Kulkukoira  Proturbo

940 2,3L turboK erot

  • 18 Vastauksia
  • 3430 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JarnaH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
940 2,3L turboK erot
« : 20.07.2013, 21:15:34 »
Hei, onko noissa 130 / 160 happasissa millaset erot, vai onko suuremmat paineet vain ?

Poissa Pate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Volvo Racing Club Finland
Vs: 940 2,3L turboK erot
« Vastaus #1 : 20.07.2013, 21:29:59 »
Juurikin noin eli 165hv ft:n ja 135hv fk:n ainoa ero on hukkaportin kello. Ft:ssä 0.5 bar ja fk:ssa 0.3 bar.
Volvo 945 -98 b230fk+aw71l
Varaosa 745 -90

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 2,3L turboK erot
« Vastaus #2 : 21.07.2013, 12:12:20 »
Eikös niissä ole eri männät  :o

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 2,3L turboK erot
« Vastaus #3 : 21.07.2013, 12:21:31 »
Eikös niissä ole eri männät  :o

Eipä taida olla. Miksi olisi?

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 2,3L turboK erot
« Vastaus #4 : 21.07.2013, 16:55:35 »
Eikös niissä ole eri männät  :o
Taisit lukea otsikon liian tarkasti? Se K kirjain siinä lienee ylimääräinen.
Jos meinaan mietit K-koneen ja turbokoneen mäntien eroa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 2,3L turboK erot
« Vastaus #5 : 23.07.2013, 14:02:22 »
FK:ssa ja FT:ssä ei ole minunkaan tiedossani mitään muita eroja kuin hukkaportin kello.

Edes moottorinohjauksen polttoaine-kartoissa ei ole eroa versioiden välillä.

FK:sta siis syntyy aito FT, vaihtamalla hukkaportin kello FT:stä!  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 940 2,3L turboK erot
« Vastaus #6 : 23.07.2013, 22:05:52 »
onko noita FK koneellisia varustettu lukkoperällä?  :idiot2:

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 940 2,3L turboK erot
« Vastaus #7 : 23.07.2013, 22:12:39 »
onko noita FK koneellisia varustettu lukkoperällä?  :idiot2:

Mulla ainakin oli fk:ssa lukko.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 2,3L turboK erot
« Vastaus #8 : 23.07.2013, 22:12:53 »
onko noita FK koneellisia varustettu lukkoperällä?  :idiot2:

On. Mutta ei kaikkia.

Perän mallia mahdoton mennä arvuuttelemaan koneen mukaan. Helpointa kun menee ja katsoo onko tarraa paikoillaan/massan alla, jos ei niin avaa kopan.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 2,3L turboK erot
« Vastaus #9 : 23.07.2013, 23:10:31 »
onko noita FK koneellisia varustettu lukkoperällä?  :idiot2:

On!

Meikäläisen projekti "moonshine" on varustettu 1041 perällä (liikkeellelähtölukko), joka on AW71L perässä (kirjaimellisesti)!  :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 940 2,3L turboK erot
« Vastaus #10 : 23.07.2013, 23:37:19 »
taitaapi olla välityksien kanssa samalla tavalla sattuman kauppaa  ::) itellä FT:n perässä 1041 ja muistaakseni 3.51 välityksellä

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 2,3L turboK erot
« Vastaus #11 : 24.07.2013, 00:12:45 »
FT:n ilmanputsarin kannessa lukee Turbo, FK on blancko!
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 2,3L turboK erot
« Vastaus #12 : 24.07.2013, 03:41:29 »
FT:n ilmanputsarin kannessa lukee Turbo, FK on blancko!

Ei pidä paikkaansa!    :hello:

Rikon taas rajoja!  ;)
Ja tämä on mitattua dataatm.

Minulla lukee putsarikotelossa "jurbo" ja silti kone on ollut minulla alunperin FK (ennen minua).  Ja tämä on jäljitettu omistajia pitkin alkuun asti sinisestä tiskistä puhumattakaan!

Kaverin FK:ssa sama tilanne päin vastoin.

Kaverin FK tehty elokuussa 95 ja minun huhtikuussa 95. Molemmilla mallivuosi -95 ja molemmissa vakiona B230FK pannuna ja AW71L laatikkona.

Ps. tässä voi olla se perskeleen Göran kysymyksessä tms.....


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa ToniA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 2,3L turboK erot
« Vastaus #13 : 24.07.2013, 12:36:16 »
Ja seuraavaksi joku sanoo että FK-moottorisilla ei ole ahtopainemittaria. Minullapas on, mutta siinä on tekstinä 'Econ.'. Lukkoperäkin löytyy.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 2,3L turboK erot
« Vastaus #14 : 24.07.2013, 14:38:44 »
Tästä pääsemme siihen, että ainoat varmat erot FK vs. FT on hukkaportin kellossa. Eli ahtopaineissa!  :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Futurez  Kulkukoira