Elekma  Autoracing

Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi

  • 365 Vastauksia
  • 155316 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo nro 5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #180 : 22.07.2012, 18:55:10 »
Linnun prkleet kun paskoovat Volvoon!(Kuva poistettu lainauksesta.) Rakastaa ilmeisesti muuten suht peilikiiltävää maalipintaa kun tykkää tähdätä puhtaille pinnoille. S* Onko siis jotakin semmosta tököttiä, jolla noita voi aina putsailla, kun tuppaavat pinttymään tai jättämään jälkeä kun kostealla koittaa pyyhkiä enempiä pois? Joka kerta ei viitti ajaa autoa hallille pesemään ja hinkkaamaan, kun bongaa linnunpaskaa maalipinnalla vaan jotain sellaista ns. "ensiapua" vois antaa alkuunsa, mutta mitä suositellaan?
En tiä mitään muuta konstia moiseen ku että hyvin vahatulta pinnalta lähtee tuore tavara ihan vesiletkulla. Sen oon oppinu ettei puun alle parkkeeraa ku tuppaavat oksilla istuessaan keventämään kuormaa. Murheellisin näky linnunläjien suhteen oli oma 850 Oulussa merenrantatontilla ku olin yhtä taloa remppaamassa. Katoin ikkunasta ku valtava parvi jumbojetin kokosia lokkeja syöksy aina uuestaan ja uuestaan keskellä pihaa nököttävän volvo-raukan yli. Työpäivän jälkeen ku menin autolle nii se näytti Dumbon kostolta. Tiiä sitte vihasivatko volvoja vai oliko rannassa seisova valkoinen möykky jotenki uhkaava. Mutta auto oli oikiasti sen näkönen että puhistus pitäis alottaa lapiolla.
Paljon näitä on tehty, mutta harvoin ne on onnistunu...

Poissa L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #181 : 08.08.2012, 17:51:58 »
Nahan hoitoon:

Le Chat, Savon de Marseille saippua pesuun ja Tallipoika valjasrasva päälle.
Tarvitaan vettä, joku pehmeä harja ja vaikka mikrokuitu rätti.

Kasta harjaa vedessä, pyyhi mukaan saippuaa ja hinkkaa nahkaa...pyyhi puhtaaksi kostealla mikrokuidulla.
Rasvan levitin sienellä.Anna imeytyä rauhassa, vaikka yön yli...pyyhi lopuksi mikrokuidulla jos ei kaikki imeytynyt.

Lähti aika mustan ruskea vesi puolinahoista ja ratista aivan hirveää kuraa :o
Toimii!

-L
Volvo V70 2.4 mkI, -00
(Ex-Volvot:940 2.3i "kartano" -91,940 GL TD -92, V40 1.8 -97)

Niko_S

  • Vieras
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #182 : 08.08.2012, 19:14:31 »
Kyllä se on vaan niin että linnunpaska kannattaa heti pyyhkiä pois, vaikka kostealla paperilla, koska jos sen antaa olla niin se aiheuttaa maalipintaan värimuutoksia.

Vaikka etenkin harmaan väriset ja vaaleat autot "keräävät" linnunjätöksiä, niin ei mikään auto niiltä välty,
siis toisin sanoen: jos ei ole hirveää hinkua fiksailla maalipintaa, niin siivoaa linnunpaskat heti kun ne havaitsee.

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #183 : 08.08.2012, 19:33:04 »
Noinhan sitä tulee tehtyäkin, että kun havaitsee linnunpaskaa maalipinnalla, niin tottakai se heti myöskin pyyhitään kostealla pois. Ei sitä siihen jätetä. :)
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #184 : 09.08.2012, 16:20:23 »
Dodo Juicen tuotteita tuli kokeiltua ja hyviksi todettua. Punaiseen autoon kävi ainakin erittäin hyvin tuo banana armour-kovavaha. Reilun kuukauden ollut pinnassa ja edelleen helmeilee vesi todella nätisti. Pesty on viikoittain saman valmistajan born to be mild-shampoolla. Eipä siinäkään moittimista ole ollut, hyvin on lähtenyt puhtaaksi ja vaahtoaa reilusti. Voin suositella! 8) Onhan ne ehkä hieman arvokkaampia kuin jotkut perus markettivahat ja shampoot mutta kun alkaa miettiä vaikka sitä miten pitkään tuollaiset purnukat riittää niin ei tunnukaan enää niin kalliilta... ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #185 : 09.08.2012, 16:55:58 »
Kenelläkään kokemusta Turtle Waxin 5 sateesta? Laitoin sivupeileihin kokeeksi, sateella sitten totuus selviää. Tuntui ainakin nyt vettä hylkivän.

Takalasissa ihan must, sedanissa ja farkussa. Muihin laseihin en edes kokeillut.

Sedanissa ei jää kyllä mitään tietoa sateesta kun tuo on lasissa, eikä ajon aikanakaan näy tosiaan kuin pari vesinoroa.

Edit: sen verran vielä että en laittas tuulilasiin missään nimessä tuon jo mainitun harmaan kalvon ilmestymisen vuoksi. Farkkuunkin vain jos ei käytä pyyhkijää juurikaan tai se on poistettu. Pyyhkijä kuluttaa aika nopeaan hyödyttömäksi sen kalvon lasin pinnasta.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #186 : 09.08.2012, 17:14:18 »
Kenelläkään kokemusta Turtle Waxin 5 sateesta? Laitoin sivupeileihin kokeeksi, sateella sitten totuus selviää. Tuntui ainakin nyt vettä hylkivän.
mulla on tota litkua ollu käytös ja ei kyllä tarvi sateella hirveesti pyyhkiä ja kannattaa laittaa :)

s73

  • Vieras
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #187 : 09.08.2012, 18:20:40 »
Kenelläkään kokemusta Turtle Waxin 5 sateesta? Laitoin sivupeileihin kokeeksi, sateella sitten totuus selviää. Tuntui ainakin nyt vettä hylkivän.
tehtävä sen ohjeen mukaan, muuten tulee se harmaa kalvo.

Poissa hekivimi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Fcuk The Fuel Economy.
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #188 : 17.08.2012, 11:17:26 »



Jos on sellaset "auringon" aiheuttamat harmaat puskurit joiden kuuluis olla mustat niin kokeilkaapa kuumailmapuhaltimella niin tulee taas, kun uudet.. En oo kokeillu toimiiko kulahtaneisiin takavaloihin, mutta veikkaan et vois toimiakkin?  ;)

Poissa hekivimi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Fcuk The Fuel Economy.
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #189 : 17.08.2012, 11:21:53 »
Yks hyvä aine itikoiden poistoon on Fairy.
Itse pesen auton ensin Fairylla ja sen jälkeen jotain auto shampoota mitä löytää käteen.
Sitten vaha päälle ja kovaa ajoa metsäteillä. :)


Eikös fairy vaihingoita tota maalipintaa ja edesauttaa ruosteen kehittymistä? Ainakin, joku joskus sanonu...

Poissa hekivimi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • Fcuk The Fuel Economy.
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #190 : 17.08.2012, 11:27:28 »
Tuo aine on sit tosi inhottava jos joutuu korjaamaan tuulilasiin tulleita iskuja. Ei meinaa millään tuon aineen takia jämähtää hartsi tuulilasiin. Eli todella hankala korjata jos on käyttäny tuota. Yleensäki kaikki tuollaset litkut ja muut mitä jätetään tuulilasiin niin tahtovat olla haitaksi korjatessa.


Ei kai sitä hartzia jätetä siihen tuulilasin pinnalle? Se hartsihan pitää saada sinne halkeaman siään.

Paikalla SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3328
  • Nonnih!
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #191 : 17.08.2012, 11:50:11 »

Ei kai sitä hartzia jätetä siihen tuulilasin pinnalle? Se hartsihan pitää saada sinne halkeaman siään.

Kyllä näin on mutta kun ne litkut sun muut sonnat tuppaa tunkeutumaan sinne halkeaman sisään. siellä ne sitten ovat haitaksi. En tiedä tämän hetkistä tilannetta että onko tullu firmalle paremmat aineet että ei tuo litku enää haittaisi mutta viimeksi kun olin hommissa siellä niin olivat haitaksi.
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #192 : 17.08.2012, 14:27:18 »


Jos on sellaset "auringon" aiheuttamat harmaat puskurit joiden kuuluis olla mustat niin kokeilkaapa kuumailmapuhaltimella niin tulee taas, kun uudet.. En oo kokeillu toimiiko kulahtaneisiin takavaloihin, mutta veikkaan et vois toimiakkin?  ;)
tästä on ollukki puhetta joskus mutta siinä helposti polttaa ruskiat raidat siihen puskuriin ja pitää olla varma että se puskuri on ollu joskus musta tms

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #193 : 17.08.2012, 14:28:50 »
Edit: sen verran vielä että en laittas tuulilasiin missään nimessä tuon jo mainitun harmaan kalvon ilmestymisen vuoksi. Farkkuunkin vain jos ei käytä pyyhkijää juurikaan tai se on poistettu. Pyyhkijä kuluttaa aika nopeaan hyödyttömäksi sen kalvon lasin pinnasta.

Joko uskot torni-huhuun joka on kotoisin ohjeiden lukutaidottomuudesta, tai sitten jos olet tuon harmaan kalvon kokenut, niin et ole ohjetta noudattanut.    :nuhtelu

Eli witut sateesta mömmö pitää todellakin huuhdella vedellä se käsitelty lasipinta, joka paikasta (huomaat itsekkin, että se harmaa kalvo katoaa veden vaikutuksesta). Tämän jälkeen talouspaperilla tms. vettä imevällä materiaalilla lasi kiillotetaan kuivaksi asti. Ja näin se toimii oikein.

Eikös fairy vaihingoita tota maalipintaa ja edesauttaa ruosteen kehittymistä? Ainakin, joku joskus sanonu...

Jos fairy (astianpesuaine) vahingoittaa maalipintaa, niin kysessä oleva paikka on maalattu vesiväreillä (siis niillä piirrustukseen käytettävillä).   :D

Toki se saa veden tunkeutumaan pienemmistä halkeamista kuin muutoin tapahtuisi, mutta tuolloin vika on maalipinnassa, eikä pesuaineessa.   :juhau:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #194 : 17.08.2012, 14:41:20 »
Joko uskot torni-huhuun joka on kotoisin ohjeiden lukutaidottomuudesta, tai sitten jos olet tuon harmaan kalvon kokenut, niin et ole ohjetta noudattanut.    :nuhtelu

Eli witut sateesta mömmö pitää todellakin huuhdella vedellä se käsitelty lasipinta, joka paikasta (huomaat itsekkin, että se harmaa kalvo katoaa veden vaikutuksesta). Tämän jälkeen talouspaperilla tms. vettä imevällä materiaalilla lasi kiillotetaan kuivaksi asti. Ja näin se toimii oikein.

Jos fairy (astianpesuaine) vahingoittaa maalipintaa, niin kysessä oleva paikka on maalattu vesiväreillä (siis niillä piirrustukseen käytettävillä).   :D

Toki se saa veden tunkeutumaan pienemmistä halkeamista kuin muutoin tapahtuisi, mutta tuolloin vika on maalipinnassa, eikä pesuaineessa.   :juhau:

Ohjeiden mukaan tein ja kyllä siitä viikon-kaksi näki läpi, jonka jälkeen rupes häiritsemään. Nimenomaan pyyhkijöiden vaikutuksesta/kohdalta tuli tämä haitta.

Ainahan sekin mahdollisuus on, että en vaan ole osannut. :(
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy