Futurez  Kulkukoira

940 B230fk+aw71 kulutus

  • 140 Vastauksia
  • 38445 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #15 : 26.03.2014, 08:51:29 »
Tosin nyt kelit alkaa lämpenemään niin kaiketi toivoa alle 13 kulutuksellekin on....

Miksi kelien lämpeneminen vaikuttaisi yhtään mihinkään (muutako luisun määrään), mikäli tehdään vain oikeaoppisia startteja esilämmityksen kera ja termari on ehjä. Jos sekalaisessa ajossa menee yli 10, mun nähdäkseni jotain on rikki.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #16 : 26.03.2014, 10:26:30 »
Miksi kelien lämpeneminen vaikuttaisi yhtään mihinkään (muutako luisun määrään), mikäli tehdään vain oikeaoppisia startteja esilämmityksen kera ja termari on ehjä. Jos sekalaisessa ajossa menee yli 10, mun nähdäkseni jotain on rikki.
Voimansiirto, renkaat ja kaikki muu liikkuva on jäykkää  ::)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #17 : 26.03.2014, 10:33:15 »
Kylmä rikastukset lisäksi  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #18 : 26.03.2014, 10:39:58 »
Kylmä rikastukset lisäksi  ::)
Niillä ei o merkitystä jos käytetään esilämmitystä, kuten edellä mainittiin.

Tuo kankean voimansiirron vaikutus kertautuu, kun se kankeus on juurikin kylmärikastuksien aikaan.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #19 : 26.03.2014, 11:25:46 »
Kyl ton kankeuden 240 kanssa huomas kovilla pakkasilla... vaihde vapaalla ja pakko oli kytkintä pitää pohjassa tai auto yritti ryömiä eteen päin ja jos kytkimen nosti niii saatto jopa sammua   :buck2:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #20 : 26.03.2014, 12:21:24 »
Miksi kelien lämpeneminen vaikuttaisi yhtään mihinkään (muutako luisun määrään), mikäli tehdään vain oikeaoppisia startteja esilämmityksen kera ja termari on ehjä. Jos sekalaisessa ajossa menee yli 10, mun nähdäkseni jotain on rikki.
Nää on näitä asioita joita vois jatkaa tuhat sivullista. Mutta autot ovat yksilöitä, kuten ovat myös kuljettajansa.
Eli meinaakko ny että kuskit on rikki?  ::)

Ja kyllä se lämpötila vaikuttaa, juurikin siitä samaisesta syystä. On yksilöitä.  ;) Eli tuo kommenttisi, "mikäli tehdään . . . " on niin oikeassa.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #21 : 28.03.2014, 20:47:25 »
Tällä kertaa kaupunkiajossa meni 9l/50km, kevyemmälläkin kaasujalalla pääsis, mutta ihan järjettömästi ei tullu poljettua nyt. Tosin jollekkin diisseli omegaa huudattaneelle piti näyttää että mistä turbovolvot on tehty :D pitää vielä kerta koittaa uudestaan bensalla ja nätisti ajaen, varmaan hieman sekaisin re85 jäljiltä. Päästöistä meni tänään täysin puhtain paperein läpi...
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #22 : 09.04.2014, 20:55:00 »
Joo, nyt mä oon satavarma että jossain on oikeasti jotain vikaa. Tälläkertaa pääsi 50km ennen valon syttymistä kun parilla kympillä tankkasin... Ja nyt tuli ajeltua pääasiassa aika nätisti.. Näkyviä vuotoja ei ole, pakoputki on tiivis minkä tietysti päästömittauskin kertoi. Voiko syynä olla esim imuvuoto? Enää en laittaisi pelkästään bensamittarin sekoilun piikkiin koko hommaa.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #23 : 11.04.2014, 22:12:55 »
Tänään alkoi myös käyntiongelmat. Ei kierrä puhtaasti ja mustaa sauhua tulee kun rajottajaan polkaisee paikallaan, haisee myös sille että kävisi melkoisen rikkaalla. Putsasin ilmansuodattimen ja käytin sulakkeen 1 ja akun irti. Rupes käymään taas hyvin, vähän paukuttelee putkeen välillä. Vikakoodeja ei tule, vaan 1-1-1. Pitää vielä jossakin vaiheessa ajon jälkeen tarkastaa.

Onko tämä nyt etanolikokeilun vai minkä syytä, kun oli e85 tankissa niin kävi nätisti, ja myös seuraavat pari kertaa bensaa tankatessa mutta nyt viimeisimmän tankkauksen jälkeen kulutus pomppasi ihan järjettömäksi ja käynti meni huonoksi >:( Bensasta ei ole kuin harmia, kyllä tälle aletaan pian pelkkää viinaa juottamaan :D
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #24 : 12.04.2014, 02:47:26 »
Tänään alkoi myös käyntiongelmat. Ei kierrä puhtaasti ja mustaa sauhua tulee kun rajottajaan polkaisee paikallaan, haisee myös sille että kävisi melkoisen rikkaalla. Putsasin ilmansuodattimen ja käytin sulakkeen 1 ja akun irti. Rupes käymään taas hyvin, vähän paukuttelee putkeen välillä. Vikakoodeja ei tule, vaan 1-1-1. Pitää vielä jossakin vaiheessa ajon jälkeen tarkastaa.
Vikakoodeja ei tietysti tule, jos akku tai sulake 1 on ollut irti!  :nohnoh

Onko tämä nyt etanolikokeilun vai minkä syytä, kun oli e85 tankissa niin kävi nätisti, ja myös seuraavat pari kertaa bensaa tankatessa mutta nyt viimeisimmän tankkauksen jälkeen kulutus pomppasi ihan järjettömäksi ja käynti meni huonoksi >:( Bensasta ei ole kuin harmia, kyllä tälle aletaan pian pelkkää viinaa juottamaan :D

Raakaa RE85:sta ei vakio B230xx koneeseen voi kaataa ilman ongelmia, koska se vaatii sopan rikastamista pirusti!

Huumoria voit repiä siitä, että ajan 0,9 baarin ahdoilla 668cc/min suuttimilla (vakio 318cc/min) ja silti ne eivät kovin pitkälle riitä ahtojen nostoon!

Bensa toimii ihan hyvin, jos kaikki on kunnossa.
Wiinan käyttämiseet tarvitset jonkun adapterin ja silti vakio turbossa ne vakiosuuttimet ovat tapissaan tai sitten oikean viinalastun sopivilla suuttimilla. Ja sitten vasta pääset nauttimaan ja talvella kiroamaan etanolin "ihmeellisiä" ominaisuuksia.

Laittamalla re85:sta suoraan tankkiin ilman noita muutoksia rikot ainoastaan moottorisi varsinkin nostetuilla ahdoilla!

Tästä löytyy aiheen kotiläksyt tämän foorumin lisäksi!
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=73061


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #25 : 12.04.2014, 07:21:14 »
Vikakoodeja ei tietysti tule, jos akku tai sulake 1 on ollut irti!  :nohnoh

Raakaa RE85:sta ei vakio B230xx koneeseen voi kaataa ilman ongelmia, koska se vaatii sopan rikastamista pirusti!

Huumoria voit repiä siitä, että ajan 0,9 baarin ahdoilla 668cc/min suuttimilla (vakio 318cc/min) ja silti ne eivät kovin pitkälle riitä ahtojen nostoon!

Bensa toimii ihan hyvin, jos kaikki on kunnossa.
Wiinan käyttämiseet tarvitset jonkun adapterin ja silti vakio turbossa ne vakiosuuttimet ovat tapissaan tai sitten oikean viinalastun sopivilla suuttimilla. Ja sitten vasta pääset nauttimaan ja talvella kiroamaan etanolin "ihmeellisiä" ominaisuuksia.

Laittamalla re85:sta suoraan tankkiin ilman noita muutoksia rikot ainoastaan moottorisi varsinkin nostetuilla ahdoilla!

Tästä löytyy aiheen kotiläksyt tämän foorumin lisäksi!
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=73061
Käyttelin vartin verran ennen vikakoodien lukua jos jotain löytyisi, mahtaakohan riittää vai pitääkö ihan ajon jälkeen katsoa? Alan kyllä olla tietoinen siitä ettei se vakiosuuttimilla vaan etanolilla toimi, on sitä sen verran monta kertaa täällä sanottu ::) :D . Mutta mistä tuo kulutukseen ja käyntiin liittyvä vika mahdollisesti voisi löytyä? Sais nyt leimattua niin sais ainakin tukkosen vakiokatin ottaa pois välistä... Tänään ajattelin purkaa virranjakajan ja putsata sen, tulpatkin vois uusia. Imuvuotoja koetin etsiä suihkuttelemalla jarrujen puhdistajaa imusarjaan tiivistepintojen lähelle, letkuihin ja ahtoputkiin mutta ei tuolla tyylillä ainakaan löytynyt.

IMM/lambda? Koitin eilen irrottaa imm liittimen käydessä, meinasi sammua mutta alkoi käymään ihan samalla tavalla tyhjäkäyntiä kuin ennenkin, kaasuun ei nyt tietystikään vastannut. Mites sitä vois puhdistaa hajottamatta mitään?

Nyt kokeiltu myös irrottaa lambdan johto, ei tule vikavaloa ja käynti on täysin samanlaista kuin ennenkin, melko tasaisesti käy tällähetkellä.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2014, 15:35:06 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #26 : 12.04.2014, 17:26:16 »
Työnnä tankki täyteen autoosi soveltuvaa polttoainetta (varmuuden välttämiseksi vaikka nyt 98E), nolla ECU ja EZK irroittamalla akunkenkä vartiksi niin viinalla pieleen mennyt sopeuma korjautuu.

Nyt kokeiltu myös irrottaa lambdan johto, ei tule vikavaloa ja käynti on täysin samanlaista kuin ennenkin, melko tasaisesti käy tällähetkellä.

Lambdan puuttuminen tarvitsee versiosta riippuen 1-10 km ajoa ennen kuin vikakoodi ilmestyy.


IMM/lambda? Koitin eilen irrottaa imm liittimen käydessä, meinasi sammua mutta alkoi käymään ihan samalla tavalla tyhjäkäyntiä kuin ennenkin, kaasuun ei nyt tietystikään vastannut. Mites sitä vois puhdistaa hajottamatta mitään?


IMM viallisuuden voit todeta vain vaihtamalla sen ehjäksi toisessa autossa todettuun yksilöön.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #27 : 12.04.2014, 18:48:46 »
Työnnä tankki täyteen autoosi soveltuvaa polttoainetta (varmuuden välttämiseksi vaikka nyt 98E), nolla ECU ja EZK irroittamalla akunkenkä vartiksi niin viinalla pieleen mennyt sopeuma korjautuu.

Lambdan puuttuminen tarvitsee versiosta riippuen 1-10 km ajoa ennen kuin vikakoodi ilmestyy.

IMM viallisuuden voit todeta vain vaihtamalla sen ehjäksi toisessa autossa todettuun yksilöön.
Bensaa tankattu jo useampaan otteeseen, ja sitäkin useammin nollattu boksit. Eilen loppu pieni rötäily kun boksit nollasi ja putsasin ilmansuodattimen. Oli myös sade keli eli hyvinkin mahdollista että tuo bilteman vapari alkoi pistämään hanttiin, ei nuo ainakaan ole mulla ikinä missään kakspyöräisessä sadekelillä toimineet, öljytä ainakin pitäs. Pitäis hankkia uus orkkissuodatin ja parantaa vakiokotelon ilmanottoa niin vois laittaa takaisin. Mutta nyt luulen löytäneeni kulutukseen ja vaihdelaatikon ihmeelliseen toimintaan syyn. Vaihdelaatikon huono toiminta tod. näk. suuri osa isosta kulutuksesta.

Kickdownin vaijeri ei ainakaan minun jäljiltäni tuossa ole :D Pitää käydä testaamassa uus kulutus kun toi on nyt niinkuin pitäisi...
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #28 : 17.04.2014, 19:32:26 »
Kulutus normalisoitunut O0. Ainakin suht normaalilta vaikuttais vaikkei tarkemmin tullut laskettua. Vähän pidempi lenkki heitetty ja tankattu kunnolla. Boksien nollauksen, vakioputsarin ja kickdown viritelmän korjaamisen se vaati :) Laatikko ei toimi hyvin mutta välttävästi.
« Viimeksi muokattu: 18.04.2014, 17:34:31 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa 945turbo23

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230fk+aw71 kulutus
« Vastaus #29 : 22.04.2014, 00:23:39 »
Saapas nähdä, mihin toi ahtimen isontaminen johtaa.

Pieneneekö vai suureneeko kulutus.

Talvella nurkka-ajossa meni hiukan päälle 14 l/100 km. Siis -95 945.
-95 945 B230FK + AW71L
-98 945 B230FT + AW71L

 

Proturbo  Autodiagnoosi