Carcom Oy  Ateho

Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi

  • 365 Vastauksia
  • 155256 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #150 : 22.05.2012, 17:37:47 »
pitäs kans vetää auto jollain puhdistus massalla ensin ja sitte vahaa perään :) tuli kans ostettua kokeilumieles turtlewaxin mustavahaa joka on tarkotettu muovilistoille :) pitäs koittaa saada noille listoille vähä tummempaa väriä tai sitte joutaa varmaa ruuvata listat veks ja maalata listat mustaksi :)

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #151 : 22.05.2012, 18:26:37 »
nii ja sitten Turtewaxin Rubbing compound, eli puhdistusvaha.  :)

Ööö, tuota, eikös kyseessä ole kuitenkin melko karkea hiomatahna? ???
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Niko_S

  • Vieras
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #152 : 22.05.2012, 19:02:58 »
Ööö, tuota, eikös kyseessä ole kuitenkin melko karkea hiomatahna? ???

No joo, hiomatahna, hiomavaha, "puhdistusvaha" , miksi sitä nyt tahtoo kutsua (toimii kuiteskin)  :)

Poissa Jonas_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • Pesukinnas.com
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #153 : 22.05.2012, 20:15:57 »
Aito vaha ei puhdista eikä hio yhtään mitään. Se on fakta.
Volvo 460 SE 1992
Kakkoskiesinä Renault Clio -02

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #154 : 22.05.2012, 21:50:56 »
Juu, eikä tuota Rubbing Compoundia voi mitenkään vahaksi sanoa. Takuulla jättää himmeän pinnan, jos siis puhutaan tuolta
-->http://www.turtlewax.fi/09/puhdistusaineet/puhdistusaineet.html löytyvästä aineesta.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #155 : 22.05.2012, 21:54:01 »
Juu, eikä tuota Rubbing Compoundia voi mitenkään vahaksi sanoa. Takuulla jättää himmeän pinnan, jos siis puhutaan tuolta
-->http://www.turtlewax.fi/09/puhdistusaineet/puhdistusaineet.html löytyvästä aineesta.
tarkotus varmaa ensi vetää tolla hiontavahalla ja sen jälkee oikialla vahalla

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #156 : 22.05.2012, 23:08:13 »
Luin tuolla aikasempia kommenteja ja puhutiin 5 sateesta yms myrkyistä,

Kaikista paras aine tuulilasiin on perus autovaha, tulee kiiltoa ja lähtee myös vesikin kulkeen ilman pyyhkimiä. Toki kuluu pois mutta joka kerran kun vahaa auton nii tuulilasi myös.

Hm...  Kokeiltu on moniakin erilaisia vahoja tuossa lasipinnassa ja edelleen tuumaan, että Witut sateesta on parempi.

Lasin kun ei tarvitse varsinaisesti kiiltää, vaan olla vettä hylkivä. Tässä juuri tuo Witut sateesta on vahaa parempi. Eikä jää myöskään ötökät kiinni kuten vahaan jäävät. Witut sateesta toimii muodostamalla vettä hylkivän pinnan ja vahan primäärinen tarkoitus on olla kiiltävä.

Vaha muodostaa melko paksun kalvon lasin pintaan, kun tuo Witut sateesta muodostaa hyvin ohkaisen pinnan siihen lasin päälle. Paksu kalvo naarmuuntuu tms. paljon helpommin kuin tuo Witut sateesta, jolloin se sonta jää kiinni siihen vahaan ja niin edes päin...

Kyllähän kontakti-liimalla voi rengaspaikan liimata paikalleen, mutta kumiliima on parempaa tarkoitukseen. Ja ennenkaikkea kehitetty siihen kumin liimaamiseen.  Sama juttu tuossa Witut sateesta mönjässä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Vesku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #157 : 24.05.2012, 18:27:08 »
Varmaan joku jo maininnutkin, mutta Autoglymin Bumper care - puskurivaha on huipputavaraa ainakin kasipätkän mustille listoille, erinoimainen lopputulos. Renkaan sivuihin sopii myös loistavasti.

Maalisumun ja muun pinnassa kiinni olevan lian poistoon oon käyttäny Meguiarsin Smooth surface - Clay kit:iä. Tuntuu toimivan mukavasti 8)



Autonpesuaineista tähän mennes parasta on ollu Meguiars Gold Class, riittoisaakin tuntuu olevan.

Vahoista parhaiksi oon todennut AG:n punaisen ja Meguiars Tech Wax 2.0:n


Tollasilla aineilla tulee volvot puunailtua säännöllisesti ::)

945 Turbo -95 & 740 B230F & Amazon B20 -69
Menneitä: 5x 740, 3x 940, 3x 850

Niko_S

  • Vieras
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #158 : 27.05.2012, 00:09:24 »
tarkotus varmaa ensi vetää tolla hiontavahalla ja sen jälkee oikialla vahalla

Näinhän se menee, lukee ihan purnukan käyttöohjeissakin...

Niin, ja tiedoksi vielä kaikille, että "hiomavahallahan" on tarkoitus poistaa maalipintaan pinttynyt lika, ennen varsinaisen pintavahan lisäämistä.  :)

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #159 : 30.05.2012, 17:02:24 »

-
tommosta testailin ja tällästä tuli
-

-

-

-
mielestäni ihan hyvää jälkiä :) (oven alta hinkkasin viälä ruasteet pois)

Poissa SL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #160 : 02.06.2012, 14:48:46 »
Vanhana fiksarina menin itsekin ostamaan tuota turtlen black shineä ja olisi
saanut jäädä kaupan hyllylle  :( Kerran pesee auton niin saa olla uudestaan
levittämässä ainetta, glymin bumber care parempi vaihtoehto. Myyntifiksiin kylläkin
ihan jees kampe.
v70 2.4d -02

Poissa volvoxc60kuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #161 : 02.06.2012, 22:40:03 »
Moron
Komppaan Veskua ! Kaverilla on aineet hallussa.
Oma "hoitosarja  " on seuraava ja voin taataa, että kiiltää ! Aikaa se vaati ja hyvät tallitilat.
Nyt puhun Autglym tuotteista ( en ole diie´leri ). aluksi pesu glymin shamppoolla. Seuraavaksi piet ja ötökät pois moottiripyörän puhd.aineella ( hellä liuotin ). Tämän jälkeen kuivaus mikrokuituliinalla, heittäkää helvettiin ne säämiskät, se on ysiseiskaa.
Tämän jälkeen bumber carea muoviosiin, niin ei tartu vahavalkeaa. Seuraavaksi puhtaalla sienellä uutta punasta vahaa pinnoille.
Ja nyt tulee se kiiltävän pinnan vinkki. Käytä aina puhdasta mikrokuituliinaa!!! Ja punasen jälkeen kultaista hartsipohjaista vahaa pinnoille. Ja taas mikrokuituliinalla jäämät pois. Loppu kiilto tehdän uudella high definition vahalla.
Näillä ohjeilla saatte kiiltävän pirssin. Vanhoille maalipinnoille täytyy kuitekin tehdä cleaner käsittely tai myllytys ensin.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #162 : 02.06.2012, 23:24:29 »
Moron
Komppaan Veskua ! Kaverilla on aineet hallussa.
Oma "hoitosarja  " on seuraava ja voin taataa, että kiiltää ! Aikaa se vaati ja hyvät tallitilat.
Nyt puhun Autglym tuotteista ( en ole diie´leri ). aluksi pesu glymin shamppoolla. Seuraavaksi piet ja ötökät pois moottiripyörän puhd.aineella ( hellä liuotin ). Tämän jälkeen kuivaus mikrokuituliinalla, heittäkää helvettiin ne säämiskät, se on ysiseiskaa.
Tämän jälkeen bumber carea muoviosiin, niin ei tartu vahavalkeaa. Seuraavaksi puhtaalla sienellä uutta punasta vahaa pinnoille.
Ja nyt tulee se kiiltävän pinnan vinkki. Käytä aina puhdasta mikrokuituliinaa!!! Ja punasen jälkeen kultaista hartsipohjaista vahaa pinnoille. Ja taas mikrokuituliinalla jäämät pois. Loppu kiilto tehdän uudella high definition vahalla.
Näillä ohjeilla saatte kiiltävän pirssin. Vanhoille maalipinnoille täytyy kuitekin tehdä cleaner käsittely tai myllytys ensin.
ei kuulosta kauhian halvalta :D ja ei tulisi miäleenkää jynssätä kokoäivää auringos autoa ja sitte ku koivu vähä heilahtaa nii auto on sinapinkeltanen ja se siitä kiillosta :D

Niko_S

  • Vieras
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #163 : 02.06.2012, 23:59:28 »
Luin tuolla aikasempia kommenteja ja puhutiin 5 sateesta yms myrkyistä,

Kaikista paras aine tuulilasiin on perus autovaha, tulee kiiltoa ja lähtee myös vesikin kulkeen ilman pyyhkimiä. Toki kuluu pois mutta joka kerran kun vahaa auton nii tuulilasi myös.

Tuo osui silmään, kun kelailin. Varmaan toimii tuulilasissa, mutta älkää laittako muovisiin ajovalon"laseihin"
(menee himmeäksi, joku joskus vetänyt isän Lagunan etuvaloihin, pari muutakin tapausta tullut nähtyä...  :nohnoh
 saa tietenkin korjattua: 600 vesihiomapaperi -> 800 vesihiomapaperi -> 1000 vesihiomapaperi -> kirkas lakka (2 kerrosta) )  :)

Poissa Turbovaanari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #164 : 03.06.2012, 00:08:54 »
En käytä enää muuta kuin Meguairs next gen.2 vahaa kun löytyy nyt puuilosta petäisenniskasta.
Ennen piti tilata netistä vaan ei enää.
Meguirsin pesushampoo on myös hemmetin hyvää nott sillä tulee kalusto pestyä.
Olen samalla megun nextin pullolla vahannu jo 7 autoa eli hemmetin riittoisaa ja ennenkaikkea kestävää. :)

 

KL-varaosat  Race.fi