Tänään muuten lueskelin lontoon kielisiä foorumeita niin sanoivat että yleisin vika tähän on jonkinäkönen imuvuoto. Kannattaa kokeilla kaikki pikku letkut konehuoneesta jos niissä sattuis olemaan jotain.
Joo lambda-valo kerran mullakin syttyi imuvuodon takia. Se vuoto olikin pirullinen löytää, nimittäin syypää löytyi imusarjan pelkääjän puoleisesta päästä - eli sieltä missä ei nåyttäis olevan ensimmäistäkään imuletkua. Mutta niin vaan siellä oli yksi, se joka kulkee sieltä imusarjan alla piilossa turbon ilmanoton hollille siihen huohotus-härpäkkeeseen.
Vikakoodi oli siis 1-2-1 joka viittaa ilmamassamittariin. Mutta voikin tosiaan olla niin, että tuo herja tulee kun jossain on imuvuoto. Äly-yksikkö on vaikka sitä mieltä, että kun IMM:n antama tieto poikkeaa muualta saadusta tiedosta (kiitos imuvuodon) niin vika pitää olla IMM:ssä. Tai jotain.
Koitin jo silloin heti ensimmäiseksi suihkia starttisprayta pitkinpoikin moottoria imuvuodon löytämiseksi. Eipä muuttunut moottorin käynti kertaakaan, mutta suihkin kyllä yhden purkin loppuja. Eli voi olla että paras terä oli siitä purkista jo poissa.
Joo että seuraavaksi sitä imuvuotoa metsästämään. Kun ehtis, tuli nimittäin täysin yllättäin ja pyytämättä ihan hitokseen töitä. Ja reissuhommia vielä, kaukana kotoa ja punkkauspaikkaankin on ajeltava päivittäin muutama kymmenen kilomeriä suuntaansa joka päivä. Että toivoa sopii, että Volvo ei nyt sano työsopimustaan irti...
Joo ja tietty vois koittaa varmasti ehjällä IMM:llä että silläkö korjaantuisi. Millään kun ei viitsisi etsiä vikaa ostamalla uusia osia. Varsinkin kun tuo IMM ei niitä halvimpian osia taida olla. Käytettynäkään. Mutta koittamalla tietty selviäisi sekin