Elekma  Autoracing

1,5mm laskettu kansi lh24

  • 7 Vastauksia
  • 4500 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
1,5mm laskettu kansi lh24
« : 24.04.2014, 21:17:55 »
eli kone vaihtuu b200f- b230f josta on otettu 1.5mm kannesta pois niin ymmärtääkö lh24 ton madalluksen ja täytyykö nostaa pensan paineita.  autossa tonin pensa lastu
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 1,5mm laskettu kansi lh24
« Vastaus #1 : 25.04.2014, 01:21:02 »
Jos sopat pielessä ja/tai sytkä pielessä niin tarvitsee lastu(j)a. Simple as that. :hello:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 1,5mm laskettu kansi lh24
« Vastaus #2 : 25.04.2014, 22:38:39 »
eli kone vaihtuu b200f- b230f josta on otettu 1.5mm kannesta pois niin ymmärtääkö lh24 ton madalluksen ja täytyykö nostaa pensan paineita.  autossa tonin pensa lastu

Jos kone vaihtuu, on lastunkin syytä vaihtua B230 koneelliseen versioon.
LH ei ymmärrä moottorin vaihtoa ilman uutta lastua. Vähän sama kuin yrittäisit antaa bensiini autolle dieseliä.

Ja kun katsot karttojen eroja, ymmärrät kyllä itsekkin asian....

Vasemmalla B200F ja oikealla B230F


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 1,5mm laskettu kansi lh24
« Vastaus #3 : 25.04.2014, 23:02:38 »
Jos kone vaihtuu, on lastunkin syytä vaihtua B230 koneelliseen versioon.
LH ei ymmärrä moottorin vaihtoa ilman uutta lastua. Vähän sama kuin yrittäisit antaa bensiini autolle dieseliä.

Ja kun katsot karttojen eroja, ymmärrät kyllä itsekkin asian....

Vasemmalla B200F ja oikealla B230F

Nyt kun tälle (odotetulle) linjalle lähdettiin, voin kertoa muutamia hassuja kokemuksia ja havaintoja asian tiimoilta. Mulla on -90 240 B200F, johonka on vaihdettu 10.3 puristeinen B230 alakerta ja A-nokka, ei muita moottoriteknisiä muutoksia. Tarkistin että yhden samanikäisen 240:in B230F boksi on numeroltaan sama ja suuttimet on samat -> ei toimenpiteitä. Ajettu jäärataa piikeillä viitisen talvea, ainoat viat on yli 500tkm nähneen alakerran kalkatuksen koveneminen, riittävän pitkän siksakin aikana öljynpainevalo vilahti pari kertaa täysillä kierroksilla jotenka oletus on että nyt on veivinlaakereissa pientä sanomista.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 1,5mm laskettu kansi lh24
« Vastaus #4 : 25.04.2014, 23:23:03 »
mut mites kun on viä laskettu 1,5mm kantta
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 1,5mm laskettu kansi lh24
« Vastaus #5 : 26.04.2014, 01:51:10 »
Nyt kun tälle (odotetulle) linjalle lähdettiin, voin kertoa muutamia hassuja kokemuksia ja havaintoja asian tiimoilta. Mulla on -90 240 B200F, johonka on vaihdettu 10.3 puristeinen B230 alakerta ja A-nokka, ei muita moottoriteknisiä muutoksia. Tarkistin että yhden samanikäisen 240:in B230F boksi on numeroltaan sama ja suuttimet on samat -> ei toimenpiteitä. Ajettu jäärataa piikeillä viitisen talvea, ainoat viat on yli 500tkm nähneen alakerran kalkatuksen koveneminen, riittävän pitkän siksakin aikana öljynpainevalo vilahti pari kertaa täysillä kierroksilla jotenka oletus on että nyt on veivinlaakereissa pientä sanomista.

Luotit LH:lle äärimmäisen rakkaaseen lambdaan!  ;) ;D

mut mites kun on viä laskettu 1,5mm kantta
Kannen lasku ei suoraan vaikuta soppiin, mutta iskutilavuus kylläkin! Ja sitä myöden muuttuneet virtausomituisuudet.

Puristussuhteen muutos tavallaan vaatisi uusien karttojen ajamisen, sillä vakio kartat ovat jo lähtökohtaisesti poskellaan tehoja ajatellen ja varsinkin enempiä ruttuja ajatellen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 1,5mm laskettu kansi lh24
« Vastaus #6 : 26.04.2014, 17:01:53 »
ois vaan pitäny pysyy kaasari volles ::)
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 1,5mm laskettu kansi lh24
« Vastaus #7 : 26.04.2014, 23:09:10 »
Luotit LH:lle äärimmäisen rakkaaseen lambdaan!  ;) ;D
Tai hullun tuuriin. Eniveis, hyvin rokkaa, tosin yli kympin ruttujen ja suhtkoht jatkuvan kaasu pohjassa ajamisen perusteella oon jopa tankannut 98:a.

Todettakoon, että ei tuosta kaasu pohjassa kakku lopu, sikspaljo nopsaan mustuu öljyt ja pieni bensantuoksu ilmestyy jos pääsee ajaan enempi kaasu pohjassa. Pari kertaa on tullu lopetettua kausi "jäähyttelyajoon" siviilirenkailla, niillä kone pysyy lambdasäädöllä kun ei pitoja ole -> öljyjen bensankäry vähenee selkeästi. OK diagnosointia häiritsee jo orastava ohipuhallus koneessa, täytynee kesäks kaadella dsl-moottoriöljyt pyttyyn jos noi renkaat vielä elpyis vähän (naftaa ei kukaan jaksa sinne käydä kaatelemassa kovin usein).
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Ateho  Elekma