Autoracing  KL-varaosat

kysymys perästä

  • 88 Vastauksia
  • 28945 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
kysymys perästä
« : 29.08.2012, 19:39:17 »
En ole joutanu tunkkaamaan auton perää ylös ja kokeilemaan onko lukkoja niin kävin sitten yks päivä perästä kattomassa numerot. Loppu osa oli tuossa 1031.
Onko se tuo numero mistä selviää perän tyyppi? Eli varsinainen kysymys kumminki olis että olenko ymmärtäny oikein että tuosta ei löydy minkäänlaisia lukkoja?
Volvo 945 2.3  -94

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #1 : 29.08.2012, 22:15:55 »
Tuo perän numero 1031 ei kerro muuta ku tyypin.... Sisällä voi olla mitä vaan  :D

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #2 : 29.08.2012, 23:31:51 »
Eli toisin sanoen häätyy kokkeilla ite? Onkos tuo sitten kuinka toen näköstä että sieltä ne lukot löytys?
Volvo 945 2.3  -94

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #3 : 29.08.2012, 23:33:48 »
Eli toisin sanoen häätyy kokkeilla ite? Onkos tuo sitten kuinka toen näköstä että sieltä ne lukot löytys?
1041 olis paljon todennäkösempää, kokeile nyt kuitenkin  ;)

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #4 : 29.08.2012, 23:56:22 »
No ei se vissiin sitten auta ko kokeilla. Jos ja kun tuossa ei niitä lukkoja ole niin mistä kannattais alkaa mettästään uutta perää tai osia tuone sisäle? Ei muuten mutta ainaki kuvittelisin että vois talvela helpottaa kulkemista ja vähentää lapiointia ko pitäs kumminki mettästys hommissa kulkea tuola. Tietenki voi olla että vaikka löytyski budjettiin sopiva systeemi niin ei välttämättä saa aikaseksi vaihtaa aivan heti.
Volvo 945 2.3  -94

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #5 : 30.08.2012, 18:16:58 »
Tuo perän numero 1031 ei kerro muuta ku tyypin.... Sisällä voi olla mitä vaan  :D

Ihan tosi?
Miten mulla oli sellainen kuvitelma, että 1031 sisältää kitkalukon ja 1041 liikkelleelähtölukon (G80)?
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #6 : 30.08.2012, 18:59:15 »
Ihan tosi?
Miten mulla oli sellainen kuvitelma, että 1031 sisältää kitkalukon ja 1041 liikkelleelähtölukon (G80)?
noita 1031 ja 1030 periä on lyöty tehtaalla sekasin sen hetkisen fiiliksen ja kuun asennon mukaan.
Eli kumpi tahansa sattaa löytyä viimesenpäälle karvalakistakin.
Lukko noihin on sitte pitäny ruksia erikseen tilatessa

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #7 : 31.08.2012, 11:55:41 »
No mitenkäs tuo kitkalukko pelittää jos semmonen löytyy? Tai siis että onko automaattinen?
Onko näissä missään semmosia että lähtee napista pääle?
Volvo 945 2.3  -94

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #8 : 31.08.2012, 12:29:05 »
No mitenkäs tuo kitkalukko pelittää jos semmonen löytyy? Tai siis että onko automaattinen?
Onko näissä missään semmosia että lähtee napista pääle?
Tuossa G80 eli liikkeelle lähtö lukon testaus http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8009.0
Kitka lukon voipi testata samoin tavoin Mutta se ei lukitu tietääkseni täysin kiinteäksi

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #9 : 01.09.2012, 13:17:43 »

Onko tasauspyörästömurikat samanlaisia retku ja jäykkäperäisissä (1041 vs 1045) ?


Mulla on jäykkäperäinen 960 jossa lukko(G80) ei pelaa, sopiiko retkuperäisen 960:n tasauspyörästömurikka(G80) heittämällä tähän jäykkäperäiseen?
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #10 : 01.09.2012, 15:35:15 »
No mitenkäs tuo kitkalukko pelittää jos semmonen löytyy? Tai siis että onko automaattinen?
Onko näissä missään semmosia että lähtee napista pääle?
Lukkoperä toimii automaattisesti.

Kitkalukko toimii siten, että kun taka-akselin  toinen akseli pyörii nopeammin kuin toinen, niin se ryhtyy tekemään perästä jäykkää, eli yrittää saada molemmat akselit pyörimään yhtä kovaa.  Mutta ei lukitse niitä yhteen 100%

Lukottomalla perällä kun lähdet liikkeelle talvella esim. siten, että toinen pyörä on jään päällä ja toinen kuivalla asfaltilla, niin jään puoleinen pyörä sutii niin maan stanasti.  Kitkalukollinen sitten ryhtyy siirtämään voimaa sille pitävälle puolellekkin ja liikkeelle lähtö tapahtuu.

Heittolukko sitten lukittuessaan tekee perästä täysin 100% lukollisen ei akselit lukittuvat yhteen. Se tosin tippuu pois päältä n. 40km/h nopeudessa, mitä kitkalukko ei tee.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #11 : 01.09.2012, 15:52:09 »
Joo tuota vähän hain että on tämä kitkalukkoki automaattinen. Paska lukkohan se kitkalukko on ko hammaslukkoon tai vastaavaan vertaa. Vähän niinkö rattoreissa että esim. fiatissa hammaslukko ja valmetissa kitkalukko niin siinä on selvä ero, fiiu vetää vaikka paikat hajale mutta valmetti onki tiukassa paikassa kolmiveto.
Volvo 945 2.3  -94

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #12 : 01.09.2012, 16:02:55 »
Joo tuota vähän hain että on tämä kitkalukkoki automaattinen. Paska lukkohan se kitkalukko on ko hammaslukkoon tai vastaavaan vertaa. Vähän niinkö rattoreissa että esim. fiatissa hammaslukko ja valmetissa kitkalukko niin siinä on selvä ero, fiiu vetää vaikka paikat hajale mutta valmetti onki tiukassa paikassa kolmiveto.

Ei minulla ole Volvon kitkalukosta huomauttamista. Toimii oikein hyvin ja takaa talvella sen liikkeelle lähdön sujuvuuden.   :)

Jos sitä äärimmäistä lukituksen lujuutta tarvitsee, niin sitten torsen murikka kiinni.

Tavallisessa ajossa kitkalla pärjää oikein hyvin ja vähän epätavallisemmassakin. Driftaus autot ovat sitten erikseen!  :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #13 : 01.09.2012, 17:09:15 »
Mikä perä mahtaa olla 945 -97 230fk+m90?

Lukko ON mutta kumpi, heittolukko vai kitkalukko?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: kysymys perästä
« Vastaus #14 : 01.09.2012, 17:12:19 »
Mikä perä mahtaa olla 945 -97 230fk+m90?

Lukko ON mutta kumpi, heittolukko vai kitkalukko?
liikkellelähtö lukko elikkäs heittolukko

 

Kulkukoira  Proturbo