Proturbo  Autodiagnoosi

Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?

  • 90 Vastauksia
  • 32616 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #45 : 24.02.2012, 22:56:35 »
Onko tuo kuva laitettu vain malliksi hukkaportinletkusta, vai onko juuri kuvassa olevasta paketista tarkoitus nostaa ahtoja?

Näyttää vain kovasti bensakoneen osilta...

Kuva on otettu mun ft:stä.  Juuri tuosta olisi tarkotus nostaa ahtoja.
Oli tosiaan tarkoitus porata tuo t-haara 2mm, mutta se olikin jo paljon isompi.
Joten painetta on ilmeisesti rajoitettu jotenkin...
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #46 : 25.02.2012, 08:19:38 »
Öö mitäs mitäs thukka? Tuota sinistä silikooniletkuako meinaat? Sehän on pässin ohjausletku, ei hukkaportin.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #47 : 25.02.2012, 08:58:25 »
Öö mitäs mitäs thukka? Tuota sinistä silikooniletkuako meinaat? Sehän on pässin ohjausletku, ei hukkaportin.

Ei, ku tuota mustaa letkua meinasin. Tuo missä on keltainen t-haara..
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #48 : 25.02.2012, 09:28:44 »
Jep, kyllä se ihan oikea letku on ja oikein asennettu :)

Ei ole kokemusta noista FT koneista mutta muistaakseni ET koneissa ainakin nousi paljon vähemmälläkin ahdot. Tosin mulla taisi kyllä olla joku rajapaineventtiili ainakin jossain välissä yms ari kokeiluja, joten varmaksi en sano.
Jos pakopesä on halki hukkaportin kohdalta niin ahdot ei nouse kunnolla. Tosin en tiedä käyttäytyisikö ne sitten muutenkin oudosti/epätasaisesti.

Eipä siihen oikeen muuta konstia ole tuohon thojen säätöön kun hukkaportin kanssa pelaaminen, eli ei sitä painetta oikein voi olla rajoitettu muulla konstilla. Joko hukkaportin kello on yksinkertaisesti liian löysä tai sitten se pakopesä halki.
Mutta voithan koittaa sitä reikää isontaa vielä ennenkun alat kelloa vaihtamaan. Tai sitten kuristat jollain sitä T-haaralta kellolle menevää pätkää.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Joni_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #49 : 26.02.2012, 09:53:34 »
Monella saattaa tulla aamukahvit näppikselle tämän lukiessaan mutta kokemuksella voin sanoa että yksi lujimmista autoista jäällä oli 240 volvo D24 vaparikoneella, monta talvea huudatettiin ihan älyttömänä, syötöt tapissa. Välillä nesteet vähissä, välillä öljyt ja aina pilotilla laitettiin käyntiin eikä kone särkyny kertaakaan, eihän se varmasti enää elämänsä iskussa ollu mutta pelasi kuitenkin hyvin ja auto vielä myytiin pois, ei saanu ajamalla rikki.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #50 : 27.02.2012, 11:01:44 »
Tuli kokeiltua kiihdytystä isolla vaihteella:

Eli 5-vaihde päällä, vauhtia noin 60km/h. Painoin kaasua reilummasti, vauhtia noin 140-150km/h. Ahtopainemittari näytti tuolla 1bar  :)  :)

Eli ei tarvitse muutoksia! Pikku vaihteilla ei näillä keleillä voi kiihytellä, koska ei saa pitoja!
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa P.T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • 940 d24Tic,940 230ft
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #51 : 06.03.2012, 12:35:15 »

Itselläni on D24tic jonka lohko, männät ja veivit on d24 vaparista. eli imu ja pakosarja heitetty vapariin. en tiedä mitä se kestää mutta itse olen huristellut 1.4-1.6 bar paineilla. hyvin on toiminut.
jaksaa vetää myös isommilla kierroksilla hyvin noin 5000rpm asti. DB3.5tuumaa. ja ahdin T03.
onko tämä kokoonpano kestävä.? Tehoa arvelisin olevan noin 180hp ja vääntöä ainakin tuplasti. koska 3mos vaihteella kuivalla takaset ulvoo. :o
ajattelin että käyttäisin dynossa mutta en tiedä onko vastaavaa hyötyä.

kokeilin tuota kellon huijaamista ja huomasin että ahdot nousee ahtimen herättyä 0.8 bar ja sitten yli 4000rpm jälkeen noin 1.2 kiloon. kompuran ja kellon välissä on kuulajousi venttiili(handmade) josta otin jousen ja kuulan pois eli hukkis aukeaa noin 0.8 bar paineella .venttiilin kylessä on 2mm reikä joka fuskaa painetta. muutoin toimii normaalisti jousen ja kuulan ollessa paikallaan.


-Team Karvavako Racing- SERVICE

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #52 : 06.03.2012, 16:51:33 »
miten ei ole kansi hajonnut noilla paineilla ja vakio garretilla ? ???

tietääkseni vakiopumppu, 10mm nestepäällä riittää ainoastaan 150hv tehoihin...

Poissa P.T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • 940 d24Tic,940 230ft
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #53 : 07.03.2012, 12:11:36 »
en tiedä miksi kestää moottori noin hyvin. Kaksi päivää auton ostamisen jälkeen lähdin liikenne valoista sutimalla ylämäkeen. Kerkesin 3 vaihteelle niin perästä tuli planetta tervehtimää. :D etupäähän laittaa voimaa niin takapää hajoaa.
vaihdoin perjantaina taka-akselin 1030. Ja taas mennään. :hello:



« Viimeksi muokattu: 07.03.2012, 12:13:34 kirjoittanut P.T »
-Team Karvavako Racing- SERVICE

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #54 : 07.03.2012, 13:52:34 »
tiedän kyllä itekin yhden D24:sen, joka on ollut jääratakäytössä aikaisemmin ja nyt on ihan liikenneautossa....ajelee kans joillakin 1.5 bar ahdoilla vakioahtimella...en ymmärrä miten ihmeessä se auto on vielä ehjä :o

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #55 : 07.03.2012, 21:43:51 »
Olisko ajotyylillä jotain tekemistä asian kans?  ???
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #56 : 07.03.2012, 22:30:52 »
Olisko ajotyylillä jotain tekemistä asian kans?  ???
no tuota D24:sta minkä mainitsin niin saa kenkää välillä oikein urakalla ja kerran kuulin kun käynnistivät sen -25 pakkasessa kylmiltään ja "lämmittivät" antamalla kaasua melko reippaasti...

tuskin taitavat edes jälkikäytelläkään sitä ::)


Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #57 : 08.03.2012, 09:28:17 »
no tuota D24:sta minkä mainitsin niin saa kenkää välillä oikein urakalla ja kerran kuulin kun käynnistivät sen -25 pakkasessa kylmiltään ja "lämmittivät" antamalla kaasua melko reippaasti...

tuskin taitavat edes jälkikäytelläkään sitä ::)

Eikä nestettäkään tarvitse lisätä kuin kerran päivässä?  :2funny:
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #58 : 08.03.2012, 16:01:26 »
Eikä nestettäkään tarvitse lisätä kuin kerran päivässä?  :2funny:
sitä en tiedä mitä lisäilevät siihen ja milloin ;D

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitä D24IC kestää jääratakäytössä?
« Vastaus #59 : 08.03.2012, 18:30:11 »
no tuota D24:sta minkä mainitsin niin saa kenkää välillä oikein urakalla ja kerran kuulin kun käynnistivät sen -25 pakkasessa kylmiltään ja "lämmittivät" antamalla kaasua melko reippaasti...

tuskin taitavat edes jälkikäytelläkään sitä ::)

No huh!!!  :o
Ihme ettei oo lauennu.
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

 

Samppasport  Futurez