Kulkukoira  Proturbo

Volvo 850 tunnistus...

  • 47 Vastauksia
  • 16337 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Volvo 850 tunnistus...
« Vastaus #15 : 17.04.2011, 17:11:51 »
- Seuraajana V70, joka on edelleen tuotannossa, olisko V70 uusi 240 :P

Tuo on enemmän nimikikka kuin tosiaan pitkäikäinen malli, ilman parempaa tietoa voisin väittää että '75 24x:n ja '93 240:n välillä on suurin osa osista vaihdettavissa keskenään mutta yritäpä samaa '97 V70:n ja '11 V70:n välillä. '97 ja '01 on sekin jo aika tekemätön juttu.

Mutta joo, jos vähän isompaa listaa laittaisi. Kaiveltu sieltä sun täältä ja voi olla virheellinen. 200, 700 ja 900-sarjat on varmaan riittävän itsestäänselviä, S90 ja V90 käsitellään kuten 960. Uutta V60:a ei löytynyt.

854 = 850 sedan 1992-1997
855 = 850 farmari 1992-1997

533 = C30 2006-

644 = S40 MkI 1995-2004
544 = S40 MkII 2004-

645 = V40 MkI 1995-2004
545 = V50 (ilmeisesti alkusarja V40-nimellä eli V40 MkII on sama) 2004-

384 = S60 MkI 2000-2009
134 = S60 MkII 2010-

156 = XC60 2008-

872 = C70 MkI coupe 1997-2006
873 = C70 MkI avo 1997-2006
542 = C70 MkII 2007-

874 = S70 sedan 1998-2000

875 = V70 MkI 1998-2000
285 = V70 MkII 2000-2007
135 = V70 MkIII 2008-

875 = XC70 MkI 1997-2000 (myös nimellä V70 Cross Country, varmaan tästä syystä V70:n koodi)
295 = XC70 MkII 2001-2007
136 = XC70 MkIII 2008-

184 = S80 MkI 1998-2006
124 = S80 MkII 2007-

275 = XC90 2002-
« Viimeksi muokattu: 17.04.2011, 18:15:34 kirjoittanut Greycap »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: Volvo 850 tunnistus...
« Vastaus #16 : 17.04.2011, 18:10:13 »
Jonkin aikaa Volvo käytti mallimerkinnöissä kolmen numeron systeemiä. Ensimmäinen numero oli mallinumero, toinen kertoi sylinterien määrän (lukuun ottamatta muutamaa poikkeusta, esimerkiksi 780:ssä ei ole 8-sylinteristä moottoria) ja kolmas ovien määrän. Viimeinen numero muuttui nollaksi 1983. 
Wikipedian sivuilta.
Taitaa 850 malli olla ainoa jossa tuo toinen numero on kertonu sylinterimäärän. Wikipedia on mikä on, sinne voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa. :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo 850 tunnistus...
« Vastaus #17 : 17.04.2011, 22:03:53 »
875 = XC70 MkI 1997-2000 (myös nimellä V70 Cross Country, varmaan tästä syystä V70:n koodi)
295 = XC70 MkII 2001-2007
136 = XC70 MkIII 2008-
1997-2000 ei ole XC70 vaan V70 XC. Myös kakkoskorinen oli V70 XC johonkin about 2002-03 asti.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9001
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 850 tunnistus...
« Vastaus #18 : 17.04.2011, 22:07:36 »
Taitaa 850 malli olla ainoa jossa tuo toinen numero on kertonu sylinterimäärän.

140-sarjaa ja 164:ää unohtamatta  ::)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Volvo 850 tunnistus...
« Vastaus #19 : 17.04.2011, 22:19:10 »
1997-2000 ei ole XC70 vaan V70 XC. Myös kakkoskorinen oli V70 XC johonkin about 2002-03 asti.

Niinhän se on mutta veikkaan että "suorakylkinen XC70" kertoo suurimmalle osalle ihmisistä huomattavasti enemmän kuin "V70 Cross Country".

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo 850 tunnistus...
« Vastaus #20 : 17.04.2011, 22:49:42 »
140-sarjaa ja 164:ää unohtamatta  ::)

No just näinhän mä sanoin jo aiemmin tässä topicissa! :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
Vs: Volvo 850 tunnistus...
« Vastaus #21 : 17.04.2011, 23:07:26 »
Jonkin aikaa Volvo käytti mallimerkinnöissä kolmen numeron systeemiä. Ensimmäinen numero oli mallinumero, toinen kertoi sylinterien määrän (lukuun ottamatta muutamaa poikkeusta, esimerkiksi 780:ssä ei ole 8-sylinteristä moottoria) ja kolmas ovien määrän. Viimeinen numero muuttui nollaksi 1983. 
Wikipedian sivuilta.

Mutta 850:stä:
- 240:n seuraaja
- 1991 esiteltiin porrasperäinen GLT, ja 1993 tuli farkku versio
- Valmistettu Belgiassa ja Ruotsissa, enimmäkseen tietääkseni Belgiassa
- 9 bensa konetta ja yksi diesel (Audin valmistama)
- Ensimmäinen auto jossa SIPS:it, sivuturvatyynyt, 1994



 

Side Impact Protection System -SIPS

Volvon kehittelemä SIPS - Side Impact Protection System on sivu törmäys suoja, joka tuli ensimmäisen 900-sarjalaisiin autoihin.
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9001
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 850 tunnistus...
« Vastaus #22 : 17.04.2011, 23:09:59 »
No just näinhän mä sanoin jo aiemmin tässä topicissa! :)

Juujuu, se oli kommentti lähinnä tuohon -->

Taitaa 850 malli olla ainoa jossa tuo toinen numero on kertonu sylinterimäärän.

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
Vs: Volvo 850 tunnistus...
« Vastaus #23 : 17.04.2011, 23:11:35 »
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: Volvo 850 tunnistus...
« Vastaus #24 : 18.04.2011, 00:47:10 »
Side Impact Protection System -SIPS

Volvon kehittelemä SIPS - Side Impact Protection System on sivu törmäys suoja, joka tuli ensimmäisen 900-sarjalaisiin autoihin.
Kyllä se ekana esiteltiin 850 malliin ja heti perään 900-sarjaan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: Volvo 850 tunnistus...
« Vastaus #25 : 18.04.2011, 01:19:22 »
Side Impact Protection System -SIPS

Volvon kehittelemä SIPS - Side Impact Protection System on sivu törmäys suoja, joka tuli ensimmäisen 900-sarjalaisiin autoihin.

Kyllä se ekana esiteltiin 850 malliin ja heti perään 900-sarjaan.

http://www.youtube.com/watch?v=wA09vM7Zufs&feature=player_detailpage

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: Volvo 850 tunnistus...
« Vastaus #26 : 18.04.2011, 05:26:03 »
Kyllä se ekana esiteltiin 850 malliin ja heti perään 900-sarjaan.
Joo ja 740:kin sai sen ainakin -92 malliin.
Puhutaan nyt kahdesta eriasiasta, tyynyistä(sips bag) ja palkeista(side impact protection system).

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 850 tunnistus...
« Vastaus #27 : 18.04.2011, 06:44:28 »
140-sarjaa ja 164:ää unohtamatta  ::)
Entäs 260 sarja? :)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo 850 tunnistus...
« Vastaus #28 : 18.04.2011, 08:10:09 »
260 ei kelpaa koska 240 on saanut 6-pyttyisellä koneella. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9001
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 850 tunnistus...
« Vastaus #29 : 18.04.2011, 09:05:26 »
Entäs 260 sarja? :)

Ettei sitä ole saanut turbovinokoneella kuten 760 ja 960?

260 ei kelpaa koska 240 on saanut 6-pyttyisellä koneella. :)

Ei kait se oma vika ole jos pikkuveli mokaa.

 

RallyBaron  Samppasport