RallyBaron  Samppasport

242 Turbo -84 [Megasquirt]

  • 337 Vastauksia
  • 133515 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #240 : 18.06.2014, 21:52:07 »
Oliskos täällä jo kertoa maistiaisia matalien kumien ajo-ominaisuuksista
sekä kadonneesta ajomukavuudesta :hg:. Mulle saattaa tulla 45 profiilin
kumit jossain vaiheessa ja olisi kiva kuulla miltä matalaprofiiliset tuntuu
auton alla.

Tää on kyllä komeen näköinen 240. Hopea väri sopii tähän koppaan hienosti.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #241 : 18.06.2014, 22:47:16 »
Esimerkki auto on c280 mersu. Ensin siinä oli 17" 235 leveät 25profiililla olevat kumit, sittemmin laitettu ihan tavalliset 195leveät 15 tuumaiset 45profiililla. Ja voin sanoa, että ainoastaan urahakuisuus muuttui ja sekin varmasti kiinni tuosta leveydestä. Ennen nykyisiä vaihdoin 17" 25 profiilisten tilalle muuten samat mutta 17" 40profiiliset ja ei mitään eroa mihinkään. Jos alusta on oikeasti hyvä ja toimiva ei se matalaprofiili sitä huonommaksi tee, mutta auta armias kun siellä on joku pintakova pompottava teinialusta niin johan on matalaprofiileilla tehtävä muutoksia kojelautoihin ym ettei ne tipu irti.

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3458
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #242 : 18.06.2014, 22:51:19 »
Itse yllätyin positiivisesti kun 740 ruuvasin 225/45/17 renkaat 205/55/16 tilalle, ainoastaan asfaltti katkokset tuntuu hivenen terävemmin mutta muuten en eroa huomannut.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #243 : 19.06.2014, 10:47:46 »
Vanteiden allelaitto on vähä venyny kun hokasin että taka-akselihan ei oo ihan keskellä.
Eli pitää tehdä panhardista säädettävä ja samalla puhaltaa, maalata ja uusia puslat. :P

Sen on täs matkan varrella huomannu että tuo kumin reunan profiili vaikuttaa kauheesti uraherkkyyteen. Esim. noissa Kumhoissa on tosi terävä reuna ja 960 tuli melkonen uraohjus kun ne vaihto alle. Pehmeämpi muoto on anteeksantavampi.

Ja päätös on tehty eli V8 tähän tulee. Tässä kauppoja käynnissä useammastakin koneesta, katotaan mikä lopulta kotiin kulkeutuu.
Varmaan megan päivitän kans uudempaan versioon tos samalla kun koneprojekti käynnistyy.
Ajatus ois että kahdella pikkuturbolla tulis tuo kone, mut katotaan paljoko konehuoneeseen jää tilaa rakennella.
Jos on kauheen ahdasta niin viritetään vaparia sitte, ohan siinä tietysti makeemmat pakoäänet ku turbon kera.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2014, 10:50:13 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #244 : 19.06.2014, 11:16:54 »
Lainaus
Varmaan megan päivitän kans uudempaan versioon tos samalla kun koneprojekti käynnistyy

Sultahan jää tästä sitten valmiiksi kehitetty megan tohon italiaanoon.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #245 : 19.06.2014, 12:14:55 »
Sultahan jää tästä sitten valmiiksi kehitetty megan tohon italiaanoon.
Jep jep, muutaku muuttaa lukemaan vauhtipyörän anturia. ;)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #247 : 19.06.2014, 17:24:40 »
Ja päätös on tehty eli V8 tähän tulee.

Onko moottorin valmistaja myös selvillä?
citikka

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #248 : 19.06.2014, 18:08:06 »
Onko moottorin valmistaja myös selvillä?
Kyllä se Roverin kone tulee. :)
Kauheeta opiskelua, mitkä partsit pitää valkata kun kasaa "teho"moottorin.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #249 : 19.06.2014, 22:20:46 »
Kyllä se Roverin kone tulee. :)
Kauheeta opiskelua, mitkä partsit pitää valkata kun kasaa "teho"moottorin.

Saakos noihin joka tiskiltä teräs kampuraa, h-profiilia ja hypertech pistonsseja? Kenties jopa valmiita viri kansia?
Tosta valmis setti :))
http://www.roversd1.nl/sd1web/jspeed.html
« Viimeksi muokattu: 19.06.2014, 22:35:31 kirjoittanut Brick »
citikka

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #250 : 20.06.2014, 10:24:43 »
Saakos noihin joka tiskiltä teräs kampuraa, h-profiilia ja hypertech pistonsseja? Kenties jopa valmiita viri kansia?
Tosta valmis setti :))
http://www.roversd1.nl/sd1web/jspeed.html
Janspeedihän noita tosiaan on tehny joskus muinoin, youtubestaki löyty jotain pätkiä.
Tuohan ois vähä ku Roverin R-sport sarja.  ;)

Aika mielenkiintonen konstruktio tos 3.5 vakio männässä, tiiä mitä sillä on haettu.

Vähä huono kuvakulma, mut männän sivu on käytännössä yhtenäinen vaan tosta tapin kohilta, nuo urat kulkee puolelta toiselle.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #251 : 20.06.2014, 21:50:26 »
Sitten vielä  Buickin kampura.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa -Osmousis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #252 : 23.06.2014, 14:35:32 »
Mielenkiintoista nähdä tulevan myös muita V8 242:sia. Itselle tulee konehuoneeseen saksalaista tekniikkaa ja varmistin asian jo pariltakin konttorilta asian niin asia menee niin että jos aikoo pitää moottorin vaparina niin sen tehoja ei ole mahdollisuus pudottaa elikkä verrataan moottrin lähtötehoihin ja näin ollen muutos ei ole mahdollinen, mutta sitten jos ahtaa moottorin sen jälkeen moottorin alkuperäsillä tehoilla ei ole mitään merkitystä vaan silloin mennään puhtaasti pelkästään penkkipapereiden perusteella. Elikkä niinkuin minäkin teen että tulee tuo bemmin 3 litranen V8 jossa on lähtiessään liikaa tehoja 242 koriin, mutta lyön turbon kylkeen niin muutos mahdollinen :DD

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #253 : 23.06.2014, 15:55:50 »
Mielenkiintoista nähdä tulevan myös muita V8 242:sia. Itselle tulee konehuoneeseen saksalaista tekniikkaa ja varmistin asian jo pariltakin konttorilta asian niin asia menee niin että jos aikoo pitää moottorin vaparina niin sen tehoja ei ole mahdollisuus pudottaa elikkä verrataan moottrin lähtötehoihin ja näin ollen muutos ei ole mahdollinen, mutta sitten jos ahtaa moottorin sen jälkeen moottorin alkuperäsillä tehoilla ei ole mitään merkitystä vaan silloin mennään puhtaasti pelkästään penkkipapereiden perusteella. Elikkä niinkuin minäkin teen että tulee tuo bemmin 3 litranen V8 jossa on lähtiessään liikaa tehoja 242 koriin, mutta lyön turbon kylkeen niin muutos mahdollinen :DD

Se on hienoa jos Se menee noin. Itse olen ollut siinä käsityksessä, että lohkon alkuperäisen tehon voi sivuttaa vain jos alun perin ahdettu kone asennetaan vaparina. Näin oli myös jonkun poikkeuslupa hakemuksen vastauksessa.
citikka

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #254 : 23.06.2014, 17:42:14 »
Mielenkiintoista nähdä tulevan myös muita V8 242:sia. Itselle tulee konehuoneeseen saksalaista tekniikkaa ja varmistin asian jo pariltakin konttorilta asian niin asia menee niin että jos aikoo pitää moottorin vaparina niin sen tehoja ei ole mahdollisuus pudottaa elikkä verrataan moottrin lähtötehoihin ja näin ollen muutos ei ole mahdollinen, mutta sitten jos ahtaa moottorin sen jälkeen moottorin alkuperäsillä tehoilla ei ole mitään merkitystä vaan silloin mennään puhtaasti pelkästään penkkipapereiden perusteella. Elikkä niinkuin minäkin teen että tulee tuo bemmin 3 litranen V8 jossa on lähtiessään liikaa tehoja 242 koriin, mutta lyön turbon kylkeen niin muutos mahdollinen :DD
Tuohan kuullostaa ihan hoopolta, mut ei ois eka kerta kun suomalaisesta lainsäädännöstä puhutaan...   :D
Kai tossakin joku tolkku täytyy olla, ohan noita alle 3.5-litrasii veekaseja varmasti melko hulppeantehosia jos lähetään uudempia laitoksia tarkastelemaan.
Ei muutaku turbo kylkeen, penkittää sopivat tehot ja kilpiin... :idiot2:
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

 

KL-varaosat  Race.fi