Autodiagnoosi  Carcom Oy

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604991 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1050 : 17.01.2015, 20:19:12 »
Riippuu varmasti ihan leimasedästäkin. Oma putkisto ei ollut selvästikään kiinnostanut leimasetää paskan vertaa, kun ei ollut mainintaa edes puuttuvasta vaimentimesta :D Niin tapauskohtaista joo, että toinen katsoo kaiken läpi sormien ja toinen taas syynää aivan kaiken

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1051 : 17.01.2015, 20:56:01 »
Riippuu varmasti ihan leimasedästäkin. Oma putkisto ei ollut selvästikään kiinnostanut leimasetää paskan vertaa, kun ei ollut mainintaa edes puuttuvasta vaimentimesta :D Niin tapauskohtaista joo, että toinen katsoo kaiken läpi sormien ja toinen taas syynää aivan kaiken
Vaimentimet eivät ole välttämättömiä, jos melu pysyy muutoin riittävän alhaisena.

Juu, toisaalta uhraamalla satasen lisää voi säästää €150,-  ::)




Bensan sytty-kartta, jolla mennään bensalla.


Wiinalla mennään tälläisellä.


Palluroilla on merkattu ns. vaikeat paikat.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1052 : 17.01.2015, 23:41:13 »
Riippuu varmasti ihan leimasedästäkin. Oma putkisto ei ollut selvästikään kiinnostanut leimasetää paskan vertaa, kun ei ollut mainintaa edes puuttuvasta vaimentimesta :D Niin tapauskohtaista joo, että toinen katsoo kaiken läpi sormien ja toinen taas syynää aivan kaiken

Eikös se ollut vasta -98 eteenpäin, kun nuo e-merkit alkaa kiinnostaa.

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1053 : 17.01.2015, 23:50:48 »
Eikös se ollut vasta -98 eteenpäin, kun nuo e-merkit alkaa kiinnostaa.
Minusta se e-hyväksyntä pitää olla -96 eteenpäin valmistetuissa autoissa
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1054 : 17.01.2015, 23:53:16 »
Minusta se e-hyväksyntä pitää olla -96 eteenpäin valmistetuissa autoissa
Eikös se ollut vasta -98 eteenpäin, kun nuo e-merkit alkaa kiinnostaa.
Jomppa kumppa. Mutta mikan voi pakoputkituunata ihan rauhassa.   :pomo:

AUH

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1055 : 18.01.2015, 19:16:28 »






Tuon mystisen binin arvoitus on selvinnyt!   ELK

Se on niin pirun vanha, ettei mitään älyä! Tai oikeastaan siinä on älyä nimenomaisesti pääkorjauskartassa, sillä sen muoto on hitusen järkevämpi kuin noissa nykyisen turbon "puun halaajien" kartoissa.

Se on vanhempi, kuin mikään tuotanto turbon bini on 9:ssä. Eli varhaisen 2.4.1:n isoveli.
Minut hämäsi sen stakkaus, jota en heti ensi-silmäyksellä tajunnut.
[/quote]
Ei oo tainnu aiemmin tulla tuommosta lastua vastaan?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1056 : 18.01.2015, 19:46:15 »
Ei oo tainnu aiemmin tulla tuommosta lastua vastaan?

Juu ei ole!  :hello:

Ja tuskin tulee toistakaan, sillä bini on niin pirun vanha! Tuskin noita on montaa edes säilynyt!    :D
Tallennan ja arkistoin sen, sillä siinä on sellaista historian siipien havinaa, ettei paremmasta väliä.  :hello:

Mutta huvittavaa siinä on se, että sen pääkorjauskartan muoto muistuttaa melkoisesti omaani, siinä mielessä, että se puun-halaajien kuoppa puuttuu siitä kuten omastanikin.



Jännää tuossa on se, että sen kartan maksimi arvo on 179  (0-255) ja omassa kartassani mennään sentään 243 arvoon asti, eikä 255 kuten monessa viri-lastussa (ihan sama kenen tekemä).

Silloin on jotain "hitusen" persiillään, jos karttaan täytyy ruuvata maksimi-arvo.


Jomppa kumppa. Mutta mikan voi pakoputkituunata ihan rauhassa.   :pomo:

Taisi olla tuo 96 (euro2), joten todellakin voin tuunailla putkea mieleni mukaan ja säästämpä siinä saturaisen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1057 : 19.01.2015, 13:18:50 »
Kaivelimpa huvikseni EZK:sta läjän karttoja jotka selvästi vaativat lähempää tarkastelua. Tahdon nimittäin kaivaa esiin sieltä sen pirskatin lämpötilariippuvaisen ennakonsäätö kartan retaleen.

Samalla pitää lyhentää matalilla kierroksilla tuota puolan latausaikaa, jotten syttypäätteen tarvitse turhaa rajoitella puolan virtaa. Tätäkään en ole vaivautunut aikaisemmin tekemään, vaikka kartan olenkin tiennyt. Piti vaan jaksaa rakennella sopiva XDF tarkoistusta varten.

EZK on kyllä mielenkiintoinen sinällään, sillä siinä on tungettu uskomaton määrä toimitoja 8kT koodin pätkään ja sovitettu sinne vielä läjä karttoja. Tosin ei ihan yhtä massiivista määrää kuin LH:n, jossa niitä piisaakin sitten vaikka muille jakaa (67 kpl tunnetaan niistä).

LH:sta sitten kaiveltu esille sellainen hauska lippu, jolla saa pitkän ajan lambda-säädön resetoitumaan joka startissa. Tai ainakin noin sen pitäisi toimia, joten vahvistan sen toiminnan vielä. Lyhyen ajan lambda korjauksen saa pois nykyisilläkin xdf-tiedostoilla, mutta se pitkän ajan säätö jää kummittelemaan taustalle. Mikä hämää ainakin aluksi aloittavia säätäjiä.

Pitäisi vielä selvittää mikä lippu vaikuttaa tuohon IMMun puhtaaksi polttoon, niin saisi pois sen kummittelevan vikakoodin 3-2-2 joka tulee näillä "FEFE" IMMuilla aina. Tosin koodi ei aiheuta nilkuta himaan moodia, eikä sytytä vikavaloa, joten en ole siitä sen suuremmin välittänyt. Täytyisi varmaan jaksaa viitsiä pikku-hiljaa.  :buck2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

855_T5R

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1058 : 19.01.2015, 16:14:34 »
Asiasta kukkaruukkuun olis puolan osto edessä... MDS Blaster2 on vissiin ihan käyttökelpoinen ja hyvä puola ja hintakaan ole paha.. niinku ollaan puhuttu, mutta mites tämmönen  http://www.uspartsperformance.fi/puola-12v-chrome-58000v

Tuota oon kans kyylänny..

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1059 : 19.01.2015, 16:38:06 »
Asiasta kukkaruukkuun olis puolan osto edessä... MDS Blaster2 on vissiin ihan käyttökelpoinen ja hyvä puola ja hintakaan ole paha.. niinku ollaan puhuttu, mutta mites tämmönen  http://www.uspartsperformance.fi/puola-12v-chrome-58000v

Tuota oon kans kyylänny..

Kumpikin käy luultavasti.

Blasterissa on vain pienempi luvattu antojännite (maksimi) mutta tuosta Mallorysta en löytänyt induktanssia, mikä taas ilmoitetaan blasterista, joka on pirun nopeasti latautuva jo ihan pienemmästä induktanssita/resistansista johtuen.

Tuon takia minä tuota EZK:n latausaika-karttaa kävinkin ihmettelemään. Sillä tuolla blasterilla tyhjäkäynnillä syttypääte rajoittaa jo 3 millisekunnin jälkeen latausvirtaa. Eli blasteri riittää kovillakin kierroksilla varmasti.

Mallorysta en osaa sanoa varmasti juuta tai jaata, sillä siitä en löydä speksejä valmistajan sivuilta. Voipi olla, ettei mallory kestä kyydissä sinne rajoittimelle asti yhtä hyvin kuin tuo blasteri. Mutta varmaksi en tuota osaa sanoa, koska olen koeponnistanut vain tuon blasterin.



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1060 : 19.01.2015, 17:20:58 »
Kumpikin käy luultavasti.

Blasterissa on vain pienempi luvattu antojännite (maksimi) mutta tuosta Mallorysta en löytänyt induktanssia, mikä taas ilmoitetaan blasterista, joka on pirun nopeasti latautuva jo ihan pienemmästä induktanssita/resistansista johtuen.

Tuon takia minä tuota EZK:n latausaika-karttaa kävinkin ihmettelemään. Sillä tuolla blasterilla tyhjäkäynnillä syttypääte rajoittaa jo 3 millisekunnin jälkeen latausvirtaa. Eli blasteri riittää kovillakin kierroksilla varmasti.

Mallorysta en osaa sanoa varmasti juuta tai jaata, sillä siitä en löydä speksejä valmistajan sivuilta. Voipi olla, ettei mallory kestä kyydissä sinne rajoittimelle asti yhtä hyvin kuin tuo blasteri. Mutta varmaksi en tuota osaa sanoa, koska olen koeponnistanut vain tuon blasterin.



Malloryllä ensiökäämin resistanssi on 1.4Ohm vissiinki
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1061 : 20.01.2015, 10:22:14 »
Löytyhä se vika nähtävästi tuosta omasta fefe maffista yks pinni poikki piirilevyltä just yltää viel levylle ei muutaku uudet tinat niskaan ja kokeiluun.  ;D
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1062 : 20.01.2015, 11:52:33 »
Löytyhä se vika nähtävästi tuosta omasta fefe maffista yks pinni poikki piirilevyltä just yltää viel levylle ei muutaku uudet tinat niskaan ja kokeiluun.  ;D

Sepä noissa onkin!
Tinausvikoja vaikka mittaussysteemi on ihan asiallisesti tehty ja toteutettu, niin ne pienet kiinalaiset ovat työskennelleet pimeässä isoisän pannu-kolvilla tinaillen ja jälki on sen mukaista!  ???

Tuossa pätee vähän tämä, sen saat mistä maksat!  :buck2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1063 : 20.01.2015, 12:49:56 »
Nonii o niitä on sitte kaks jos tuo pelaa ku tuli sillo syksyllä takuuseen uus eikä vanhaa tarvinnu takasi lähettää ;D ;D ;D
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1064 : 21.01.2015, 13:06:37 »
Alkaa tässä pikku-hiljaa olemaan esissä "nyt on laulut laulettu ja nuotit pantu nippuun".

Enää LH:ssa vastustaa vikakoodien ja muutamien toimintojen liput ja muutama kartta, jota ei binissäni ole koskaan luettu. Kaikki muu on käytännössä selvitetty ja purettu.

Seuraavaksi EZK:n kimppuun, siellä kun on pirusti vähemmän karttoja ja toimintoja kuin LH:ssa.

Mutta nyt voin jo sanoa, että LH:n taivuttaa 500cc moottorista 6000cc moottoriin ja kaikkeen siltä väliltä. Voipi se mennä pienempäänkin moottoriin, sillä en osaa varmaksi sanoa, kun en ole kokeillut kuinka pieneen sen saa.

Nykyinen versio 50 xdf näyttää tälle.


Tästä pitäisi tehdä sitten Suomenkielinen versio kotimaisille säätäjille, mikä helpottaa elämää heille, jotka eivät käytä lontoota jatkuvasti.

Tosin tuosta versiosta lajittelen toimintoja pois näkyvistä, joita rukkaamalla voi tehdä vahinkoja ja jätän näkyville oikeasti ne parametrit, joita oikeasti tarvitsee välttämättä säätää. Hienostelua ja muuta vastaavaa hieromista voi sitten harrastaa mielin määrin edistyessään.

Siellä kun on paljon sellaista ns. turhaa, mitä ei pidä kajota, eikä säätää, ellei tosiaan tiedä mitä tekee. Sillä osaa parametreistä säätämällä LH:n saa sekaisin kuin seinäkellon, jollei noita muutoksia ole huomioitu muissa parametreissä.

Täydellistä säätöohjetta en taas jaksa kirjoittaa, joten laiskuuttani piilotan ne parametrit, joilla voi tehdä hallaa.

Asiasta kukkaruukkuun.

Täytyisi vielä tutkia, kuinka LH ja EZK kommunikoivat tuon nakurikastus johdon kautta, sillä LH kertoo jotakin EZK:lle sitä kautta ilmeisestikkin. Vai liekö toisin päin.



Vasemman punaisen viivan kohdalla laitetaan virrat päälle, jolloin nakutus rikastus piuhan jännite nousee jonnekkin 0,1V nurkille.
Vihreässä viivassa näkyvä pomppininen on se vaihe kun startti pyörii mutta kone ei vielä käy.
Oikean puoleisen punaisen pystyviivan kohdalla kone on käynnissä stabiilisti.


Tässä kohden kone sammutetaan. Vasen punainen viiva on virtojen poiskytkentä ja oikean kohdalla kone on pysähtynyt.

Ja vasta tässä kohden LH menee nukkumaan.


Jännästi tuohon nakutus rikastus piuhaan jää koneen sammumisen jälkeen 3 voltin jännite niin pitkäksi ajaksi kuin LH pysyy hereillä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Elekma  Autoracing