Samppasport  Futurez

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604970 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1065 : 24.01.2015, 11:56:55 »
Mites mikanilla on ezk puoli edistyny ? ;)
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1066 : 24.01.2015, 12:05:52 »
Mites mikanilla on ezk puoli edistyny ? ;)

Alla kuvatulla tavalla!  ;D

Teinpä tuossa eilen iltasella kliinisiä eläinkokeita (taas).
Kokemuksesta tiedän, että ne kannattaa tehdä kotipihalla ihan varmuuden vuoksi.

Säätelin puolan latausaikaa (dwell) ja hyvin toimi tyhjäkäynnillä, mutta ajan lyhentämiselle tuli nopeasti raja vastaan tyhjäkäynnillä, sillä kartta painui nollaan nopsasti. Tästä voimme päätellä sen, että karttaa katsomalla latausaika on jotenkin kierrosluvusta ja jostain muusta riippuva tekijä, eli laskentakaava on toistaiseksi tuntematon.



Säätelimpä sitten kierroksillakin samoja juttuja vahvistaakseni havaintoni ja selvittääkseni kuinka paljon mikäkin vaikuttaa mihinkin.

Koneessa 2000rpm kierroksia ja siinä sitten emulointi-tilassa ruuvasin karttaa ja Ööööööööö.........  Kone sammui, eikä käynnistynyt enää, skooppi ei myöskään nähnyt enää kipinän ohjausta.

Resetoin EZK:n irroittamalla sen sähköistä ja tarkistin heti ostrichin sisällön läppärin muistia vastaan. Latasin edellisen ehjän binin ja vertasin ostricista ladatattua biniä siihen ja totesin, että bini on ehjä ja dumppasin sen takaisin EZK:n emulaattoriin.

Ei reaktiota startissa, eikä kipinän ohjausta.

No, EZK käsille ja skoopilla katselemaan mitä tapahtuu EZK:n sisällä. Ainakin koodia siellä suoritetaan, sillä muistipiiriä luetaan jatkuvasti muttei sieltä, mistä normaalisti. Eli vakiokartoissa ei käydä edes kurkkaamassa mitä tapahtuu.

Tosin en ole jäljittänyt kovin tarkasti sitä starttivaihetta EZK:ssa, joten se vakiokartoissa käymättömyyskin saattaa olla ihan normaalia.

No, ilman häkeltymisiä EZK irto paikaltaan ja kotiin siitä pihalta. Vara EZK löytyy hyllystä ja syttypäätekkin, joten jos jompi kumpi kärähti kokeilussa, niin vaihto-osat löytyvät.

Toisaalta LH:n olen pari kertaa saanut sekoamaan niin hienosti, ettei paremmasta väliä. Tuolloin on aina auttanut vuorokauden sähköttömyys, jotta RAM-muisti tyhjentyy täydellisesti. Kokeilen samaa nyt EZK:n kanssa ja kolvailen siihen piuhan, josta voin tirkistellä syttypäätteen ohjausta suoraan skoopilla. Jotta voin tarkistaa, ohjaako EZK syttypäätettä normaalisti, jos ohjaa, niin syttypääte kärähti ja jos ei, niin EZK on sekaisin kuin seinäkello. Tähän yleensä auttaa resetointi, eli riittävän pitkä sähköittä oleminen.

Tälläistä tämä tuntemattoman saatanallinen säätäminentm on!  :buck2:  :idiot2:

Onko tässä mitään järkeä? No, ei ole, mutta jokainen harrastaa omalla tavallaan!  :idiot2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1067 : 24.01.2015, 16:03:06 »
Auto käy ja kukkuu taas!  *taavih->

Mitään ei muutettu, muuta kuin se, että EZK oli yön yli lepäämässä sisällä.

Eli EZK voi ottaa samalla tavalla nokkiinsa kuin LH, jos säätelee hitusen liikoja. Joku puskurin ylivuotohan siinä tulee ja tiltti. Mutta siitä selviää odottamalla riittävän pitkän ajan purkki ilman sähköjä.

Täytyy hitusen varovaisemmin säädellä tuota latausaikaa, ettei EZK:lle tule ähkyä!  :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1068 : 24.01.2015, 17:46:01 »
Eikös EZK:sta anneta vain tieto sytytyshetkestä, muuten sytytyspääteaste hoitaa latausajat?

855_T5R

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1069 : 24.01.2015, 18:26:55 »
Auto käy ja kukkuu taas!  *taavih->

Mitään ei muutettu, muuta kuin se, että EZK oli yön yli lepäämässä sisällä.

Eli EZK voi ottaa samalla tavalla nokkiinsa kuin LH, jos säätelee hitusen liikoja. Joku puskurin ylivuotohan siinä tulee ja tiltti. Mutta siitä selviää odottamalla riittävän pitkän ajan purkki ilman sähköjä.

Täytyy hitusen varovaisemmin säädellä tuota latausaikaa, ettei EZK:lle tule ähkyä!  :2funny:
Jaa se veti ittesnä "mieti vielä yönyli mitä teet" modiin? :D

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1070 : 24.01.2015, 18:33:24 »
Eikös EZK:sta anneta vain tieto sytytyshetkestä, muuten sytytyspääteaste hoitaa latausajat?

Mistäs moinen luulo on tullut?

Juu ei!   :nohnoh

Syttypääteaste on pelkkä idioottipalikka, sisältäen muutaman transistorin!
EZK:ssa on ihan karttoja joilla latausaika säädetään ja on siellä muitakin karttoja joilla säädetään sitten jotain muuta.  ::)
Latausaikakartta on jännitteestä riippuva.

Yksi kartoista on vääntötietoriippuvainen.

Jaa se veti ittesnä "mieti vielä yönyli mitä teet" modiin? :D

Jep!   ;D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1071 : 24.01.2015, 20:00:49 »
Mistäs moinen luulo on tullut?

Juu ei!   :nohnoh

Syttypääteaste on pelkkä idioottipalikka, sisältäen muutaman transistorin!
EZK:ssa on ihan karttoja joilla latausaika säädetään ja on siellä muitakin karttoja joilla säädetään sitten jotain muuta.  ::)
Latausaikakartta on jännitteestä riippuva.

Yksi kartoista on vääntötietoriippuvainen.

Jep!   ;D
Eikun joo, LH:n kaverina on -124 pääteaste, noita kun on vanhemmissa volvoissa fiksumpiakin samannäköisissä kuorissa, jotka siis hoitaa dwellin.
Noita hall-jakaja mallin -139 kiviä tullu käytettyä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1072 : 24.01.2015, 20:13:12 »
Eikun joo, LH:n kaverina on -124 pääteaste, noita kun on vanhemmissa volvoissa fiksumpiakin samannäköisissä kuorissa, jotka siis hoitaa dwellin.
Noita hall-jakaja mallin -139 kiviä tullu käytettyä.

Jep, sillä syttypäätesäädöllä kun ei kuuhun mennä, joten siksi EZK:ssa on se latausaikakartta (dwell).

Ainoa asia, joka jää aprikoittamaan minua siinä kartassa on sen matikka, sillä se on taas Boschille tyypilliseen tapaan jotenkin omituinen. Eli kartan numero kasvaa kierrosluvun myötä, vaikka pienempi luku tarkoittaa pienempää latausaikaa, tosin silläkin on näköjään tiukahko aikakehys, missä se voi kierrosluvun suhteen liikkua.

Lienen tästä syystä tuo EZK:n koodi on erittäin sekava yrittää edes ymmärtää, sillä pohja-ajatus koko ohjelman rakenteelle on jäänyt minulta ja muiltakin pimentoon liki pitäen täysin.

« Viimeksi muokattu: 24.01.2015, 20:17:34 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1073 : 26.01.2015, 09:53:06 »
Tästä topicista on nyt siivoiltu viimeaikaisia asiattomuuksia. Jatketaan tästä eteenpäin LH:n säätämisen ihmeellisessä maailmassa, mutta huomioiden seuraavat sääntöjen täsmennykset:

1) ns. hauskoja päänaukomiskuvia ei postata tähän enää lainkaan. Niitä sopii offtopiciin ja muualle postailla, jos nyt pakko on.
2) spekulointi jonkun muun tekemistä lastuista ja niiden toiminnasta/toimimattomuudesta tehdään jossain muualla kuin tässä projektipäiväkirjassa

Topic pysyy jonkin aikaa nyt erityisessä seurannassa. Toivottavasti säilyy myös erityisen asiallisena. Tässä ei myöskään jatketa sääntötulkintakeskustelua, vaan sen voi tehdä palauteosiossa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1074 : 26.01.2015, 23:01:23 »
Liikkuuko tämä ihan normaalilla jakajasytytyksellä? Kun eikös älhoon saa ohjaamaan myös hukkakipinää niin eikö sillä saisi jotain etuja aikaan?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1075 : 28.01.2015, 00:15:33 »
Liikkuuko tämä ihan normaalilla jakajasytytyksellä? Kun eikös älhoon saa ohjaamaan myös hukkakipinää niin eikö sillä saisi jotain etuja aikaan?

Ihan vakiolla jakaja sytkällä tämä kulkee.
Hukkakipinä lisää turhaa tulppien kulutusta entisestään, joten vakiolla mennään, kun kipuna ei määränsä tai energiansa puolesta ole likikään loppumista.

Hukkakipinästä ei minulle ole näillä nuhaisilla +200hv/+350Nm/0,8 baarin tuloksilla mitään etua suuremman tulppien kulutuksen lisäksi.

Reilusti yli 1,5 baarin ahdistuksella ymmärtäisin hukkakipinän, mutta nyt sille ei ole tarvetta. Ainakaan vielä!  :P

Ja kyllä, buckha modiksella saa hukkakipinän rokkaamaan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1076 : 28.01.2015, 08:23:54 »
Meinaatko kun fiestan koneessa on hukkakipinäpuola vakiona niin tulppia vaihdetaan joka tankkauksella?
Sellainen puola riittää 3ms latausajalla ilman erikoisia ohjaimia noin 500-600hv tehoille ja tulppia se ei syö.

Normaali puola vinokone mallia riittää noin 400hv teholle.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa vkona

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1077 : 28.01.2015, 09:52:04 »

Kiinnostaa oman 1996 matalapaineturbollisen automattilaatikolla varustetun 945:n muunto E85 kelpoiseksi.
Auto on täysin vakio, ei mitään lastutuksia tms.
Olen lukenut tätä keskustelua E85 käytöstä ja koittanut ymmärtääkin asiaa.
Ihan näin työlääseen(?) ratkaisuun, mitä tässä keskustelussa on (jos siis olen ymmärtänyt oikein) en ole valmis ryhtymään, joten kysyn: Onko tämä ratkaisu http://eflexfuel.fi/info toimiva? Mainostuksen mukaan olisi, vaan onko kellään tarkempaa tietoa?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1078 : 28.01.2015, 15:06:05 »
Kiinnostaa oman 1996 matalapaineturbollisen automattilaatikolla varustetun 945:n muunto E85 kelpoiseksi.
Auto on täysin vakio, ei mitään lastutuksia tms.
Olen lukenut tätä keskustelua E85 käytöstä ja koittanut ymmärtääkin asiaa.
Ihan näin työlääseen(?) ratkaisuun, mitä tässä keskustelussa on (jos siis olen ymmärtänyt oikein) en ole valmis ryhtymään, joten kysyn: Onko tämä ratkaisu http://eflexfuel.fi/info toimiva? Mainostuksen mukaan olisi, vaan onko kellään tarkempaa tietoa?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

Näistä muunnossarjoista löytyy asiaa foorumilta, mm. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=932.0
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1079 : 28.01.2015, 15:47:01 »
Kiinnostaa oman 1996 matalapaineturbollisen automattilaatikolla varustetun 945:n muunto E85 kelpoiseksi.
Auto on täysin vakio, ei mitään lastutuksia tms.
Olen lukenut tätä keskustelua E85 käytöstä ja koittanut ymmärtääkin asiaa.
Ihan näin työlääseen(?) ratkaisuun, mitä tässä keskustelussa on (jos siis olen ymmärtänyt oikein) en ole valmis ryhtymään, joten kysyn: Onko tämä ratkaisu http://eflexfuel.fi/info toimiva? Mainostuksen mukaan olisi, vaan onko kellään tarkempaa tietoa?

Minun menetelmäni ei ole pelkästään wiinan käyttöä, vaan kyseessä on täysiverinen säätöprojekti, jossa moottorinohjaus säädetään kokonaan uudelleen omien mieltymyksien mukaiseksi, repien moottorista kaikki irti, mitä moottori-setissä on kulloinkin kiinni.
Minulla on säädöt bensalle ja wiinalle, joten pystyn tankkaamaan kumpaa tahansa ja ajamaan sillä.

Sillä tämä meikäläisen flexitune lastu on vähän erilainen juttu kuin mikään tavallinen purkki.


ysissä toimii wiina-adapterina ihan simppeli flexitune autoX1 purkki, mutta siitä keskustelua voidaan jatkaa taaviuksen viittaamassa topicissa.

Kannattaa olla tarkkana ettei kulut pääse karkaamaan 3€//kpl olevien  tulppien kanssa.  ;)

Wiis veisaan noiden hinnasta, mutta niiden vaihtamiseen tiheys onkin se pointti!
Wiinaäen miehillä tulppien elinikäodote on vajaat puolet bensasta ja sen puolittaminen vielä hukkakipinällä ei enää kiinnosta!  :-[


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

KL-varaosat  Race.fi