Elekma  Autoracing

Amazon -69

  • 561 Vastauksia
  • 241660 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: Amazon -69 "BaggedZon"
« Vastaus #225 : 12.04.2014, 09:37:53 »
Tässä kun olis krominen takapuskuri ja nuo ajovalojen ripset pois niin hipoisi täydellisyyttä. Amaan ei vaan oikein jenkkimeininki sovi, kun ei se ole jenkkiä nähnytkään. Vaikka tuumapulteilla onkin :)

Muuten tälläinen bägitetty ama saa kyl housut kastumaan. Tää tarvis päästä näkee livena niin jos itsekin innostuisi oman aman kanssa samaan.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 "BaggedZon"
« Vastaus #226 : 18.05.2014, 18:49:06 »
Tää tarvis päästä näkee livena niin jos itsekin innostuisi oman aman kanssa samaan.

Missäs päin Suomea lymyilet? Välillä tulee lähdettyä kauemmaskin cruisingeihin, kun täällä niitä ei liiemmin järjestellä  :-[

Vähän nytkähtäneet hommat etiäppäin. Tuli saikkuiltua tuossa yks viikko, niin kerkes ompelemaan noita oviverhoiluja. Ne on nyt ompeluiltaan valmiit! Siihen mennytkään kuin yli kolme vuotta:


Ovipahvien taustavanerit teinkin jo aikaisemmin. Mystisesti hävisi toinen takavaneri, mutta onneks oli vielä ylimäärästä vaneria niin sai tehtyä nopeasti uuden. Vanereihin ostin vielä puuöljyt, jos vaikka olisi pitkäikäisemmät kun pari kerrosta öljyä sipasee pintaan.

Magneettiventtiilien päivitystarvikkeet alkaa olla aika hyvin kasassa. Puuttuu vielä AVS 7 boxi ohjaukseen (tästä on kaupat hieronnan alla) ja 8kpl paineilmaliittimiä (tilattu).

Varuilta ostin venttiileille releet, ovat ihan normaalit lisävaloreleet. Löytyi tuommosia missä on kaksi relettä samoissa kuorissa, saa kätevästi laitettua toisen täyttö- ja toisen tyhjennysventtiilille.


Etuakseli alkaa olla yläjousilautasia vaille valmis.


Madaltunee tuosta vielä jotain 10-20mm, kun saa koneen ja laatikon painoksi paikalleen. Etuakselin kun saan tässä nippuun, niin seuraavaksi meinasin maalailla konehuoneen. Pääsee sitten tarjoamaan tekniikkaa kiinni.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Amazon -69 "BaggedZon"
« Vastaus #227 : 18.05.2014, 19:12:50 »
Nättiä jälkeä saat kyllä tuolla ompelukoneella ! Ja toki muultakin osin O0

Opele minullekkin jotkut simppelit punamustat pahvit  :P
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6584
  • 1% Hybridi
Vs: Amazon -69 "BaggedZon"
« Vastaus #228 : 18.05.2014, 19:18:04 »
Jos et oo vielä ostanut kärjetöntä sytkää, niin scollaa tuo sivu melkein alas  90€:llä löytyis , jos vain on "oikein" päin pyörivä  ::)
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 "BaggedZon"
« Vastaus #229 : 19.05.2014, 17:30:21 »
Nättiä jälkeä saat kyllä tuolla ompelukoneella ! Ja toki muultakin osin O0

Opele minullekkin jotkut simppelit punamustat pahvit  :P

Nämä on 100% käsin ommeltu  :) On minulla tuossa pari vanhaa Singeriäkin, niistä pitäisi kasailla yksi toimiva. Hattuhyllykin olisi tarkoitus tehdä ja verhoilla, arvelin verhoilla sen mustalla keinonahalla ja tekisi tuck'n'roll-makkarakuvioinnin. Sen jos yrittäisi väännellä ihan ompelukoneella. Toistaiseksi taidan tehdä vaan itselleni näitä, ei meinaa aika riittää omienkaan tekemiseen niin ei kehtaa luvata muillekkaan  :D Sitä kun köyhänä pentuna joutui aikoinaan ompelemaan itse nukeille vaatteet niin väkisin oppi tämän taidon jotenkin.. eiku tä?

Jos et oo vielä ostanut kärjetöntä sytkää, niin scollaa tuo sivu melkein alas  90€:llä löytyis , jos vain on "oikein" päin pyörivä  ::)


Free technicsille sähköpostia laitettu, toivottavasti löytyy JFU 4 -jakajaan käypänen setti.

AVS ohjainboxistakin kaupat tehty, jos vaikka tällä viikolla kusti polkasis sen minulle.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 "BaggedZon"
« Vastaus #230 : 25.05.2014, 23:41:17 »
Jaaha. Lätkässäkin kun tuli turpaan, niin joutaa kirjoittelemaan.

Etuakseli nyt maalia vaille valmis. Sitten kaivelinkin m46:n nurkista, ja rupesin sitä tutkailemaan. Jo aiemmin räpellellessä onnistuin saamaan siitä vaihdevivuston jumiin, ilman kytkinkoppaa veivasin vaihdekeppiä ja kytkimen puoleinen iso päätylaakeri pääsi nytkähtämään eteen, jonka takia synkrorenkaan kiilat hyppäsi pois paikaltaan. Niiden kanssa tapellessa menikin sitten tunteja, mutta nyt toimii. Laitoin "tonnikopan" heti paikalleen tämän kiilaurakan jälkeen, että ei pääse lipsahtamaan vahingossa uudestaan. Viimeisimmäksi tänään aloittelin pitkäkepitystä. Aikamoinen homma etsiä siirtäjätangoille sopivat kulmat ja paikat, 1, 2, 3, ja 4-vaihteet sai toimimaan helposti, mutta pakkivaihteen kanssa sai kikkailla ihan urakalla. No nyt toimii sekin, teknisesti toimiva härveli tuosta tuli, mutta vielä kaipaa itse vaihdekepin ja pitäähän tuota muutenkin vähän hifistellä, kun aika karun näköinen on:


Pistin m40:n, ja m46:n kardaaneineen (240 kardaani) vierekkäin, uhkaavasti näyttäisivät aikalailla saman mittaisislta, että josko laittaisi tuon 240:n jordaanin tuollaisenaan kiinni. Tukilaakerin paikkaa pitäisi muuttaa. Amazonin peräänhän kävi 240:n laippa? Jos näin on, niin tarttis sellaisen. Laatikostakin puuttuu kardaanin laippa, eli sellaisellekin ois tarvetta (se ristinivelmalli, ei se kumikakkara), ja kannatinlaakerin "kehto".

Jaskalle kiitokset vinkistä, nyt on Ignitor hommattu. Alustan ohjauskapulakin tuli. Ei nyt löytynyt mustaa tähän hätään mistään, niin piti tyytyä siniseen:


Vähän heikonlaisesti edistyi homman viikonlopun aikaan, meni oikeastaan koko vkl tuon laatikon kanssa turailemiseen  :idiot2:

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 "BaggedZon"
« Vastaus #231 : 29.05.2014, 23:07:12 »
Kävinpä nyt tuon konehuoneen kimppuun. Siellä kun oli alkuperäinen maali höystettynä ruosteella, sikafleksillä, alustamassalla ja muilla ylimääräisillä jutuilla. Akkukotelon pohjakin oli kätevästi paikattu peltilipareella ja sikamassalla.

Lähtökohta:


Purettuna ja putsattuna, putsaus kyllä kesken vielä. Mikäs tuossa jakkaralla istuessa ja Makitalla jyystäessä  :D


Melko rupinen on tämäkin...


Samalla kun hitsailen tuon akkukotelon pohjan kuntoon, hitsaan ylimääräiset ruuvien reiät umpeen. Lohkolämmittimen pistokkeesta on jäänyt kiinnikereiät, jännitteensäätimen reiät yms. Mietinnässä on vielä, että hitsaisiko etuvalojen johtojen läpiviennit umpeen konehuoneen puolelta. Siirtäisi ne kulkemaan maskin taakse, lukkopellin etupuolta pitkin.

Ensi viikolla jos kävisi Ylämyllyltä maalit ostamassa. Epoksilla ensin (Ppg DP40) kaikki paljaalla pellillä olevat, ja konehuoneen pintaväriksi tietysti tuon korin vaaleansininen. Jos oikein hulluksi heittäydyn, laitan lakankin  ;D Irto-osat (esim. tuo lämppärin pönttö) maalaan mustalla Normadurilla, niihinkin tosin tuo epoksi ensin pohjalle.

Vissiin photobucketilla vähän huonompi päivä. Toivottavasti kuvat näkyy...
« Viimeksi muokattu: 29.05.2014, 23:35:46 kirjoittanut Amanssi »

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Amazon -69 "BaggedZon"
« Vastaus #232 : 30.05.2014, 14:39:13 »
Hyvin näkyy kuvat :) hienostihan tämä edistyy ja jälkikin on hyvää O0 varo vaan ettei valmistu ihan käsiin :D

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 "BaggedZon"
« Vastaus #233 : 30.05.2014, 20:16:15 »
Hyvin näkyy kuvat :) hienostihan tämä edistyy ja jälkikin on hyvää O0 varo vaan ettei valmistu ihan käsiin :D

Ei taida sentään ihan käsiin valmistua  :D jos vaikka heinäkuussa pääsis ajelemaan. Elokuussa viimeistään, kun pitäisi yksi hääautokeikka heittää. Tulee aina hyvä fiilis kun hääautoksi kysytään, jossain on onnistuttu kun kelpaa ihan juhlallisuuksiin  8)

Aamulla kävin matkahuollosta "uudet" puskurit. Ihan priimat ei ole nämäkään, mutta paremmat kuin entiset. Tai no etupuskuri on vähän kiikunkaakun että onko parempi kuin entinen, pitää omalle tallille päästyä vertailla kumpi on parempi. Pääseepähän eroon mielipiteitä jakaneesta rokkitakapuskurista   ;D



Kuvassa näyttää suht virheettömiltä, livenä siellä täällä pientä rupea. Rättilaikalla ja autosolilla saanee parannusta asiaan. Oli vaan mennyt entinen rättilaikka pilalle, jäänyt edellisen kiillotuskerran jälkeen putsaamatta ja vahat kovettuneet kiinni laikkaan. Pitänee ostaa uusi.

Huomenna vois aamusta mennä jo tallille, ja tiiviisti askarrella koko viikonlopun. Tekis mieli jo ajella  8)

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 "BaggedZon"
« Vastaus #234 : 08.06.2014, 14:23:38 »
Nyt ois konehuone maalattu. Pari pientä valumaa tuli, mutta eipä nuo tuolla minua häiritse. Pohjalle laitoinkin Ppg F391 epoksin, hiontavärien kanssa en jaksanut kikkailla joten laitoin suoraan pintavärin epoksin päälle. Lakan sekaan sotkin vähän maalia, jos joskus tulee pieniä naarmuja niin eivät erotu niin herkästi. Lämmityslaitteen pöntön, jarrutehostimen jalan ja koneenkorvat maalasin mustaksi Normadurilla, menivät vähän ketuiks kun ei ollut riittävän suurta suutinta ruiskuun, piti 1,5 millisellä roiskia (Normadur melko paksua tavaraa). No, tämmöstä tämä maalaus on aina pimeässä ja paskaisessa tallissa  ;D

Epoksit:


Valmis:


Tänään laittelen etuakselin paikalleen, niin saa auton omille pyörilleen. Sittenpä vois mietiskellä, että minkälaisen telineen tekisi magneettiventtiileille ja releille, joku hyvä paikkakin pitäisi niille keksiä. Viikolla jos kävisi motonetistä kytkinpaketin ja pakoputkitarvikkeita, saiskohan jo ens ens viikonloppuna otettua savut  ::)

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 "BaggedZon"
« Vastaus #235 : 19.06.2014, 00:04:49 »
Juu kaikennäköstä saatu aikaan, päivittely vähän jäänyt. Autotalli kesämökin lähellä, niin on tullut majailtua siellä ja tietokonetta en ole pitänyt mukana. Puhelimella ja tabletilla ei jaksa sitten muuten vaan päivitellä, enkä ole onnistunut lisäämään niillä kuviakaan photobucketiin.

Tekniikka olisi nyt kuitenkin paikallaan, ja eilen sen sain käyntiinkin. Pari pientä kömmähdystä kävi kuitenkin, starttasi huonosti kun olin unohtanut laittaa koneen ja korin välille maadoitusjohdon. Vissiin maadotti jostain muualta kuitenkin, kun savu nousi startin tienoilta... No maadoituksen laitettuani starttasi hyvin, mutta sytytys pielessä niin eihän se mihinkään lähtenyt. On varmaankin jäänyt hampaan verran väärään asentoon se akseli, mikä pyörittää öjypumppua ja virranjakajaa. Korjautui kuitenkin jakajaa pyörittämällä, isäukko sen jotenkin virtakynällä hifisteli kohdilleen  :D tarkemmin ei ole vielä säädetty, sen verran kävi vaihdelaatikon kannen välistä kusemaan öljyä että piti lopettaa. Tänään täräytin lootan kannen liimalla kiinni, toivottavasti pitää.

Tämmöseen kuntoon se jäi


Etupalkki maassa, pitänee laittaa vähän täytettä pohjaanlyöntikumeihin  ??? Konehuoneesta en kehtaa vielä kuvia laittaa, melko villin näköinen kun letkut ja johdot vielä järjestelemättä. Pakoputkitarvikkeetkin ostin motonetistä, siinä ja siinä että sopiiko 2" putki kulkemaan lytistämättä auton alla.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 "BaggedZon"
« Vastaus #236 : 10.07.2014, 16:46:30 »
Tääkin toivottavasti olis kohta kaikkien tappeluiden jälkeen ajokunnossa. Koeajolle oli jo tarkoitus päästä, mutta jarruja ilmaillessa katkesi takasylinteriin yksi nippa, joten homma katkesi siihen. Uudet sylinterit on jo ostettu, mutta nyt kuumeessa ei kehtaa mennä hallille, josko viikonloppuna kykenisi. Virranjakajakin piti vaihtaa, meni siitä osasta kierteet, mikä pitää modulia paikallaan, onneks oli jemmassa toinen kunnossa oleva jakaja, niin sai siitä tehtyä hyvän.

Pakoputkikin on valmis, melkonen homma oli senkin kanssa. Pakosarjaakin piti muutella, että ei ota matalimmassa asennossa maahan kiinni. Vaihdelaatikon kannaketta tehdessä ei tullut otettua huomioon pakoputkea, joten olivatpas sitten ihan suoraan törmäyskurssilla. En kehdannut muutella enää kannaketta kun oli jo maalattukin, joten tein pakoputkeen tarvittavat muutokset että sopii kulkemaan alle. Kaasukin loppu pullosta sopivasti näitä turatessa, onneks sain kuitenkin kaverilta lainaan kaasua että sai tehtyä loppuun. Putkeen laitoin lambdankin, ja sen jatkeeksi Fmi 1.4.

Myyntipuoltakin välillä kyttäillyt, että josko sattuisi olemaan käypästä tuplakaasarisettiä myynnissä. Skipillä oli nyt sopivasti Dellorto DHLA 40:t lyhkäsillä imusarjoilla myynnissä, niin ostin pois. Nämä laitan varmaan vasta ensi keväänä paikalleen, mietinnässä on vielä että laitanko nurkissa lymyilevän S-nokankin kaveriksi. Arvelin hommailla jostakin lyhkäset imutorvet, ja niihin esim. Pipercrossin sukat.



Kohtahan tuo olisi Pieksämäellä Big Wheels, jos tässä nyt kaikki menee nappiin niin voisi siellä pyörähtää.

Poissa PeteZX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • Volvo 740GL 2.3 STW-1989 "Suomi-California-Suomi"
    • http://www.petezx.aijaa.com/
Vs: Amazon -69 "BaggedZon"
« Vastaus #237 : 10.07.2014, 17:10:28 »
Hieno homma, pääsee siis kohta näkemään tuon "livenä"  :)
Volvo 740GL 2.3 STW-1989 "Suomi-California-Suomi"
Volvo V70 2.4 Summum Business 2006
Datsun 280ZX-1982 "Museoitunut rauhanturvaaja"

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 "BaggedZon"
« Vastaus #238 : 11.07.2014, 00:11:33 »
Ei jumakekka tää on herkku, mimmones ilmasetti sulla on? Alko kiinnostamaan itseänikin  S*

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69 "BaggedZon"
« Vastaus #239 : 11.07.2014, 00:31:42 »
Ei jumakekka tää on herkku, mimmones ilmasetti sulla on? Alko kiinnostamaan itseänikin  S*

Kiitoksia!

Tämmösillä osilla kasattu:

-Viair 480C kompressori (tarkoitus hommata vielä toinen)
-5 Gal alumiinisäiliö
-Slam Specialties SS-6 ilmajouset x4
-SMC 3/8 venttiilit x8
-AVS 7 ohjausboxi
-KPC Dual needle -mittarit x2 (vaihtuu)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron