Ateho  Elekma

Volvot kolareissa

  • 2054 Vastauksia
  • 562459 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1515 : 02.11.2017, 19:14:01 »
Älä pakota mua laskemaan minkälaisella voimalla nuo antaa periksi todistaakseni, että olet väärässä :D
S*

LASKE! LASKE!  *taavih-> *taavih-> *taavih->


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1516 : 02.11.2017, 19:16:22 »
Eli vaikka hlö autolla olisi parempi reittaus niin silti kuljettajalla 4.5 kertaa suurempi todennäköisyys menettää henkensä nokkakolarissa SUV kanssa kuin SUV kuljettajalla. Muussa tapauksessa todennäköisyys 7.6.. Syytä antaa rispektiä myöskin niille halveksituille SUV malleille. Daciat, Hyundait sun muut jyrää hlö autot säälimättä jos niin onnettomasti käy että niihin törmää :-[

Noilla SUV:lla on usein ns. selkeä massaetu. Paitsi kylkitörmäyksissä ne tuppaavat kaatumaan käsittämättömän pienissäkin kolareissa.
Isompi syö pienemmän, varsinkin törmäyksissä!  :-\


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

The moose

  • Vieras
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1517 : 02.11.2017, 20:05:32 »
Vielä tuosta 940 vs modus kolarista vaikka mennyt jo otksi..

Mahdettiinkohan tuossa vetää nuo autot päin toisiaan niin että vaijerit tai mikä tahansa laite veti autojen alitse niitä toisiaan päin? Tällöinhän tuota kimpoamista iskun voimasta ei toteudu ainakaan kovin luonnollisesti vaan juurikin tuo pienempi auto saadaan syvälle isompaan autoon ja kun on vielä ensin kuvattu niin että näyttää osuvan keulat täysin vastakkain vaikkei niin todellisuudessa tapahdu vaan osutaan suoraan etupalkin alle niin sanotusti.

Oikeassa kolarissa autot käyttäytyy kyllä vähän eritavoin.


Diaz

  • Vieras
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1518 : 02.11.2017, 20:20:10 »
Vielä tuosta 940 vs modus kolarista vaikka mennyt jo otksi..

Mahdettiinkohan tuossa vetää nuo autot päin toisiaan niin että vaijerit tai mikä tahansa laite veti autojen alitse niitä toisiaan päin? Tällöinhän tuota kimpoamista iskun voimasta ei toteudu ainakaan kovin luonnollisesti vaan juurikin tuo pienempi auto saadaan syvälle isompaan autoon ja kun on vielä ensin kuvattu niin että näyttää osuvan keulat täysin vastakkain vaikkei niin todellisuudessa tapahdu vaan osutaan suoraan etupalkin alle niin sanotusti.

Oikeassa kolarissa autot käyttäytyy kyllä vähän eritavoin.

En usko että sulla tai kellään muullakaan on tarkkaa tietoa siitä miten tuo on toteutettu. Vaijerit voi esimerkiksi tehdä niin, että ne irtoaa kun autot törmää.

Ihmeellistä jossittelua viestikaupalla päivänselvästä hommasta taas.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1519 : 02.11.2017, 20:41:29 »
Oikeassa kolarissa autot käyttäytyy kyllä vähän eritavoin.
Siinä tilanteessa ei voida myös etukäteen ennustaa mikä osuu mihinkin, ajetaanko kylki mäntyyn/valotolppan ja auto U-muotoiseksi, joku ajaa kylkeen tai auto kaatuu. Myytinmurtajathan vetivät monesti autoja vaijerilla ja ei sekään aina osunut kohdalleen tai autot eivät kohdanneet, välillä myös karkasivat omille teilleen.

Kolareissa on mukana niin monta muuttujaa että ei nuo lavastukset kaikkea välttämättä kerro. Onhan autoilla ajettu kolareita hirvenkin kanssa ja selvitty suht pienillä vauriolla.

Ihmeellistä jossittelua viestikaupalla päivänselvästä hommasta taas.
Kyllähän asiat saa ja pitää voida kyseenalaistaa tai kritisoida. Asiolle on myös olemassa monta eri näkökulmaa ja tulkintaa.
« Viimeksi muokattu: 02.11.2017, 20:46:19 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1520 : 02.11.2017, 20:54:21 »
Siinä tilanteessa ei voida myös etukäteen ennustaa mikä osuu mihinkin, ajetaanko kylki mäntyyn/valotolppan ja auto U-muotoiseksi, joku ajaa kylkeen tai auto kaatuu. Myytinmurtajathan vetivät monesti autoja vaijerilla ja ei sekään aina osunut kohdalleen tai autot eivät kohdanneet, välillä myös karkasivat omille teilleen.

Kolareissa on mukana niin monta muuttujaa että ei nuo lavastukset kaikkea välttämättä kerro. Onhan autoilla ajettu kolareita hirvenkin kanssa ja selvitty suht pienillä vauriolla.
Kyllähän asiat saa ja pitää voida kyseenalaistaa tai kritisoida. Asiolle on myös olemassa monta eri näkökulmaa ja tulkintaa.
tässä olen kyllä täysin samaa mieltä  ;)
kiitoos ja anteeks.

Diaz

  • Vieras
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1521 : 02.11.2017, 22:06:26 »

Kyllähän asiat saa ja pitää voida kyseenalaistaa tai kritisoida. Asiolle on myös olemassa monta eri näkökulmaa ja tulkintaa.

Niin pitää, mutta turha jossittelu on turhaa jossittelua. Se on ihan sama onko se vaijeri vaikka kiedottu sen Volvon ympäri, kun koko modus vs. volvo -skenaarion pointti on se 15 vuoden ikäero turvatekniikassa ja mitä se tekee kolarissa. On ihan täysin hiusten halkomista alkaa motkottaa jostain vaijerin kiinnitystavasta.

The moose

  • Vieras
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1522 : 02.11.2017, 22:36:12 »
Niin pitää, mutta turha jossittelu on turhaa jossittelua. Se on ihan sama onko se vaijeri vaikka kiedottu sen Volvon ympäri, kun koko modus vs. volvo -skenaarion pointti on se 15 vuoden ikäero turvatekniikassa ja mitä se tekee kolarissa. On ihan täysin hiusten halkomista alkaa motkottaa jostain vaijerin kiinnitystavasta.

Se mitään motkottamista ole jos on eri vaihtoehtoja joita ei ko videossa selitetä tai näytetä.


Poissa vanharatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1523 : 02.11.2017, 22:37:29 »
Lyödäämpäs lisää löylyä...

Kummassa autossa mieluummin olisitte small overlap -kolarissa, 2012 vuoden Audi A4:ssa vai Volvo 850:ssä?

Kerron myöhemmin oman valintani perusteluineen.

Diaz

  • Vieras
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1524 : 02.11.2017, 22:40:15 »
Se mitään motkottamista ole jos on eri vaihtoehtoja joita ei ko videossa selitetä tai näytetä.

No noissa videon nopeuksissa on aivan se ja sama miten se vaijeri on kiinni ja miten se irtoaa, kun kummallekin autolle tilanne on joka tapauksessa sama. Ja tosta näkee aika selvästi että keulaan se on kiinnitetty. Se "vaijerihan vetää toista autoa toisen alle" on ihan turhaa jossittelua, sehän vetää niitä kumpaakin tasan yhtä paljon joten tilanne tasoittuu siinä.

Noita videoita tekee yleensä ammattilaiset ja ammattilaiset tietää miten noita kuuluu tehdä. Tietysti ymmärrän että merkkifoorumilla pitää puuttua jokaiseen pieneen yksityiskohtaan etenkin kun se oma suosikki otti erittäin rankasti turpaan halvalta ranskalaiselta.

Voihan se olla että vaijerin kiinnitystapa vaikutti ohjaamon sisäänpainumiseen puoli senttiä tai sitten ei. Joka tapauksessa jokainen täysijärkinen ihminen ymmärtää että kyseessä on ihan oikeasti pelkkää hiusten halkomista. Se on nimenomaan motkottamista, jos ei tuota ymmärrä.

Lyödäämpäs lisää löylyä...

Kummassa autossa mieluummin olisitte small overlap -kolarissa, 2012 vuoden Audi A4:ssa vai Volvo 850:ssä?

Kerron myöhemmin oman valintani perusteluineen.

Vaikea sanoa äkkiseltään. Audissa on kyllä turvatyynyt, mutta muistaakseni tuon ikäisissä ei oikeen ole vielä kai otettu small overlap -kolareita huomioon niin lopputulos voi olla ihan mitä vaan.
« Viimeksi muokattu: 02.11.2017, 22:42:17 kirjoittanut Diaz »

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1525 : 02.11.2017, 22:44:54 »
Sekin avartaa näkökantaa kun on pari kertaa ollut oikeassa kolarissa autolla ja auton kaadossa katolleen. Tuollaiset tilanteet ovat niin yllättäviä että niihin, tai lopputulokseen ei voi varautua mitenkään.


The moose

  • Vieras
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1526 : 02.11.2017, 22:48:55 »
Omaa suosikkia ei kyllä ole ollut tarve tässä nostaa jalustalle. Ainoastaan se miten saadaan tulos näyttämään tuolta on kyseenalainen.

Olen ottanut samankokoisen auton oman auton kuskin kulmaan eikä tulos ollut tuollainen.


Diaz

  • Vieras
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1527 : 02.11.2017, 23:03:47 »
Omaa suosikkia ei kyllä ole ollut tarve tässä nostaa jalustalle. Ainoastaan se miten saadaan tulos näyttämään tuolta on kyseenalainen.

Olen ottanut samankokoisen auton oman auton kuskin kulmaan eikä tulos ollut tuollainen.

Ja varmaan nopeus oli sama ja autojen merkit ja mallitkin oli samoja. Kai ymmärrät että noilla on ihan pikkaisen hemmetisti isompi vaikutus kun jollain vaijerin kiinnitystavalla?

The moose

  • Vieras
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1528 : 02.11.2017, 23:22:36 »
vaijerin kiinnitystavalla?
Ei vaan sillä miten vaijerilla vedetään kappaleita päin toisiaan on väliä. On siä sit vastakkain ladat tai bmw on hitokseen paljon merkitystä sillä miten ne vedetään päin toisiaan. Jos vedetään ihan tosissaan menee toinen toisesta läpi. Jos taas vaijereilla vedetään vehkeet liikkeelle mutta ohjataan ne päin toisiaan niin ettei vaijerit vedä kumpaakaan peliä on kolari enemmän todenmukainen.


Diaz

  • Vieras
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1529 : 02.11.2017, 23:23:42 »
Ei vaan sillä miten vaijerilla vedetään kappaleita päin toisiaan on väliä. On siä sit vastakkain ladat tai bmw on hitokseen paljon merkitystä sillä miten ne vedetään päin toisiaan. Jos vedetään ihan tosissaan menee toinen toisesta läpi. Jos taas vaijereilla vedetään vehkeet liikkeelle mutta ohjataan ne päin toisiaan niin ettei vaijerit vedä kumpaakaan peliä on kolari enemmän todenmukainen.

Just. No sitten se asia on varmaan niin, turha sitä on sen enempää järkeillä. Olkoot offi tässä, kun olet kerran oikeassa.

 

Elekma  Autoracing