Futurez  Kulkukoira

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604978 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7599
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1005 : 23.12.2014, 21:59:24 »
Vakion syttykamppeet menevät puolaa lukuunottamatta. Vakio puola on pikkuisen kovilla wiinan kanssa, koska läpilyöntijännite lähestyy turhan lähelle sitä, mitä siitä voi irti repiä.
Riippuu varmaan tilanteesta. Hyvin pelas +20v vanha LH:n puola vielä E85:llä ~400hv teholla 1,4bar paineella jakajasytkällä 8v vinokoneessa ::) BP7ES tulppa 0,55 kärkivälillä. Kun puhutaan tilanteesta jossa pakopaine ei ainakaan vielä ole varsinainen ongelma.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2014, 22:03:05 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1006 : 23.12.2014, 23:03:33 »
Toisaalta, kyllä sen vakio ahtimen pakopesää saa muutettua, joko uusimalla tai muuttamalla. En ihan heti keksi syytä, miksi tästä pitäisi kärsiä? Jos nyt kuitenkin on sille muuttamisen tielle lähdetty, niin vakio kuorien sisälle tehtävät muutokset ei syntitaakkaa lisää :D

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1007 : 23.12.2014, 23:39:13 »
Toisaalta, kyllä sen vakio ahtimen pakopesää saa muutettua, joko uusimalla tai muuttamalla. En ihan heti keksi syytä, miksi tästä pitäisi kärsiä? Jos nyt kuitenkin on sille muuttamisen tielle lähdetty, niin vakio kuorien sisälle tehtävät muutokset ei syntitaakkaa lisää :D

Eipä taida olla pikkupikku mitsuissa (td04) sarjassa isompaa pesää kuin 7...  :(
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1008 : 24.12.2014, 01:18:26 »
Tulipa tässä vielä mieleeni kun tota polttoainetta vaihdat niin et taida tyhjentää tankkia ja huuhdella linjoja? Mittaatko sitten tankissa olevan pojttoaineen etanolipitoisuuden vai mihin tuo noin tarkalle säätäminen perustuu? Samaan tieteelliseen metodiin tehonmittauksen kanssako?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1009 : 24.12.2014, 07:26:41 »
Tulipa tässä vielä mieleeni kun tota polttoainetta vaihdat niin et taida tyhjentää tankkia ja huuhdella linjoja?

Miksi tekisin niin?
Kun tankissa on alle 10L wiinaa ja perään pannaan bensaa 60L, niin polttoaineen seokset olennevat suhteellisen kohdillaan?    ::)

Mittaatko sitten tankissa olevan pojttoaineen etanolipitoisuuden vai mihin tuo noin tarkalle säätäminen perustuu? Samaan tieteelliseen metodiin tehonmittauksen kanssako?

Etanoli-pitoisuutta en polttoaineesta suoraan mittaa, luotan lambda-anturin ja IMMun antamiin tuloksiin ja niiden keskinäiseen suhteeseen verrattuna edellisiin tuloksiin. "Tarkalle" säätämiseni perustuu puhtaasti edellisiin tuloksiini.

Julkaisemani tehon mittaukset on suoritettu dynamometrissä. Muut mittaukset ovat omiani, omilla välineilläni tehtyjä. :juhau:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1010 : 24.12.2014, 15:06:54 »
"Tai olisinhan voinut laittaa bulkki-viri lastut ja ison ahtimen ja räjäyttää kansi-pahvin/moottorin, vaan en tehnyt niinkään, vaan tein kuten halusin.  ;)
On täällä foorumin porukalla moottoreita räjähdellytkin huonojen lastujen vuoksi, omani porskuttaa vieläkin.  8)"

Montako moottoririkkoa on johtunut todistetusti näistä huonoista lastuista? Itse tein juuri noin eikä ongelmia ollut, mitä nyt aivan järjetön kulutus mutta sitä en muutenkaan viritetyn turbovolvon kohdalla mieti. Kone 10:1 rutuilla, painetta maltilliset 1,4bar, re85 tankissa tonin lastuilla ja tehoa 336hv... Pakopainetta tuskin puoliakaan ahtopaineesta, ahtimen koko piti siitä huolen. En sano että se olis ollu millään tapaa nappisäädöissä, pelkästään kulutuskin +17l/100km kertoi sen. Mutta kesti hienosti ja toimi hyvin, kaasun kun polki pohjaan niin lähti miettimättä eikä pätkinyt yms. Lisään vielä että kyseisellä setillä ei olisi voimaa saanut juurikaan enempää, vaikka kuinka olis säätänyt, kun polttoaine puoli aikalailla tapissa ja paikallaan t nokka.
Tuo oli mun ensimmäinen viripeli ja olin ihan tyytyväinen siihen mitä sain siitä irti niinkin pienellä budjetilla. Siitä viisastuneena seuraavan pelin kohdalla hierotaan kyllä säätöjä kuntoon, ei se kuitenkaan niin hyvä ollut :D

Vastaavalla perehtymisellä en ajaisi enää vakio-ahtimella :D Itseäsikin tyydyttävät säädöt löytyisi varmasti paljon helpommin ahtimella jolla pakopaine ei ole kolminkertainen ahtopaineeseen nähden :facepalm:.
« Viimeksi muokattu: 24.12.2014, 15:09:23 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1011 : 24.12.2014, 21:04:38 »
Montako moottoririkkoa on johtunut todistetusti näistä huonoista lastuista? Itse tein juuri noin eikä ongelmia ollut, mitä nyt aivan järjetön kulutus mutta sitä en muutenkaan viritetyn turbovolvon kohdalla mieti. Kone 10:1 rutuilla, painetta maltilliset 1,4bar, re85 tankissa tonin lastuilla ja tehoa 336hv...

Voisin tokaista tähän, että kaikki LH:lla älyllisesti viritetyt räjähtäneet moottorit ovat poksahtaneet lastujen vuoksi, olivat ne kenen tahansa tekemiä.
Oikein säädetyissä lastuissa ei ole nakutusta tms. ongelmia jos kaikki on tehty oikein.

Nimittäin LH oikeasti on tuotanto-auton ruisku ja sen pitää olla vidioottivarmistettu melkoisen monesta kohdasta.
Ja siinä se syy, miksi en lähtenyt megan tms. kanssa pelaamaan, vaan opettelin LH:n säätämisen.

Pakopainetta tuskin puoliakaan ahtopaineesta, ahtimen koko piti siitä huolen. En sano että se olis ollu millään tapaa nappisäädöissä, pelkästään kulutuskin +17l/100km kertoi sen. Mutta kesti hienosti ja toimi hyvin, kaasun kun polki pohjaan niin lähti miettimättä eikä pätkinyt yms. Lisään vielä että kyseisellä setillä ei olisi voimaa saanut juurikaan enempää, vaikka kuinka olis säätänyt, kun polttoaine puoli aikalailla tapissa ja paikallaan t nokka.
Tuo oli mun ensimmäinen viripeli ja olin ihan tyytyväinen siihen mitä sain siitä irti niinkin pienellä budjetilla. Siitä viisastuneena seuraavan pelin kohdalla hierotaan kyllä säätöjä kuntoon, ei se kuitenkaan niin hyvä ollut :D

Järjetön kulutus kertoo siitä, ettei kaikki ole lastussa kohdillaan tai siis edes oikeassa planeetta-kunnassa. LH pystyy sopeuttamaan kaikenlaista melkoisesti, mutta silläkin on rajansa.

Noissa mainitsemissasi lastuissa on juuri se ongelma, että ne ovat samaa kamaa vakioon ja mihin tahansa muuhun settiin. Joten tapauksessasi suuttimien suurentaminen takasi sen, että soppaa tulee "vähintäänkin" riittävästi ja nakutusrikastuksen puutekkaan ei räjäytä moottoria.

Mikä siinä setissäsi sen tehon rajoitti? Ahdin? Suuttimet?

Niin, lopultakin säätämisessä on sen toimivuuden salaisuus. Mitä huolellisemmin säädät, sitä paremmin se toimii.

Vastaavalla perehtymisellä en ajaisi enää vakio-ahtimella :D Itseäsikin tyydyttävät säädöt löytyisi varmasti paljon helpommin ahtimella jolla pakopaine ei ole kolminkertainen ahtopaineeseen nähden :facepalm:.

No, tämä on minun tyylini. Opiskelen asian perusteellisesti, jotten joutuisi luulemaan kovin paljoa.  :pomo:

Ahdin ei vaikuta tippaakaan siihen, miten helposti löydän oikeat säädöt sopituksessa tai miten nopeasti opin mitä säädetään mistäkin. Vakio ahdistin kylläkin estää tehokkaasti moottori-rikot, sillä se ei yksinkertaisesti pysty tuottamaan tarpeeksi ilmaa, että sillä saisi missään vähäiselläkään älyn häivällä tehdyillä säädöillä koneen porsimaan.

Pakopaine ei vaikuta soppakarttaan, koska se on pelkästään koneeseen menevän ilman määrän funktio. Syttykartan säätämiseen sillä on kyllä vaikutusta isostikkin muttei siihen kaikkein vaikeimpaan säädettävään, eli LH:n.

Ja se LH oli tässä kaikkein työläin opiskeltava. EZK:ssa on lopultakin aikas vähän juttuja, vaikka sekin on olemattomasta koodinsa koosta huolimatta hämmentävän monimutkainen.  :buck2:

Kuka on sanonut, että vakio ahdistin tulee säilymään?  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1012 : 24.12.2014, 21:30:39 »
Kylillä huhutaan Mikan laittavan isomman etanan kunhan kelit alkavat tarjota pitoa renkaalle. Tiedä sitten.  ::)

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1013 : 24.12.2014, 23:29:10 »
"Tai olisinhan voinut laittaa bulkki-viri lastut ja ison ahtimen ja räjäyttää kansi-pahvin/moottorin, vaan en tehnyt niinkään, vaan tein kuten halusin.  ;)
On täällä foorumin porukalla moottoreita räjähdellytkin huonojen lastujen vuoksi, omani porskuttaa vieläkin.  8)"

Montako moottoririkkoa on johtunut todistetusti näistä huonoista lastuista? Itse tein juuri noin eikä ongelmia ollut, mitä nyt aivan järjetön kulutus mutta sitä en muutenkaan viritetyn turbovolvon kohdalla mieti. Kone 10:1 rutuilla, painetta maltilliset 1,4bar, re85 tankissa tonin lastuilla ja tehoa 336hv... Pakopainetta tuskin puoliakaan ahtopaineesta, ahtimen koko piti siitä huolen. En sano että se olis ollu millään tapaa nappisäädöissä, pelkästään kulutuskin +17l/100km kertoi sen. Mutta kesti hienosti ja toimi hyvin, kaasun kun polki pohjaan niin lähti miettimättä eikä pätkinyt yms. Lisään vielä että kyseisellä setillä ei olisi voimaa saanut juurikaan enempää, vaikka kuinka olis säätänyt, kun polttoaine puoli aikalailla tapissa ja paikallaan t nokka.
Tuo oli mun ensimmäinen viripeli ja olin ihan tyytyväinen siihen mitä sain siitä irti niinkin pienellä budjetilla. Siitä viisastuneena seuraavan pelin kohdalla hierotaan kyllä säätöjä kuntoon, ei se kuitenkaan niin hyvä ollut :D

Vastaavalla perehtymisellä en ajaisi enää vakio-ahtimella :D Itseäsikin tyydyttävät säädöt löytyisi varmasti paljon helpommin ahtimella jolla pakopaine ei ole kolminkertainen ahtopaineeseen nähden :facepalm:.
Tuossapa tämä suomen viritysfilosofia tiivistyy oikeen hyvin, jätti turbo ja muulle paskat, sitte heilutellaan aikakorttia tai penkkilappua ja suu vaahossa ihistään ku mulla tuli holsetin hxxsp 90 tuperilla 3.6bar ahtoilla tuon ja tuon verran löylyä... harvon vaan kukaan kehuu miten ne moottorit toimii? voiko ajaa muuten ku paineiden puolella, onko vetoja ennenku 5000rpm? esim, nimim bamse on minusta ollu alkujaan oikeilla jälillä kun rakentaa voimakoneen joka toimii laajalla alueella, taas mikan on alkanu hieromaan tuon pikkuturbon ja originaaliohjauksen kanssa ja oikeastaan iha hyvin saanu toteutettua valittua tietä. silti nuita ruikuttajia löytyy jatkuvasti jotka kehuu että toimii se ku vaan puskee ahtoa ja isointa pillarin turboa kehiin. itellä on ollu pikkuturbolla pelaava paketti joka jopa jätti isompiaan jalkoihin, kaikki vaan toimi yhteen. samoten ruotsissa on tuon lh:n kans päästy jo pitkälle ennen internettiaikaa, ja saatu vehkeet hönkimään +350hv ilman jumalattomia turbojaki. seuraan tätä mikanin hommaa mielenkiinnolla ja luulen että joskus joku saattaa syyä sanasa tuon lh:n huonoudesta, tokihan sen säätäminen ei oo ihan yksinkertasta huttua.
LH&ostrich

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1014 : 24.12.2014, 23:52:00 »
Minun olisi suotavaa pitää turpani kiinni, mutta en voi vastustaa kiusausta. Onhan tämä tietysti aivan helvetin typerää touhua, mutta ei yhtään sen typerämpää, kuin liikennekäytössä olevan auton virittäminen ylipäätään. Siksi toisekseen hemmolla tuntuu olevan kunnioitettava vanhan liiton itse tekemisen periaate ja pyrkimys ulosmitata valitusta kokoonpanosta kaikki minkä irti saa. Notta ei muuta kun ettepäin.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1015 : 25.12.2014, 00:17:20 »
Haloo taas. Onko väliä onko bensa 10% etanolia vai 20%.  ;D

On väliä kun mennään äärirajoille
mikan auton säädöt on näillä rajoilla

Itellä vuosia sitten oli joku vakio LH2.4 vinokone ajossa
Sitten tuli tämä 95E10 (kyllä - ajoin ennen vapareita 95oktaanisella)
Kylmä auto saattoi sammua parikin kertaa
-Tankkasin 98. Ongelma selätetty

Nyt kun operoin E85 polttoaineen kanssa on ongelmana polttoaineen epätasalaatuisuus
-Kuten kaikki tiedämme, vaihtelee etanolipitoisuus välillä 70-85%
Tästä syystä täyskaasu seos alkaa lukemalla 6
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1016 : 25.12.2014, 11:58:43 »
Kylillä huhutaan Mikan laittavan isomman etanan kunhan kelit alkavat tarjota pitoa renkaalle. Tiedä sitten.  ::)

Kaikkea ne pikku-linnut sitten visertävätkin!  :D 

On väliä kun mennään äärirajoille
mikan auton säädöt on näillä rajoilla

No, siksipä minulla se lambda-säätö siellä mukana heiluukin!   :hello:
 
Lambda-säätö tippuu minulla pois kokonaan vasta staattisen kuorman ylittäessä arvon 200 (0-255). Jolloin mennään jo melkoista haipakkaa eteenpäin. Sitä ennen lambda-integraattori on saanut kopin käytetystä seoksesta, jos se pyörii siinä 25% vaiheteluvälissä.

Pienissä kiihdytyksissäkin minulla mennään stoikassa paljon pidemmälle kuin vakiossa, koska sille sopituksen kiihdytysrikastukselle ei ole tarvetta mennä kuin vasta vähän isommilla kuormilla, jos oikeasti sielläkään.

Tämä ei ainakaan tee haittaa kulutukselle, kuten tässä bensalla huristellessa huomaan.

On nimittäin hauskaa katsella kun kapeakaistalambdan mittarin viisari vipattaa 400-600mV väliä koko ajan.  :juhau:

Itellä vuosia sitten oli joku vakio LH2.4 vinokone ajossa
Sitten tuli tämä 95E10 (kyllä - ajoin ennen vapareita 95oktaanisella)
Kylmä auto saattoi sammua parikin kertaa
-Tankkasin 98. Ongelma selätetty

Hm...  Mikähän LH:n purkki siellä oli? Viittaisi siihen, että se on saastemutkallinen bini tai sitten lambda-korjaus oli jo nurkassa.

Nyt kun operoin E85 polttoaineen kanssa on ongelmana polttoaineen epätasalaatuisuus
-Kuten kaikki tiedämme, vaihtelee etanolipitoisuus välillä 70-85%
Tästä syystä täyskaasu seos alkaa lukemalla 6

Tuo RE85 AFR-arvot heittelevät välillä 9,85 (kesä) ja 10,7 (talvi) välillä.

Jos AFR on 6, niin puhut jo metanolille sopivasta sopituksesta. Nimittäin tulen yläkuormilla ja kierroksilla sopituksessa sinne 0,9 nurkille, jotta savua tulisi vähemmän per tälli, jolloin pikkuinen ahdistimenikaan ei menisi niin tukkeeseen.  :idiot2:

Näkyy hyvin kestävän tuota sopituksen laihentumista tuo pirullinen polttoaine.  ::)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1017 : 25.12.2014, 18:41:56 »
Witalis, se 55l bensamäärän kuluttaminen vaati 470km kaupungissa rullaamista avosandaalia antaen.

Sainpä kulutuettua tankin niin tyhjäksi, että kävin sitten tankkaamassa!  <Kippis>
Ja hitusen kateissa ollut alavääntö palasi kasvaneen savunmuodostuksen vuoksi!  S*
Huomenna sitten nähdään miten pakkas-startti onnistuu, tosin tankin pohjalla oli hitunen "douppinkia" jäljellä kun lorautin wiinat tankkiin.


Samalla reissulla sitten, löysin foorumilaisen tien poskesta. No, katiska ympäri ja kysymään, onko jotain vialla. Olihan siellä ja pakkastakin "mukavat" -11C.

Ei muuta kuin jäähdytysnestettä ja apusähköä antaen matka pääsi heillä jatkumaan.   :hello:
Olinpahan kerrankin oikeassa paikassa, oikeaan aikaan ja oikeilla välineillä varustettuna.  :)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1018 : 25.12.2014, 20:10:00 »
Witalis, se 55l bensamäärän kuluttaminen vaati 470km kaupungissa rullaamista avosandaalia antaen.

Mitä mää teen väärin ku ei pääse lähellekkään tollasia kulutuksia  :o muistuttaa bensan kulutus sun RE85 kulutusta kaupungissa  :buck2:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1019 : 25.12.2014, 20:59:55 »
Mitä mää teen väärin ku ei pääse lähellekkään tollasia kulutuksia  :o muistuttaa bensan kulutus sun RE85 kulutusta kaupungissa  :buck2:

Sinun lastusi ei ole likikään noin hierottu kuin omani. Sitä kun en voi hieroa kunnolla, kun pitäisi vaihtaa kaikki vakio-romut takaisin. Enkä nykyisin edes voisi, sillä minulla ei ole 016 IMMun putkea enää ja osa syynsä on nimenomaisesti tuossa IMMussa. Sen resoluutio heikkenee siellä yläreunassa, jonkin verran, jolloin sopitus muuttuu karkeammaksi. Eli se ylin IMMun linearisoinnin rivi on vähän niinkuin NO-NO aluetta taloudellisuuden kannalta.

Voisin heittää, että kulutus tippuisi sinullakin reilusti jos ahtaisit enintään 0,7 baaria.   :hello:

Ja minulla lisäksi pääsee katiska tietyissä paikoissa hitusen hoikalle...   :juhau:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Ateho  Elekma