Proturbo  Autodiagnoosi

b230f koneeseen turbon suuttimet (etuvastus vailla paikkaa)

  • 7 Vastauksia
  • 3423 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Elikäs jos täältä löytyis kaverin b230f patentti turbotus hässäkälle apuja  olisi mahtavaa.  turbon suuttimet on tukissa kiinni enään pitäisi kekkaista tuo etuvastus väliin jotta pääsis tiksi munkkia vingguttamaan sillä kotterolla  *taavih->. Miten etu vastus siis kytketään suuttimien johtoihin kun omaa paikkaa ei sille meinaa löytyä. toivotaan että meni kysymys oikeaan paikkaan :idiot2:

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: b230f koneeseen turbon suuttimet (etuvastus vailla paikkaa)
« Vastaus #1 : 21.07.2015, 11:00:31 »
En ota muuten kantaa asiaan mutta "kovat jätkät" on ajaneet matalilla suuttimila ilman vastuksia.
Reagoi kuulemma paremmin.
Hariselta tuli kerran tällainen lausuma. Tiedä häntä..

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: b230f koneeseen turbon suuttimet (etuvastus vailla paikkaa)
« Vastaus #2 : 21.07.2015, 12:27:04 »
Jokaiselle oma vastus, ei sen kummempaa. Muistaakseni imusarjan alla jakautuu syöttöpiuhat eli sieltä menee jokaiselle oma + ja -.
142

Poissa masa88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: b230f koneeseen turbon suuttimet (etuvastus vailla paikkaa)
« Vastaus #3 : 21.07.2015, 12:37:03 »
En ota muuten kantaa asiaan mutta "kovat jätkät" on ajaneet matalilla suuttimila ilman vastuksia.
Reagoi kuulemma paremmin.
Hariselta tuli kerran tällainen lausuma. Tiedä häntä..

ECU:n päätepavut kärähtää ilman vastuksia.

Jokaiselle oma vastus, ei sen kummempaa. Muistaakseni imusarjan alla jakautuu syöttöpiuhat eli sieltä menee jokaiselle oma + ja -.

Jokaisen suuttimen + johdon väliin siis yksi vastus. Ei molempien.
-Volvo V70 2.4
-Volvo 945 2.3

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: b230f koneeseen turbon suuttimet (etuvastus vailla paikkaa)
« Vastaus #4 : 21.07.2015, 14:08:42 »
Jokaisen suuttimen + johdon väliin siis yksi vastus. Ei molempien.

Juuri näin, tosiaan ei väliä onko + vai - puolella.
142

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: b230f koneeseen turbon suuttimet (etuvastus vailla paikkaa)
« Vastaus #5 : 21.07.2015, 19:24:39 »
En ota muuten kantaa asiaan mutta "kovat jätkät" on ajaneet matalilla suuttimila ilman vastuksia.
Reagoi kuulemma paremmin.
Hariselta tuli kerran tällainen lausuma. Tiedä häntä..

Juu EI!   :nohnoh

Vastukset väliin tai kuolo korjaa ennenpitkää suutin pääte-trankun ja/tai suuttimet. 

Kuumenevat pirusti, nimimerkillä kokemusta on, unohdin näet kerran suuttimien kanssa puljailessani etuvastuksen ohituskytkennän paikoilleen ja lähdin ajelemaan. :facepalm:

Mitään käytännön merkitystä tapahtumalla ei ollut havaittavissa, eli moottori toimi täydellisen normaalisti.

Suuttimien kytkentä menee näin:



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa rocktie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 318
  • rockroad is the only way
Vs: b230f koneeseen turbon suuttimet (etuvastus vailla paikkaa)
« Vastaus #6 : 22.07.2015, 14:37:44 »
No, kyseessä oli Motikan ohjaama B200ET ja siinä homma toimi. Ainakin sen pari vuotta ja 3 vaihdelaatikkoa.
Voi olla että F-sarja ei sitä kestä ja siitähän tässä puhutaan joten hyvä että mikan tuli väliin. :)

Poissa rapémasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: b230f koneeseen turbon suuttimet (etuvastus vailla paikkaa)
« Vastaus #7 : 12.12.2015, 15:49:41 »
Hep! Kun tuossa vastuksessa on 6 johtoa, niin mikä menee mihinkin? Vihreät piuhat ilmeisesti suuttimien + johtoihin mutta minnekkäs nuo kaksi valkoista menee? :o
945 (B230FB) 744 (B234FT) 944 (B230FD) 744 (M50B20 Turbo projekti)

 

Samppasport  Futurez