Carcom Oy  Ateho

242 Turbo -84 [Megasquirt]

  • 337 Vastauksia
  • 133514 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jukkola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ahdot piikkaa~
« Vastaus #165 : 03.05.2014, 10:13:11 »
http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1802477
Miten olis tollainen? Itellä ollut samanlainen käytössä pari vuotta hy35 kaverina 8v vinokoneessa ilman mitään ongelmia  :)

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ahdot piikkaa~
« Vastaus #166 : 03.05.2014, 11:15:59 »
http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1802477
Miten olis tollainen? Itellä ollut samanlainen käytössä pari vuotta hy35 kaverina 8v vinokoneessa ilman mitään ongelmia  :)
Katoppas. Tuohan taitaa olla jo aika laadukas kampe, vois kyllä maksaa itsensä takas toimivuudessa.
Meinasin kysyä että onko hy35 toiminu hyvin, mut taidettiin siitä jo jutellakin tuossa joku aikaa sitten (jos en erehdy henkilöstä)? :)
« Viimeksi muokattu: 03.05.2014, 11:18:41 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Jukkola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ahdot piikkaa~
« Vastaus #167 : 03.05.2014, 11:34:35 »
Katoppas. Tuohan taitaa olla jo aika laadukas kampe, vois kyllä maksaa itsensä takas toimivuudessa.
Meinasin kysyä että onko hy35 toiminu hyvin, mut taidettiin siitä jo jutellakin tuossa joku aikaa sitten (jos en erehdy henkilöstä)? :)

Juu, kyllä juteltiin sillon penkissä  ;)
Uskon kyllä että maksaa ittensä takasi monta kertaa toimivuudella tuo tiali :)

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ahdot piikkaa~
« Vastaus #168 : 03.05.2014, 17:22:46 »
Tuli vaihdettua tuo rikkinäinen tukikumi, se oli aika valmis.
Samanlainen Scan-tech nyt meni paikoilleen kun olin joskus aiemmin hommannu varalle.
Saapahan ajella vähän aikaa. Näytti vaan tuo uusikin siltä, että tuskin kauaa kestää. ;)

Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ahdot piikkaa~
« Vastaus #169 : 03.05.2014, 19:15:20 »
onko tuo scan-techin kumi mallia motonet? Mä vaihdoin alkuperäset kumit kun repesivät konetta irrottaessa johkin motonetin kumeihin ja kone vatkas niillä enempi mitä alkuperäisillä  :-[
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ahdot piikkaa~
« Vastaus #170 : 03.05.2014, 19:20:49 »
Motonetistä oli muistaakseni tuo aiempi hajonnut Scan-techin kumi ja tämä uus on samalla numerolla ihan paikallisesta varaosaliikkeestä joskus hommattu.
Nämä molemmat siis diesel-mallin jäykempiä kumeja. Tuo metallilevyn vulkanointi tuntuu jotenki pirun heikolta ku sitä tos ruuvipenkis vähä vääntelin.

Oli kyllä mahtava ajaa äsken ku kävin koittaan, vaihteetki meni taas päälle ku ajatus.  :)
Tuo kuskinpuoleinen kumi onkin helppo vaihtaa, onneks vänkärinpuoleinen näytti toistaseks ehjältä.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2014, 19:22:34 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ahdot piikkaa~
« Vastaus #171 : 03.05.2014, 19:32:45 »
Motonetistä oli muistaakseni tuo aiempi hajonnut Scan-techin kumi ja tämä uus on samalla numerolla ihan paikallisesta varaosaliikkeestä joskus hommattu.
Nämä molemmat siis diesel-mallin jäykempiä kumeja. Tuo metallilevyn vulkanointi tuntuu jotenki pirun heikolta ku sitä tos ruuvipenkis vähä vääntelin.

Oli kyllä mahtava ajaa äsken ku kävin koittaan, vaihteetki meni taas päälle ku ajatus.  :)
Tuo kuskinpuoleinen kumi onkin helppo vaihtaa, onneks vänkärinpuoleinen näytti toistaseks ehjältä.

aa.... sulla on riisselin kumit. miten nuo on toimineet ?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ahdot piikkaa~
« Vastaus #172 : 03.05.2014, 19:42:57 »
aa.... sulla on riisselin kumit. miten nuo on toimineet ?
Ohan ne jäykemmät, mut ihan siedettävät. Kun nyt pysyisivät kasassa vaan.
Aika moni noita on turbovehkeisiin laitellu kun ne vakiot bensamallin kumit on aika pehmyet.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ahdot piikkaa~
« Vastaus #173 : 04.05.2014, 11:33:20 »
Pitäiskö lähteä miettii joku ylätuki tohon ? ei varmaan kummonen tarttis olla ,antais vähän armoa noille gumeille

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] ~ahdot piikkaa~
« Vastaus #174 : 04.05.2014, 11:42:36 »
Itse olen jo oppinut että scan techin osat missä on tippakin kumia niin ei voi olla toimivia :D Itsellänikin 240:ssä ei kestänyt nuo scan techin moottorikumit sitten hetkeäkään, aina repes irti vulkanoinnistaan.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #175 : 04.05.2014, 11:47:22 »
Ohan tuo käyny mielessä. Lahden toisella puolen olevissa autoissa noita on nähtykin. :)

Tutkiskeltiin tuossa illalla vähä Holsettia tarkemmin. Pitkittäisvälystä siinä ei oo lainkaan, poikittaista jonku verran.
Käsityksen mukaan näissä kuuluu ollakkin vähän enempi poikittaista kuin esim. pienemmissä mitsun turboissa?
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #176 : 04.05.2014, 23:13:11 »
 ;D ;D

Nuo kumityynyt on tarvikkeena kyllä melkosta sittiä. Joko auton alkuperäinen tai sit tilata sinisestä uudet. Ei auta ku maksaa ni saa sentään laatua.


Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #177 : 05.05.2014, 18:54:21 »
Tutkiskeltiin tuossa illalla vähä Holsettia tarkemmin. Pitkittäisvälystä siinä ei oo lainkaan, poikittaista jonku verran.
Käsityksen mukaan näissä kuuluu ollakkin vähän enempi poikittaista kuin esim. pienemmissä mitsun turboissa?

Radiaali välys on suurempi, kuin aksiaali välys. Aksiaali välystä ei saa olla juuri yhtään
Radiaali välys voi olla esim noin 0 .5mm
Aksiaalivälys taas noin 0.15mm
Radiaalivälys kun käydessä on pienempi, laakerin öljykalvosta johtuen.
Ja kyllä usein isossa turbossa isompi välys, tai siltä se tuntuu koska akseli on pidempi.
On tosin ihan turvbo kohtaisia nuo välykset. Googlella saattaisi vaikka löytyä valmistajan ilmoittamia välyksiä.

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt]
« Vastaus #179 : 06.05.2014, 06:37:57 »
Radiaali välys on suurempi, kuin aksiaali välys. Aksiaali välystä ei saa olla juuri yhtään
Radiaali välys voi olla esim noin 0 .5mm
Aksiaalivälys taas noin 0.15mm
Radiaalivälys kun käydessä on pienempi, laakerin öljykalvosta johtuen.
Ja kyllä usein isossa turbossa isompi välys, tai siltä se tuntuu koska akseli on pidempi.
On tosin ihan turvbo kohtaisia nuo välykset. Googlella saattaisi vaikka löytyä valmistajan ilmoittamia välyksiä.
Manuaalia Holsettiin.

http://www.holset.co.uk/partsservice/service/HX_Service_Data_Sheet.pdf
Tattista vain!  -H-
Täytyypä koittaa mitata tuo välys.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

 

Ateho  Elekma