Elekma  Autoracing

Amazon -69

  • 561 Vastauksia
  • 241689 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69
« Vastaus #450 : 08.12.2017, 21:47:53 »
Kyllä se hartsihiekka aika herkästi valuu, tasoittuu. Tuota pyöränkotelon muotoako meinasit vahvistaa? Itse ehkä laittaisin ihan vaan lasikuitumattoa ja hartsia sinne muutamia kerroksia, aika nopeasti silläkin saa jäykän rakenteen.

Tuohon "julkisivun" seinään meinasin, se kun on tuommonen vähän laajempi ja varmaan herkempi resonanssille. Tuo pyöränkotelo varmaan menisikin pelkällä kuitukerroksien lisäämisellä, voimakkaasti kupera muoto vahvistanee rakennetta hyvin.

Kävin siistimässä kotelosta liiat kankaat ja reunojen yli repsottavat kuidut pois, kokeeksi käytin kontissa:


Halkaisin kotelon:


Ruuvasin ja liimasin etuseinään lattarautaa kiinni vahvikkeeksi:


Huomenna kuitua lisää.

Sillain on joskus tehty et on sudittu hartsit koteloon ja sit vasta hiekat perään.. ja sen jälkeen imuroitu ylimääräiset pois. Sillain on ainakin toiminu

Josko huomisen kuiduttelun päätteeksi hurauttelisi kuitujen päälle hiekkaa kun hartsi on vielä märkää, painelisi pensselillä hiekkoja kuitujen sisään?  ::)

Poissa juha-vallin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69
« Vastaus #451 : 09.12.2017, 11:39:13 »
Juu hyvin se sillain luonaa  :)

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69
« Vastaus #452 : 10.12.2017, 01:42:57 »
Vähän edistyi taas. Nyt ois kuidut laitettu sisäpuolelle, kaikkiaan jotain 7-8 kerrosta on kuitua. Lopuksi vielä hiekkahartsit niskaan, luulis olevan riittävän vahva.


Sittenpä pystyikin liimaamaan puoliskot kiinni toisiinsa:




Vielä pitää kotelon ulkopuolelle laittaa vähän kuitua saumakohtiin, sitten saa olla kuidutusten osalta valmis.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69
« Vastaus #453 : 18.12.2017, 23:51:17 »
Nyt on koteloon kuidut kuiduteltu. Muutamana iltana löräyttelin vähän hartsia sisälle kotelon ollessa eri asennoissa, varmistelin saumojen ja muiden huokosten tiiviyttä.



Kitattuna verhoiluvalmiiksi. Kasikymppisellä paperilla pyyhkäsin kuidusta suurimmat rosot ensin pois, sitten kitti koko tekeleen yli. Hiontaa, kittiä, hiontaa, kittiä jne...



Punaisella merkitylle alueelle arvelin kuidutella "katteen", säiliö jää suurimmaksi osaksi näkyviin. Peittyisi vaan säiliön päädyistä nuo rumat vedenerottimet ja painekytkimet, kaipa tuo kompurakin joutaisi sinne katteen taakse piiloon samalla. Kun kate on valmis, verhoilen sen kotelon kanssa samaan aikaan mustalla keinonahalla. Koteloa ei kehtaa tässä vaiheessa vielä verhoilla, sotkeentuu ja rikkoontuu vaan kun tulee tuolla kontissa pyörittyä vaikka minkä työkalun ja hartsimyrkyn kanssa.

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon -69
« Vastaus #454 : 19.12.2017, 09:48:12 »
Nyt on koteloon kuidut kuiduteltu. Muutamana iltana löräyttelin vähän hartsia sisälle kotelon ollessa eri asennoissa, varmistelin saumojen ja muiden huokosten tiiviyttä.


Yleensä jos joku kertoo autostaan että tätä on paranneltu huolella lasikuidulla, niin ainakin meikäläisellä mieleen tulee ensimmäisenä että just joo - hieno projekti. Mutta tämä sun juttu on oikeasti upea, jossa kuitua on käytetty oikeissa paikoissa juuri sillä tavalla kun sitä pitääkin. Peukkuja.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69
« Vastaus #455 : 19.12.2017, 23:01:48 »
Yleensä jos joku kertoo autostaan että tätä on paranneltu huolella lasikuidulla, niin ainakin meikäläisellä mieleen tulee ensimmäisenä että just joo - hieno projekti. Mutta tämä sun juttu on oikeasti upea, jossa kuitua on käytetty oikeissa paikoissa juuri sillä tavalla kun sitä pitääkin. Peukkuja.

Usko pois, olen rakentanut aikaisemmin pari-kolme tämmöstä "justjoota"  :D olivatpahan hyvää harjoitusta, tuskin ilkeäisin niillä kyllä enää liikenteen sekaan. Kuidusta on moneksi, mm. mökille arvelin puiseen paljuun tehdä kuitusisukset. Kiitoksia kehuista ja peukuista, toivottavasti näistä kertomuksista on apua muillekin. Yritän olla tekemättä liian räikeitä kuitumuotoiluja tähän Amazoniin, saa helposti näyttämään lähinnä loppuun sulaneelta kynttilältä kun liikaa käy muotojen kanssa kikkailemaan.

Kojelaudan kävin päästelemässä tänään irti, olisi tarkoitus vähän muokkailla sitä. Tilasin jousitukselle kolme mustataustaista Viairia, kaksi tuplaneulallista ja yhden yksineulaisen. Tuplaneulalliset jousille, yksineulainen painesäiliölle.

Taas hieno painttiselvennys  ;D Jatkan tuota aiemmin tekemääni mittariston lippaa, ja jatketun lipan alle tulee nuo Viairit. Meinasin ensin että PLX saman lipan alle, mutta tökkää kuitenkin silmään kun ei ole saman näköinen Viairien kanssa ja muutenkin PLX on semmonen disko että taidan laittaa sen jonnekin vähän alemmas kojikseen vilkkumaan. Kierrätys on kaiken aa ja oo, onneks ei tullut heitettyä vanhaa nojatuolia kokonaan kaatikselle, arvasin että siitä on joskus jotain hyötyä. Tuo uuden lipan runko tulee nojatuolin rautarungosta  :) Tuo edellinen lipan raami on fillarin ohjaustangosta.



Tämmöset on tulevat painemittarit:

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69
« Vastaus #456 : 20.12.2017, 23:08:14 »
Silppusin ja hitsasin tänään kojista. Tässä aiemmin mainitsemani nojatuoli  ;D


Raami heppailtuna paikalleen:




Huomenna peltiä täytteeksi, myöhemmin kuitua.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 --> B230 16v
« Vastaus #457 : 09.01.2018, 22:42:25 »
Helkkari, vähän konehommia.

Kaverin hallissa sain purettua seiskasta tekniikan irti. Kävi kätevästi nosturin kanssa.


Pestynä pukissa:


Osina:


Tänään hommasin kannen  ;D jouset pitänee vaihtaa jäykempiin, nostajat uusia ja tasot tarkastaa/oikaista yms.



Alakerta olisi tarkoitus porata ylikokoon, laittaa h-profiilit ja takomännät jne. Kaikki turbotusta silmällä pitäen  ::)

Opiskelemista on ja paljon, turbotuksesta en tiedä juuri mitään. Jostainhan se on aloitettava, kiirettä en ajatellut pitää. Pari suht onnistunutta vaparia kun on saanut kasattua, ajattelin ottaa askeleen eteenpäin  :D Otsikkoon en uskaltanut vielä turboa lisätä, eihän sitä ole vielä edes hankittu.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2018, 00:30:50 kirjoittanut Amanssi »

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 --> B230 16v
« Vastaus #458 : 11.01.2018, 22:41:37 »
Noniin, illalla tallille laskeutui Holset hx 40 superi, #18 pakopesällä. En tiiä onko pikkusen liikkoo  :D


Mäntä- ja veivihommat vielä vähän auki, mutta eiköhän sekin selkene. Nyt olisi ajatus saada konetta sen verran konehuoneeseen, että vois tehdä pako- ja imusarjan yms. muut tilaa tarvitsevat, sitten kone taas pois korista ja tehdä moottoripukissa rauhassa loppuun. Ens kesän ajelis sitten ehkä vielä tuolla tappikoneella, tai sitten koko kesä ama telakalla ja ajella jollain muulla  :idiot2:

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Amazon -69 --> 16v Turbo
« Vastaus #459 : 12.01.2018, 11:28:55 »
Saako Amazonia vielä 16V kannella lappuihin ilman poikkeuslupaa, kun eikö tehot nykyään tule käytetyn kannen perusteella? En ole kovin perehtynyt asiaan, mutta ollut vain siinä käsityksessä. Toivottavasti onnistuu, hieno yhdistelmä alkaisi olla 8)

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • #Pikkutomppa
Vs: Amazon -69 --> 16v Turbo
« Vastaus #460 : 12.01.2018, 15:57:42 »
alakerran perusteella ainakin mulle niin sanoivat kun kyselin swappia
740.5 D24+m90
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Amazon -69 --> 16v Turbo
« Vastaus #461 : 12.01.2018, 16:26:45 »
Kannen perusteella vielä hetki sitten oli...?  :o
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 --> 16v Turbo
« Vastaus #462 : 12.01.2018, 17:31:30 »
Tiedän yhden Amazon-projektin, johon oli tarkoitus tehdä 16-venainen turbomylly. Oli jo kansi paikallaan ja tehty turbolle putkitukset jne, kunnes tuli tietoon ettei onnistu leimaus tuolla paketilla. Sitten vaan paluuta 8-venaiseen ja viivästystä projektiin  :(

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amazon -69 --> 16v Turbo
« Vastaus #463 : 12.01.2018, 17:38:31 »
Mä tiedän yhden Volvo-aiheisen keskustelufoorumin, jossa sanottiin, että 900-sarjan Volvoon ei saa vaihtaa moottoria, kun Volvo-Auto on sen kieltänyt  :D

Toisin sanoen, jos Amanssi ei ole vielä omalta katsastuskonttoriltaan käynyt asiaa tiedustelemassa, niin suosittelen menemään, niin saa luotettavan vastauksen. Tai no ainakin oman projektin osalta saa  :D Netissä ei tällaisiin kysymyksiin luotettavaa vastausta saa.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2018, 17:44:00 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 --> 16v Turbo
« Vastaus #464 : 12.01.2018, 18:03:55 »
Trafin rakennemuutosmääräys soveltamisohje 15.6.2016 lukee ainakin, että Mikäli vaihdettava moottori ei ole valmistajan toimittama
kokonaisuus, tehomittaustodistusta arvioitaessa katsotaan moottorin
tehojen vastaavan vähintään konstruktiossa käytetyllä
sylinterikannella varustetun moottorin alkuperäistä tehoa (mikäli
kyseessä on tuotantomoottorissa käytetty sylinterikansi). https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.trafi.fi/filebank/a/1464955077/3ee2bebc461ef7693ac4d5455c14156f/21676-Rakennemuutosmaarays_soveltamisohje_(kevyt_kalusto)_Versio_2_0.pdf&ved=2ahUKEwiqnLCt5tLYAhXGjSwKHRhQC3UQFjABegQICBAB&usg=AOvVaw0VokxA2DhVopwFq-O2n1B_

 

Kulkukoira  Proturbo