"Minunkin V70D5 -02 Volvossa alkoi kytkin luistaa kun vitosella ohittaa ja runttaa kaasua vähän enempi. Onko ton kaksoismassan vaihto aina välttämätöntä kytkimen vaihdon yhteydessä. Kaksoismassa ei anna itestään mitään oiretta, voiko se olla lopussa jo 200 000 km ajon jälkeen?"
Oma S60 '02 D5 mittarissa nyt vajaa 290tkm. Kaksoismassa vähän raklattaa tyhjäkäynnillä, ei paha vielä. Kytkin sensijaan ei luista vaikka lastulla ajettuna jo 150tkm. Itse kysyisin, että voiko kytkin olla loppu jo 200 tkm ajon jälkeen? Joillain on kaksoismassa ollut loppu noilla kilometreillä.
Noiden osien ostopaikasta en osaa sanoa mitään fiksua.
Kytkimen kestävyyteen vaikuttaa tietysti ajo-olosuhteet (kaupunki rasittaa aika lailla enemmän kuin ladella ajo). Jonkin verran kuskilla on osaa kulumisessa myös, kollega kertoi juuri juttua kaverista joka kertoi, että hän lähtee aina liikkeelle kakkosella, ei tarvitse vatkata keppiä niin paljon. Kytkin oli loppu alle 100tkm.