Vakio 4#: 1500, suuttimet 630 dekat.
Ottaa kierroksia, mutta ei pyöri tyhjäkäyntiä. Hieman kaasua painamalla pyörii ja AFR hyppii 14-15 paikkeilla. Paukahtaa lievästi höllätessä kaasu, kun käyttää kovemmilla kierroksilla.
Säädänkö suutinvakiota vielä "alemmas" vielä, että näkisin tyhjäkäynnillä AFR:n?
-Tommi
Ylipäätään nollia kannattaa vältellä vakioissa, sillä nollat ovat pahasta binääri-matikassa, vaikka tasaluvut ihmistä viehättävätkin. Tuo 1500 on tontilla bensalla.
Tyhjäkäynnin suhteen LH on hyperaktiivinen, joten jos auto ei käy tyhjää, kannattaa katsoa tyhjäkäynnin säädöt (mekaaniset) kohdilleen. Eli kaasuläpän avauma ja TK-kytkin kohdilleen.
Jos vakio #4 on edes tontilla tai edes naapurustossa, kone käy tyhjää jotenkin.
Kun kartassa on tyhjäkäynnin kohdilla lukuja 30-80 välissä, on vakio #4 siellä päin. Samaten kun kovilla kuormilla liikutaan 200-255 välissä, on vakio kohdillaan. Hienosäädön voi sitten tehdä vakiolla #1, jos jompi kumpi äärilaita alkaa ahdistamaan. Koska vakio #1 antaa polttoaineenlaskukaavalle kertoimen kartan lukuihin.
Ja näet tuolloin tyhjäkäynnin seokset.
Itse en ymmärrä mistään bineistä mitään mutta yllättävän vilkasta mielipiteiden vaihtoa täällä.
Ehkä pyöreästi 10 henkilöä jotka tätä vielä jaksavat tuunata, auton valmistus loppunut n. -97, siis melkein 20 vuotta sitten.
Kunnioitus heille.
Kyllähän säätäjiä on pirusti enemmän kuin 10, vaikkeivat he touhuistaan julkisesti juttele täällä.
Maailmalla vieläkin enemmän.
LH:n käyttö kun ei rajoitu pelkkään volvoon, vaan sen voi laittaa mihin tahansa kipinäsytytteiseen moottoriin. Ja se on suhteellisen edullinen kaikkineen.
Piti jotain mainita tuon kylmäkäynnistyssuuttimen olemassaolosta mutta kaikki sen varmaankin tietävät rajoittuvan niihin pariin kolmeen ensimmäiseen vuoteen..
Tiedossa on sen olemassa olo ja jopa se millä se kytketään päälle/pois binistä. Asia löytyy vieläpä 984 binistä (viimeinen vuosimalli) vaikkei se enää käytössä ole ollut enää vuosiin.