Kulkukoira  Proturbo

242 Turbo -84 [Megasquirt]

  • 337 Vastauksia
  • 133542 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #90 : 12.07.2013, 22:27:25 »
Tuli hommattua uus letku ahtimen öljyntulolle, tällä kertaa 5cm pitempi. Kyllä se vanhakin oli teflonletkua teräspunoksella, mut oli aavistuksen pänningissä ja tärinästä/kuumuudesta ehkä hajos. Vaihdan uuden huomenna paikoilleen niin saa auton taas käyntikuntoon.

Uudet takavalot tuli vihdoin ruuvailtua paikoilleen, ohan ne tuolla hyllys maannut jo reilun vuoden päivät.  :D Kromiset keskiviivat maalasin tietysti mustiks, sopii paremmin tyyliin.
Väliaikasesti 14" orkkis peltivanteilla, pussihousut lepattaa...  :nohnoh

« Viimeksi muokattu: 12.07.2013, 22:29:14 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4111
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #91 : 12.07.2013, 22:34:24 »
Ai että tuo hopea sitten pukee 200:sta  :-*
Tämä on kyllä niin kliini ja upea laite että ansaitsisi jotkut nätit 17" vanteet kuten Polaris, JP MK18 allensa tai ei joku hunajakennokaan paha ois..

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #92 : 12.07.2013, 22:38:36 »
Tänks, mulla on ollu tuolla paikallises varaosa/rengasputkas 17" Interaction B9:t tilauksessa jo kauan. Toistaseks on ollu eioota aina kun oon kyselly. Hinta vaan oli sen verran kohillaan etten oo viittiny tilailla muualta...vielä.

17" Titan-vannesarja löytyis tallista, mut ei omaan silmään oikeen sovi tämmöseen. Kyllä täytyy jotku huulivanteet olla.
« Viimeksi muokattu: 12.07.2013, 22:46:13 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4111
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #93 : 12.07.2013, 22:47:34 »
No ei ole kyllä pahat nekään todellakaan. Toinen nätti IA ois se Cup-malli, luonnossa vielä hienompi kuin kuvissa ainakin omaan silmään sopii.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #94 : 12.07.2013, 22:52:54 »
No eipä ois kyllä hassummat nuo Cupitkaan! 
Ois kiva laittaa niin leveät tassut taakse kun mahtuu mut ajettavuus taitaa mennä sen jälkeen aika dramaattisesti alamäkeen ja mikä tärkeintä, eihän se jaksa polttaa kumea enää sit = tylsää.  ;)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3473
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #95 : 14.07.2013, 05:27:03 »
Ai vitsi tää on kyllä tyylikkään kliini, ei mitään kalvoja laseissa sun muuta härpätystä  :)  Täytyy värjätä omastakin noi takavalojen välit kun ei muualtakaan tule kromin kiiltoa löytymään.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #96 : 14.07.2013, 09:48:22 »
Kyllä mä itteasiassa joskus aikaa sitte suunnittelin mietoa tummennusta laseihin, mut jotenki se on jääny tärkeämpien asioiden varjoon.  :)

Suht orkkislook oli alunperinki tarkotuksena, tehoa pitäs olla vähä enempi että tohtis sleeperiks sanoa.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #97 : 14.07.2013, 14:27:47 »
Yksi sana: Hieno!
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #98 : 18.07.2013, 07:54:55 »
Ahtojen karkailuun löyty vika kun tuossa testailin hukkaportin toimintaa painemittarin kera. Kävi ilmi että sehän ei liikkunu mihinkään, vaan oli säädetty niin kireälle että liikevaraa ei käytännössä ollut. Asetin tangon n.6mm esijännitykseen ja testasin uudestaan, mutta portti lähti aukeamaan jo 0.1 barin paineilla eli kello on sökö. Kello oli ahtimen alkuperänen eli on todennäkösesti ollu jo kauan sökö, siks oonkin ruuvaillu liian kireälle kun ei muuten pitäny yhtään. Aika löysältä se tuntuikin aikoinaan asentaessa, muttei ollu oikeen vertailukohtaa.. :idiot2:

No kaivoin ahtimen pois ja rupesin mallailemaan ostamaani 0.8barin kelloa. Harmi kyllä kiinnitys oli aivan erilainen, eli joutu tehdä uuden kannakeraudan. Ahtimen alkuperäset hukkaportin kellon kiinnitysreiäthän on ihan eripuolella kompurakoteloa.

Testipenkki:
  ;D

Vanhan kellon kannake ja uus kello:


Uus kannake tuli 5mm alumiinista:




Ja samalla asentui IPDn säädettävä "HD" bypass, laitoin 1 barin jousella näin aluks:



Jospa se siitä taas... Tänään vehkeet nippuun ja testiä, jos toimii hyvin niin laitan rajapaineventtiilin paikoilleen. Tällä kertaa pitää säätää sekin etukäteen. Näin jälkikäteen harmittaa että tuli ostettua tuo 0.8 barin kello, kun tarkoitus on kuitenki käyttää 1-1.2 barin paineita. Hitto. :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 18.07.2013, 09:00:51 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #99 : 21.07.2013, 17:22:21 »
No ei ole kyllä pahat nekään todellakaan. Toinen nätti IA ois se Cup-malli, luonnossa vielä hienompi kuin kuvissa ainakin omaan silmään sopii.
Joko CUP:ia saa volvon jaolla jostain?  :nälkä:
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #100 : 21.07.2013, 22:36:43 »
Näin jälkikäteen harmittaa että tuli ostettua tuo 0.8 barin kello, kun tarkoitus on kuitenki käyttää 1-1.2 barin paineita. Hitto. :facepalm:
Eiks tuo 0,8bar osunu sitten ihan kohdilleen, jäykkyys määrää mahollisen minimipaineen.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #101 : 21.07.2013, 23:03:05 »
Joko CUP:ia saa volvon jaolla jostain?  :nälkä:
Koitin katella, mut en äkkiseltään löytäny mistään. Ens kesäks ois kyl hieno saada vihdoin kunnon vanteet alle.  :P

Veikko: kyllähän tuosta sen 1.2 baria varmasti saa tuollakin kellolla, no problem. Harmitti vaan kun hokasin että niitähän oli 0.8, 1bar ja 1.2 barin kelloja, tuo viimenen ois ehkä turhan raju.
Nyt uudella kellolla pysyy paineet nätisti 0,8 barissa, siitä on hyvä lähteä nostelemaan.  ;)

Ja eihän tuota 15G mitsua kannata yli 1.2barin paineilla kurittaakkaan, pakopaineet nousee mahottomiks ja lämpöä pukkaa.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #102 : 24.07.2013, 15:04:50 »
Viime kerralla kun testailin autoa, tuli piikkejä rpm signaaliin. Josta tietysti seuras pätkimistä myös syttypuolella. Pahimmillaan tuntu olevan tuossa 2000-3000 kierroksen paikkeilla, ilmenee tosin läpi koko alueen paitsi tyhjäkäynnillä.
Muutaman kerran on pätkässy koko säätöaikana ennen tätä...

Pitäsköhän muuttaa ne hall-jakajan piuhat häiriösuojatuiks.  :P

Tuossa otos megalogvieweristä:

« Viimeksi muokattu: 24.07.2013, 15:06:55 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #103 : 24.07.2013, 15:19:53 »
Vähä niinku meikän mega.. Häiriöpiikkejä tulee ja kone pätkäsee.. Tosin vr-anturi ja suojatut johdot.. Penkissä tehtiin vaikka mitä mut ei olla saatu häiriö piikkejä pois... Sen myötä menny motivaatio :D
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #104 : 24.07.2013, 17:08:18 »
Noo pää pystyyn, kyl nämä kuntoon tulee. ;)
Pitäähän sitä aina olla jotain ropaamista ettei ehdi tehä kaikkia emännän kaavailemia remontteja talossa. 


Se lähinnä ihmetyttää, miks oireet alkoi näin yhtäkkiä kun aiemmin on pelannu hyvin. Täytyy nyt silmäillä vähä läpi noita johdotuksia aluks.

Ens kesäks tuli hommattua kitkalukkoperä, saa tuon m47 porsimaan sit varmemmin.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

 

Kulkukoira  Proturbo