KL-varaosat  Race.fi

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604941 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8928
  • Teiden tukko
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #660 : 19.07.2014, 17:27:54 »
Ollos hyvä!

Eikä vakioromuilla kannatakkaan ahtaa enempää sillä seuraavaksi tapissaan ovat vakiosuuttimet!
Suuttimien pohjaamista ei huomaa kuin laihalle menevistä sopista ja kenties kuuluvasta kilinästä.
Vikakoodia siitä ei synny.

Aivan. Vakiotahan autossa ei ole enään kuin cooleri ja suuttimet.  :D Ruotsista tullut cooleri odottaa tallissa asentamista. :juhau: Mutta, kuten jo aiemmin sanoin, enempää ei ole tarkoitus tuota virittää.  ::)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #661 : 19.07.2014, 22:31:16 »
Aivan. Vakiotahan autossa ei ole enään kuin cooleri ja suuttimet.  :D Ruotsista tullut cooleri odottaa tallissa asentamista. :juhau: Mutta, kuten jo aiemmin sanoin, enempää ei ole tarkoitus tuota virittää.  ::)
Tuollakin saa sen 200hv puristettua vinokoneesta irti, suuttimien rajoittaessa hommaa.
Wiinalla se papu jää sinne +160hv nurkkiin vakiosumuilla.

Itse huomasin coolerin vaikuttavan jo pikkupaineilla positiivisesti ja varsinkin vajaakaasulla kiihdyttäessä.
Lämpömittari oli samaa mieltä asiasta. Vastaavia efektejä kertovat kaikki orkkis-coolerin metsään heivanneet.

Useimpiin käyttiksiin riittää oikein hyvin tuo 200hv tehot. Ja harrastepeleihinkin jos harrasteeseen ei liity maksimitehon hakeminen.

Tosin kevyessäkin virikäytössä suosittelen suoraan 012 IMMua, jos vaikka nälkä kasvaa syödessä ja lastun tekeminen 012 IMMun käppyrällä ei ole ihmeteko. Sillä saa sitten myös muuten mukavasti lisää agressiivisempaa papua ala-kierroksille ja muutenkin vetoa. Syy on siinä, että IMMujen resoluutio heikkenee mitä ylemmäs maksimia kohden ne menevät.
Haittapuolia sillä ei ole, ellei pienoista rahan kulutusta huomioida.  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #662 : 21.07.2014, 23:28:45 »
Olipas tuo vetokoukku lohduttomassa kunnossa!   :-[



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #663 : 23.07.2014, 16:54:13 »
Leima-setä sanoi "Hyväksytty!"


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #664 : 23.07.2014, 20:28:30 »
Sitten olisi vuorossa tälläinen projekti! :facepalm:




Eli stanan laatikkojumppaa, jota erityisesti vihaan!  >:(
Sitä tuli joskus muinoin harjoiteltua obelixien kanssa useasti (häpeän myöntää)!   :-[


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #665 : 23.07.2014, 21:21:09 »
Tekee hallitunkin nokkaan kehikon mihin saa lootan timmisti kiinni niin auttaa asennuksessa kummasti.

Meinaatko laittaa "shift-kitin" uuteen lootaan? 6mm jousia lyhyemmät tapit ainakin pelaa hienosti, voin suositella.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #666 : 23.07.2014, 21:24:03 »
Kovasti tuo vaihtomodi kiinnostaa lähinnä talviautoilun näkökulmasta?

Eli miten nätisti se vaihtaa?  Nykäisemällä rajusti vaiko AW-maisesti?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #667 : 23.07.2014, 21:33:21 »
Kovasti tuo vaihtomodi kiinnostaa lähinnä talviautoilun näkökulmasta?

Eli miten nätisti se vaihtaa?  Nykäisemällä rajusti vaiko AW-maisesti?
Viime talven tuolla ajelin ja ei ollut mitään ongelmia(okei nastat hävis takarenkaista).
Ei nykäise vaan vaihtaa napakasti. Vaihtohetki muuttuu lyhyemmäksi. Parannettu AW vois ehkä kuvata sitä.

Pakin kytkeminen kuumana tömäyttää aavistuksen mutta sen kanssa oppi elämään.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #668 : 23.07.2014, 21:37:32 »
Kovasti tuo vaihtomodi kiinnostaa lähinnä talviautoilun näkökulmasta?

Eli miten nätisti se vaihtaa?  Nykäisemällä rajusti vaiko AW-maisesti?

Riippuu kaasun asennosta
Ajatko avosandaalit jalassa talvellakin?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #669 : 23.07.2014, 22:15:45 »
Riippuu kaasun asennosta
Ajatko avosandaalit jalassa talvellakin?

Kuivalla kelillä kyyylläääää!  ;D

Lähinnä tässä on se, että mosani luonne on hitusen vakiota alakireämpi nykyisillä asetuksilla, joten pito liukkaalla hukkuu helposti vaihdossa, jos laatikko on yhtään liian töpäkkä.

Viime talven tuolla ajelin ja ei ollut mitään ongelmia(okei nastat hävis takarenkaista).
Ei nykäise vaan vaihtaa napakasti. Vaihtohetki muuttuu lyhyemmäksi. Parannettu AW vois ehkä kuvata sitä.
Pakin kytkeminen kuumana tömäyttää aavistuksen mutta sen kanssa oppi elämään.

Muuttuuko käytös kovinkin paljon kuuma/kylmä välillä?

Olen tässä parisen iltaa lueskellut noita AW:n huoltomanuaaleja ja yrittänyt vähällä älylläni ymmärtää sitä käsittämätöntä vaihde/venttilli-hässäkkää mikä AW:n sisällä on ja tulin siihen lopputulemaan, ettei kick-down vaijerilla ole mitään tekemistä kytkinpakkojen työsylintereiden paineiden kanssa!

Eli se pitää samalla voimalla vaihdetta kiinni, oli kick-down vaijeri kireä tai löysä. Öljypumpun paine ja regulaattori ovat tässä avain asemassa. Pumpun paineeseen vaikuttaa sitten moottorin kierrosluku, mutta täyskaasuvaihdossa se taatusti on jo paineensäätimen alentama paine.

Täytyy sanoa, että AW:n suunnittelijalla on ollut pirun hyviä sieniä!   :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8928
  • Teiden tukko
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #670 : 24.07.2014, 12:47:01 »
Sitten olisi vuorossa tälläinen projekti! :facepalm:




Eli stanan laatikkojumppaa, jota erityisesti vihaan!  >:(
Sitä tuli joskus muinoin harjoiteltua obelixien kanssa useasti (häpeän myöntää)!   :-[

Kun sitä rupeaa tekemään, niin ei se lopulta niin paha homma ole.  :P
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #671 : 24.07.2014, 13:12:01 »
Onko sulla AW korkannut? Jos on niin miten ilmeni ja paljon löylyä koneessa?

Mulla on Classicista hävinnyt kakkonen kokonaan, ekaks luisti vähän, sit pirusti, nyt puuttuu kokonaan. Muuten loota kyllä toimii. Classicissa 531, 19T, 400cc ja n. kilon ahdot. Loppunopeus 145, joten ehkä reilut 200hv?

Vakio AW:t tuntuu kaikki vaihtavan aika mummomaisesti 1-2 eli pientä luistoa esiintyy aina jolloin palaa jo pikkuvirikoneella kitkapakat? Vai onko mun kaikki kolme AWta vain jotain loppuunajettuja huonoja yksilöitä? 244DL:n BW35 vaihtaa kyllä reilusti napakammin 1-2 mut eihän siinä mitään tehoakaan ole (ainakaan vielä).

Onko siis shiftkit pakollinen kun lähtee AW:lla varustettua B230FT:tä piristämään?

Sitten olisi vuorossa tälläinen projekti! :facepalm:




Eli stanan laatikkojumppaa, jota erityisesti vihaan!  >:(
Sitä tuli joskus muinoin harjoiteltua obelixien kanssa useasti (häpeän myöntää)!   :-[
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #672 : 24.07.2014, 15:09:56 »
Onko sulla AW korkannut? Jos on niin miten ilmeni ja paljon löylyä koneessa?
Jep! Kakkos-vaihde lipesi.

Ei harmainta aavistustakaan löylyn määrästä. Paras onnistunut veto on 15s ja 150km/h. 
Sytty/nakutus-karttojen tekoon tuo loota porsi.  Ehkä ennakkoa oli hitusen agressiivisesti siinä vaiheessa kun lipsahti...   :facepalm:

Oma setti on tehoihin vaikuttavilta osiltaan:
- Kevyesti portattu (530) kansi ja huolella sovitetut imu/pakosarjat
- Vakio pakoputkisto edessä, takana on mitä sattuu olemaan
- 13C, ahdot mitä nyt on sattunut ruuvaamaan paineensäätimestä (0,4-2,5bar) ja mitsu antaa
- KL-racingin cooleri (iso)
- 668cc/min suuttimet
- 012 IMM
- Tankissa RE85:sta
- AEM etanolipumppu (320lph)
- LH/EZK omilla lastuilla

Vakio AW:t tuntuu kaikki vaihtavan aika mummomaisesti 1-2 eli pientä luistoa esiintyy aina jolloin palaa jo pikkuvirikoneella kitkapakat? Vai onko mun kaikki kolme AWta vain jotain loppuunajettuja huonoja yksilöitä? 244DL:n BW35 vaihtaa kyllä reilusti napakammin 1-2 mut eihän siinä mitään tehoakaan ole (ainakaan vielä).

Meikäläisen loota oli napakka, kunnes ei enää ollut sitä. Joitakin AW:ta on tullut ajettua ja omani on ollut niistä terävin.
Ahkera öljyjen vaihto vaikuttaa tuossa erittäin paljon.
Oma loota pysyi napakkana kunnes lipesi, toki ennakkoakin oli lipemisen kohdilla ehkä "hitusen" ääliömäisesti, mutta sellaista se nakukartan säätäminen on.

Ainoa, joka oli aikaisemmin saanut "mikaa", oli turbiinin lukko, jota varoin sen livettyä kerran tuossa reilun 100tkm aikaisemmin.

Onko siis shiftkit pakollinen kun lähtee AW:lla varustettua B230FT:tä piristämään?

Minusta shift-kitti ei ole pakollinen katu-autossa, mutta vartin strippi-vehkeissä sitä voisi pitää "pakollisena".

Laatikkoa rääkkää kuumuus ja öljyjen pitkät vaihtovälit. Minulla vieläpä tolkuton kiihdytysten määrä (saatanallinen säätäminentm)!  :idiot2:

Laatikon jäähdytykseen kannattaa panostaa vakion lisäksi ylimääräistä huomiota. Itsekkin olin näin tehnyt, eli minulla oli ylimääräinen jäähdytyskierto syyläristä lähtevässä linjassa, joka jäähdytti laatikkoon palaavaa öljyä vielä lisää.
Lisäksi vaihtelen laatikon öljyjä aikas tiheästi moniin verrattuna mutta kaikella on rajansa.  :-[
« Viimeksi muokattu: 24.07.2014, 15:13:18 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #673 : 24.07.2014, 21:27:02 »
Se vaihtohetken pituushan juurikin mun mielestä särkee ne kitkapinnat mikäli nyt yhtään mitään mistään ymmärrän.
Minä ainakin teen jokaiseen lootaan tapit jotka mulle tulee vaikka ajan kadulla koska niin paljon vakuuttavammin se vaihtaa kun vertaa siihen alkuperäiseen laahaavaan vaihtoon.
1-2 vaihto menee niin nopeesti että  :3/4 jättää sen: ei juurikaan kerkee katketa.


Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #674 : 24.07.2014, 21:30:24 »
Se vaihtohetken pituushan juurikin mun mielestä särkee ne kitkapinnat mikäli nyt yhtään mitään mistään ymmärrän.
Minä ainakin teen jokaiseen lootaan tapit jotka mulle tulee vaikka ajan kadulla koska niin paljon vakuuttavammin se vaihtaa kun vertaa siihen alkuperäiseen laahaavaan vaihtoon.
1-2 vaihto menee niin nopeesti että  :3/4 jättää sen: ei juurikaan kerkee katketa.

Onko 6mm hyvä? Itse tein 1.2mm ajatusvirheissäni ja kiireessäni.  :-[
Ja vaihtaa aivan vitun nopeasti ja terävästi. Ei hermot kestä, paukuttaa nii vitusti vaihtaessa  :2funny:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Elekma  Autoracing