Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Autotalleissa tapahtuu

  • 9166 Vastauksia
  • 2107472 Lukukerrat

0 jäsentä ja 17 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #4995 : 08.07.2014, 20:39:29 »
Käytin taas yhdestä D5:stä imusarjan auki. Aikapaljon oli 240.000 kertyny vaseliiniä. Harmi ettei tullu otettua aloituskuvia.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Onko tuo kuinka iso homma tehdä? Ja tarviiko jotain erikoistyökaluja?

Ja mitä kaikkea tarvii purkaa edestä?
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa vilsse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #4996 : 08.07.2014, 21:09:22 »
Takaikkunoiden listoja aloin vaihtaa nii kävi ohrasesti alalistan klipsut pashaksi  :peetu: *tumppuun-> --> eli täytyy käydä ukolta katsomas oisko siel ehjiä
ukon "valinta" pelasti tilanteen ny on paremmat listat kii  :pomo:

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #4997 : 09.07.2014, 00:08:59 »
Onko tuo kuinka iso homma tehdä? Ja tarviiko jotain erikoistyökaluja?

Ja mitä kaikkea tarvii purkaa edestä?

1...1½h. Eikä tarvi mitään erikoiskaluja, mutta poikkeuksellisen suurta huolellisuutta tässä vaaditaan, kuten suihkuja käsitellessä yleensäkin.
- 10mm hylsä
- T30 hylsä
- 13 & 15mm listat
- talttameisseli
- pitkäkärkiset pihdit
- puukko tai mattoveitsi
- 10mm kumihattuja 10kpl
- rättejä, hammasharja & pari purkkia bräklineä

Koppa pois, imusarjaan tuleva kumimutka irti ja suojarätti EGR-mutkan sisään, huohotin letku nitkutellaan ylhäältä irti, mappianturi irti(jos on), suihkuputket paketteina irti (pidä suihkujen 13mm mutterista kiinni kun irrotat ja kiristät 15mm mutterin, heti putkien irrotuksen jälkeen reikiin suojahatut), suihkujen töpselit irti, nokka-akselianturin töpö irti, johtosarjasta pari torxruuvia pois, 1&2&3 suihkuista paluuletkujen sokat irti, hatut näistä kolmesta pois ja letku käännetään sivuun turbon päälle. Nyt johtosarjaan saa riittävästi löysää ja se käännetään ilmanputsarin suuntaan pois edestä. Nyt 23kpl torx30 ruuveja irti ja päädyissä on meisselinkolot joista varovasti vääntelemään liimaukset auki. Kun kansi aukeaa ni heti tiukat paperi/kangassutit reikiin ja sitten voikin alkaa siivoustöihin. Puukolla lohkoo enimmät liikkeelle ja kerää pois, huoltiksen takeÖway kahvikuppi on kätevä toisessa kädessä, ei ole tavatonta että kuppi tulee ihan täyteen vaseliiniä,  (mulla on imuriin liitettävä pikkunen ämpäri josta tulee noin 12mm pneumaputki, jolla sit imuroin irrot purkkiin). Tiivistepintojen huolellinen puhdistus (mä karhennan tasot 400 hiekkapaperilla). Lopuksi jarrupesua rättiin ja luututen nurkat puhtaix. Viimeisenä imuroin imureikiin pudonneet kököt, samalla kun pitkäkärkisillä nokkapihdeillä nostan kangassutit pois. Jarrupesua ei kannata lutrata suoraan imusarjalle vaan luutun kautta, muuten se valuu kangassuttien läpi sylinteriin ja säikäyttää kokeneenkin asentajan ekassa startissa. 
Tiivisteliiman sively kehälle ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Ruuvit on muuten samoja mutta keskellä koppaa neljä suorassa rivissä on pari senttiä pidempiä.
Suihkujen paluuletkujen natsat menee peukalolla painamalla paikoilleen vaikka ovat tiukat, älä lyö vasaralla! Suutin putket hollille ja tasaisesti kaikki muutterit imulle ja pohjaan ennenkuin tiukkaa yhtään. Käynnistyksen jälkeen katso tarkoin lampun kanssa että kaikki suihkuputken liitokset on pitäviä. Älä löysää tai kiristä kone käynnissä.


Aiheesta aiemmin: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=914.msg406096;topicseen#msg406096
« Viimeksi muokattu: 09.07.2014, 00:46:16 kirjoittanut j_tapio »

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3079
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #4998 : 09.07.2014, 00:23:50 »
1...1½h. Eikä tarvi mitään erikoiskaluja, mutta poikkeuksellisen suurta huolellisuutta tässä vaaditaan, kuten suihkuja käsitellessä yleensäkin.
- 10mm hylsä
- T30 hylsä
- 13 & 15mm listat
- talttameisseli
- pitkäkärkiset pihdit
- puukko tai mattoveitsi
- 10mm kumihattuja 10kpl
- rättejä, hammasharja & pari purkkia bräklineä

Koppa pois, imusarjaan tulevan kumimutka irti ja suojarätti EGR-mutkan sisään, huohotin letku nitkutellaan ylhäältä irti, mappianturi irti(jos on), suihkuputket paketteina irti (pidä suihkujen 13mm mutterista kiinni kun irrotat ja kiristät 15mm mutterin, heti putkien irrotuksen jälkeen reikiin suojahatut), suihkujen töpselit irti, nokka-akselianturin töpö irti, johtosarjasta pari torxruuvia pois, 1&2&3 suihkuista paluuletkujen sokat irti, hatut näistä kolmesta pois ja letku käännetään sivuun turbon päälle. Nyt johtosarjaan saa riittävästi löysää ja se käännetään ilmanputsarin suuntaan pois edestä. Nyt 23kpl torx30 suuveja irti ja päädyissä on meisselinkolot joista varovasti vääntelemään liimaukset auki. Kun kansi aukeaa ni heti tiukat paperi/kangassutit reikiin ja sitten voikin alkaa siivoustöihin. Puukolla lohkoo enimmät liikkeelle ja kerää pois (mulla on imuriin liitettävä pikkunen ämpäri josta tulee noin 12mm pneumaputki, jolla sit imuroin irrot purkkiin). Tiivistepintojen huolellinen puhdistus (mä karhennan tasot 400 hiekkapaperilla). Lopuksi jarrupesua rättiin ja luututen nurkat puhtaix. Viimeisenä imuroin imureikiin pudonneet kököt, samalla kun pitkäkärkisillä nokkapihdeillä nostan kangassutit pois. Jarrupesua ei kannata lutrata suoraan imusarjalle vaan luutun kautta, muuten se valuu kangassuttien läpi sylinteriin ja säikäyttää kokeneenkin asentajan ekassa startissa. 
Tiivisteliiman sively kehälle ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Ruuvit on muuten samoja mutta keskellä koppaa neljä suorassa rivissä on pari senttiä pidempiä.
Suihkujen paluuletkujen natsat menee peukalolla painamalla paikoilleen vaikka ovat tiukat, älä lyö vasaralla! Suutin putket hollille ja tasaisesti kaikki muutterit imulle ja pohjaan ennenkuin tiukkaa yhtään. Käynnistyksen jälkeen katso tarkoin lampun kanssa että kaikki suihkuputken liitokset on pitäviä. Älä löysää tai kiristä kone käynnissä.

FAQ ainesta O0

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #4999 : 09.07.2014, 05:50:11 »
460:see tosa jo jokune päivä sit laitellu kattia takasin putkee ja eilen vakioputsari koteloineen.
Etupuolelta piti katti hitsata, muuten aika bolt-on.
Takavaimenninta en alkanu laittamaan, kun aika maltillisesti pörisee nyt tuollain suorana kera katin ja kahen keskipöntön.
Aattelin kaupaksi saamis mielessä tuota äänimaailman hillitsemistä V:>
Molemmille puolille taakse pyörän laakeritkin uusinu tosa pari viikkoa sitten, jääny mainitsematta.
262tkm mittarissa, liekö viime jakopää 180tkm kohdalla, kuten huoltokirja ohjeistaa  ???
Pitääköhä tässä vielä omana aikana sekin duunailla.
Perhana ku alkaa kohta näyttään siltä että tuohonkin uppoaa rahaa sen verran, ettei sitäkään kohta kannata enään myydä.
Vaan pitäiski itsellään :-\


Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5000 : 09.07.2014, 13:26:59 »
Jäteöljyvatkaimesta lähi vetokoukku pois, tosin aika taistelu oli, viisaampi kuitenkin luovutti  :D
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5001 : 09.07.2014, 16:23:06 »
Kaverin volvosta simmattiin ilmastoinnin kompura ja ainaki kokeilun perusteella alko pelittään. Samalla vaihdoin öljytikun omaan pirssiin.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5002 : 09.07.2014, 18:05:30 »
Kaverin volvosta simmattiin ilmastoinnin kompura ja ainaki kokeilun perusteella alko pelittään. Samalla vaihdoin öljytikun omaan pirssiin.
pidemmän, ku ei yltäny öljyyn asti? ;D
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5003 : 09.07.2014, 19:46:22 »
pidemmän, ku ei yltäny öljyyn asti? ;D

Juuh :-[ no ei sentäs, kun ei saanu sitä tikkua pois reijästä ku meni se muovilenkki pari kk sitten poikku ku ahtoputkia laitoin paikalleen.
Niin samalla siitä kaverin autosta putsasin sen nipan imusarjasta ja vaihdoin uuden letkun siihen mapin ja imusarjan väliin. Sekä nollasin vikamuistin ja huoltoilmotuksen. Näppärä tuo oma vikadiagnostiikka laite :P
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5004 : 09.07.2014, 23:39:47 »
940:in kojelaudan ja etuovipahvit pikaisesti putsasin "kumi&muovipintojen puhdistusaineella". Nuo perkeleet jättää aina laikukkaan pinnan, mutta kyllä nyt kiiltävä puhdas musta näyttää paremmalta kuin harmaantunut ja paskainen kojelauta.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5005 : 10.07.2014, 03:44:46 »
Tulpanjohot+puolanjohto uusittu 460:see, eipä mitään vaikutusta, mutta kaks vanhaa hattua jäi tulppaan kiinni irottaessa.
Että jos nyt sit vaikka vanhojen haperoisuuden vuoksi.
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5006 : 10.07.2014, 03:49:50 »
940:in kojelaudan ja etuovipahvit pikaisesti putsasin "kumi&muovipintojen puhdistusaineella". Nuo perkeleet jättää aina laikukkaan pinnan, mutta kyllä nyt kiiltävä puhdas musta näyttää paremmalta kuin harmaantunut ja paskainen kojelauta.
Kivan näkönen jos aurinko ei paista. Sitte kiroaa sitä slikonin määrää jonka just levitti kojelautaan ku häikäsee ja kerää pölyä..
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8960
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5007 : 10.07.2014, 11:08:57 »
Kivan näkönen jos aurinko ei paista. Sitte kiroaa sitä slikonin määrää jonka just levitti kojelautaan ku häikäsee ja kerää pölyä..

On olemassa myös mattaavaa kojelauta-ainetta. Sitä hinkattiin meillä seiskan mustaan kojelautaan aikas monesti kun autoliikkeen mielestä oli ollu hyvä idea myyntikiillottaa kiiltäväksi se  :idiot2:

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5008 : 10.07.2014, 19:30:55 »
Rupes vanteet tuntumaan tylsiltä niin kiillotin ne ja asensin pienet spacerit. Samalla tiskasin nokivasaran.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa A-j-P

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 391
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5009 : 10.07.2014, 19:32:10 »
Helmamuovit suihkin hinkkaväriin ... jospa ens viikolla ehtis suihkia pintaväriin ja näprätä paikalleensa
V70 D5 2002

 

Autoracing  KL-varaosat