Kirjaillaan nyt omiakin ajatuksia aiheesta kun homma on ajankohtainen. Selkeä tapa havaita tuo jatkuva poltto on seurata kulutusmittaria kylmäkäynnistyksen jälkeen. Meillä tunnin roikassa olon jälkeen kulutus on järjellisissä lukemissa parin km:n ajon jälkeen, 80 km/h vauhdissa 4-5 litran välillä. Kun ajoa jatkaa 10 km:n paikkeille tuntuu varsinkin cruisen kanssa selvä nykäys, jonka jälkeen kulutus nousee 7-8 litraan (mmt6 laatikko, vaihde 5). Tämä alkoi viime viikon lopulla.
Auto itsessään ei herjaa mitään, paitsi Glow plug relay vikakoodia. Tämä on ollut maskottina ostosta saakka. Loukun pakkopoltto onnistuu tietokoneella, mutta lopuksi tulee ilmoitus "regeneration completed with fault". Aikani lauantaina mm. tätä ketjua luettuani totesin että suodattimen on aika lähteä. Mielenkiintoista on, että nyt auto koettaa edelleen polttaa sitä tyhjennettyä suodatinta puhtaaksi eikä suinkaan herjaa sen puuttumisesta.
Mun mielestäni volvotdi on aiemminkin foorumilla kertonut tapauksista, joissa dpf:n poisto on toteutettu väärin ja poltto jatkuu vaikka suodatin on poistettu autosta ja ohjelmasta. Oma auto on menossa paikalliselle optimoiautosi-pajalle tällä viikkoa, katsotaan kuinka käy.
Ps. kokemukset eolys-dpf:stä.