Race.fi  Puotilan autokorjaamo

-962 boksi 940 turbossa.

  • 14 Vastauksia
  • 6103 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
-962 boksi 940 turbossa.
« : 06.09.2011, 13:39:27 »
Tällaista taas. Kaikki komponentit mitattu ja todettu toimiviksi, silti lambdajännite nousee vedossa 0.91V ja kilkuttelee, jopa alle baarin paineilla, 0.8-0.9 bar.... Autossa jo toisen tekijän bensalastu, syttylastu tulossa.
Syttyhän vaikuttaa käsittääkseni hivenen myös tuohon lambda-arvoon vaikka bensantulo pysyy samana?

Ei ole ennen ollut näin kranttua 940 tboa.
Onhan se nyt kumma kun vakiolastulla kestää sen 0.7bar ja"virilastulla" 0.8-0.9 bar...

Apua? Vai onko se vaan sen sytkän modaus?

Vai tuo -962 pensapurkki on ihan perseestä?
Kokemuksia ja mielellään tietoakin... :)
« Viimeksi muokattu: 11.09.2011, 19:22:48 kirjoittanut hevonen »

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: -962 boksi 940 turbossa. Huono?
« Vastaus #1 : 06.09.2011, 17:12:08 »
Jos en ihan väärin muista niin mullakin on toi -962 boksi. Deran lastulla 0,9-1bar ilman että olisin havainnu mitään ongelmia.

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: -962 boksi 940 turbossa. Huono?
« Vastaus #2 : 06.09.2011, 17:42:05 »
mulla kans oli tuo 962 purkki vikingin lastulla, ja 18t 1bar:n paineella, eikä kilissy.

Jyväskylässä olis tuo purkki jos haluut kokeilla toisella purkilla?? en myy mut voit koittaa  ;)
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

hevonen

  • Vieras
Vs: -962 boksi 940 turbossa.
« Vastaus #3 : 06.09.2011, 17:53:59 »
Sytkälastu tulossa, kokeilen nyt sillä ensin.
On se kumma kun immu on mitattu ja on ok, lambaada antaa järkeviä, bensanpaine oikea(nostaa myös ahdoilla), vikakoodeja ei tule.
Auto toimii kaikinpuolin oikein, ei vaan kestä jalkaa. ???
Kovassa väännössä kilauttaa pari kertaa alussa, nakuanturin kautta korjaus toimii?(sen minkä pystyy)
« Viimeksi muokattu: 25.09.2011, 10:09:51 kirjoittanut hevonen »

EVO8

  • Vieras
Vs: -962 boksi 940 turbossa. Huono?
« Vastaus #4 : 06.09.2011, 21:20:44 »
Onko vakio IMM vai isommassa putkessa?

hevonen

  • Vieras
Vs: -962 boksi 940 turbossa.
« Vastaus #5 : 06.09.2011, 22:19:31 »
Onko vakio IMM vai isommassa putkessa?
Kaikki komponentit on vakioita.

Tänään kokeilin vielä toisella immullakin vaikka ensimmäinenkin antoi mitatessa oikeat arvot, ei vaikutusta.
Pitää varmaan laittaa bensakannu katolle ja sieltä letku imusarjaan, hana auki kun lähtee polkemaan... :P
« Viimeksi muokattu: 11.09.2011, 19:30:58 kirjoittanut hevonen »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: -962 boksi 940 turbossa. Huono?
« Vastaus #6 : 07.09.2011, 20:42:39 »
Itsellä ilmeni samankaltaisia oireita, kun korjasin tyhjäkäyntimoottorille menevän letkun (klemmari leikannut), josta oli karkaillut/tullut ilmaa.

Sellainen yli puolikaasun kiihdytys aiheuttaa 3200 -3 300 kierroksen välissä sellaisen selvän ns. kuolleen kohdan (veto heikentyy selvästi) ja em. maagisen kierrosluvun yläpuolella toimii oikein hyvin, kuten sen alapuolellakin.
Sisälle ei kuulu kilinää tms. vikakoodeja ei tule, molemmat lastut on.  Ahtoja sellaiset 0,9 bar.
Akun kenkä on ollut irti tuon jälkeen adaptiivisten arvojen palauttamiseksi.

Ja olin huomaavinani sen, että ilmiö on heikompi tai puuttui kun eräänä iltana oli enää +5 C lämmintä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: -962 boksi 940 turbossa. Huono?
« Vastaus #7 : 07.09.2011, 22:21:31 »
Jatkan ehkä hieman aiheen vierestä, mutta kun kerran nousi esille, niin onko tolla sytkälastulla ollut positiivista vaikutusta kulkuun näin "vakiossa"? Eli vakioturbolla noin baarin paineella. Tuntuu, että sytkä välillä rajoittaisi menoa melko paljon...

hevonen

  • Vieras
Vs: -962 boksi 940 turbossa.
« Vastaus #8 : 09.09.2011, 09:20:21 »
Jatkan ehkä hieman aiheen vierestä, mutta kun kerran nousi esille, niin onko tolla sytkälastulla ollut positiivista vaikutusta kulkuun näin "vakiossa"? Eli vakioturbolla noin baarin paineella. Tuntuu, että sytkä välillä rajoittaisi menoa melko paljon...
Näinhän nämä asiaa kokeilleet kertovat asian olevan että on hyvinkin positiivinen vaikutus.
Omat kokemukset asiasta menevät ens viikon loppupuolelle kunhan saan taas oikeen reilusti muokatun bensalastun ja syttylastun...
Onkin sitten jo kolmas bensalastukokeilu tähän kinneriin.
Tämänhetkinen bensalastu kestää 0.9 bar mutta L-jännite nousee vielä pahimmoilleen tuonne 0.89V, eli ei kovin kiva. Kilinää tulee vaan nopeissa runteissa. No katotaan mitä tulevaisuus tuolle tekee.  :nuhtelu



« Viimeksi muokattu: 25.09.2011, 10:11:02 kirjoittanut hevonen »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: -962 boksi 940 turbossa. Huono?
« Vastaus #9 : 10.09.2011, 02:25:21 »
Mitä isompi jännite lambdalta tulee, sitä rikkaammalla mennään. Eli 0,9V on rikkaammalla kuin 0,85.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2011, 02:27:28 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

hevonen

  • Vieras
Vs: -962 boksi 940 turbossa.
« Vastaus #10 : 10.09.2011, 10:28:41 »
Mitä isompi jännite lambdalta tulee, sitä rikkaammalla mennään. Eli 0,9V on rikkaammalla kuin 0,85.
Katoha, saahan sitä vastauksen kun sitä osaa suoraan kysyä. :)
No nythän jos tää on tosi niin toihan toimii ihan oikeaan suuntaan... :buck2:
Tuommosen taulukon löysin http://forums.pelicanparts.com/uploads8/O2+sensor+voltage1150420738.gif

Mä olen siis tuijottanut lambda-arvoa enkä sen anturin jännitettä... Nyt sitten vaan lisää ilmaa sekaan.
Mikäs se lambdan jännite sitten olis, minkä alle ei paineilla kannattais päästää? 0.85V?

Nyt on alimmillaan vedossa n. 0.85V, paineita silloin vähän alle baari.n. 0.95 bar.
Pitää varmaan koittaa taas toisella bensalastulla ja sytkälastu siihen jos sietäis sen reilun baarin...
« Viimeksi muokattu: 11.09.2011, 19:31:24 kirjoittanut hevonen »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: -962 boksi 940 turbossa. Huono?
« Vastaus #11 : 11.09.2011, 10:23:10 »
Onkos tämä ilmastoitu malli ja cooleri on ilmeisesti vielä vakio?

Imuilman lämpötilan laskulla voisi olla positiivisia vaikutuksia tuohon kilinään.

hevonen

  • Vieras
Vs: -962 boksi 940 turbossa.
« Vastaus #12 : 11.09.2011, 16:54:21 »
Onkos tämä ilmastoitu malli ja cooleri on ilmeisesti vielä vakio?

Imuilman lämpötilan laskulla voisi olla positiivisia vaikutuksia tuohon kilinään.
Ei oo kun ilman kylmästöintiä, alkup cooleri kyllä... Kestää se nyt tuolla bensalastulla  niukinnaukin sen baarin, pitää säätää vielä vähän+ sytkää kanssa.
On vaan ihan persuuksista siellä nyt semmonen"rajapaineventtiili" P> P>. Kun se saavuttaa maksimiarvon ja ahtoja pidetään jatkuvasti täysillä, maksimipaine pumppaa n. 0.1 bar. Kuula aukee ja sulkee aukee ja sulkee... Eihän siinä boksikaan tiiä mitä pitäis tehä...
Laitan tohon bleedin niin saa tasaiset ahdot, katotaan sit.

Nii ja pitäis sen näillä keleillä sietää vakiocoolerillakin ihan hyvin sen 1.1 bar.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2011, 19:31:34 kirjoittanut hevonen »

hevonen

  • Vieras
Vs: -962 boksi 940 turbossa.
« Vastaus #13 : 15.09.2011, 15:47:07 »
Nyt rokkaa!
Taas uus bensalastu ja sytkälastu A'la Toni.
Kaveri jaksaa paneutua.

Olis voinut pelittää kohtuullisesti jo edellisellä bensalastulla jos olis ollut syttylastu... :pomo:
Anyway, meno maistuu eikä kilise. :pupu:

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: -962 boksi 940 turbossa.
« Vastaus #14 : 15.09.2011, 17:10:09 »
Ei muuta ihmiset kun lastuja tilaamaan  8) .
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

 

Kulkukoira  Proturbo