Autodiagnoosi  Carcom Oy

TKR: Volvo 740 käyttisprojekti

  • 103 Vastauksia
  • 45889 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #75 : 26.11.2016, 18:26:17 »
Auto ollut nyt toista viikkoa pois ajosta. Ari E tutki sen sytkäyksikön, eikä sieltä löytynyt mitään poikkeavaa. Konkat vaihtoi kuitenkin. No auto ei herännyt sen kummemmin vieläkään.

Eilen kävin sitten hakemassa Tatech T38 Liten, johtosarjan ja muut hippulat. Kiitokset Waltari123-nimimerkille.

Tilanne se tällähetkellä se, että autosta purettu moottorinohjaus ja sähköt pois. Imusarjaan veivasin mapin kiinni ja imulämpötila-anturin ahtoputkeen kaasuläpän lähelle. Ari E köyrii sähköjen kanssa ja toivomuksena päästä pian säätämään. Vaggipuolat tuli tatechin mukana, mutta ovat niin pitkät puikulat, että laitamma volvolaisilla nippuun.





Tuossa purkaessa tais löytyä se sytkäpurkille signaalikatkoksia aiheuttanut vika. Nokka-akselin asentoanturin eculle menevä piuha oli kolmesta kohtaa aika heikolla hapella. Hauskinta oli kun lähti käyntiin tuosta pihasta kun meinattiin työntää sisään. :D Mutta eipähän tarvii enää arvuutella.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2016, 18:27:54 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #76 : 26.11.2016, 19:21:44 »
Mikä MAP antura tuo on? Ottaako paineen ja lämpötilan?

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #77 : 26.11.2016, 19:36:54 »
Mikä MAP antura tuo on? Ottaako paineen ja lämpötilan?
Se on Vag 0 281 002 401. Ja siinä on molemmille toiminnoille optio. Tässä piuhasarjassa oli käytetty erillistä imulämpötila-anturia, joten niin käytämme mekin.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #78 : 26.11.2016, 23:57:02 »
Tatechin säätöohjelma vieläkin sama kuin ensimmäisissä?
Aikas... mielenkiintoisesti toteutettu  :P
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #79 : 01.12.2016, 23:03:18 »
Ongelmia täynnä tämä projekti. Samalla linjalla jatkuu tällä kertaa moottorinohjauksen kanssa. Ensin käräytettiin vanhalla laturilla yksi diodi boksista kun akun täytyttyä laturi ei lopettanutkaan latausta. Kävi ylijännitteellä ja tuhosi diodin. Tämän jälkeen virrat päällä poltti vain sulaketta. Ari E otti boksin hellään syleilyyn ja vaihtoi diodin. Sen ongelman ratkettua ollaankin päästy seuraavaan ongelmaan. Bensapumppu ja suuttimet toimivat. Kierrostietokin tuntuisi pelaavan, mutta kipinä ei tule startatessa. Starttauksen jälkeen saattaa heittää muutaman matti myöhäsen satunnaisesti. Johtosarjasta Ari korjasi kaikki epämääräiset kytkökset pois. Niitäkin oli jonkun tekijän jäljiltä sinne eksynyt. Tatechin Tatuun oltu yhteydessä ja Ari softankin hälle lähetti. Koitetaan pähkäillä huomenna lisää. Ei jokatapauksessa menny ihan muutaman tunnin asennuksella käyntiin kun lauantaista asti taisteltu. :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #80 : 02.12.2016, 05:10:15 »
Ruottin poika oli muutoksessaan kylymän viileesti lyöny kaikki käyttökelposet älhoon johtosarjan piuhat poikki korin johtosarjan liittimeltä ja sulakerasialta, siinä sivussa korvannu kys.  piuhat punasella puuhapiuhalla aina mittaristoa myöten tottelemaan suoraan virtalukkoa.  Ois saattanu päästä helpommalla vaihtamalla tai juottamalla uusiksi pelkän juotosvikasen ruiskun pääreleen :)  Joo,  ei ollu johtosarjakaan ihan  "plug n play"  tatekin ohjeiden mukainen,  jokunen harakiri paljastu vielä sähköteipin suojista. Tatulla toimii kyllä tuo tuki varsin hyvin P>  iso käsi siitä. 

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #81 : 09.12.2016, 00:25:19 »
Noniin. Isojen vaikeuksien jälkeen auto kotona ensimmäistä kertaa moneen viikkoon. Ari E kyllä ollut kyllä sähköjen ja säädön osalta isossa roolissa.

Pari tuntia sitten piti vielä vaihtaa tps-anturi uuteen ja sitten alkoikin rokkaamaan. Nyt pitäisi pystyä kulkemaan töissä jo ilman isompia pelkoja. Säädön aikana meni yksi tulppa ja yksi käytetty puola. Niin ja se tps-anturi, jonka olisi kieltämättä voinut vaihtaa jo alun alkaenkin kun olisi tajunnut sen olevan elinkaarensa ehtoopuolella.

Isompaa päänvaivaa aiheuttaa nyt ihan liian pieni ahdin. Ei sinänsä muuta ongelmaa, mutta ahtaa rajusti yli sen minkä pitäisi. Kellon esijännityksen pudotin nollaan, mutta ampuu jo 3000rpm jälkeen tauluun yli 2,2bar ja kuitenkin kilossa aukenee jo portti.. Nättiä ajoa siis luvassa ja säästämistä parempiin osiin. Holsetin hx35superi mulla olisikin tdi-projektista, mutta se vaatisi isomman pakopesän ja ulkoisen portin. Pitää miettiä vaihtoehtoja.

Nyt pitänee pitää pari kesympää päivää kun on venynyt aika railakasti yön puolelle illat. :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #82 : 09.12.2016, 08:01:58 »
Noniin. Isojen vaikeuksien jälkeen auto kotona ensimmäistä kertaa moneen viikkoon. Ari E kyllä ollut kyllä sähköjen ja säädön osalta isossa roolissa.

Pari tuntia sitten piti vielä vaihtaa tps-anturi uuteen ja sitten alkoikin rokkaamaan. Nyt pitäisi pystyä kulkemaan töissä jo ilman isompia pelkoja. Säädön aikana meni yksi tulppa ja yksi käytetty puola. Niin ja se tps-anturi, jonka olisi kieltämättä voinut vaihtaa jo alun alkaenkin kun olisi tajunnut sen olevan elinkaarensa ehtoopuolella.

Isompaa päänvaivaa aiheuttaa nyt ihan liian pieni ahdin. Ei sinänsä muuta ongelmaa, mutta ahtaa rajusti yli sen minkä pitäisi. Kellon esijännityksen pudotin nollaan, mutta ampuu jo 3000rpm jälkeen tauluun yli 2,2bar ja kuitenkin kilossa aukenee jo portti.. Nättiä ajoa siis luvassa ja säästämistä parempiin osiin. Holsetin hx35superi mulla olisikin tdi-projektista, mutta se vaatisi isomman pakopesän ja ulkoisen portin. Pitää miettiä vaihtoehtoja.

Nyt pitänee pitää pari kesympää päivää kun on venynyt aika railakasti yön puolelle illat. :)

Hieno homma että auto rokkaa nyt  O0
Mikäs ahdistin tässä oli nyt? Olen lukenut kertomuksen aiemmin ja nyt yritin vilkuilla pikaisesti mut ei osunut simmuun sitten millään ahdistimen tietoja  :P
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #83 : 09.12.2016, 09:52:24 »
Hipominimitsu tässä. Ajattelin sen toimivan hyvin käyttiksessä, mutta muuttujia alkaa olla liikaa. :/
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #84 : 18.12.2016, 20:06:17 »
Kouvolaan vietiin toisen projektin alakerta. Samalla Ari E sääti autoa pitkin matkaa. Paremminhan se pelaa ja vetää. Fuel cut asetettiin 1,5bar kohdalle. Vajaalla puolella kaasulla voi vähän vedätellä, muutoin ahdot pyrkivät räjähdysmäiseen nousuun.

Rusakko taiteilee pakosarjan tähän ja toivon mukaan pääsis lähiaikoina siirtämään tdi:n omaan pajaan, että saa ahtimen ja hukkiksen siitä.

Imulämpöanturi vähän temppuilee eli ajon jälkeen kun auton sammuttaa ja starttaa sitten hetken perästä, niin imulämmöt heittää pahimmillaan 20astetta. Laskee nopeasti kun lähtee ajamaan.

Huohottimen jääti taas maanantaina kun ei ollut yötä hallissa. Kai se vaan tahtoo kertoa, että tahtoisi olla vain kesä-auto. :)
« Viimeksi muokattu: 18.12.2016, 20:08:35 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Luigi81

  • Vieras
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #85 : 19.12.2016, 09:06:32 »
kiitos vielä kellarista :)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #86 : 19.12.2016, 09:18:09 »
kiitos vielä kellarista :)
Eipä mittään :P
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #87 : 19.12.2016, 09:28:35 »
Noniin. Isojen vaikeuksien jälkeen auto kotona ensimmäistä kertaa moneen viikkoon. Ari E kyllä ollut kyllä sähköjen ja säädön osalta isossa roolissa.

Pari tuntia sitten piti vielä vaihtaa tps-anturi uuteen ja sitten alkoikin rokkaamaan. Nyt pitäisi pystyä kulkemaan töissä jo ilman isompia pelkoja. Säädön aikana meni yksi tulppa ja yksi käytetty puola. Niin ja se tps-anturi, jonka olisi kieltämättä voinut vaihtaa jo alun alkaenkin kun olisi tajunnut sen olevan elinkaarensa ehtoopuolella.

Isompaa päänvaivaa aiheuttaa nyt ihan liian pieni ahdin. Ei sinänsä muuta ongelmaa, mutta ahtaa rajusti yli sen minkä pitäisi. Kellon esijännityksen pudotin nollaan, mutta ampuu jo 3000rpm jälkeen tauluun yli 2,2bar ja kuitenkin kilossa aukenee jo portti.. Nättiä ajoa siis luvassa ja säästämistä parempiin osiin. Holsetin hx35superi mulla olisikin tdi-projektista, mutta se vaatisi isomman pakopesän ja ulkoisen portin. Pitää miettiä vaihtoehtoja.

Nyt pitänee pitää pari kesympää päivää kun on venynyt aika railakasti yön puolelle illat. :)

Joo kyllähän se tuollaisella kutoskoneella on positiivinen ongelma kun ahdin todellakin lähtee mukaan kivasti kun sieltä tulee päällekkäisiä pulsseja pakopesälle. Eli lähtee kuin telkkä pöntöstä tai pääsky kämmeneltä tai vähintään kuin nuorten keihäs.
Hyvältä näyttää tämäkin projekti.
Jaa niin tämähän olikin vitoskoneella.
Kutosta vaan kehiin jos päivittelette joskus tekniikkaa.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2016, 09:31:56 kirjoittanut Eikka »

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #88 : 19.12.2016, 14:45:09 »
Joo onhan se mukava kun herää, muttei kestä yli 1,5bar ahtoja pitkässä juoksussa tämä ahdin.

Kuutoskonetta ei näillä näkymin ole hetkeen tulossa, kun ei mitään älyttömiä tehoja olla hakemassa. Viitosen sävel on lähempänä omaa sydäntä. :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 740 käyttisprojekti
« Vastaus #89 : 21.12.2016, 18:05:49 »
Tilasin uudet suuttimet ja Boschin (0 280 130 085) imulämpöanturin Finjectorilta. EV14 1100cc 12ohm. Pakosarja tulee kunhan Rusakko kerkeää moisen taiteilla. 50mm ulkoinen Biltsun portti ja screamerpipe kuten käyttöautossa kuuluukin. :D

Torsenin -588 mulla onkin jo hyvän tovin odotellut hyllyssä. Saas nähdä millon jaksaisi alkaa vaihtelemaan. Nyt peräkoppa vuotaa aika runsaasti öljyä läpikin.. Janicol Racingilta tulee erillinen huohotinpönttö. Kooltaan se on litra ja sillä pärjännee hyvin.

Tämmöistä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Futurez  Kulkukoira