunnollista ole tullut itselleni vastaan...

Miiiikkani™ tuossa ylempänä kertoi perus asiat mistä on pakko lähteä liikenteeseen, tai muuten menee vituiks.

Tai no voihan sitä ajaa nakuttavalla autolla, paljon kuluttavalla jne. Mutta onko siinä järkeä... Tai edes ylistää niitä lastuja kun ei ihmisillä väliä.
Tosin jos tekee noin niin se on sitä "oikeata" virittämistä.  ::)

T. Wäärin wirittäjä 2

ps. Lyhyt vastaus: tuskin kenelläkään kunnollisia lastuja (vielä?), aja siis itse omasi? Koska niitä ei voi kukaan ilman ajamista/tiedonkeruuta tehdä muutenkaan.

Nyt on fanaattisuus huipussaan, luultavasti joka aamu klo 9:00 kumarrat mikanin 945:sta kohti? :D

Usko tai älä, mutta kunnollisia lastuja on myynnissä, toki yksilöllinen on aina parempi, mutta ei esim hituningin lastut mitään huonoa ole.

Myös itseäni kiinnostaa kovasti nämä kovasti puhutut "kuuluisat lastut", mitä ne oikein ovat, tai kenen tekemiä? Tietenkin helpompi ehkä sanoa näin jos kaikki puliuk0lle vastaantulleet lastut ovat olleet huonoja, mitä ne kyseiset lastut ovat olleet?
« Viimeksi muokattu: 30.05.2014, 23:04:35 kirjoittanut sekokupu »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #451 : 31.05.2014, 00:36:13 »
Ei kannata niin vakavissaan ottaa. Fanaattisuus... Hah, perusasiat kuntoon niin fanaatikko. Trolli.  ;D

Jos esim. 016 immu ei riitä niin turha sitä yrittää sille lastua vääntää. Tai no jokainen saa tehdä mitä haluaa. ::)

Toni (4kpl), Viking, tlao ym ym.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #452 : 31.05.2014, 12:59:39 »
Projektipäiväkirjoissa pidämme sitten asiallisuuden huipussaan ja trollailun minimissään.

Tämä tässä vaiheessa muistutuksena kaikille. OT-keskustelu eri lastuista voidaan käydä jossain muualla. Tämä topic koskee mikan ihan omia lastuja.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #453 : 31.05.2014, 16:54:48 »
Juu, valitettavasti itsekkään en ole nähnyt faktaa mitä muutoksia tehty, mutta kyseinenkin kaveri tuntuu aika hyvin tietävän mitä tekee, joten en olisi ihan varma.

Sitä en kiistä, etteikö tämän Stonin lastujen kartat olisi parhaita ei-kaupallisten tekijöiden tekemisistä ja ainakin hänen omaa tuotantoaan, eikä puhdas kopio jostakin muusta lastusta.  Ilmeisesti ovat hyvinkin toimivia vakiossa ja lievästi viritetyssä.

Ja kyllä hänellä on selvästi tietoa moottoreista yms. jutuista mutta....

No, tuosta alla olevasta voi päätellä jotakin!
Lainaus
Fits also for the 3"AMM with 445cc/min (Gasoline) or Siemens 630cc/min (E85 ) injectors

E85 Bio-Ethanol chip:

    Better cold start enrichment during cranking (still not enough)

Eli konseptilastu skaalauksen osalta.

Joten oikeasti täällä (Suomessa) taitaa liikkua vain kaksi merikonttia LH:n voimin, jossa suuttimet on skaalattu niinkuin Boschin insinöörit aikoinaan ovat sen tarkoittaneen tehtäväksi!

Eli suutinvakiolla #4 tehdään skaalaus sopivaksi ja loput hierotaan sen mukaan.

Nyt on fanaattisuus huipussaan, luultavasti joka aamu klo 9:00 kumarrat mikanin 945:sta kohti? :D
Usko tai älä, mutta kunnollisia lastuja on myynnissä, toki yksilöllinen on aina parempi, mutta ei esim hituningin lastut mitään huonoa ole.

Asiaa!  Kaikki muutkin voivat kumartaa tännepäin!  :2funny:   ;)

Niin lastujen hyvyydestä on aika vaikea päätellä yhtään mitään, ellei vertailupohjaa ole.
Vertailua voi tehdä kokeilemalla kahta erilaista lastua. Ostric:n omistajilla se on helppoa, vaihtamalla pelkästään muistipankkia ja heti pääsee tutkimaan miten ne toimivat erilailla.

Esim. eräs LH:n säätäjä (ulkomainen) käyttää 981 biniä vinokoneessaan siksi, että se seuraa lambdaa oikein hyvin.
Mutta hänkään ei tiennyt, että juju on siinä LH:n sovelletussa PID-säätimessä. Jonka olen omassa 954:ssa vääntänyt ihan uuteen uskoon vakioon nähden!

Tälläinen on yksi (monista) PID-kartoista vakiona:


Ja tälläiseksi olen sen veivannut:


Ja vielä ne käyttämäni syttylastun kipupisteet:




Olen hämmästellyt sitä, kuinka vähän kukaan kysyy yhtään mitään LH:n säätämisestä täällä julkisesti, vaikka privaatien puolella niitä lastun kysyjiä riittääkin. Joten mainitaan tämä nyt taas tässä.

Ei, minä en myy lastujani, koska ne ovat uniikkeja protoja ja ovat räätälöitynä vain omiin tarpeisiini.

LH:n lastu on toimiva proto ja EZK:n täydellinen projekti.

Ei tämä LH:n säätäminen mitään rakettitiedettä ole!  :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #454 : 02.06.2014, 15:22:35 »
Kaveri ajaa automaatilla ja silti hinkuu alaväännön perään. Monestiko sitä avosandaalia käyttäessä on kierrosluku alle 3000rpm?  ;)

Jep! Alavääntö on kivaa momentinmuuntimen kanssa kun se stallspeed:kin on 2500rpm...   :hello:
Yllättävän monasti se kierrosluku on alle 3trpm. harvoin se edes motarilla karkaa yli 3500rpm lukeman pidemmiksi ajoiksi. No, ehkä yöllä yksin ajaessa se voi karata tuota ylemmäs, liekö laatikko sitten luistaa...  ;)

Kick-down tulee meikäläisellä vasta viimeisellä kaasun neljänneksellä, joten yllättävän usein maantiellä ja motarilla aloitan ohituksen turbiinin lukko kiinni ja vaihdetta vaihtamatta, jolloin se vääntö on tarpeen. Lisäksi kaupungissa se alavääntö helpottaa kiihdytyksiä kun en kuitenkaan kierrätä yli 3500rpm lukeman normaaleissa kiihdytyksissä.

Laita tähän pidempi-iskuinen akseli, niin saat sitä alavääntöä kivasti lisää.
Esim: 94.5 mm iskuinen akseli, 147 mm pitkät veivit ja 36.7 mm pk:n männät. Noita saa mm SPM:ltä hyllystä.

Tavallaan hyvä idea, mutta pumppaushäviöt alkavat nousta tuon seurauksena ja puristussuhteen kasvaminen rajoittaa ahtoja. Tuolla muutoksella sitten pitäisi kairata kantta ihan huolella palotilan uudelleen muotoilemiseksi. Kasvaneen puristussuhteen vuoksi Wiinakaan ei pelasta kilinältä 8-tappisen kannen epäonnistuneen palotilan muotoilun vuoksi.

Lisäksi kovaruttuinen turbo-moottorihan on jotain Eco-boost imitoimista ja sehän ei vannoutuneelle Volvo-miehelle käy!  :-[

Toisaalta Wiinamäen mies voi Wiinan Woimin tehdä syttykartalle sellaisia temppuja, jotka jäävät bensalla haaveiksi ja siten lisätä sitä alavääntöä yllättävänkin paljon.    <Kippis>

Kuten sanottu, olen sitä vääntökippuraa LH:n puolelta jo modifioinut melkoisesti. Seuraavaksi pitää puukottaa sitä EZK:n karttaa, jotta nuo pahimmat kipupisteet saadaan hävitetyksi.

Kaikenlaista olen LH:n uumenista löytänyt tämän lapasesta lähteneen säätösession aikana!  :crazy2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #455 : 03.06.2014, 01:18:12 »
Jahas, lisää säätöä! :facepalm:

Taitaa mennä puola päivitykseen, sillä nakut ovat omat syttylastun "ongelma" ja se pehmoinen nykiminen ahdoilla on kipunan woimattomuutta tai jotain vastaavaa.

Nykiminen loppuu kun laskee ahtoja tai laskee kaasua. Vääntö kippuran muokkauskin auttaa asiaa, mutta wedot vähenevät bensiinin luokkiin (ei kelpaa Wiinamäentm miehelle).

Eli nypyttäminen vähenee sylinterin keskipaineen funktiona ja raja on terävä paineen funktiona. Nakutusta se ei ole, sillä soppien rikastaminen/laihentaminen ei vaikuta asiaan.

Joten katselin tuossa hitusen tukevampia puolia, sillä tämä muutaman vuoden ikäinen orkkis alkaa olla lopussa!
Täytyy vielä katsella skoopilla kipunaa hitusen "kriittisemmin" ja pelkään pahoin, että osaan ennustaa löydökseni.
Syttyosista on vaihdettu kaikki (piuhat, tulpat, jakajan kansi, pyörijä), lukuunottamatta puolaa ja syttypäätettä.
Jonka toiminnan voin tarkistaa skoopilla.

Vaihdoin myös tänään laatikkoölpät kitkanmuuntoaineettomiin (Dextron IID vakiona) ja totesin, että lopussa olivat vasta vajaan 20tkm jälkeen!

Ei stana!  >:(

Täytyy valittaa urakalla AW:lle, että paskoja tuotteita tekevät, kun öljyt keittyvät muutamassa sadassa vartin stripissä kelvottomaan kuntoon, vaikka keulalla on ylimääräinen jäähdytin lootan öljyille!  ;D

No, olivathan nuo ATF320 laatikossa melkein 20tkm, joten kiukkuinen valitus mobilin suuntaan on myös luvassa!  :D

On se rektumnista, ettei merikonttini meinaa pysyä läjässä meikäläisen avosandaalillatm, kun sisäänajo on vasta lopetettu (+400tkm), enkä ole suorittanut tätä huolellista "sisäänajoa" kuin vasta +150tkm!  :o

Turpo nimittäin ääntelee jo hitusen, vaikka sitä on muistettu tuhmilla puheilla "hyvin" vähäisesti!
Täytynee antaa asiakaspalautetta volvolle tästäkin!  :2funny:

Tässä olen välttänyt tuota ahtimeen koskemista, koska sen vaihdon jälkeen tämä "säätö-projekti" lipeää lapasesta lopullisesti, vaikken ole ehtinyt puristamaan pikkuisesta "mandariini"-mitsusta kaikkea, mitä puristettavissa on!  :-[

Tulos, tai ulos!  :idiot2:  :facepalm:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #456 : 03.06.2014, 10:11:14 »
Koita pienentää tulpan kärkiväliä ja ehkä pykälän kylmemmät tulpat. Mitkä sulla nyt on? 

MSD sytkävehkeet on aika tehokkaita, esim MSD6 varmasti korjaa sytytysenergiavajauksen.

Tai sitten hukkakipinäsytytyssysteemi?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #457 : 03.06.2014, 16:59:35 »
Koita pienentää tulpan kärkiväliä ja ehkä pykälän kylmemmät tulpat. Mitkä sulla nyt on? 
MSD sytkävehkeet on aika tehokkaita, esim MSD6 varmasti korjaa sytytysenergiavajauksen.
Tai sitten hukkakipinäsytytyssysteemi?

Tulppien kärkiväli on 0,7mm ja tällä hetkellä siellä on NGK BPR7ES, joita olen kesätulppina käyttänyt. Talvella sitten 6:set.
Iridiumeista tykkään kovasti, mutta niiden hinta on suolainen Wiinamäenmiehelle.  :-[

Katselin tuossa eilen jo noita puolia, joissa on enemmän papua. Jompikumpi noista täytyy tilata.

http://www.uspartsperformance.fi/puola-12v-chrome-58000v

tai

http://www.uspartsperformance.fi/puola-blaster-2-sis-etuva

Hukkakipunaa en halua värkätä, sillä sen väsääminen EZK:n on liikaa väsäämistä. Lisäksi se lyhentää entisestään lyhytikäisten tulppieni elinkaarta.

Huvittavaa tässä on se, että kun ostin siniseltä-tiskiltä orkkispuolan, jouduin köyhtymään €90,- siitä puolasta ja paremmin tarkoitukseen sopivamman olisi saanut puolella hinnalla.  :idiot2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #458 : 03.06.2014, 21:26:53 »
Epäilys on vaihtunut tiedoksi. Puolassa on vikaa!   :-[

Liekö sitten särkeytyny virranjakan kannen halkeamisen aikana vai onko väsähtänyt pitkään kiusaamiseen Wiinalla.

Tilasin sitten Msd 8203 puolan, jospa se jaksaisi pidempään.

Meikäläinen on näköjään "mestari" rikkomaan syttyhiluja!  :facepalm:

Toinen puola jo tässä merikontissa! Piuhojakin on mennyt "muutamia", tulpista ja jakajan kansista puhumattakaan. Ainoa mitä en ole saanut pettämään, on pyörijä!  :facepalm: :facepalm:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #459 : 03.06.2014, 21:32:23 »
Miksi käytät R-kirjainta sytytystulpissa?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #460 : 03.06.2014, 22:01:34 »
Miksi käytät R-kirjainta sytytystulpissa?

Notta, R=resistor....   ;)

Sillähän ei ole vaikutusta kuin kipunan virtaan, ei jännitteeseen.  Voisinhan vaihtaa nuokin vastuksettomiksi tai piuhat metallisiksi.

Ja meikäläisen ongelma on siinä jännitteessä, joka ei meinaa jaksaa nousta riittävän isoksi, että Wiina syttyisi palamaan valkeaksi sylinterin sisällä.

EMC-asiat ovat meikäläiselle tärkeitä, joten vältän kaikenlaista RFI-saastetta!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #461 : 03.06.2014, 22:12:10 »
Notta, R=resistor....   ;)

Sillähän ei ole vaikutusta kuin kipunan virtaan, ei jännitteeseen.  Voisinhan vaihtaa nuokin vastuksettomiksi tai piuhat metallisiksi.

Ja meikäläisen ongelma on siinä jännitteessä, joka ei meinaa jaksaa nousta riittävän isoksi, että Wiina syttyisi palamaan valkeaksi sylinterin sisällä.
Onkohan tuo ihan noin?
Eikös se kipinä ole "kuumempi", kun on enemmän virtaa?

Poissa NBM

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #462 : 03.06.2014, 22:15:08 »
 bla bla bla ja muunmuassa; ...decrease demand on voltage supplied by ignition system

http://www.brisk.biz/spark-plugs/racing-tuning/spark-plugs-iridium

Mullon tollaset fk:ssa, 1bar ja E85. Maksaahan ne enemmän kuin tavalliset, mutta kassillinen tavallisia maksaa kuitenkin enemmän.

Kokeilemisen arvoinen vois olla tuokin: http://www.brisk.biz/spark-plugs/racing-tuning/premium-racing

Ignition spark will jump always at point of highest fuel concentration
« Viimeksi muokattu: 03.06.2014, 22:21:31 kirjoittanut NBM »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #463 : 03.06.2014, 22:58:25 »
Onkohan tuo ihan noin?
Eikös se kipinä ole "kuumempi", kun on enemmän virtaa?

Niinhän sitä luulisi...

Asia ei ole noin yksiselitteinen!

Syttyjärjestelmä on RCL-resonanssipiiri.
http://opetus.tv/fysiikka/fy7/rlc-sarjapiirin-jannite-ja-impedanssi/

Kts. skooppikuvatukset tästä kannattaa katsoa ajatuksella.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24583.msg584464#msg584464

http://www.brisk.biz/spark-plugs/racing-tuning/spark-plugs-iridium
Mullon tollaset fk:ssa, 1bar ja E85. Maksaahan ne enemmän kuin tavalliset, mutta kassillinen tavallisia maksaa kuitenkin enemmän.

Pitäis käydä taas stadissa, niin kävisin hakemassa tuollaiset. Tilata en viitsi ja olen tässä säätövaiheessa pitäytynyt halvoissa taviksissa, koska niitä voi särkyä.

Kokeilemisen arvoinen vois olla tuokin: http://www.brisk.biz/spark-plugs/racing-tuning/premium-racing
Ignition spark will jump always at point of highest fuel concentration

No, nuo ne vasta kipunasta papua vaativatkin. Varsinkin se GS versio.

Vinokoneessa pitäisin iridiumia parempana ratkaisuna.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #464 : 04.06.2014, 07:43:56 »
Itekkin katellu kyseistä MSD Blasteria, mutta mitähän eroja nuilla kaikilla malleilla on, 8200, 8202, -3 jne? Ja sitä etuvastusta ei vissiin tarvi, 8203+230ft yhdistelmässä?
« Viimeksi muokattu: 04.06.2014, 08:00:31 kirjoittanut Juike »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy