Race.fi  Puotilan autokorjaamo

700-sarjan hankinta

  • 167 Vastauksia
  • 160090 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #75 : 26.11.2011, 15:36:38 »
Ai et:llä? No, mulla ei niissä ole ollut kuin höpöhöpöjä.
Ei oo onneks enää tarvetta...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #76 : 26.11.2011, 16:16:53 »
Ai et:llä? No, mulla ei niissä ole ollut kuin höpöhöpöjä.
Ei oo onneks enää tarvetta...
Sattuneesta syystä ajellu ET:llä vakiolastulla ja viriviriversiolla, kulutuksessa en normiajossa ole havainnut eroa. Sensijaan vakiolastulla fuelcut pääsi yllättämään vakioahdoilla kesken ohituksen, on uudemman ahdin ja kuuleri ja kaikki, tiemmä ne virtaa sit vissiin paremmin? ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

hevonen

  • Vieras
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #77 : 26.11.2011, 16:31:16 »
Sattuneesta syystä ajellu ET:llä vakiolastulla ja viriviriversiolla, kulutuksessa en normiajossa ole havainnut eroa. Sensijaan vakiolastulla fuelcut pääsi yllättämään vakioahdoilla kesken ohituksen, on uudemman ahdin ja kuuleri ja kaikki, tiemmä ne virtaa sit vissiin paremmin? ::)
Joo, ei ne kyllä kulutukseen vaikuta noin paljoa, ahtoon kyllä(tuo cooleri meinaan). Sattuneesta syystä minäkin olen noilla ajellut molemmilla, mullahan noissa kinnereissä(et) oli vaan viikinkiä... :P
Ei oo enää eikä tu. Ei edes f-sarjaan. ;)
Olikos se sun viriversio joku foorumilaisen tekemä?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #78 : 26.11.2011, 22:30:23 »
Joo, ei ne kyllä kulutukseen vaikuta noin paljoa, ahtoon kyllä(tuo cooleri meinaan). Sattuneesta syystä minäkin olen noilla ajellut molemmilla, mullahan noissa kinnereissä(et) oli vaan viikinkiä... :P
Ei oo enää eikä tu. Ei edes f-sarjaan. ;)
Olikos se sun viriversio joku foorumilaisen tekemä?
See oli eli on yhäkin pahamaineinen deralastu. Vois kyllä viedä vähempikin ainetta, mutta saman se silti vie vakiolastullakin  ;D. Viikingillä tuppaa tuo kulutus joo nousemaan...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

twin

  • Vieras
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #79 : 26.12.2011, 19:07:56 »
Mikäs olis sopiva hinta 760 230ft farmarille aw71 askilla vm.89? koslassahan on siis kaikki varusteet mitä tohon mailman aikaan euro autoon on saanut, sähkötuolit vähän renaa mut ehjätään ennenkun on hintalappu lasissa. ajettu  on 212tml...

s73

  • Vieras
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #80 : 14.01.2012, 20:57:29 »
nyt on ajeltu n.10v. Perusmallin 740:llä (vm.92) ilman sähkö ja mittaristo vikoja. Tyyppiviasta puhuttaessa, ostaessa oli takajarrut huonossa kunnossa joten ainoa tyyppivika on ollut edelliset kuskit. Olen omistanut kolme volvoa ja käyttöni jäljiltä takajarrut myös käsijarru toimii. Myös kone käy tasaisesti.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2206
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #81 : 16.01.2012, 15:58:23 »
Laitan nyt tänne kun ei oo muutakaan oikeen sopivaa topicia.. Tossa oli -90 vuoden 740GL jossa keula on facelift mutta perä on vanhanmallisilla takavaloilla.. Mikäs se oikeen on? Eikös takavalot vaihtunu myös uudemmanmallisiin samaan aikaan kun keulaan? Vai onko tossa vaihteessa ollu uudella keulalla ja vanhalla perällä? Oma 740GLE kun oli -89 niin siinä oli uudemmanmalliset takavalot ja keula uudemmanmallinen..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #82 : 21.04.2012, 00:10:06 »
Oma 740 kartano on aika hyvin pidetty. Pohjasta on hitsattu kerran, pintapelleissä ruostetta ja mittaristo toimii, mutta kun kone on kylmä nopeusmittari kettuilee (kondensaattorit. En tiedä onko muut huomannut, mutta vinkkelikoneisissa kojelauta tuppaa lämpenemään, ja itse olen huomannut talvella että kun avaimen ottaa pois virtalukosta niin on lämmin = on lämmin talvella, eli hönkää lämpöä ja lämmittää näin ollen myös kojelaudan sisältä  :idiot2:) Kone on tikissä, on vaan kylän pahaäänisin Volvo (2. vaimentimelta asti putki puuttuu). Aina pitää kierrättää, kun näkee että joku ajaa isin bemarilla...  :pomo:

kuvia jos haluaa ruosteista ihmetellä...

http://s1078.photobucket.com/albums/w498/Niko_92/
« Viimeksi muokattu: 21.04.2012, 00:25:24 kirjoittanut Niko_S »

Poissa Taksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #83 : 30.05.2012, 21:40:14 »
Minkäskokoinen bensatankki 740:ssä on? Talviauton hankinta tulee jossain vaiheessa eteen, ja sen tulisi olla mahdollisimman isolla tankilla :)

s73

  • Vieras
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #84 : 30.05.2012, 21:53:27 »
Minkäskokoinen bensatankki 740:ssä on? Talviauton hankinta tulee jossain vaiheessa eteen, ja sen tulisi olla mahdollisimman isolla tankilla :)
55 litran tankki taitaa olla.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #85 : 30.05.2012, 23:20:59 »
62 tai 75, jos malttaa kontata auton alle niin eron näkee, pienempi on tasaisen "pullea" ja isompi taipuu sillai hassulla lipalla kardaanin päälle.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #86 : 31.05.2012, 00:56:11 »
Omassa -90 740 on tankki joku 50L vähän päälle. Bensa vehe, isompi ei kyllä tartte olla kun alkaa huimaan.

Poissa _Joonaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #87 : 04.07.2012, 19:34:30 »
Terve oli tarkotus lähtee viikonloppuna kahtomaan tommosta 740 talviautoks, vuosimalli tais olla 87 ja kakslitrasella kiukaalla on. Tarvis vähä jotain vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon jos sitä meinaa ostaa, eli jos jollekki tulee mieleen jotain pikku seikkoja mitä pitäis ottaa huomiaa niin ois mukava kuulla. Luultavasti osaa siis kyll kahtoo että onko se niin mätä että kannattaako sitä ottaa pihaa pyörimään :2funny:

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #88 : 05.07.2012, 21:59:50 »
Terve oli tarkotus lähtee viikonloppuna kahtomaan tommosta 740 talviautoks, vuosimalli tais olla 87 ja kakslitrasella kiukaalla on. Tarvis vähä jotain vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon jos sitä meinaa ostaa, eli jos jollekki tulee mieleen jotain pikku seikkoja mitä pitäis ottaa huomiaa niin ois mukava kuulla. Luultavasti osaa siis kyll kahtoo että onko se niin mätä että kannattaako sitä ottaa pihaa pyörimään :2funny:

Kannattaa tarkastaa helmat, eturunkopalkit ja nostopaikat, mittaristossa ei joskus toimi nopeus (ja matka-) - ja/tai bensamittari, myös perä voi pitää ääntä. Kaikkihan tietenkin riippuu siitä millä pidolla auto on ollut (onko teinit pilannu)

Niin ja eihän siitä kannata yllättyä, jos pohja on vähän pehmeä... itsellä -92 745, ja siinä tarvis vähän vas. eturunkopalkkia ja nostopaikkaa hitsailla, kun taipuu tunkin alla  :(

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #89 : 06.07.2012, 09:06:21 »
Terve oli tarkotus lähtee viikonloppuna kahtomaan tommosta 740 talviautoks, vuosimalli tais olla 87 ja kakslitrasella kiukaalla on. Tarvis vähä jotain vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon jos sitä meinaa ostaa, eli jos jollekki tulee mieleen jotain pikku seikkoja mitä pitäis ottaa huomiaa niin ois mukava kuulla. Luultavasti osaa siis kyll kahtoo että onko se niin mätä että kannattaako sitä ottaa pihaa pyörimään :2funny:
No vaikkapa tämä topikki kannattaa kahlata läpi?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Samppasport  Futurez