Autodiagnoosi  Carcom Oy

242 Turbo -84 [Megasquirt]

  • 337 Vastauksia
  • 133515 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #285 : 23.07.2014, 15:33:26 »
Täytyy kattoa sitä ilmastointia kun saa tuon tulevan koneen asenneltua. Kuinkahan paljo sinne jää tilaa...

En oo kaseja ehtiny purkaa sen enempää. Toinen on moottoripukissa jo kiinni, pitäs napata siitä seuraavaks kannet irti.
Rupesin vaan funtsiin että ehtiskö tehä 960n tuon "b234ft" koneen vielä täs loppukesästä. Veekaseja ehtii sit ruuvailla koko pitkän talven. ;)
Tilaa jää tarpeeksi. ;)

Meni ihan täysin maku noista vinokoneista kun kävi hiljentymässä 390FE:n äärellä, kyllä se vaan niin on että mikään ei voita kuutiotuumia...
Jäitä housuun!

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #286 : 24.07.2014, 07:25:12 »
Lainaus
mikään ei voita kuutiotuumia...
Olet väärässä on olemassa myöskin vielä enemmän kuutiotuumia  8)

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #287 : 24.07.2014, 08:10:26 »
Kävin eilen konttorilla varmistamassa että tuon Roverin koneen voi turbottaa.
Oikeestaan ainut mainittava vaatimus oli että ahtopaine tehomittauksessa pitää olla vähintään 0,5 baria.
Koneen kannakkeet pitää luonnollisesti tehä tarpeeks tukevat, mut lujuuslaskelmia niille ei sentään tarvi.
Eli homma jatkuu hymyssä suin.  :)

Katsastusmiehelläkin riitti juttua 200-sarjasta.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #288 : 24.07.2014, 08:23:01 »
Kävin eilen konttorilla varmistamassa että tuon Roverin koneen voi turbottaa.
Oikeestaan ainut mainittava vaatimus oli että ahtopaine tehomittauksessa pitää olla vähintään 0,5 baria.
Koneen kannakkeet pitää luonnollisesti tehä tarpeeks tukevat, mut lujuuslaskelmia niille ei sentään tarvi.
Eli homma jatkuu hymyssä suin.  :)

Katsastusmiehelläkin riitti juttua 200-sarjasta.

Eli arvatenkin pitää laittaa sytkä hiukan pieleen tms, että tehorajat pysyy kurissa. Vieläkö trafilta saa hakea niitä erikoislupia? siis niitä, mitkä ei mene läpi ihan pelkällä muutoskatsastuksella? Tosin se lupalappu taisi olla aika tyyris...
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #289 : 24.07.2014, 08:30:24 »
Eli arvatenkin pitää laittaa sytkä hiukan pieleen tms, että tehorajat pysyy kurissa. Vieläkö trafilta saa hakea niitä erikoislupia? siis niitä, mitkä ei mene läpi ihan pelkällä muutoskatsastuksella? Tosin se lupalappu taisi olla aika tyyris...
Sytkä pieleen ja imuputkeen joku kuristus...? Eiköhän se jotenki onnistu.  ;)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #290 : 24.07.2014, 09:18:43 »
Kävin eilen konttorilla varmistamassa että tuon Roverin koneen voi turbottaa.
Oikeestaan ainut mainittava vaatimus oli että ahtopaine tehomittauksessa pitää olla vähintään 0,5 baria.
Koneen kannakkeet pitää luonnollisesti tehä tarpeeks tukevat, mut lujuuslaskelmia niille ei sentään tarvi.
Eli homma jatkuu hymyssä suin.  :)

Katsastusmiehelläkin riitti juttua 200-sarjasta.

Se saa olla myös 0,3. Kun oman auton katsastin niin inssi oli soitellu Tatulle, ja hän sano että kun konttorilta X oli soitettu trafiin 0,3bar ahdoista niin asia oli ok. Inssi sano mullekin että on hänkin hyväksyny 0,3 ahdot, vaikka aikasemmin sanoi mulle minimiks 0,5.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #291 : 24.07.2014, 09:38:31 »
Se saa olla myös 0,3. Kun oman auton katsastin niin inssi oli soitellu Tatulle, ja hän sano että kun konttorilta X oli soitettu trafiin 0,3bar ahdoista niin asia oli ok. Inssi sano mullekin että on hänkin hyväksyny 0,3 ahdot, vaikka aikasemmin sanoi mulle minimiks 0,5.
Oukei, tuohan helpottais toki. Kysyin että eikö 0,3 baria käy kun on ft-koneessakin vakio ahdot, mut inssi tuumas että pitää se puoli kiloa olla.
Mut luulis sen menevän läpi, jos se muuallakin on kelvannu.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #292 : 24.07.2014, 11:37:30 »
Oukei, tuohan helpottais toki. Kysyin että eikö 0,3 baria käy kun on ft-koneessakin vakio ahdot, mut inssi tuumas että pitää se puoli kiloa olla.
Mut luulis sen menevän läpi, jos se muuallakin on kelvannu.

Sanoin kans että ku 940 FK on 0,3bar, ja on niitä kai muitakin tehtaalaisia autoja noin aneemisilla ahdoilla. Sen takia ainakin tää inssi olis hyväksyny 0,3. Ja oli jopa ihan sen konttorin itse pää***kele.

E: Tuo 0,5 on vähä semmonen veteen piirretty viiva.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *-> V8??? *
« Vastaus #293 : 17.08.2014, 23:41:08 »
Viikonlopun aikana tuli soviteltua tuota c70 takapenkkiä vähä perusteellisemmin. Kyl siinä aika paljo hommaa ois että sen sais istumaan hyvin, istumakorkeus jäis kans aika matalaks tuommosenaan. Mut sehän ei urheiluautossa haittaa...
Penkki on kapea että reunoille pitäs tehdä/verhoilla tyynyt ja selkänojaa pitäs madaltaa kun tulee yli hattuhyllyn. Kyllä mä edelleen näillä näkymin laitan 200-sarjan tummanharmaan takapenkin kuhan vaan sopiva ehdokas löytyy. Hitto ois aikoinaan pitäny säästää neliovisesta kun siitä jäi yli yks harmaa...  :idiot2:
Pari kuvaa mallailuista:


Sitten tuli valmisteltua c70 etupenkkejä asennusta varten. Riisuin niistä alkuperäset kiskot ja sain nakitettua emännän korjaamaan ratkenneen sauman kuskinpenkistä. :D Eipä noista ny paljo selkoa saa, mutta penkin etureunasta oli vasemman jalan kohalta ratkennu n.5cm matkalta nahka irti kangasosasta. Korjaus onnistu erittäinkin hyvin, saa kauniimpi osapuoli hoitaa jatkossakin vastaavat ompelut. ;)
Kasaus tapahtu sit seksikkäillä valkosilla nippusiteillä...


Illalla tuli vielä muutettua huohotus tuonne imuputkeen, kuten se vakiona tapaakin olla.

Mullahan oli semmonen "huohotusfiltteri" aiemmin, mut kyl se vaan pitemmän päälle vähän öljysumua sotkee siihen ympäristöön. Piti maalata imuputki mustaks, mut maalit oli päässy loppuun. Täytyy pyhkästä se tos viikolla joku ilta.
Tiiä onko plasebo-vaikutusta vai tasaantuko käynti tosiaan vähä tuon jälkeen, vetoihin ei ainakaan vaikuttanu negatiivisesti. 80-120 väli meni edelleen 3.2s.  :3/4 jättää sen:.
Nelosella 5.4s, 0.8-0.9baria ahtoja. Kolmosella kipuaa 5000 kierroksen jälkeen 1.1 bariin, nelosella pysyy tuon välin tasasena. Kulkee nyt siis paremmin pienemmillä paineilla ku keväällä...

Semmosta räpellystä, jatketaan...
« Viimeksi muokattu: 18.08.2014, 11:17:03 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *kolmosvaihde bye bye*
« Vastaus #294 : 19.08.2014, 18:24:07 »
Tänään tuli sit rikottua kolmosvaihde m47:sta. Kauanhan se on kestänytkin...
Nostin tuossa ahtoja pikkusen ja kävin ottamassa logia koneelle, että tartteeko säätää.
Kolmosella lähin 60 ylöspäin kiihyttään niin ahdot ehti pompata sinne 1.2 bariin, hetken kiihdytys ja kauhee pamaus.
Heti arvas mistä oli kyse...  :P

Näköjään tuon 1-1.1 baria se vielä kesti, väännöt jäi vielä myötörajan alle. 0.1 baria nostin, että pienestä oli kiinni.

Tallista löytys m47, joka rohisee mut on muuten ehjä ja m90 joka oli tarkotus laittaa 960:n...
Ei huvittais nyt isoja muutoksia ruveta tekeen, että todennäkösesti laitan ton huonomman, lasken vähä paineita ja ajelen tyytyväisenä niin tän syksyn ajot.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *kolmosvaihde bye bye*
« Vastaus #295 : 19.08.2014, 20:10:05 »
Ei muuta ku kauluspaita päälle ja bimmerpojilta kyseilemään loota  :) 

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *kolmosvaihde bye bye*
« Vastaus #296 : 20.08.2014, 08:37:04 »
Löytyy laatikko ja volvoon voin sovittaa suoraan.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *kolmosvaihde bye bye*
« Vastaus #297 : 20.08.2014, 19:12:55 »
Kiitos tarjouksesta. :)
Taidan pistää siihen nyt samanlaisen neliseiskan vaan paikoilleen ja kevennän vähä paineita.
Tuon tulevan Roverin koneen kans en kuitenkaan manuaalia ajatellu laittaa, niin menee vähä hukkaan jos ostan nyt kunnon keppilaatikon.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *laatikko vaihdettu*
« Vastaus #298 : 23.08.2014, 22:01:03 »
Tänään tuli vihdoin vaihdettua laatikko, eli toinen m47 sinne tuli kitumaan vähäks aikaa.
Varmaan ens kesän vielä tulee ajeltua tällä tekniikalla, että sen se sais mielellään kestää.
Eiköhän tuo v8 oo sit seuraavaks kesäks löytäny tiensä konehuoneeseen ja laatikkokin on joku ihan muu.  ;)

Vähä tuo laatikko pitää kovempaa rallatusta kuin rikkimennyt, laakerivikaa lienee. Laatikon peräpään laipasta nykimällä ainaki akseli liikku enempi ku toisessa -> värinää?
Vanhaa laatikkoa tuli sen verran availtua että kyllä sieltä kolmosen rattaasta oli hampaita reilusti karkuteillä.  :crazy2:

Voishan sitä tietysti vaihtaa tuon m46:n 960:stä, jos siihen intoutuu vaihtaan jonku kivemman lådan.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 Turbo -84 [Megasquirt] *laatikko vaihdettu*
« Vastaus #299 : 27.08.2014, 08:42:57 »
Sain spacerit Ruotsista niin piti heti kokeilla noita 960:n 18" vanteita alle.  :idiot2:
On ne vähä turhan isot, ainaki tuon malliset vanteet. Huulivanteet (esim. JP mk18) menee vielä paremmin.
Ja ohan tuo autokin aika maasturi jos nyt jonkulaista stancea haluais. Etupuskurilistan nappasin pois kun se pomppas jatkuvasti pois paikoiltaan. Täytyy hakea uudet kalliit kiinnikkeet, ei auta.  :P



Osat tilasin spacer.se verkkokaupasta, eteen 25 ja taakse 35mm. Ihan laadukkaan oloset on...
« Viimeksi muokattu: 27.08.2014, 08:48:43 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo