Autodiagnoosi  Carcom Oy

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 605003 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #915 : 25.11.2014, 15:44:23 »
pakopaine nousee ahtopaineen mukana  :)

Kysymys onkin, miksi?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #916 : 25.11.2014, 15:53:00 »
Kysymys onkin, miksi?

Koska ennemmän ilmaa->enemmän polttoainetta-> enemmän pakokaasua.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #917 : 25.11.2014, 15:58:50 »
se 13c:n pakopesä on aika ahdas. Tottakai loppuputkistokin vaikuttaa.
Ahtopainehan on vain imusarjaan vaikuttava paine, se ei kerro, kuinkapaljon ilmaa menee koneesta läpi
Edit 16t:hän tässä oli, sama pakopaine/ahtopainesääntö se siihenkin taitaa vaikuttaa.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2014, 18:14:06 kirjoittanut Ari E »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #918 : 25.11.2014, 16:29:06 »
Koska ennemmän ilmaa->enemmän polttoainetta-> enemmän pakokaasua.

Itsestään selvyys....    :idiot2:

Mutta kysymys onkin, miksi ilmiö on noin jyrkkä 0,8 baarin jälkeen?

Ja missä se tapahtuu?

se 13c:n pakopesä on aika ahdas. Tottakai loppuputkistokin vaikuttaa.
Ahtopainehan on vain imusarjaan vaikuttava paine, se ei kerro, kuinkapaljon ilmaa menee koneesta läpi

Lainaan itseäni:

Lainaus
Veto 2.
Mitsun 16T, 1 baari ahtoja ja oma syttykartta.

Veto 3.
Mitsun 16T, 1,2 baaria ahtoja ja sama syttykartta kuin vedossa 2.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #919 : 25.11.2014, 16:32:49 »
Väittäisin että pakoputkiston avartaminen alkupäästä tekisi ihmeitä. Kannattaisi sitä ainakin kokeilla, tuskin on haittaakaan?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #920 : 25.11.2014, 17:39:25 »
Eikös sinne "yleensä" 3 tuumasta laitetakkin dp:ksi heti kättelyssä?  ???
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Paikalla The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #921 : 25.11.2014, 18:13:03 »
En usko että pullonkaula olisi liian pieni dp, kun tuo teho ja vääntö on aika sama riippumatta ahtimesta tai ahdoista
« Viimeksi muokattu: 25.11.2014, 18:15:11 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #922 : 25.11.2014, 21:34:28 »
En usko että pullonkaula olisi liian pieni dp, kun tuo teho ja vääntö on aika sama riippumatta ahtimesta tai ahdoista

En usko minäkään, että DP on se ongelma.

Mutta vaihdettu uusi jakajan kansi.



Näyttää samalle kuin intermotor/facett, mutta painaa pirusti enemmän ja on messinkisillä osilla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #923 : 25.11.2014, 22:25:23 »
Jotakin tuossa on vialla kun pienellä ahtimella ja ahdoilla on lähes sama teho kuin isommalla.
Itse veikkaisin juuri pakoputkea! ahdistaa niin paljon sen takia samat tehot.
Eikös clubin pj mitannut 280 tehot 15g:llä mutta oli 3tuumanen putki.itselläni oli aikoinaan kinuskiahdin jolla mitattiin 260hv ja oli 3tuumanen putki ilman kattia taka akselille saakka eli ne kaksi pönttöä oli vakiot ja ahdisti niin perkeleesti.kokonaan 3tuumanen putki pudotti pakopaineita 0,4 barilla mutta silti teho ei lisääntynyt kun ahdin oli tukossa.
Suosittelen pakopaineiden mittaamista,itse olen tehnyt sen poraamalla M4 kierteen pakopesään ja ruuvannut siihen pätkän putkea ja sitten letkua ja mittari,omassa holsetissa oli 1,5 ahdoilla 1,1-1,15 bar pakopainetta eli varaa ahtojen nostamiseen on.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #924 : 25.11.2014, 22:30:38 »
Mullahan oli myös kissa allergia, eli putki oli 3" koko matkan, kuten myös takimmainen pönttö oli läpivirtaava.
Pakopesää oli myös kevyesti "snurrattu".

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #925 : 25.11.2014, 22:44:19 »
3" dp tekee ihmeitä. Muutenhan tosta onkin sitten ahdistavimmat kohdat hoidettu pois.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #926 : 25.11.2014, 23:03:03 »
Taitaa syyllinen löytyä erään turbopajan tuotoksesta. Ahdin 16t:ksi modattu 13c. Ja epäilykset kohdistuu nyt pakopuoleen, muutoksia piti olla riittävästi. No pakopainemittari asentuu pe. Ja huomenna ystävällinen puhelu turbon tehneelle kaverille
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #927 : 25.11.2014, 23:26:32 »
Täälä huomattu myös piristävä vaikutus B200ET @1Bar kun vaihdettiin 2.5" putkisto ----> 3".
Volvoilusta parantunut

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #928 : 26.11.2014, 05:26:27 »
Taitaa syyllinen löytyä erään turbopajan tuotoksesta. Ahdin 16t:ksi modattu 13c. Ja epäilykset kohdistuu nyt pakopuoleen, muutoksia piti olla riittävästi. No pakopainemittari asentuu pe. Ja huomenna ystävällinen puhelu turbon tehneelle kaverille
Niin jos se kompura vaan on vaihdettu 16T:hen niin ei se paljon vaikuta pakopesän hengitykseen(ahdistukseen).

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #929 : 26.11.2014, 06:18:12 »
Niin jos se kompura vaan on vaihdettu 16T:hen niin ei se paljon vaikuta pakopesän hengitykseen(ahdistukseen).
Joo jos pelkkä kompura on päivitetty niin ei se paljon auta jos pakopuoli on ollut tukossa jo 13c:n kompuralla.
Tuottaahan tuollainen hiplaamaton 16t kuitenkin tinavitosen jatkeena mukisematta 250hp verran ilmaa selvästi alle 1 barin ahtopaineella. Pakopaine jos alkaa kasvaa niin ei se mikään ihme ole ettei voimaa tule vaikka ahtopainetta nostetaan. Mutta mittaamallan se selviää!
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Kulkukoira  Proturbo