Autoracing  KL-varaosat

Volvot kolareissa

  • 2054 Vastauksia
  • 562416 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1500 : 01.11.2017, 15:18:37 »
Hyvin tuo seitensatanen pitää pintansa isompaa veljeään vastaan. Tienneet volvolla jo silloin miten tehdä lujia autoja -H-
Jompikumpi ajoi sitten punaisia päin >:(
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1501 : 01.11.2017, 15:35:22 »
Fifht gearissa kävi 940 vähän heikosti, kun testattiin renault modusia vastaan.

Vaikka Fifth Gear ja vanha Top Gear onkin parhaita auto-ohjelmia, (uusi TG on roskaa), niin valitettavasti niissä on käsikirjoitus, missä kerrotaan milloin joku hajoaa tai tapahtuu muuta.

Muutenkin, mieluummin olen silti siellä Volvossa kun Rellussa, olisihan se tosi noloa kuolla Relluun  ;D
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1502 : 01.11.2017, 17:10:19 »
Vaikka Fifth Gear ja vanha Top Gear onkin parhaita auto-ohjelmia, (uusi TG on roskaa), niin valitettavasti niissä on käsikirjoitus, missä kerrotaan milloin joku hajoaa tai tapahtuu muuta.

Muutenkin, mieluummin olen silti siellä Volvossa kun Rellussa, olisihan se tosi noloa kuolla Relluun  ;D
Vaikka ajettaisi miten hyväkuntoinen 700/900 hyvänsä uutta modusta tms. saman kokoluokan autoa vastaan, niin volvoon kuolee todennäköisemmin. Kehitys on vain mennyt karusti ohi.

900/700 srj. on vielä semmoinen ns. "wanhanliiton ratakisko", vaikka molemmista löytyykin törmäysvyöhykkeet. Kuitenkin passiivisen turvallisuuden taso on esim. 850:ssä jo paljon parempi. 700/900 srj. esimerkiksi puuttuu palkkirakenne, joka ohjaa pienen osuman edestäpäin sivulle. Täten jos tälli tulee runkopalkin "ulkopuolelle", eikä väliin/päähän, tulee romua ja syvälle. Keskeltä keulaa nuo on tosiaan kuin tankkeja, puskurikin kestää tömäyttää vaikka pienen seinän kumoon. :D

Mutta oli miten oli, autot ei ole kolarointeja varten. Toivottavasti kukaan ei koskaan joutuisi semmoiseen (varsinkaan tahallisen osapuolen toimesta).

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1503 : 01.11.2017, 19:41:31 »
Vt 12:lla Kangasalla mulkosilmä-Corolla kasassa takapenkkiä myöten Volvoon törmättyään. On kyllä täydessä maantienopeudessa tapahtuva nokkakolari sellainen tapahtuma, ettei sellaiseen ole turvallista autoa olemassakaan, ei edes pikku-Volvot.

https://www.aamulehti.fi/uutiset/juuri-nyt-onnettomuus-palkaneella-tie-on-suljettu-liikenteelta-200458343

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tässä onnettomuudessa oli henkilöauto törmännyt Volvo rekkaan. Siis rekkaan(!). Vähän sama kun ois Volvo hlö autolla jyrätty polkupyöräilijä. En postaisi tälle palstalle kumpaakaan tapausta.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1504 : 01.11.2017, 19:45:27 »
Vaikka Fifth Gear ja vanha Top Gear onkin parhaita auto-ohjelmia, (uusi TG on roskaa), niin valitettavasti niissä on käsikirjoitus, missä kerrotaan milloin joku hajoaa tai tapahtuu muuta.
Jostain syystä top gearin katsojaluvut tippuivat kun clarkson, may ja hammond lähtivät sarjasta. Eikös nuo kaikki "reality"-ohjelmat ole yleensä käsikirjoitettu ja monet tilanteet täysin lavastettuja, liioiteltuja, sekä yli dramatisoituja. Eiköhän tuossakin modus ja 940 kolarissa ole propagandaa mukana jonkin verran "uusi auto turvallisempi" ja "vanha auto hengenvaarallinen".

Onhan se tietysti selvää että uusi auto on turvallisempi ja turvalaitteet kehittyneet paljon, mutta tuossa lavastetussa kolarissa oli todennäköisesti myös käsikirjoitusta mukana.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1505 : 01.11.2017, 20:00:19 »
Eiköhän tuossakin modus ja 940 kolarissa ole propagandaa mukana jonkin verran "uusi auto turvallisempi" ja "vanha auto hengenvaarallinen".

Onhan se tietysti selvää että uusi auto on turvallisempi ja turvalaitteet kehittyneet paljon, mutta tuossa lavastetussa kolarissa oli todennäköisesti myös käsikirjoitusta mukana.

Modus Euro NCAP tulos näyttäisi viittä tähteä ja massassa parinsadan kilon ero. Käsikirjoittaja oli tehnyt kotiläksynsä eikä Volvoa vastaan sattumalta valikoitunut juuri tuo rellu..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5883
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1506 : 01.11.2017, 20:49:21 »

 mutta tuossa lavastetussa kolarissa oli todennäköisesti myös käsikirjoitusta mukana.

Siis ohjelman tekijät olivat viekkaudella ja vääryydellä sabotoineet vanhaa Volvoa jotta uusi Renault näyttäisi entistäkin paremmalta?  ???

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Diaz

  • Vieras
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1507 : 01.11.2017, 20:54:54 »
Modus Euro NCAP tulos näyttäisi viittä tähteä ja massassa parinsadan kilon ero. Käsikirjoittaja oli tehnyt kotiläksynsä eikä Volvoa vastaan sattumalta valikoitunut juuri tuo rellu..

Massassa on ero vaikka ottaisi minkä tahansa uudemman auton, kun ne on kaikki painavampia ellei ole alumiinista veistetty. Ja joo, teki kotiläksynsä Euro NCAP-tähtien suhteen kun sen koko hemmetin kolarin pointti oli esitellä sitä eroa nykymittamuun mukaan turvallisen auton ja joskus vuosikymmeniä sitten turvallisena pidetyn auton välillä.  :idiot2:

Onhan toi uutisen vanha Volvo ihan täysin rutussa, näkee jo kaukaa että on osunut vain vähän etukulmaan ja todennäköisesti on ehditty hidastaakin jo jonkun verran. Tossa ei ole ollut kuolema kauhean kaukana enää kun noissa vanhoissa autoissa tulee kaikki konehuoneesta syliin.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1508 : 01.11.2017, 21:13:41 »
Massassa on ero vaikka ottaisi minkä tahansa uudemman auton, kun ne on kaikki painavampia ellei ole alumiinista veistetty. Ja joo, teki kotiläksynsä Euro NCAP-tähtien suhteen kun sen koko hemmetin kolarin pointti oli esitellä sitä eroa nykymittamuun mukaan turvallisen auton ja joskus vuosikymmeniä sitten turvallisena pidetyn auton välillä.  :idiot2:

Onhan toi uutisen vanha Volvo ihan täysin rutussa, näkee jo kaukaa että on osunut vain vähän etukulmaan ja todennäköisesti on ehditty hidastaakin jo jonkun verran. Tossa ei ole ollut kuolema kauhean kaukana enää kun noissa vanhoissa autoissa tulee kaikki konehuoneesta syliin.
Pääosin kyllä, mutta 700/900srj. on suunniteltu niin, että tekniikan pitäisi painua kardaanitunneliin auton alle.
Sivutörmäyksessä sitten kardaanitunneli antaa periksi.

Tosin, umpion alue on juuri se "heikoin alue" keulassa.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1509 : 01.11.2017, 21:36:11 »
Siis ohjelman tekijät olivat viekkaudella ja vääryydellä sabotoineet vanhaa Volvoa jotta uusi Renault näyttäisi entistäkin paremmalta?  ???
Voi kai sen noinkin käsittää jos haluaa. Kai se nyt on ihan selvä homma, ettei -90 luvulla rakennettu auto ole nykymittapuulla yhtä turvallinen kuin aikoinaan on ollut. Eikös vanhat jenkkiautotkin ole täyttä paperia kolareissa, vaikka keulassa tyhjää tilaa melkein 2 metriä. Uusissa autoissa on myös hallittu osien kasaan painuminen melko hyvin ja koreissa suurlujuusterästä rakenteissa. Tosin eikö tuo videon moduskin ole nykyään melko vanha auto.

Mikähän olisi ollut lopputulos, jos nuo autot olisivat törmänneet suoraan keulat vastakkain, eikä etukulmat edellä kuten videolla. Vauriot olisivat olleet varmaan erilaiset koska törmäysvoima jakaantuisi eri tavalla kuin kulmakolarissa.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2017, 21:55:42 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1510 : 01.11.2017, 21:39:00 »
Pääosin kyllä, mutta 700/900srj. on suunniteltu niin, että tekniikan pitäisi painua kardaanitunneliin auton alle.
Sivutörmäyksessä sitten kardaanitunneli antaa periksi.

Tosin, umpion alue on juuri se "heikoin alue" keulassa.

Heikoin kohta on nimenomaisesti siellä ajovaloumpion ulkolaidoilla, vilkku/parkkien kohdalla. Siellä ei paljoa ole keulan suunnasta mitään ennen rengasta ja A-pilaria.

ps. Modus on (1245kg) muuten 300kg kevyempi kuin 900:nen (1535kg) ja punnituilla painoilla liki 400kg kevyempi (9-farkku painaa 1630kg punnitusti).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1511 : 01.11.2017, 22:24:10 »
Siellä ei paljoa ole keulan suunnasta mitään ennen rengasta ja A-pilaria.

Ei oikeastaan mitään, pelkkä pyöränkotelo. Ja tuollainen pieni este, kuin rengas, ei kolaritilanteessa paljoa tunnu onko sitä siellä vai ei

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1512 : 01.11.2017, 23:06:08 »
Ei oikeastaan mitään, pelkkä pyöränkotelo. Ja tuollainen pieni este, kuin rengas, ei kolaritilanteessa paljoa tunnu onko sitä siellä vai ei

Toisaalta leikausvoimien pitäisi kehittyä kiinteätä erittäin terävää esinettä kohden, ettei auto alkaisi siirtymään sivusuunnassa. 

Itseasiassa teräsvanne/tukivarsi ovat varsin kovaa tavaraa ja aiheuttavat ns. kimpoamisen, koska ilman voimaa ne eivät taivu tai anna periksi muutoinkaan...    :juhau:   ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1513 : 01.11.2017, 23:45:08 »
Itseasiassa teräsvanne/tukivarsi ovat varsin kovaa tavaraa ja aiheuttavat ns. kimpoamisen, koska ilman voimaa ne eivät taivu tai anna periksi muutoinkaan...    :juhau:   ;)

Älä pakota mua laskemaan minkälaisella voimalla nuo antaa periksi todistaakseni, että olet väärässä :D

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1514 : 02.11.2017, 17:59:29 »
Modus on muuten esitelty 2004 ja 940 ilmeisesti 1990.

Autojen kolariturvallisuus etenee niin hurjaa vauhtia että 10v tuoreempi design kurmuuttaa vanhempaa kolaritilanteessa säälimättä merkeistä huolimatta. Volvo ei ole poikkeus tässä asiassa vaikka haluaisinkin/haluaisimmekin. Oman lisänsä tähän kuvioon tuo maasturivillitys eli yhä useampi nykyauto kulkee korkealla. Sivukolarissa hitti tulee ikävän korkealle..

”In car vs. SUV head-on crashes, the study found that the odds of death were 7.6 times higher for the car driver than the SUV driver. In crashes where the car had a better front crash-test rating than the SUV did, the car's driver fared a bit better but was still four and a half times more likely to die than the SUV driver”

Eli vaikka hlö autolla olisi parempi reittaus niin silti kuljettajalla 4.5 kertaa suurempi todennäköisyys menettää henkensä nokkakolarissa SUV kanssa kuin SUV kuljettajalla. Muussa tapauksessa todennäköisyys 7.6.. Syytä antaa rispektiä myöskin niille halveksituille SUV malleille. Daciat, Hyundait sun muut jyrää hlö autot säälimättä jos niin onnettomasti käy että niihin törmää :-[
« Viimeksi muokattu: 02.11.2017, 18:09:08 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Proturbo  Autodiagnoosi