Ateho  Elekma

Volvot kolareissa

  • 2054 Vastauksia
  • 562444 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #825 : 22.07.2013, 15:34:12 »
Olivat joutuneet oikein puuhastelemaan, jotta kuski oli saatu irti  ::)

Ikärasismia?

Tuossa kuusikymppinen kuljettaja oli kolarin jälkeen sekava.
Jos kuljettaja olisi ollut parikymppinen niin olisi ollut epäiltynä huumeitten käytöstä.


Oma kokemus kymmenen vuoden takaa: kolarin jälkeen olin ollut sekava.
Turvavyö oli päällä, siitä ja turvatyynystä huolimatta löin pään tuulilasiin että siitä jäi siihen osumajälki.
Keula oli todella kasassa, A-pilaritkin vääntyivät reilusti sisään.
Oli hengenlähtö todella lähellä, jos ei olisi ollut (silloin) 2 kk vanha S3 kaikkine turvavarusteineen autona niin pahaa jälkeä olisi tullut.

Poliisi puhallutti sairaalassa koska olin sekavan oloinen, tulos 0,0.
Seuraus; epäiltiin huumeiden vaikutuksen alaisena ajamisesta.

Tehtiin pikatesti, tulos negatiivinen.
Seuraus; epäily huumeisen alaisena ajamisesta pysyi.


Ohimossa oli kunnon kuhmu ja vertavuotava haava merkkinä kontaktista tuulilasiin.
Lääkäri kirjoitti epikriisiin: XXX on joko lyönyt päänsä tai käyttänyt huumeita. Siis: JOKO - TAI.
Ja päässä kuhmu ja haava, kumpikohan olisi ollut...?
Ja lääkäri siunasi että minut saa viedä putkaan odottamaan kuulusteluja.

Putkasta päästyä menin (oikeaan) lääkäriin josta passitettiin sairaalaan lisätutkimuksiin ja ihmeteltiin että miten minut on annettu viedä putkaan, aivotärähdyspotilaana minut olisi pitänyt ottaa sairaalaan tarkkailuun.
Minne minä olisin karannut? Poliisi tiesi kuka olen ja mistä minut löytää.

Tulos: vakuutusyhtiö ei maksanut korvauksia ennen kuin oikean huumetestin tulokset tulivat parin kuukauden päästä labrasta. Tulos kaikilta tutkituilta osin negatiivinen.

Olipa totaalisen off-topic mutta ajatus oli siis se että poliisi luokitteli minut huumediileriksi (?) kun kaksikymppisellä jannulla ei voi muuten olla tuon hintaista uutta autoa alla.

P.S. En ollut itse kolarin aiheuttaja, olin n.s. syytön osapuoli.

(Edit. (edelleen jatkuvan) sekavuuden aiheuttamien kirjotusvihreiden korjailua)
« Viimeksi muokattu: 22.07.2013, 15:37:22 kirjoittanut Volv0 S80 »

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6023
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #826 : 22.07.2013, 23:58:55 »
tais olla viranomaiset itse aineissa, ihme touhua
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #827 : 23.07.2013, 09:02:27 »
Eiköhän toi ole ihan normaali toimintamalli, mun mielestä on hemmetin hyvä että alkoholi, huumeet jne. testataan kolaritapauksissa, vaikka kuljettaja olisi loukkaantunut. Noi huumeiden pikatestit ei tainneet tunnistaa kaikkia huumeita? Sinänsä ihan perusteltu tutkia verikokeella tms.

Ainut kuka on mokannut on toi lääkäri, joka ilmeisesti päätti että olit päissäsi.

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #828 : 23.07.2013, 10:56:15 »
Jos jokaisesta kolarista kaikista osallista otetaan huumetestit niin varmasti joitakin huumeiden vaikutuksen alaisena ajavia saadaan kiinni, mutta toisaalta tulee niin kalliiksi ettei taida valtiolla olla siihen varaa.

Eikä toisaalta ole minusta kovin fiksua kaikkia kolarin osapuolia epäillä huumeiden käytöstä ilman mitään pätevää syytä.
Ja ei, kolarin takia sekava ei tarkoita että on käyttänyt huumeita, sanoisin että sellainen ihminen pitää toimittaa sairaalaan tutkimuksiin.
Jos sitten niiden yhteydessä todetaan huumeiden käyttö niin meneteltäköön siitä eteenpäin muulla tavalla.

Tuossa minun tapauksessani poliisit painostivat v.t. kandin tuohon lausuntoon.
Poikkeuksestta kaikki lääkärit ovat asian käsittelyn yhteydessä olleet tapauksesta kauhuissaan.
Kieltämättä itsekin olen alkanut katsella eri silmin noita putkakuolemia.
Ei todellakaan olisi ollut kaukaa haettu juttu että olisi tuollaisen täräyksen jälkeen jäänyt jokin suoni vuotamaan päähän ja olisin ollut kylmänä aamulla putkassa.
Ja lehdessä olisi ollut yhden palstan ja parin sentin juttu että epäilty huumeidenkäyttäjä kuoli putkaan ja kaikki olisivat taputtaneet pitkän kaavan mukaan.

Jep, tuo minut alunperin tutkinut lääkäri oli se tämän tarinan kiva kaveri.
Hänen olisi pitänyt passittaa minut tutkimuksiin eikä antaa poliisien suuresta halustaan huolimatta viedä minua putkaan.

Aamulla enimmäisen kuulustelusession jalkeen poliisit olisivat halunneet, jostakin minulle tuntemattomasta syystä (eikä syy ilmene esitutkinta-aineistostakaan), pitää minua putkassa edelleen.
Siinä vaiheessa komisario XXX pyysi saada paperit itselleen ja hän oli tarinan ensimmäinen fiksu ihminen siihen saakka. Paperit luettuaan oli käskenyt päästämään minut välittömästi vapaaksi ja antamaan minulle ajokortin mukaan.
Itse en muista noista tapahtumista mitään, täydellinen amnesia kesti toista viikkoa.
Kaikki tapahtumat on luettu esitutkintapöytäkirjoista.

Koko tapahtumasarja kaikkine nyansseineen on niin hiuksia nostattava että jos en olisi sitä itse kokenut niin en uskoisi todeksi.

Olen aikoinaan koko tarinan minun osaltani kirjoittanut tarinaksi, se on niin pitkä ja vaiherikas etten sitä viitsi tähän kopioida kun en viitsisi niitä nimiä jne. alkaa suttaamaan siitä.

Vähän tuota kolariani aikaisemmin eräs tuttavani ajoi myös kolarin, auto jäi paljon ehjemmäksi kuin minun kolarissani mutta tämä tuttavani menehtyi ilmeisesti välittömästi onnettomuudessa.
Olen valokuvia tuosta S3:sta nähnyt, itse autoa en enää koskaan kolarin jälkeen itse nähnyt.
Mutta auto oli siis tuulilasia myöten kasassa, A-pilarit taittuneet sisään, moottori runnonut jalkatilan rattiin asti sisään jne. jne.
Tuulilasi oli siis rikki tietenkin muutenkin mutta siitä näki kyllä että mihin pääni oli osunut.
Todellinen ihme että selvisin (todella vakavalla) aivotärähdyksellä ja ruhjeilla ja mustelmilla, yhtään luuta ei edes mennut rikki.

Ja muutaman kuukauden jälkeen kävin pitkät ja seikkaperäiset testit jossa mm. psykologit testasivat että jäikö kolarista jälkiä.
Mm. eräs psykologi totesi lopuksi ettei hän minua ole tuntenut aikaisemmin, ei voi siis verrata siihen millainen olen ollut kolaria ennen mutta että nyt olen n.s. normaali. Että onhan rattaat saattaneet loksahtaa täräyksestä kohdalleen... ...hyvin sanottu...

Mutta minulla on siis psykologilta terveen paperit! Kuinka monella muulla on sellaiset esittää?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #829 : 23.07.2013, 12:28:53 »
Ymmärrän että moinen ottaa päähän, ottaisi minuakin.  Pää auki ja kunnos hoidon sijasta putkaan. Mutta itse epäilisin sekavaa myös huumeista. (En ole edes kunnollinen kotipoliisi)

Jos tuo väitteesi pitää paikkansa että poliisi painosti jonkun niin tee ihmeessä asiasta tutkintapyyntö. On sen verran raskas syyte ja myöskin täysin mahdollinen - ja tollaset pitää saada pois "markkinoilta".

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #830 : 23.07.2013, 14:26:02 »
No, asia ei harmita sen kummemmin, koko ajan on asioiden mittakaava ollut kunnossa; olen hengissä ja (lääkäreiden (kuten myös oman arvioni) mukaan) täysin terveenä.
Se on pääasia.

Sekava ihminen minusta kuuluu viedä lääkäriin joka tutkii ja arvioi sen mistä sekavuus johtuu.
Ja toivottavasti lääkärillä riittää asiantuntemusta tehdä oikea arvio.
Mutta miksi minut haluttiin putkaan?
Kaikki näytteet oli otettu, poliisi tiesi kuka olen ja mistä minut löytää jos asia vaatii jatkoselvittelyä.
Onneksi ei siis kuitenkaan kotiinkaan viety/passitettu, nyt sentään pääsin putkasta oikeaan hoitoon.

Tuosta tutkintapyynnöstä; silloin esitutkinnan aikaan kerroin esitutkinnan loppulausunnon yhteydessä oman muiden lääkäreiden lausuntoihin perustuvan mielipiteeni koko tapahtumasarjan hoidosta poliisille ja noille tapahtumapaikalla/sairaalassa/putkaan minut toimittaneille poliiselle erikseen kuten myös tuolle v.t. lääkäri-kandille.
Ei minulla tietenkään mitään todistetta ole v.t. lääkärin painostamisesta, mutta tuskinpa hänellä kovin kummoista intressiä on toimittaa minua putkaan.
Epikriisin ja esitutkinta-aineiston sanamuodoista johtuen minulle (ja monelle muulle lausunnot lukeneelle) niistä jää tuo kuva; poliisi on halunnut lääkäriltä siunauksen putkaan toimittamiselle.

Tapahtumasarjaan osallistuneet viranomaiset ja lääkäriopiskelija toivottavasti ottivat opikseen, mutta sen kummempia tutkintapyyntöjä en nähnyt vaivan arvoiseksi tehdä kun säilyin hengissä ja ehjänä!

Pikantti yksityskohta oli kun esitutkinta tuli päätökseen niin silloin asiaa hoitanut ylikonstaapeli viimeisessä lauseessa ilmaisi (en muista tähän tarkkoja sanamuotoja, voin ne tarkistaa jos joku näkee tarpeelliseksi) että asia on loppuunkäsitelty eikä minua syytetä mistään (mistähän olisi voitu syyttää?) jos itse jätän asian käsittelemisen siihen.
Ja kuten sanoin; arvioni mukaan kaikki asiaan sotkeentuneet oppivat tapahtumasta mitä siitä opittavissa oli, enempi asian riepotteleminen ei olisi edistänyt oppimista eikä mitään muutakaan.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #831 : 23.07.2013, 15:17:53 »
Jos olisit saanut turpaasi ja olisit sekava, niin sinua ei epäiltäisi huumausaineiden vaikutuksenalaisuudesta, vaikka olisitkin kamoissa.  Vaan sinua epäitäisiin aivotärähdyksestä ja epikriisiisi se näin kirjattaisiinkin.
Tuolloin ei myöskään otettaisi toksikologista seulaa, joka nyt tehtiin!

Se olisi pelkästään riittänyt, sillä rattijuopumus-syyte voidaan nostaa seulan valmistuttua!

Minusta tapauksessasi tehtiin niin karkeita virheitä, jotka ovat kantelun arvoisia.

Vakava aivovamma tai kuolema eivät olleet kovinkaan kaukana. Sanotaan näin, että pelastuit tuurilla tällä kertaa.   :o
Jo se, että huumeiden pikatesti ja puhallutuskoe toivat negatiivisen tuloksen, olisi pitänyt johdattaa konstaappelit epäilemään lääketieteellistä tilaa, eikä päihtymystä!

Tapahtumasarjaan osallistuneet viranomaiset ja lääkäriopiskelija toivottavasti ottivat opikseen, mutta sen kummempia tutkintapyyntöjä en nähnyt vaivan arvoiseksi tehdä kun säilyin hengissä ja ehjänä!

Poliisi ei saisi painostaa lääkäreitä omien päätelmiensä tueksi, vaikka tätä tapahtuukin joka päivä tässä maassa.
Kokeneet lääkärit eivät taivu niin helposti, kuin joku keikkalääkäri tai kandi, joka ei ole vielä kokenut.

Ja voin väittää, etteivät nämä virkamiehet ottaneet tästä opiksi, vaan uskovat edelleen erehtymättömyyteensä.
Tässä pätee lause "ei ole syyttömiä, on vain huonosti tutkittuja".

Pikantti yksityskohta oli kun esitutkinta tuli päätökseen niin silloin asiaa hoitanut ylikonstaapeli viimeisessä lauseessa ilmaisi (en muista tähän tarkkoja sanamuotoja, voin ne tarkistaa jos joku näkee tarpeelliseksi) että asia on loppuunkäsitelty eikä minua syytetä mistään (mistähän olisi voitu syyttää?) jos itse jätän asian käsittelemisen siihen.
Ja kuten sanoin; arvioni mukaan kaikki asiaan sotkeentuneet oppivat tapahtumasta mitä siitä opittavissa oli, enempi asian riepotteleminen ei olisi edistänyt oppimista eikä mitään muutakaan.

Huom!  Sinua ei syytetä mistään, jos jätät asian käsittelemisen tähän!

Tämä ylikonstaapelin lausuma vahvistaa yllä mainitsemaani!  >:(

Kehtaan väittää, että arviosi on väärä, siitä oppiko joku tästä jotakin virkaportaassa, muuta kuin virheiden peittelyä!

Nimenomaisesti se kantelu ja virallinen tutkinta siitä, toimittiinko tässä oikein on se asia, joka estää tuollaiset karkeat virheet uudestaan.  Nyt tapahtunut maton alle lakaisu ei toimi, koska väärästä toiminnasta ja karkeista virheistä ei tullut negatiivista palautetta, vaan asia hoidettiin "maan tavalla".  >:(

Ja niin tullaan tekemään jatkossakin, jollei joku asiasta älähdä!

Ihmiset (myös poliisit) katsovat liikaa TV:tä ja toimivat noiden bollywood sarjojen toimita/ajatus-malleilla. Vaan TV ja tosielämä eivät useinkaan ole samanlaisia.

Minua varmaan epäiltäisiin heti rattijuopumuksesta kolaritapauksessa, koska varmasti kolaripaikalla haisee viina, jos mälli on samankaltainen kuin sinulla!
Ja vielä ihan varmasti puhalluskokeessa antaisin ensimmäisessä puhalluksessa promilleja jos joutuisin niitä huuruja hengittämään.
Vasta verikoe paljastaisi sen, etten ajanut humalassa!

Muistellaampas näitä viimeisiä kohu-episodeja poliisin toilailuista, kuten viimeisin bodom-järvi case, Anneli auer yms.....

Virka ei takaa virheettömyyttä!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6023
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #832 : 23.07.2013, 15:21:45 »
Sekava ihminen minusta kuuluu viedä lääkäriin joka tutkii ja arvioi sen mistä sekavuus johtuu.
Ja toivottavasti lääkärillä riittää asiantuntemusta tehdä oikea arvio.
Mutta miksi minut haluttiin putkaan?
Kaikki näytteet oli otettu, poliisi tiesi kuka olen ja mistä minut löytää jos asia vaatii jatkoselvittelyä.
Onneksi ei siis kuitenkaan kotiinkaan viety/passitettu, nyt sentään pääsin putkasta oikeaan hoitoon.

juuri näin, poliisin tehtävä ei ole toimia tuomitsijana eikä rankaisijana(varsinkin kun näin pieleen saattaa arvio mennä) ja täysin tuhotulla kolariautolla ei sekava enää samana iltana kaahaa, mutta saattaa akuutisti tarvita lääkärin apua eikä eristämistä.

Sitten asiaan eli hemmetti kun ei ole artikkeleissa kolareista tietoa onko volvoja kyseessä, toivotaan parasta että se tarkoittaa volvoilijat selvisivät ennakoimalla
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #833 : 23.07.2013, 15:52:51 »
Vakava aivovamma tai kuolema eivät olleet kovinkaan kaukana. Sanotaan näin, että pelastuit tuurilla tällä kertaa.   :o
Jo se, että huumeiden pikatesti ja puhallutuskoe toivat negatiivisen tuloksen, olisi pitänyt johdattaa konstaappelit epäilemään lääketieteellistä tilaa, eikä päihtymystä!

Tässä olen molemmissa samaa mieltä; todella, todella paljon oli onnea ettei henki mennyt eikä siis mitään pysyviä vahinkoja sattunut.
Puhallustesti ja pikahuumetesti olisi pitänyt kertoa sekä poliisille että v.t. lääkärille ettei mitään löydy tiukemmallakaan seulalla.
Niin, se unohtui sanomatta että autossani oli korillinen olutta takapenkillä joka siis tietenkin levisi pitkin autoa ja tapahtumapaikkaa ja varmaankin sai poliisit lukitsemaan mielipiteensä selväksi rattijuopoksi.
Ja kun alkometri näytti nollaa niin piti keksiä jotain muuta...(?) En tiedä olisiko ajatusmalli mennyt noin.

Ja voin väittää, etteivät nämä virkamiehet ottaneet tästä opiksi, vaan uskovat edelleen erehtymättömyyteensä.
Tässä pätee lause "ei ole syyttömiä, on vain huonosti tutkittuja".

Olen kyllä sen verran kyyninen että todennäköisesti olet oikeassa.
Ja jopa niin kyyninen ettei edes tutkintapyyntökään olisi auttanut asiaa. Ehkäpä minun olisi pitänyt kuolla ja omaisten ajaa syytettä, siitä olisi voinut tulla jotain rapsujakin. Nyt kun selvisin vahingoittumattomana niin tuskin mikään tuomioistuin olisi ojentanut ketään.


Virka ei takaa virheettömyyttä!

Mikään ei takaa virheettömyyttä, jokaisen vain kuuluisi ottaa opikseen virheistä.
Ja sitä ei kukaan voi tehdä toisen puolesta, ei edes korkein oikeus rangaistuksillaan.

Erehtyminen on inhimillistä. Errare humanum est, sanoi Hieronymus.
Cicero ja Theognis on laventanut sitä toteamalla Cuisvis hominis est errare; nullius nisi insipientis in errore perseverare (Kuka tahansa voi erehtyä, mutta vain tyhmyri puolustelee jääräpäisesti erehdystään).
Tällaisia ihmisiä joukossamme on, ikävä kyllä, emmekä mahda niille mitään.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #834 : 23.07.2013, 16:30:57 »
Tässä olen molemmissa samaa mieltä; todella, todella paljon oli onnea ettei henki mennyt eikä siis mitään pysyviä vahinkoja sattunut.
Puhallustesti ja pikahuumetesti olisi pitänyt kertoa sekä poliisille että v.t. lääkärille ettei mitään löydy tiukemmallakaan seulalla.

Niimpä!


Niin, se unohtui sanomatta että autossani oli korillinen olutta takapenkillä joka siis tietenkin levisi pitkin autoa ja tapahtumapaikkaa ja varmaankin sai poliisit lukitsemaan mielipiteensä selväksi rattijuopoksi.
Ja kun alkometri näytti nollaa niin piti keksiä jotain muuta...(?) En tiedä olisiko ajatusmalli mennyt noin.

Tämä on se todennäköisin malli! Mutta selität tämän jääräpäisen toimitamallin oikein oivasti viestisi loppuosassa.

Olen kyllä sen verran kyyninen että todennäköisesti olet oikeassa.
Ja jopa niin kyyninen ettei edes tutkintapyyntökään olisi auttanut asiaa. Ehkäpä minun olisi pitänyt kuolla ja omaisten ajaa syytettä, siitä olisi voinut tulla jotain rapsujakin. Nyt kun selvisin vahingoittumattomana niin tuskin mikään tuomioistuin olisi ojentanut ketään.
Kantelu, ei tutkintapyyntö!  :juhau:
Tutkintapyyntö hautautuu sinne jonnekkin ja lopputulos on se, ettei mitään ole tapahtunut milloinkaan, eikä edes virhettäkään.

Kantelu Oikeuskanslerille taasen aiheuttaa poliisivallan pyramidissa hitusen tutinaa, koska poliisipääministerikin on OK:n vallan alla!

Ja kun OK alkaa kysellä asioita polliisilaitokselta juttu tulee isomman piirin tietoisuuteen ja siitä alkaa seurata mielenkiintoisia tapahtumia ja porinaa kahvihuoneessakin.

Todennäköinen lopputulos on se, että OK löytää moittittavaa toimintaa ja mainitsee tämän hieroglyfisesti papyryksissään, antaa korkeintaan huomautuksen ja se on siinä. Mitään muuta ei sitten tapahdu, kuin se, että osalliset kosntaappelit kokevat saaneensa näpeilleen ja muuttavat tapojaan (todennäköisesti).

Mikään ei takaa virheettömyyttä, jokaisen vain kuuluisi ottaa opikseen virheistä.
Ja sitä ei kukaan voi tehdä toisen puolesta, ei edes korkein oikeus rangaistuksillaan.

Valitettavasti olen tullut huomaamaan se, että virka antaa kuvitelman virkamiehelle virheettömyydestä.
Vrt. tapaus tulli ja autovero.

Erehtyminen on inhimillistä. Errare humanum est, sanoi Hieronymus.
Cicero ja Theognis on laventanut sitä toteamalla Cuisvis hominis est errare; nullius nisi insipientis in errore perseverare (Kuka tahansa voi erehtyä, mutta vain tyhmyri puolustelee jääräpäisesti erehdystään).
Tällaisia ihmisiä joukossamme on, ikävä kyllä, emmekä mahda niille mitään.

Valitettavan paljon tätä näkee nimenomaisesti virkakoneistossa ja byrokratiassa yleisesti.

Esimerkkinä vaikkapa eräs laki, joka sorvattiin poliittisen tahdon seurauksena, vaikka kaikki asiantuntijat yms. tahot ilmaisivat selkeästi lain olevan valuvikainen. No, laki säädettiin ja astui voimaan.
Lopputulos oli se, ettei laki toiminut kuten oli ajateltu!  (No, shit Sherlock!).   :o

Nyt kyseistä lakia korjataan ja työryhmässä istuu asiantuntijoita asiaa sorvaamassa. Edellisen version kirjoittanut virkamies on työryhmän sihteerinä ja tämän edellinen esimies vaihtoi alaa munauksesta seuranneen hillittömän paineen vuoksi. Kyseinen sihteeri ei enää kuvittele olevansa ihan täydellisen oikeassa asiassa, mutta silti sieltä orastaa pikkuisen sitä "asennetta".  Tällä kyseisellä virkamiehellä ei tosin enää ole ns. kanttia yrittää olla erimieltä kaikkien muiden oikeiden alan asiantuntijoiden kanssa.  :buck2:

Eli kyllä me mahdamme noille tyhmyreille, vaikka niiden pää on joskus hyvinkin kova!  Ja tämä tarina on tosi....      ;D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #835 : 24.07.2013, 09:45:42 »

Tapahtumasarjaan osallistuneet viranomaiset ja lääkäriopiskelija toivottavasti ottivat opikseen, mutta sen kummempia tutkintapyyntöjä en nähnyt vaivan arvoiseksi tehdä kun säilyin hengissä ja ehjänä!


Mutta viitsit kuitenkin selvittää asiaa täällä - tee nyt ihmeessä tosta hoidosta se kantelu! Toikin olisi voinut maksaa sun hengen.. Tai maksaa jonkun hengen tulevaisuudessa, jos ja kun samankaltainen toistuu.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #836 : 24.07.2013, 09:58:53 »
Ot: Pojalta lähti muutama vuosi sitten kortti ja työpaikka huumepikatestin vuoksi, labra tutkimuksissa näyte oli negatiivinen. 

Kun sai korttinsa takaisin 1,5kk päästä oli hänen tilalleen palkattu jo toinen duunari.

Poliisi ei edes pyytänyt anteeksi kun poika kävi korttinsa hakemassa laitokselta, totesi vaan, että testi oli lakipykälien mukainen. 

Ps. pojan kämppä käytiin myös kollaamassa huumekoiran kanssa  C:-)  S*  eikun siis  :peetu:
Poliisilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa se kortti pois jos pikatesti on positiivinen. Noita on sattunut muillekkin ja muuallakin maailmassa. Esim. sämpylä jossa on unikonsiemeniä päällä antaa pikatestissä positiivisen tuloksen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #837 : 24.07.2013, 11:03:32 »
Ot: Pojalta lähti muutama vuosi sitten kortti ja työpaikka huumepikatestin vuoksi, labra tutkimuksissa näyte oli negatiivinen. 

Kun sai korttinsa takaisin 1,5kk päästä oli hänen tilalleen palkattu jo toinen duunari.

Poliisi ei edes pyytänyt anteeksi kun poika kävi korttinsa hakemassa laitokselta, totesi vaan, että testi oli lakipykälien mukainen. 

Ps. pojan kämppä käytiin myös kollaamassa huumekoiran kanssa  C:-)  S*  eikun siis  :peetu:
Millainen oli tilanne, kun tekivät huumetestin :o
Lähinnä sillä kysyn, että en ikinä ole kuullut kenenkään työ/kaverini joutunen tuohon huumetestiin.
Eli onko pojallasi ollut jotain aikaisempia merkintöjä huumeista poliisin tiedostossa?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #838 : 24.07.2013, 13:24:32 »
Mutta viitsit kuitenkin selvittää asiaa täällä - tee nyt ihmeessä tosta hoidosta se kantelu! Toikin olisi voinut maksaa sun hengen.. Tai maksaa jonkun hengen tulevaisuudessa, jos ja kun samankaltainen toistuu.

Se, miksi kerroin asiasta oli alunperin että miten helposti nykyisin joutuu epäillyksi huumeiden käytöstä.
Ja siihen ei auta nykyisin mikään, yhä lisääntyvä huumeiden käyttö vain lisää myös epäiltyjen määrää.

Toisekseen tuo onnettomuustilanteen jälkeinen uhrien hoito; kaikki osapuolet silloinkin tiesivät että miten asia olisi pitänyt hoitaa, mutta jostain syystä niin ei tehty.
Jälkiviisastelu sikseen, tuslinpa tuomioistuin/oikeusgangsteri saa asiaa jäämään päähän omaa palautettani paremmin.

Omien kokemusteni mukaan rauhallisesti esitetty ja huolellisesti perusteltu palaute tuottaa paremman tuloksen kuin esimallalla tai millään muulla uhittelu.

Samaan tapahtumaketjuun liittyen; vakuutusyhtiö siis ei suostunut maksamaan korvauksia ennen kuin testitulokset olivat tulleet.
Kaksi kuukautta kului eikä mitään kuulunut. Lopulta soitin k.o. instanssiin (Kansanterveyslaitoksen laboratorio) ja rauhallisesti selitin mistä on kyse. Kerroin että mitään eivät tule löytämään mutta minäkään en saa vakuutusrahoja ennen kuin paperi tulee testistä.
Sieltä päästä sanoivat että tekevät järjestyksessä hommia, eivät voi ohitella. Sanoin ymmärtäväni mutta toivoin heiltäkin ymmärtämystä.
Enpä tiedä auttoiko puhelu asiaa mutta kahden päivän päästä posti toi testitulokset.
Sattumaa vai ei mutta mikään uhoaminen tms. ei varmasti olisi ainakaan auttanut asiaa. Niin luulen ihan peruspsykologian opinnoilla.

...eikä minun asunnossani tehty kotietsintöjä, ei huumekoirien avulla tai muutenkaan.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6023
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #839 : 24.07.2013, 18:53:21 »
sladittelulla on ennekin päädytty Volvot kolareissa-palstalle ;)
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron