Autodiagnoosi  Carcom Oy

242 Turbo -84 [Megasquirt]

  • 337 Vastauksia
  • 133496 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ajossa~
« Vastaus #150 : 01.05.2014, 12:29:19 »
Lainaus
Moottorikumit on aivan sököt
vaatis vähän rakentelua mutta v8 valikoimasta löytyy vahvoja moottorityynyjä .

Jos tuo sun vehje on kerran noin nopea niin tuu kemoralle 10.5 pääset näyttää "jäärata autolle " takavalot  ;) niin tai tietysti jos et uskalla   8)


(katos 500 viestiä täyteen ,pitää kohta liittyä tänne)
« Viimeksi muokattu: 01.05.2014, 12:32:21 kirjoittanut bolinder »

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ajossa~
« Vastaus #151 : 01.05.2014, 13:21:38 »
vaatis vähän rakentelua mutta v8 valikoimasta löytyy vahvoja moottorityynyjä .

Jos tuo sun vehje on kerran noin nopea niin tuu kemoralle 10.5 pääset näyttää "jäärata autolle " takavalot  ;) niin tai tietysti jos et uskalla   8)


(katos 500 viestiä täyteen ,pitää kohta liittyä tänne)
Katotaan jos löytyis jotku sopivat teollisuuskumit, jos ei niin täytyy soveltaa jostain muusta automallista sitten.
Mitä lie muut foorumilaiset käyttää näissä, vai onko orkkis volvolaiset kumit sitten paljo kestävämmät?

Ei taida kehdata, hajoo joku paikka kuitenki ja kesän ajelut on siinä. :D
Ois kiva kyllä koittaa 0-100 kun sitä aina käytetään referenssinä. Taitaa vaan tulla kaks vaihteenvaihtoa siihenki, jos ei lähe kakkosella.  :P
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ajossa~
« Vastaus #152 : 01.05.2014, 13:28:19 »
Laita pari jääkiekkoa päällekkäin ja reikä läpi. Jos tarvii joustoo niin kuraläpästä siivu väliin. Siinä sulle moottorikumit  :)
V70 TDI

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ajossa~
« Vastaus #153 : 01.05.2014, 13:30:57 »
Laita pari jääkiekkoa päällekkäin ja reikä läpi. Jos tarvii joustoo niin kuraläpästä siivu väliin. Siinä sulle moottorikumit  :)
Oishan siinä fiilistä ku koko auto heiluu koneen tahtiin.  :)

Btw. Bilteman bensaletkuja ei sitten kannata käyttää, on aika rapsakkaa tavaraa parin vuoden päästä.
« Viimeksi muokattu: 01.05.2014, 13:35:54 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ajossa~
« Vastaus #154 : 01.05.2014, 19:17:22 »
Ok, aika linjassa siis tehojen kanssa tuo omakin aika.
On tuo s40 kyllä hurja peli, vielä kun olis neliveto niin sais varmasti tehot paremmin tiehen.

Tuli todettua että rajapainevenan säätöruuvissa kannattaa käyttää kierrelukitetta... 
Loput on jossainpäin Kokkolaa.  :P



Rupesin ihmetteleen ku  yhtäkkiä kiihytyksessä ahdot huitas puoleentoista kiloon ilman että kaasu oli ees pohjas.
Täytyy koittaa metsästää uus kuula, jousi ja pultti siihen.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ajossa~
« Vastaus #155 : 02.05.2014, 13:58:57 »
Lainaus
Bilteman bensaletkuja ei sitten kannata käyttää, on aika rapsakkaa tavaraa parin vuoden päästä.

samastun tuohon painepuolella n 6h ja oli vaihtokunnossa , mutta niillä on hyvä testata että miten haluaa ne lopulliset putket

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ajossa~
« Vastaus #156 : 02.05.2014, 14:33:35 »
samastun tuohon painepuolella n 6h ja oli vaihtokunnossa , mutta niillä on hyvä testata että miten haluaa ne lopulliset putket
Niimpä.

Ostin Biltemasta kans koiranluut 960n, puol vuotta ajelua niin kumit on jo halkeillu melkolailla.
Pitää kävästä töitten päälle Etran kautta jos sieltä löytyis uus pultti tohon rajapaineventtiiliin, oli näköjään joku hienokierre.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ajossa~
« Vastaus #157 : 02.05.2014, 16:34:30 »
Lainaus
Pitää kävästä töitten päälle Etran kautta
käy konetarvikeessa  niin saat samana päivänä palvelu

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ajossa~
« Vastaus #158 : 02.05.2014, 22:04:19 »
Ei mee kauheen putkeen taas. Ajelin tuossa ja rupesin ihmetteleen että hirttikö kaasu kiinni kun ei kierrokset laske alle 2000 ollenkaan vaikka päästi kaasun, paino kytkimen pohjaan jne...
No auto parkkiin ja tutkimaan -> imusarjasta jarrutehostimeen menevä letku hapertunu poikki ja tietysti tuo koneen heiluminen myötävaikuttanu asiaa.  :buck2:
Onneks ei oltu kaukana kotoa niin pääsi vaihtamaan uuden letkun.
Sitten koeajolle...ohhoh, kylläpä nousee ahdot korkealle 1.5 bar ja ylikin jos ois painanu meneen.
Hetken miettimistauko ja sit välähti että tuo letkuhan on varmasti vuotanu jo jonku aikaa (mukaanlukien säädettäessä) ja siks paineet pysyny maltillisempina -> turbo pyöriny varmaan aika hurjaa vauhtia.

No ruuvailin sitte hukkaportin tankoa löysemmälle, ensin kierroksen, sitten kaks...kolme.
Sain paineita järkevämpään suuntaan, mut nythän tuli sitte se yleinen ilmiö että ahdot rupes karkaamaan sinne 1.3 - 1.4 bariin pitemmissä vedoissa kolmosella. Nelosella kiihdyttäessä matalemmilla kierroksilla pysyy hienosti 0.8 bar niinku hukkaportin kellon kuuluukin pitää.

Eipä tuota auta enää löysäillä, loppuu kohta jenka.
Milläs tuon nyt ratkaset... syyhän on tunnetusti tuo mitsun pieni pakopesä + liian pieni hukkaportin reikä.  :))
Pitääkö laittaa rajapaineventtiili imusarjaan pitämään paine 1.2 barissa.  Turbon eliniän vois varmaan laskea kuukausissa. :2funny:

Holsetti odottelis tallissa, mut se tarvis kaveriks pakosarjan ja ulkosen hukkaportin.
« Viimeksi muokattu: 02.05.2014, 22:08:24 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ajossa~
« Vastaus #159 : 02.05.2014, 22:08:55 »
Tuntuu muuten aikamenevältä kun ahdot nousee kierrosten mukana pikkuhiljaa. Mulla teki samaa arkkupastimessa. Et sä sitä saa korjattua rajapainevenalla.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ajossa~
« Vastaus #160 : 02.05.2014, 22:19:40 »
Tuntuu muuten aikamenevältä kun ahdot nousee kierrosten mukana pikkuhiljaa. Mulla teki samaa arkkupastimessa. Et sä sitä saa korjattua rajapainevenalla.
En, se oli tarkotettu lähinnä huonoks vitsiks. ;)

Ei nyt varsinaisesti huvittais mitään ulkosta hukkaporttia ruveta väsään ton mitsun kaveriks.
Mistäs se muuten johtuu että nää mitsut toimii ihan ok iskutilavuudeltaan isompien tinakoneitten kans(ahdot ei karkaile jne)?
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ajossa~
« Vastaus #161 : 02.05.2014, 22:26:07 »
Tinakoneissa taitaa olla aavistuksen kehittyneempi ahtopaineenohjaus?

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ajossa~
« Vastaus #162 : 02.05.2014, 22:33:18 »
Tinakoneissa taitaa olla aavistuksen kehittyneempi ahtopaineenohjaus?
Saattaapa tuo ollakin. Ohan tuossa b204ft:ssäkin toi tosi mahtava tcu-sydeemi.  ;)
Pitäs ihan huvikseen lukasta miten se noissa etuvetosissa toimikaan, tiputetaanko siellä lopuks sytkäennakoita jos ei paineet alene muuten.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ajossa~
« Vastaus #163 : 03.05.2014, 09:31:00 »
Eikös näissä 8v on ominaisuus tuo saako sanoa "huono" hyötysuhde niin se tykkää isosta pakoturbiinista .Tinat ja puna 16v sitten erikseen

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ahdot piikkaa~
« Vastaus #164 : 03.05.2014, 09:59:32 »
Pakkohan se on myöntää näin omakohtasen kokemuksen kautta.  ;)

Täytyy käytettävän ajan puitteissa ruveta väsään tota Holsettia, se pitää kuitenki ennen asennusta laakeroida kun pikkasen tuntuu välystä olevan. Huoltosarjaki on hommattu jo, että eiköhän sen parissa illassa näpertele takas kasaan. Öljy- ja vesilinjat menee luonnollisesti uusiks sit taas, ja osa ahtoputkista.  :tickedoff:

Pitää kattoa josko markkinapaikassa olis jotain soppelia pakosarjaa tarjolla.
Hukkaportti pitäs kans hommata, eiks tuo Biltemalainen ollu aika monella käytössä?

Ois ny mielellään ajellu tällä nykysellä setupilla tän kesän ilman suurempia laittamisia, mut toisin tais taas käydä.
Positiivista on että herää kyl vielä nopeammin nyt kun ei vuoda tuosta letkusta paineita pihalle.
Ilman rajapaineventtiiliäkin lähtee hyvin helposti raitaa tuleen ihan kaasusta.  ;D
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

 

RallyBaron  Samppasport