Autodiagnoosi  Carcom Oy

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604971 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #615 : 14.07.2014, 17:13:43 »
LH/EZK asioihin en puutu sillä olen koittanut tuon possun järjestelmän kiertää kaukaa
Anygay; vaikka pellin alla olisi Nasan sputnic-moottorin ohjaus niin ei se poista tiettyjä mekaanisesti rajoittavia tekijöitä

Ja totta tosiaan, B200ET oli T-nokka paikoillaan. Olin tyytyväisempi vähintään yhtämietoon Y-nokkaa
On tosin liian paljon muuttujia, ei voi verrata tähän projektiin
Edelleen väitän että nokka ja sen ajoitus löytyvät kokeilemalla
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #616 : 14.07.2014, 17:47:14 »
LH/EZK asioihin en puutu sillä olen koittanut tuon possun järjestelmän kiertää kaukaa
Anygay; vaikka pellin alla olisi Nasan sputnic-moottorin ohjaus niin ei se poista tiettyjä mekaanisesti rajoittavia tekijöitä

Miksi kiertää kaukaa oman aikakautensa huippu moottorinohjaus systeemi, joka hoitaa monia asioita harraste käyttiksessä esim. megaa paremmin! Ja kuuluu vieläpä kulkineen vakiovarusteisiin.  :o

Myös vakiokokoonpanon kartoissa on omat rajoituksensa, kuten on myös bulkki-lastuissa.

Ahdin on oma rajansa ja sen rajoja tässä haeskelenkin, enkä kylän suurinta kypärää!
Minua kiinnostaa mm. se, pystyykö vakio kombosta puristamaan enemmän kuin tähän astiset enkat penkkilappujen mukaan ovat (230hv) ja mitä se vaatii kaikkiaan.

Nokkakaan ei vaihdu mihinkään, ennenkuin löydän sellaisen, missä vääntöalue on laajempi kuin T:ssä.
En vain ymmärrä, mikä tässä on vaikeata tajuta?   :idiot2:

Katalysaattori vaihtuu kyllä paremmin hengittäväksi, kunhan hovi-hitsaajani löytää kalenteristaan tilaa hommalle.

On kyllä hieman hankala ymmärtää tuota itkuvinkua mikä syntyy metatekstin muodossa, ottaen huomioon aiheen käsittelevän LH/EZK säätöä. Ja kukaan ei uskalla kysyä tai kommentoida mitään, "tositietäjät" kaiken vähiten.

Itsekkin olen ihmetellyt tämän foorumin lukijoiden valtaisaa LH/EZK tietämystä, koska kukaan ei ole täällä julkisesti uskaltanut kysyä yhtikäs mitään LH:n säätämisestä.  :o
Ja sitäkin olen ihmetellyt, ettei näiltä "tietäjiltä" löydy sitten neuvoja auttamaan säätämisessäni, jos tietoa olisikin?

Kartat ovat kyllä kelvanneen kopioitaviksi, vaikka olen nimenomaisesti varoittanut niiden olevan suuntaa antavia säätämisen alkutaipaleelle.

Viritysosio tarvitaan yhä erikseen, sitähän tämä topic ei isolti käsittele kun ahdin on päätetty pitää vakiona, vähäpäästöisyys on hassu asia  :pomo:. Nytkin näkyisi projektitopikeissa olevan monta viritettyä laitetta, joissa lukee isolla punaisella säädä kartat edes sinnepäin. Ja näihin vermeisiin ei vahingossakaan tehdä asioiden korjaamista, vaan laitetaan bulkkilastulla immua viemäriputkeen ja pistetään ronskin kokosia sumuja. Tämä kaikki herättää yhden kysymyksen: onko LH-säätökeskustelu tarpeetonta, vai liian pelottavaa että wäärin wirittävältä etanolin väärinkäyttäjältä joutuis kysymään julkisesti jotain? Itse olen keksinyt mikan:in juttujen pohjalta muutamiakin ratkaisuja LH-related ongelmiin, ja väittäisin silti ns perusasiat kyseisestä järjestelmästä tietäväni.

Niin, vähäpäästöisen kulkineen omistajana minua ei kiinnosta tehdä "katsastus"-remppaa joka vuosi, jossa vaihdetaan kaikki mahdolliset romut, että leima-setä antaa leiman.  :facepalm:

Noita IMMun viemäriputkeen rakentajia en kyllä ymmärrä lainkaan, sillä sen tekeminen bulkkilastun keralla on yhtä älykäs ja "oikein" toimiva ratkaisu kuin kertalaukeavalla pistoolilla venäläisen ruletin pelaaminen.    :uglystupid2:

Tuollaisen viemäriputki-IMMun käyttäminen on kyllä perusteltua sitten, kun vakioista 016/012/004 loppuu reservi massavirtauksen osalta (yli 1200kg). Tosin silloin pannusta lähtee papua niin pirusti, että sitä on pitänyt rakentaa jo melkoisesti.

Sen linearisointikäppyrän (004) tekeminen onkin erittäin mielenkiintoinen projekti, koska sellaista en ole nähnyt (se ei tarkoita, etteikö sellaista olisi). Mutta mahdollista se on kuitenkin tehdä.

Ja siksimä olen havainnoistani kertonut, jotta joku voisi saada jotain apua siitä vähäisestä tiedosta, jonka olen onnistunut keräämään! :tykkää:

Miksi porukka ei valita kun joku "optimoi autonsa"? Ihan sama asia, romut pysyy vakiona mutta softaa hipistellään.
No, mutta kun sen tekee joku muu ja siitä vielä maksetaan suolaisesti, niin eihän sellaista voi arvostella.   :-[
Mutta kun se on omin pikkuisen kätösin tehty, niin sitähän saa solvata aina!

Milloin mikan saadaan "jarrutettua dataa" (dyno) säätösi rikkauksista? Hommaatko ensin rempatun laatikon jne?
Kiinnostaa nimittäin vääntökäyrät "vakio" kokoonpanolla, jos kerran ei meinaa laatikkokaan enään sitä käsittelemään.

Laatikon vaihdon jälkeen aikaisintaan, sillä epäilen vahvasti, että nyt alkaa olla viimeiset säätövedot esissä nykyisellä AW:llä!   :'(


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #617 : 14.07.2014, 17:54:54 »
No, mutta kun sen tekee joku muu ja siitä vielä maksetaan suolaisesti, niin eihän sellaista voi arvostella.   :-[
Mutta kun se on omin pikkuisen kätösin tehty, niin sitähän saa solvata aina!
Niinnojuu, onhan sama narina ollut iät ajat. Aikoinaan kuulin itse narinaa, kun menin oman autoni sytytystä säätämään ja leikkasin kaasuttimen ilmanputsarin virtaavammaksi. Kuulemma turhaa koska yksikurkkuinen weber, ei ollut turhaa. :2funny:

Yhtä ja kaikki, mielenkiinnolla penkkilappua odotellen. Nauraako täällä kovaääniset (alle 200hp ja vääntökäppyrä heikompi kuin megaholset + dilledong), vai nauraako itse säätäjä?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #618 : 14.07.2014, 19:42:36 »
Laatikon vaihdon jälkeen aikaisintaan, sillä epäilen vahvasti, että nyt alkaa olla viimeiset säätövedot esissä nykyisellä AW:llä!   :'(

Se oli Wiimeinen Weto tuolla AW:lla!  :'( :'( :'( :'(
2-vaihde ei pidä enää, vaikka pelkäsin turbiinin lukon pettävän ensin!

Toisesta lootasta kaupat sovittu ja sen asennuksen teen kesälomilla.

Niinnojuu, onhan sama narina ollut iät ajat. Aikoinaan kuulin itse narinaa, kun menin oman autoni sytytystä säätämään ja leikkasin kaasuttimen ilmanputsarin virtaavammaksi. Kuulemma turhaa koska yksikurkkuinen weber, ei ollut turhaa. :2funny:
Sitä se Wäärin Wirittäminen on!

Samaa näkee kaikilla harraste-foorumeilla!  :facepalm:


Yhtä ja kaikki, mielenkiinnolla penkkilappua odotellen. Nauraako täällä kovaääniset (alle 200hp ja vääntökäppyrä heikompi kuin megaholset + dilledong), vai nauraako itse säätäjä?

No, saas nähdä, vaikka olisin onnistunut pienentämään tehoa ja wääntöä tälläisellä wäärin wirittämisellä!  :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #619 : 14.07.2014, 20:06:18 »
Eipä se AW:kään näköjään loputtomiin kestä. Meinasitko shift-kitin tehdä seuraavaan lootaan?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #620 : 14.07.2014, 20:36:13 »
kannattaa panostaa öljyjen viileyteen, suattaa vaikka kestää säätövä  ;)  Shiftkittiä kannattaa kokeilla, eipä tuo loppuunsa paha vaiva ottaa kalikoita irti, jos ei tykkää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #621 : 14.07.2014, 20:46:05 »

Isolohko-ET:ssä on vakiona 531 ja A ihan noin offtopicina. Huipputeho taisi olla vakiona 5800 kierroksella. ;)
Sori OT: kyllä, omastanikin tuon asian totesin. Mutta A-nokasta ja isolohkosta tuo mun huipputehon 4700rpm olikin, vaikkakin teho laski alle 10% mentäessä siitä kierrosluvusta rajottimeen asti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #622 : 14.07.2014, 20:46:33 »
kannattaa panostaa öljyjen viileyteen, suattaa vaikka kestää säätövä  ;)  Shiftkittiä kannattaa kokeilla, eipä tuo loppuunsa paha vaiva ottaa kalikoita irti, jos ei tykkää.

Jep! Olin jo panostanut siihen ATF:n viilentämiseen, mutten selvästi tarpeeksi!  :facepalm:
Tai sitten kitkapinnoille tuli vain tunnit täyteen.  :-[

Luulen, että lyön tuon vaihtolaatikon alle ja remppaan toisen ajankanssa. Koska mieletmni tekisi laittaa 30-40 alle, mutta epäilen, ettei se kestä edes sitä vähää mikaa, mitä AW71L kesti. Mutta sähkölaatikko olisi "kiva".  :idiot2:

Edes avosandaalitm ei laatikkoa lopettanut, mutta sytkä-ennakko teki sen sitten lopulta!   :'(


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #623 : 14.07.2014, 22:01:33 »
Luulen, että lyön tuon vaihtolaatikon alle ja remppaan toisen ajankanssa. Koska mieletmni tekisi laittaa 30-40 alle, mutta epäilen, ettei se kestä edes sitä vähää mikaa, mitä AW71L kesti. Mutta sähkölaatikko olisi "kiva".  :idiot2:

En tiedä mihin väite perustuu, mutta ton mukaan 30-40 kestäis paremmin kuin 71.
http://www.forums.turbobricks.com/showthread.php?t=286272

Saapahan tuota näemmää paranneltuakin jonnin verran:
 http://www.importperformancetrans.com/toyotaauto.shtml
« Viimeksi muokattu: 14.07.2014, 22:08:50 kirjoittanut Justus »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #624 : 14.07.2014, 22:25:15 »
En tiedä mihin väite perustuu, mutta ton mukaan 30-40 kestäis paremmin kuin 71.
http://www.forums.turbobricks.com/showthread.php?t=286272

Saapahan tuota näemmää paranneltuakin jonnin verran:
 http://www.importperformancetrans.com/toyotaauto.shtml

Minä perustin kuvitelmani tähän:  :buck2:
http://www.aisin-aw.co.jp/en/products/drivetrain/lineup/index.html

Eli katsoin, ettei tuota lootaa ole suunnattu yli 350Nm moottoreille. Tokihan siinä on sitä marginaalia, mutten tiedä kuinka paljon.

Sitten tulee se kysymys, että miten se sopii kytkinkopan puolesta vinokoneen perään?
Sähköpuoli ei ole ongelma.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #625 : 15.07.2014, 00:01:45 »
Minä perustin kuvitelmani tähän:  :buck2:
http://www.aisin-aw.co.jp/en/products/drivetrain/lineup/index.html

Eli katsoin, ettei tuota lootaa ole suunnattu yli 350Nm moottoreille. Tokihan siinä on sitä marginaalia, mutten tiedä kuinka paljon.

Sitten tulee se kysymys, että miten se sopii kytkinkopan puolesta vinokoneen perään?
Sähköpuoli ei ole ongelma.

En tiedä kuinka läheistä sukua toi 30-40 on Mk4 Supra TT:n (2JZ-GTE) automaatille, mutta kestää helposti 400hp... Todistetusti.
Huhujen perusteella enemmänkin, tosin saa niitä +800hp askejakin tehtyä niistä.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #626 : 15.07.2014, 00:20:36 »
Minä perustin kuvitelmani tähän:  :buck2:
http://www.aisin-aw.co.jp/en/products/drivetrain/lineup/index.html

Eli katsoin, ettei tuota lootaa ole suunnattu yli 350Nm moottoreille. Tokihan siinä on sitä marginaalia, mutten tiedä kuinka paljon.

Sitten tulee se kysymys, että miten se sopii kytkinkopan puolesta vinokoneen perään?
Sähköpuoli ei ole ongelma.
tuossa linkittämässäni threadissä kerotaan:
"the easiest way to adapt the 960/supra turbo transmission to a redblock would be to cut the flange off the 960 housing and a aw71L housing and then weld it all back together with the 71L (or 70L) flange, and then use the 71L converter (or get a 70L upgraded).
it may or may not be the answer to what you're looking for though, due to some of the aforementioned issues. you can get upgrade parts to alleviate some of the issues, but they still happen.

not sure of the rotatinal clearances, but you may be able to run the 960 converter, which will then probably open your world up to the various supra converters that are available."

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #627 : 15.07.2014, 21:21:57 »
Tänään ne do88 ahtoletkut tulivat postnordin toimittamana!  *taavih->

Samoin tein ne sitten piti survoa paikoilleen!  :)



Sopivat oikein nätisti paikoilleen ja eivät vuotaneet mistään liitoksesta.


Vanhat ja väsähtäneet!



Ihan hetkenä minä hyvänsä se olisi haljennut!
Letkun paisumisen määrää voi jokainen miettiä, jos putsarikotelon jalkaan on reilun sentin matka!
Todennäköisesti tuhisteli jo tuosta kohdin, sillä sopat lopettivat ahdoilla sen pienen rikastumisen mikä on EZK säätösession aikana vaivannut.

Pässinkin letkun vaihdoin samalla, koska se oli korpannut koppuraksi!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #628 : 15.07.2014, 21:39:07 »
Ota kickdown vaijeri irti?

Joskus se on irronutkin omillaan, mutten kuolemaksenikaan muista miten se käyttäytyi.

Tosin minulla vaijeri on muutenkin toista senttiä löysällä, eli kick-down iskee vasta kaasun painalluksella joka on käytännössä lattiassa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #629 : 15.07.2014, 22:06:24 »
Joskus se on irronutkin omillaan, mutten kuolemaksenikaan muista miten se käyttäytyi.

Tosin minulla vaijeri on muutenkin toista senttiä löysällä, eli kick-down iskee vasta kaasun painalluksella joka on käytännössä lattiassa.
Helppo tapa luistattaa laaikko rikki, kiktauni vaikuttaa myös öljynvirtaukseen vaihdoissa.
Tai näin ainakin päättelin lootaa tutkiessa pari vuotta sitten.

Kolmekymppinen aw on kyllä huomattavasti järeempi loota mitä 70-sarja, mikähän lie 71L:n speksattu väännön kesto? 200nm??


 

Autoracing  KL-varaosat