Autoracing  KL-varaosat

Customen styling 360

  • 426 Vastauksia
  • 143109 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #345 : 07.04.2013, 11:44:59 »
Koteloissa niin tasanen pinta sekä sulla niin hyvän värinen sianpää, ettei korinväriin heitto olis yhtään paha loppupeleissä  :buck2:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #346 : 07.04.2013, 12:38:46 »
Nojoo mutta aattelin että menee sitten liikaa tuninkin puolelle :) Kattellaan nyt mitä näiden kanssa loppupeleissä tekee.

Justiinsa tossa kuurasin ovipahvit mäntysuovalla ja kyllähän niistä paskaa lähti. Kohta kahteleen että kuin mehtään tuo midikoteloiden sävy meneekään :pomo:

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #347 : 07.04.2013, 20:58:17 »
Nojoo ne olis nyt pahveissa kiinni. Sävyt ei oo lähelläkään, mutta ei toi nyt älyttömästi hyppää silmille, mutta jotainhan sille pitää vielä tehdä joskus.
Hyvä idea oli kanssa mielessä että orkkis kaijutinpaikkojen peitelätkät kuiduttaisi koteloihin kaveriksi jolloin koko härdelli olis siistimpi. Mutta empä
jaksanu enään tälle keväälle, olkoot jotta pääsee ajaankin.

Meinaan tuota soitinpaneeliakin vähän maalailla/teippailla. Ainakin alkuun kokeilen että lisäilen siihen vähän mustaa sinne tänne niin siitä tulee selvä
linjasempi. Tämä sitten kesällä jossain vaiheessa kun tuntuu siltä että vois vähän hifistellä. Muuten koko kesä on tarkotus vaan ajaa pitkästä aikaa.

Tommonen asennus sitte. Ihte en koe että olis saanu jotain täydellistä aikaan kun tuo vakiopaikka kollottaa tuolta, mutta siihen tulee tosiaan peitelätkää.
Mutta ihan ok se on. Jospa sieltä saundiakin lähtisi ::)




Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #348 : 14.04.2013, 19:26:22 »
No tere.

Tässä on nyt viikonloppuna subikoteloa tehty. Pyöräkotelo hyödynnetään ja kuidusta tuli osio sinne. Koska tuo pikkuvolvon kontinlattia on ihan hullunkurisen
muotoinen, niin päädyin tuon pohjalevyn asentamaan kumityynyjen varaan, ja sehän asettu sinne paremmin ku hyvin. Varmaan tuo pyöräkotelo-osio tuo jo
35L tilavuutta, tähtäimessä 70-100L väliin tuleva kotelo. Tuon potan tilavuus pitääkin selvittää että tietää kuinka korkea tehdään yläosiosta.

Valmisteluita ennen kuidutusta:


Ja ihan sievä potta sattu tulemaan:


Myös erkkasarja on asennettu ja testattu ja sehän soi lujaa vaikkei siinä kummemmin kannattanut vielä säätää :pomo:


Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #349 : 14.04.2013, 21:25:01 »
näyttää aika ahtaalta tuo jalkatila ::). mitähän nyt ei saundien takia tekiskään :D
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #350 : 14.04.2013, 22:05:41 »
Jospa se takapenkiltä otettu kuva hämää :P Kyllä siellä mahtuu jalat olemaan hyvin. Äärirajoilla mennään kuitenkin. Mutta ei joudu pitämään jalkoja
mitenkään jännityksellä, pystyy olemaan ihan normisti. Ja kotelot kestää kyllä nojaamistakin. Pikkuvolvossa kun ei jalkaa ainakaan minä pysty hyväntuntosesti
lepuuttaan tossa ihan kynnyskotelon vieressä kun näihin ei ole suunniteltu minkäänlaista tasaista lepuutuspaikkaa kuten yleensä autoissa, vaan jalkapohjaa
vasten on kaareva pyöräkaari joka ei tunnu hyvältä. Lepuutukset pitää hoitaa kytkinpolkimen vieressä tai alla, tai jalka koukussa ovipahvia vasten.

Tuossa tuli pikku lenkki käytyä ajamassa kun meinasin mennä pajalle tekeen vahvistintelinettä. Ei ollut ollenkaan midikotelo tiellä :) Ainoa hankala tossa
on että pitää aika varovasti pistää jalat sisään ja ulos autosta.

Mutta niinkö kaikki tietää niin suuntaus parantaa ääntä merkittävästi.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #351 : 15.04.2013, 18:11:49 »
Kävin tässä töiden jälkeen kiskasemassa potan kontista. Vahvuutta kerty reipas 10 mm. Kestää 87 kilosen seistä päällä. Jotta eiköhän se ole riittävän vahva.

Potan mitat on korkeus 22 cm, ja halkasia 49 cm. Näistä laskin tilavuudeksi 41.5 l eli tosi hyvät litrat saatiin.

Pohjalevy tuli leikattua 80 x 70 cm mittaan. Laskeskelin että yläosion sisäkorkeudeksi kun laitetaan 10 cm niin yläosion litratilavuus on jo huimat 56 l.

Yhteistilavuudeksi tulee siis n. 97 l Joka on enempi ku hyvä ja kotelosta tulee vielä todella kompakti.

Elementti jonka asennan vaatii refleksikotelo tilavuutta 70 - 120 l. Jotenka tuo 97 l on tosi hyvä. Jää vielä kontti hyvin käytettäväksi. Elementti oli kaverilla ennen.
N. 90 l kotelossa, 2 x 4 tuuman 20 cm mittaisilla reflekseillä ja kuulemma pyyhkiät hyppi ja kontinluukku taipu. :hello:

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #352 : 15.04.2013, 18:16:29 »
Mie mittasin iteltä kuituosion tilavuuden ihan sankolla vettä kaatamalla...saa ainakin tarkasti. Mikäs subi siulla tähän tulee?  :P
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #353 : 15.04.2013, 18:29:02 »
Nyt en muista merkkiä kyllä kun se on ollut tuolla varastossa jo vuoden odottelemassa. Tuli vaihdettua se vanteisiin niin eipä sen kummemmin päähän merkki
jäänyt. Kuitenkin 15 tuumanen ja painoa on hulppeasti, metallia koko subi. Kahdella puhekelalla. RMS tehonkesto kahdella ohmilla oli 500w paikkeilla ja kokonaisteho
1000w luokkaa. Kaverin kanssa on tuolla soitettu aikoinaan ja kyllä soi. Kattelenpa sen merkinkin vielä illalla.

Ihtelläkin tuli veden kaatelu ekana mieleen, mutta kun sinne insinöörikouluunkin tuli haettua niin päätin vähän jo harjoitella (muistella) matiikkaa :2funny:

Tuo yläosion tilavuus kyllä yllätti että voiko tosiaan jo nuin matalalla kotelolla saada niin paljon litorja. Mutta kyllähän se kun aattelee että sinne alkas ainetta
kaateleen niin kyllä sinne paljon menis.


Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #354 : 15.04.2013, 18:58:13 »
ja kuulemma pyyhkiät hyppi ja kontinluukku taipu. :hello:
Varmaan jossai riisikupissa, saa volvossa (vaikka onkin hollantilainen) olla vähä rajummin jytkettä, ennenku tollasia efektejä tulee. ;D

Mun mielipide (ei herneitä) noista etuovien kajarikoteloista on, että ei oikeen sovi muuten tyylikkääseen peliin, menee liikaa tyyninkipuolrllr, ja (mid)bassoja ei tartte suunnata, matalat äänet kantautuu kyl hyvin ilman suuntausta (laatikon tottakai tarvitsee, ainakin jonkinlaisen), diskantit sensijaan kannattaa ainakin jotenkin suunnata. :)

Ei mulla sakemannissakaan ole suunnattuja bassoja missään, ja sen sterkkasysteemi on uutena maksanut samanverran kun UUSI perusvolvo. :) Eikä S90 volvossakaan ole suunnattuja midbassoja ovissa (ovien diskanttielementit sensijaan on suunnattu). Diskanttien kanssa autovalmistajat tekee usein niin, että suunnataan osoittamaan tuulilasia päin kojelaudalta, ja siten äänet kantautuu nätisti (ikäänkuin suunnattuina) kuuntelijalle. Tällai lähes kaikissa uudemmissa autoissa.

Veneessä tein niin, että laitoin 6x9" kajarit laitojen alle, ja "heijastamaan" äänet (diskantit) puulevyn kautta ylös. Kuuluu aivan mahtavasti, ja bassoakin antaa jees, vaikka ei ole kun perus sterkka ilman erillisvahvaria soittamassa.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #355 : 15.04.2013, 19:03:49 »
Suuntasin ne koska ero oli huomattava kun kokeili normaalisti ja suunnattuna.

Ja halusin säilyttää vakiopahvit jos mieli muuttuu.
« Viimeksi muokattu: 15.04.2013, 19:05:52 kirjoittanut Customer »

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #356 : 19.04.2013, 23:53:22 »
Subikotelo valmis. Huomenna tekemään kiinnikkeet kotelolle ja siinä suunnitella paikat vahvistimille. Samalla virtakaapeli haarottaa yms pientä loppu näpertelyä,
sitten päästään jo kokeileen miltä kuullostaa. Sitten olisikin enään lyhentää etuiskarit ja ei muutako ajeleen ja nautiskeleen tehdyistä hommista.



Refleksit sattu passaan justiin tuuttaamaan hattuhyllyn läpi matkustamon puolelle.


Onhan se vähän jännä ilmestys.


Elementti tulee ilmesestikkin asentumaan nyt kuitenkin oikeenpäin.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #357 : 21.04.2013, 01:13:29 »
Asennukset tehty. Erkkasarjan vahvistin sai telineen kotelon viereen. Subin vahvistin tuli ruuvattua takapenkkiin kiinni. Vielä täytyy herätejohto vetää kun pääsi
unohtumaan.

Kyllä tuntuu hyvin pelaavan kotelopaketti vakkei vielä ole säädettykkään. Voimaa löytyy niin että ensimmäistä kertaa kilpi pärisee ja takalasin rappuset tärisee.
Täytynee alkaa vaimennustalkoisiin kesämmällä ::)

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #358 : 21.04.2013, 11:36:45 »
kilpi pärisee ja takalasin rappuset tärisee.
sikamassaa väliin  :2funny:
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Customen styling 360 [Sisustan entrailua]
« Vastaus #359 : 21.04.2013, 20:57:59 »
Tänään oli hyvä päivä. Tolpat tuli purettua ja iskarit lyheni sorvissa 33mm. Nyt saa jouset pysymään piukalla ylös tunkatessakin.

Ehkä vappuna jopa ajossa  :)

 

Carcom Oy  Ateho