Futurez  Kulkukoira

242 Turbo -84 [Megasquirt]

  • 337 Vastauksia
  • 133543 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *vanteiden sovittelua*
« Vastaus #195 : 18.05.2014, 17:18:09 »
Sulla näyttää olevan takaakseli vakio paikassa vielä ,sen ku siirtää semmoset 10-15mm eteenpäin niin istuu paremmin tohon koteloon (ainakin mun silmiin ) tais volvo joskus seitkyt luvun alussa pidentää akseliväli ja ei muistanu enää tota kaarta muokata  ??? tai samahan se on miten se kaari on kyllähän ne 175x80-14 gumet aina sinne menee (niin varmaan aatteli ;D)
Just noita sovittaessa kattelin kans että semmonen pari senttii eteenpäin akselia niin ois paljo järkevämmän näkönen.  :)
Siinä pitäs tukivarret ja kardaanin takapätkää lyhentää ainaki ja noita pitkittäistukia varmaan kans. Mitenhä katsastusmies suhtautuu hitsattuihin tukivarsiin.  :pomo:

Kiitti AUH kuvasta, kyllä tuo 215/45 näyttäs oikeenki hyvältä profiililta tolle vanneleveydelle.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa cossie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 438
  • Kaikki pitä käydä ylipaineella!!!!!
    • volvo grpA
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *vanteiden sovittelua*
« Vastaus #196 : 18.05.2014, 20:14:32 »
no nyt alkaa oleen  oikee suunta noissa vanteissa :)

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *vanteiden sovittelua*
« Vastaus #197 : 18.05.2014, 20:55:56 »
Tässä rupee itelläki oleen jonkulaista mopon keulimista ilmassa, aivan pussihousut lepattaa kun tuuli käy.  ;D

Mielessä on nimittäin pyöriny jo vuoden päivät Roverin 3.5l kasin asennus tomaattilaatikon kera...
Auto kun on pääasias kesäkruisailukäytös, niin oishan tuo makea kuunnella kasin lotkotusta ja automaatti ois vähä kivempi ajaa vs. SRE-kytkin vaijerilla. Vähä kerettiläistä touhua tuo ois ruveta brittikonetta lykäämään Volvoon, mut ohan noita käsittääkseni vuosien saatossa tehty erinäiselle menestyksellä? Toki jos löytys joku muu kestävämpi/parempi pikku-V8, jonka sais katsastettuakin 200-s koppaan niin kiinnostas kovasti.
Roverin kone on kovin matalaviritteinen, joten villeissä virtuaalifantasioissa se luonnollisesti ahdettais joko remmillä tai kahdella pikkuturbolla.
Ja mega jatkais luonnollisesti ruiskuna.

En oo kauheen vakavissaan tuota ajatusta vielä ottanu, kuhan kutitellu jatkuvasti mielen sopukoissa.
Syy on lähinnä just se, että vaikka nykyisestä koneesta sais isolla turbolla lisää woimaa kuullostaa se silti normiajossa vain rivineloselta.
Täs kesäpirssis kun on kyse fiiliksestä niin oishan tota v8:n örinää hemmetin kiva kuunnella varsinki jos sinne sais vähä vinkunaa mukaan ylemmille kierroksille.

Vai jättäiskö tämän nykyiselleen ja tekis tuon toiseen koppaan, kas siinäpä pulma!  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 18.05.2014, 20:59:00 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *vanteiden sovittelua*
« Vastaus #198 : 19.05.2014, 06:06:52 »
Lainaus
Mitenhä katsastusmies suhtautuu hitsattuihin tukivarsiin.  :pomo:
Tähän taitaa saada semmoset "gt" raudat niitähän ei tarvii hitsata  :)

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *vanteiden sovittelua*
« Vastaus #199 : 19.05.2014, 08:15:37 »
Vai jättäiskö tämän nykyiselleen ja tekis tuon toiseen koppaan, kas siinäpä pulma!  :idiot2:

Ihan sama mihin koppaan sen kasin laitat. Kunhan laitat.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *vanteiden sovittelua*
« Vastaus #200 : 19.05.2014, 09:09:40 »
MG Metro 6R4 vapari V6 konehan on lyhennetty roverin V8 ja katumallissakin oli muistaakseni 230hp niin kyllä tosta kasistakin luulis otain ulos saavan.
Ps. itselle kun  kasi kuume iskee ostan aina piilofarkun ja se on lepposaa kyytiä.
citikka

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *vanteiden sovittelua*
« Vastaus #201 : 19.05.2014, 09:42:20 »
Fordin pikkulohko on ihan vähän destroukattuna just passeli muutoskatsastettavaksi.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *vanteiden sovittelua*
« Vastaus #202 : 19.05.2014, 10:50:33 »
Rooverin lohko ja kannethan ovat alumiinia, ei pääse koneen massa kasvamaan liian suureksi että tarvis poikkeuslupaa hakea, eikö? Erään lähteen mukaan moottorin kuivapaino olis 170kg. Mikäs on asian laita Fordin pikkulohkon kanssa?

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2005
  • Näpräilijä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *vanteiden sovittelua*
« Vastaus #203 : 19.05.2014, 11:01:42 »
Ihan sama mihin koppaan sen kasin laitat. Kunhan laitat.

...ja jos laitat ostan neloskoneen täydellisenä   ;)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *vanteiden sovittelua*
« Vastaus #204 : 19.05.2014, 11:39:00 »
Meneeköhän nuo destroukkaukset hyvin läpi katsastuksessa, siitä pitää varmasti olla jonkulainen koneistamon todistus?

Roverin kone on tosiaan alumiininen, joten menee painon kuten myös tehon ja tilavuuden puolesta 200-sarjan koppaan.
Siitä vaan on supistu vähän ettei ois kauheen kestävä kone, tiiä sitten mikä on todellisuus. Fordin koneet on käsittääkseni aika toimivia kamppeita...?
Tuo Fordin 221 cid taitaa mennä sekin vähän yli sallitun vakiona... hurjat tehot. :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *vanteiden sovittelua*
« Vastaus #205 : 19.05.2014, 12:39:32 »
Meneeköhän nuo destroukkaukset hyvin läpi katsastuksessa, siitä pitää varmasti olla jonkulainen koneistamon todistus?

Eikös se ole lohko, joka määrää suureet?
BMW olis M60B30 3litran kasi, mutta tehot on 218hp. 740 se kyllä menis.
citikka

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *vanteiden sovittelua*
« Vastaus #206 : 19.05.2014, 13:39:34 »
Ai perhana, turhan tehokas joo. Ei taida mennä läpi jos sitä kuristais vähä turbolla...  :P
Kyl mä veikkaan että tuo Roverinkin kone toimis sen vähän mitä tulee kesäsin ajeltua.
Ongelma taitaapi tulla siinä, mistä tuommosen löydät... ei näyttäs kauheesti olevan tarjontaa.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *vanteiden sovittelua*
« Vastaus #207 : 19.05.2014, 13:45:05 »
Ai perhana, turhan tehokas joo. Ei taida mennä läpi jos sitä kuristais vähä turbolla...  :P
Kyl mä veikkaan että tuo Roverinkin kone toimis sen vähän mitä tulee kesäsin ajeltua.
Ongelma taitaapi tulla siinä, mistä tuommosen löydät... ei näyttäs kauheesti olevan tarjontaa.

Englannista niitä saa jopa kohtuu edullisestikin, rahti toki jotain maksaa.

http://www.ebay.co.uk/itm/Rover-3-5-v8-engine-and-gearbox-/221443449579?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item338f0ee2eb#ht_424wt_1211

http://www.ebay.co.uk/itm/ROVER-3-5-V8-/251533656997?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a909303a5#ht_139wt_1211

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *vanteiden sovittelua*
« Vastaus #208 : 19.05.2014, 13:48:55 »
Ai perhana, turhan tehokas joo. Ei taida mennä läpi jos sitä kuristais vähä turbolla...  :P
Kyl mä veikkaan että tuo Roverinkin kone toimis sen vähän mitä tulee kesäsin ajeltua.
Ongelma taitaapi tulla siinä, mistä tuommosen löydät... ei näyttäs kauheesti olevan tarjontaa.
just eilen ebayssä kyselin yhden lähetystä suomeen :P
No kun halvalla sai.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *vanteiden sovittelua*
« Vastaus #209 : 19.05.2014, 16:55:44 »
En oo kauheesti ulkomailta katellukkaan, kun arveluttaa vähä tuleeko se kone sieltä jos pitää maksaa etukäteen. :)
Kyllähän se tietysti ebayn/paypalin kautta onnistunee jos myyjälläkin likimain se 100% palaute ja useita kauppoja takana.

Ei oo ainakaan hinnan kiroissa tuo Justuksen linkittämä ruiskukone...
Minkähänlaista laatikkoa tuommosen perään kannattais pulttailla. Ajot on lähes 100% taajamassa/kaupungissa kruisailua, joten automaagi tuntuis järkevimmältä ratkasulta. Vähä enempi pensaahan se vie ja tehoa hukkuu matkalla, mut se helppo ajettavuus painaa nyt vaakakupissa enempi. Joskus lueskelin että tuo 700-sarjassa oleva ZFn laatikko passais Roverin perään kivasti, mut se ei taida kestää vääntöä häävisti? 900-sarjan AW43 vois olla ihan kohtuullisen toimiva shiftkitillä ja Tonin autossahan tuommosen läpi laitettiin aika paljon voimaakin, mut miten lie sopivuus. Lisäks nuo sähköt vähä hirvittää, saisko sitä toimimaan kunnolla...

Näyttihän noita Roverin 3.5-litrasia olevan jopa päälle 200hv tehtaalta.  ;)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy