Offtopiciksi menee, mutta tähän pyöränkulma-asiaan on pakko kertoa tositarina eräästä vantaalaisesta katsastuskonttorista.
Kanssani samaan aikaan konttorille tuli jälkinäyttöön Audi A4, johon oli laitettu reilusti madaltava alustasarja. Jälkinäytön syy oli kuskin ja katsurin keskusteluista päätellen puuttuneet alustasarjan hyväksyntätodistukset. Nyt sitten laput oli kaivettu ja Audia katseltiin. Ei meinanneet saada ajettua nosturille, eivätkä nosturilta pois. Etupyörien camber oli varovaisestikin arvioiden 10 astetta negatiivisella, eli näytti ihan järkyttävältä ja varmasti ajettavuus on ollut vähintäänkin omintakeinen. Mutta se ei aiheuttanut toimenpiteitä. Uusi ote printattiin ja Audi-kuski ajeli tyytyväisenä pois...
Jäin miettimään, että millä perusteilla katsastusmies voi ohjauskulmiin puuttua, vai voiko ollenkaan? Nyt virhe oli ilmeinen, mutta ilmeinen on aika häilyvä määritelmä.