Proturbo  Autodiagnoosi

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604970 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #510 : 24.06.2014, 19:26:37 »
Ihan noin tuulesta temmattuna vaikuttaako eri lämpöarvon tulppa mitenkään rapinaan  ???

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #511 : 25.06.2014, 01:51:04 »
Venähti vähän tämä vastaus kun tuli luettua erästä HO:n päästöstä ja papereita, jossa monopoliyritys-X sai "korva-makiaa" avokämmenellä HO:lta. Saipa samalla eräs virastokin sitä korva-tillikkaa kynsillä oikein napakasti. Ja kyseessähän ei ollut ALTIA tms. Wiinamäen miehelle mieluinen yritys, vaan se sama, joka ei ole enää entisensä!  :D

Takaisin asiaan......    Tai jotain!  ;)


Ihan noin tuulesta temmattuna vaikuttaako eri lämpöarvon tulppa mitenkään rapinaan  ???
BPR7ES on siellä tälläkin hetkellä!  ;)

Kyllä se on ihan itse kipunaan paikallistettu ja erityisesti sen ajoitukseen!

Tänään ajettu kevyt testisetti tuolla yllä olevalla lastulla ja sen päälle -6,-3, 0 ja +3 astetta.

Tuo edellinen julkaistu syttykartta oli W4 versio, joten tekaisin siitä nopsasti kokeiluevoluutioversion vielä tänään, sen ajan päätteeksi josta minulle ollaan maksavinaan palkkaa ja minä olen tekevinäni töitä.  :P

Juma!  :o
Mitkä vedot pienillä kuormilla +3 asteella 2-4trpm kierroksilla wiinalastulla W5!

Tosin vedot ovat sitä luokkaa, että kuuman laatikon nelonen alkaa lipsahtelemaan kun ahdot nousevat ja kuorma pysyy riittävän alhaisena (alle 60%). Täytyy peltikaupan lisäksi käväistä myös markkinapaikalla ja etsiä jostain AW71L rempattavaksi.

Kylläpä pintakaasulla mennään sitten niin pirun pulleasti, ettei paremmasta väliä!  Hyvästi olematon moottorijarrutus!  :hello:

Lisempää tälläistä säätämis "itu-hipeilyä", niin saa haistattaa itu-hipeille oikein kunnon aldehydit!  ;D

Mutta kun seos sakenee ja kuorma kasvaa, pitää ennakon saada kyytiä alaspäin aikas jyrkästi bensiiniin verrattuna. Mitä korkeammat ahdot, sitä nopeammin ennakon pitää tippua.

Ja muistutetaan taas tästä!

Kartta on tehty vain meikäläisen setille (säädöt), romuille ja skaalauksille. 016 IMMulla se pääsee meikäläisen setillä 67% kuorman kohdalla 100% kuorma-riville. Joten papu on täysin kateissa ylhäällä vakio-IMMulla.

Joten turha kopioida tuota kartaa mihinkään vakiokokoonpanon lastuun, sillä kilisee stanan varmasti ja siellä missä ei kilkkaa, tehot on kateissa!  :pomo:
Mutta suuntaviivoja siitä voi saada säätämisen avuksi!  :hello:

Graafina tuo viimeinen kötöstys W6 on tälläinen.



Ja tietysti numeroina tälläinen.
Koodia: [Valitse]
5.25 6.38 7.88 8.63 9.00 9.38 10.13 11.25 11.63 12.75 13.50 14.63 15.00 15.38 16.88 17.63
7.88 9.00 10.50 11.63 12.38 13.13 14.25 15.38 16.88 18.38 19.13 19.88 19.88 21.00 21.75 22.50
9.38 11.63 13.50 14.25 16.50 18.00 19.50 21.00 22.50 23.25 24.00 24.38 25.50 26.63 27.00 27.38
11.25 13.13 15.38 16.13 18.00 22.13 25.13 27.38 28.13 30.00 30.75 30.38 30.75 32.25 33.00 33.75
13.13 15.00 17.25 20.25 25.13 27.75 30.00 31.50 33.00 34.13 35.25 35.63 36.38 36.75 37.50 37.50
15.00 18.38 21.00 28.13 34.88 36.75 37.13 38.25 39.00 39.75 40.13 40.13 40.13 39.75 40.13 40.88
15.00 17.25 20.63 25.13 33.75 34.88 36.38 37.13 37.88 37.88 38.63 38.63 38.25 38.25 39.00 40.13
15.00 15.00 12.00 15.00 23.25 24.38 25.13 25.50 25.50 27.38 27.38 27.38 27.38 29.25 31.13 31.88


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #512 : 25.06.2014, 09:33:20 »
Kyllähän se näin on, että se voima loppujen lopuksi tehdään sillä ennakon säätämisellä. Joskus muinoin kun itse ajoin LH:lla, niin syttylastun vaihto sai aikaan aivan samanlaisen efektin kuin sulla nyt. Käytössä oli tosin 98 ja vähän enemmän ilmamäärää. Kipinä loppui munkin laitteesta nelosella ja noin 4500 rpm kohdilla.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #513 : 25.06.2014, 20:49:32 »
Kyllähän se näin on, että se voima loppujen lopuksi tehdään sillä ennakon säätämisellä. Joskus muinoin kun itse ajoin LH:lla, niin syttylastun vaihto sai aikaan aivan samanlaisen efektin kuin sulla nyt. Käytössä oli tosin 98 ja vähän enemmän ilmamäärää. Kipinä loppui munkin laitteesta nelosella ja noin 4500 rpm kohdilla.

Yhdyn edelliseen puhujaan!  kuvainnollisesti   :)

Woima tosiaan asuu ennakossa!   :pomo:

Mutta Wiinamäenmiehillä/naisilla, kipunan ennakkokäppyrän käpistely on täysin hyödytöntä, jollei sopitus ole tasan kohdillaan! Vasta oikean sopituksen jälkeen kipunalla saa woimaa irti!

Meikäläisellä sopitus menee niin, että alle 30% kuormilla mennään hoikalla sopivasti (lambda 1,05-1,1 välissä) ja sen jälkeen mennäänkin Woima- paksulla (0,78). Ja kun meikäläisen juopottelu on saavuttanut hyvän humalan asteen, pääsen kunnolla säätämään sitä kipunakarttaa!

Megan säätäminen on paljon nopeampaa kuin LH:n, mutta taas nämä kilinä, yms. virhe-tilanteet, LH/EZK kombo hanskaa niin hyvin, ettei yli 99% niistä naksauksista edes huomaa!

Voisin väittää, että yli 70% vakioromuilla 1 baarin ahtavista ajaa tietämättään nakuttavalla koneella!  :o


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #514 : 25.06.2014, 20:54:41 »
Megan säätäminen on paljon nopeampaa kuin LH:n, mutta taas nämä kilinä, yms. virhe-tilanteet, LH/EZK kombo hanskaa niin hyvin, ettei yli 99% niistä naksauksista edes huomaa!
Eikös niihinkin saa niitä nakurojuja kolvailtua.

Kohtalainen homma tosin.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #515 : 25.06.2014, 21:00:04 »
Eikös niihinkin saa niitä nakurojuja kolvailtua.

Kohtalainen homma tosin.

Saa tinattua, mutta osaako se tehdä sen, että vain kilahtavalta pytyltä viedään ennakkoa ja siltäkin vain tarpeellisen määrän?

Eipäs taida hanskatakkaan!  :(


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #516 : 25.06.2014, 22:55:54 »
Voisin väittää, että yli 70% vakioromuilla 1 baarin ahtavista ajaa tietämättään nakuttavalla koneella!  :o
Viittaa ujosti

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #517 : 26.06.2014, 01:42:23 »
Viittaa ujosti

Vahva epäilys minullakin tuosta pingauksestasi on! 

Katselin tuossa mitattua dataatm ja päihin otat bensalla ja baarilla nakuttavasta wiinakoneesta useamman kymmenen metriä vartilla! Vaikka aika on liki sama ja sama loppunopeuskin! Minulla paineet vertailuvedossa 0,9 baaria!    :o :o

Tosin meikäläisen vedossa siinä on sekunnin tauko kilinän vuoksi (nostettu jalka kaasulta). Kun minulla vetää, niin repäisen liki auton mitan 0,5 sekunnissa eroa vielä siellä satasen nopeudessa!  :o

Täytyy tässä loppuviikosta työstää numeraalinen data kuvaajaksi!

Ja koska ajat tekeleelläni, vika on minun! :facepalm:
Olen vääntänyt karttasi omin pikkukätösin, mutten uskaltanut rikastella oman kotteroni tapaan niissä rankoissa paikoissa! :facepalm:

Olisi pitänyt vaan suosiolla! 
Tälläisiä nämä "yleismallin" lastut ovat!  :'(


Syttykartassa on woimaa! Ja urakalla!  :pomo:

Edit:

Ja koska ei mopolla mahdottomia, suosittelisin kaikille vakioromuilla vehtaaville sitä 0,9 baarin maksimipainerajaa!


Nakuttavalla koneella ja 1 baarilla saa huonomman tuloksen, kuin koneella jossa ahtoja on vain 0,9 baaria ja se ei nakuta!
Lisäksi tuossa 200-220hv tehoissa vakiosuuttimet ovat täysin tapissaan!
« Viimeksi muokattu: 26.06.2014, 02:00:29 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #518 : 26.06.2014, 02:37:05 »
Maailmalta on löydetty toinen säätäjä, tässä tapauksessa oikea säätäjä-ässä!

Katselin stonin wiinalastua ja PERKELE! 

Siinä on hemmo tehnyt oikeasti saman työn kuin minä, ja enemmänkin! Eikä vain lähtenyt pelkkää karttaa väsäämään sinne päin!  :smitten:
Jopa 012 IMMun ominaisuudet on laitettu IMMun linearisointi-käppyrään!

MAHTAVAA!!!!!!!!!!!    P> P> P> P> P> P>



Ai mistä noita lastuja saa?

No, tuolta!
http://www.nord-com.net/stoni/chipsfrb.html


Meillä on eri lähestymisnäkökulma samaan asiaan!   ;)

Minun lastuni eivät ole kaupan, vaikka kaverille olen sellaisen tehnytkin, joten lastun haluajat voivat kysellä tuolta germaanien maasta sopivia virilastuja itselleen!    :hello:

Minä voi tehdä custom-lastun, mutta custom-hintaan ja erityisesti custom-aikaan!     :o

Ps. huvittavaa kyllä, minä en pysty hyötymään stonin lastusta tavuakaan, eikä stoni meikäläisen!   :pomo:

Pps. Perun puheeni nyt julkisesti siitä, ettei LH riittäisi ohjaamaan 2000cc/min suuttimia!
Kyllä riittää ja hienosti, Mutta vaatii hitusen säätämistä tuon kohdilleen veivaaminen, sillä yhden solun erolla tulee isoja eroja sopissa helposti! Mutta sama ongelma on kaikissa 16*16 polttoainekartoissa!
Tämän myöntäminen tuli ajankohtaiseksi vasta nyt!  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sgaga

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #519 : 27.06.2014, 13:56:21 »
Ahaa kerkesit vilkasta jo niitä! tattis! Miltä muuten syttykartta vaikuttaa omaasi verraten?

Onk sulla 2litraset suuttimet  :idiot2: onko oikeasti tarve jo pikkumitsulla?
itelläkin olis varmaan syytä laittaa edes litraset kusiaisten tilalle..

Poissa sgaga

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #520 : 27.06.2014, 14:41:21 »
Muuten, millasella setillä tarkkaat nakua tällähetkellä? Läppärillä äänikortilla ezk:n nakuanturista?


Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #521 : 27.06.2014, 16:39:24 »
Ahaa kerkesit vilkasta jo niitä! tattis! Miltä muuten syttykartta vaikuttaa omaasi verraten?

Syttykarttaa en katsonut vielä, mutta kurkkailen kun ehdin.
Oma syttykartta on vielä "vaiheessa", joten vertailua on vähän huonoa tehdä keskentekoiseen.

Oma rahi-arvio on, että sekin on selvästi erilainen lopulta, koska oma settini ei ole enää tehtaan jäljiltä, joten niin muodoin olisi kovin omituista, jos se sattusi minulle riittävällä tarkkuudella "tontille".

Polttoainepuoli näytti hyvälle kaiken kaikkiaan. IMMun käppyrät oikein, siirtopisteet samaten. Karttakin oli järkevän näköinen, vakioita oli räplätty. Vääntöasetuksiinkin oli kajottu lievästi.

Kylmäkäynnisytys ja kylmärikastuskartat "eurooppalaisempia", kuin skandinaavisia!   ;)
Mutta lienen talven ominaisuuksilla on merkityksensä!  :P

Kaikkiaan, hyvää työtä pikaisella katselmuksella!

Onk sulla 2litraset suuttimet  :idiot2: onko oikeasti tarve jo pikkumitsulla?
itelläkin olis varmaan syytä laittaa edes litraset kusiaisten tilalle..

No, sentään ole! Ihan 0,688L ruiskuilla tulen toimeen. ;D
2L suuttimet on HIPO hemmojen juttuja, johon en aio sekaantua!  ;)

Noilla vajaan 7 desin suuttimillakin saa papua ihan mukavasti irti, joten en ollut aikonut päivittää kaikkea etupalkista alkaen.  :D
Tietysti suuttimet tehohalujen mukaan ja muut romut sen mukaan.

Muuten, millasella setillä tarkkaat nakua tällähetkellä? Läppärillä äänikortilla ezk:n nakuanturista?

Skoopilla ja FFT-muunnoksella alustavasti testailin.

Läppäriin meinaan siirtyä kunhan saa väsäiltyä sopivan suojatun piuhan ja testattua sen, kuinka pieneen impedanssiin sitä nakuanturia voi ajaa signaalin heikentymättä tai vääristymättä.
Tuo skoopin tallenteet kun ovat julmetun kokoisia ja niiden pituus on rajoitetullakin kaistanleveydellä lyhyt.

Ehkä se on "hitusen" tykillä kärpäsen ampumis-hommia lukea vähintään 20MHz kaistanleveydellä anturia, josta tulee korkeintaan 15kHz taajuuksilla signaalia!  :D

Mutta harvassa läppärin äänikortissa on 10Mohm sisääntulo-impedanssi!  :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #522 : 28.06.2014, 11:38:28 »
Tiedän....

Ne noudattavat tietääkseni samaa "konseptia",  -012 IMMu, 630cc suuttimet ja that's it!
Ei käynnistysrikastuksia, ei kylmäkäyntirikastuksia wiinalle sopivina ja niin edelleen...
En tosin 100% varma, mutta kaikki muut joihin olen törmännyt noudattavat "konseptia".


Bensalla konsepti toimii näin: 012 IMMu ja n. 450cc/min suuttimet, ei muuta!

Muistatko kun tästä oli vähän keskusteluakin vähän aikaa sitten (itseasiassa olen maininnut kyseisen miehen tekosista jo useampaankin otteeseen)? :D

Myös Puliukk0han ties sanoa stonin lastuista:

Lainaus
Samaa paskaa kun nämä kuuluisat "lastut".

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #523 : 28.06.2014, 18:07:31 »
Muistatko kun tästä oli vähän keskusteluakin vähän aikaa sitten (itseasiassa olen maininnut kyseisen miehen tekosista jo useampaankin otteeseen)? :D

Kuten sanoin silloin, tietääkseni....   :juhau:

Koska monet ovat käyttäneet tuota 630cc/min 012 IMMu konseptia 016 IMMun käppyröillä (kaikki muut paitsi stoni ja allekirjoittanut). Se toimii jotenkin, muttei todellakaan hyvin.

Nyt kun sain binit tutkittavakseni, totesin, että olin väärässä, sillä ne eivät ole samaa sontaa kun muut tutkimani.
Mikä oli posiitiivinen yllätys kaikkien muiden jälkeen.

Mutta jos tiesit, ettei kyseessä ole sama sontaa, kuin muilla, niin olisit maininnut tietäväsi, etkä vain olettavasi jotakin!  :hello:

Mutta kuten Stoni itsekkin toteaa, ettei kylmäkäyntirikastukset ole vieläkään kohdillaan, joten hänelläkin on vielä etsimistä säädöissä, kuten minullakin.

Minulla etsittävät säädöt tosin ovat EZK:n puolella, joka on vieläkin tuntemattomampi kuin LH. Tai ainakin toistaiseksi.  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #524 : 30.06.2014, 23:21:47 »
Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt radion huonoa kuuluvuutta katiskassani. Ongelmana on se, että vähänkin heikommat asemat kuuluvat kohinan seasta.

Aluksi ajattelein sen johtuvan siitä, että taannoin tekemäni radion irroittaminen on syynä tuohon. Ja että olisin jättänyt radion antennijohdon jotenkin huonosti paikalleen.

Pashan marjat!  >:(

Syynä on nuo stanan ledi-valot, jotka olen survonut parkkipolttimoiksi. :peetu:
Kun laiskuuttani olen kyrsiintynyt vaihtelemaan niitä muutaman kerran vuoteen.

http://motonet.fi/fi/tuote/387286/16-SMD-Led-10-30V-07W-BA15S-3000K

Mokomat ledi-härpättimet ovat samanlaisia häiriön lähteitä, kuin aikasemmin testaamani mätänet-ledi valot.



Tässä spektri-kuvaaja, jossa kuvaaja on signaalitasot ilman parkkeja. Eli punainen viiva -110dBm tasolla on normeerattu taustakohina ja keltainen on muistissa oleva taustasignaali+kuultu signaali parkit päällä.

Absoluuttisesti spektri näyttää tälle:


Joten heitän noilla ledipolttimoilla vesilintua tai sitten rakentelen filtterit noihin.  >:(



Stonin lastuissa syttykartta meikäläisen kokoonpanoon aivan liian suurilla ennakoilla ahtojen puolella. Vakioahdoilla ne varmasti menevät mellevästi!  :hello:

Tai sanotaanko, vetää tarmokkaasti wiinalla!  :)




No, olen ilmeisesti järkännyt kivan yllärin löydöksilläni tuosta LH:sta, sillä jopa nämä LH:n säätäjä-gurut ovat yllättyneitä onnistuneesta suuttimien skaalaus-tempusta!

Lainaus
Did some work on the LH stuff this last week.
Decided to try the constant#4 a little and took a std N/A bin and just changed constant #4 to same as Turbo.
A little surprising It ran perfectly OK unless going into high boost where it ran lean.
Tested with another and same result :-)

No, vaparin binihän ei worki turbossa, jollei vakiota #5 muuteta vastaavasti sopimaan suuttimien kanssa!

Seuraava testi menee näillä säätäjillätm varmasti paremmin, kun he laittavat #5 vakion oikeaan arvoon. Kerroin kolleille myös tämän, jotta seuraava säätösessio menee heillä putkeen.

Seuraavaksi täytyy miettiä, mitähän saisi tehtyä noilla sähköflektin säätöpalikoilla?
Eli binin kohdilla, missä määrätään missä lämpötilassa flekti käynnistyy hitaalle nopeudelle, korkealle nopeudelle ja missä lämpötilassa flekti jää puhaltamaan, vaikka kone sammutettaisiin. Vastaavat arvot löytyvät myös sammutuslämpötiloille.

Minusta kaikkein yllättävintä tässä on se, että tämä kaikki tieto ja työkalut on ollut meidän kaikkien nähtävillä jo vuosia!  :o
Tarkoitan tällä jokaista tätä lukevaa!  ???

Ja minä perskeles menin sitten löytämään tämän oikean tavan, jolla Boschin inssit ovat aikoinaan säätäneet sen sopimaan eri moottoreihin!  ;D

Vai johtuisiko se siitä, että säätäminentm on meikäläisellä verissä!  :2funny:

Minusta maailmassa ei ole mahdottomia asioita, ne vaikeammat asiat vain vievät hitusen pidemmän aikaa tehdä!  :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Futurez  Kulkukoira