Kulkukoira  Proturbo

940 Turbo & 960 3.0

  • 100 Vastauksia
  • 40476 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Temetheman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #75 : 07.08.2013, 15:41:32 »
Hienoa!!! seurantaan menee tämä prokkis, itellä 940 turbo 2.3ft m90 lodjulla vm.97 tällähetkellä viikinki bensalastu ahdot 0.8bar takapönttö poistettu muute orkkis. Suunnitelmana ois alotella kans virittely hommat, rupee meinaa kohta antautumaa se vakio turbo   :D tupsauttelee välillä ku antaa satsia sinisiä aivastuksia ;D eikä se mihinkää jaksa mennä  :) tuntuhan se aluks iha kivalle tolleiki mut nälkä kasvaa syödessä  :D
Volvo 240 b200 käyttis
Volvo 240 2.3ft turbo projekti
Volvo 940 2.3ft turbo m90 ex
Volvo 850 t5 farkku ex

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #76 : 07.08.2013, 20:46:03 »
Tarkoitus oli laittaa spartanlockeri kiinni että loppuu se ojan puolelta sutiminen. Ei muuta kun jarrut purkuun ja vetarit sekä peräkoppa irti.


Murikka irti ja leviäksi.


Ikäväkseni sain todeta että murikka oli leikannut kiinni. Hetken taas vitut ja perkeleet raikui. Ei auta muu kuin tiputtaa purkuautosta taka-akseli pois, toivoa että se on ehjä, laittaa lukko paikalleen ja autoon kiinni. Sääli vain että tässä nykyisessä perässä on 3.31 välitys. Mitenkä on jos otan ton vanhan välityksen käyttöön niin että vaihdan vaan lautaspyörän toiseen murikkaan ja laitan tähän vanhaan akseliin kiinni. Hammaskosketus ei varmaan oo enää kohdillaa eli menis shimmaamiseksi?
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #77 : 07.08.2013, 23:50:23 »
välityksen osat aina pareittain vaihtaen. kertoo tarina semmosta että laakeri pinnat ois koneistettu samaan mittaan jokaisessa volvon perässä. välitystä vaihtaessa välityksessä olevat shimmi levyt välityksen kans seuraavaan kuoreen kiinni. ainaki näin kokeilisin.
toki jos murikoita ei oo stanu mitoilla koneistettu nii menee shimmaamiseksi...

tai mistä minä mittää tiiän... viisaammat jatkakoon.
« Viimeksi muokattu: 08.08.2013, 00:04:30 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #78 : 08.08.2013, 00:01:22 »
Hienoa!!! seurantaan menee tämä prokkis, itellä 940 turbo 2.3ft m90 lodjulla vm.97 tällähetkellä viikinki bensalastu ahdot 0.8bar takapönttö poistettu muute orkkis. Suunnitelmana ois alotella kans virittely hommat, rupee meinaa kohta antautumaa se vakio turbo   :D tupsauttelee välillä ku antaa satsia sinisiä aivastuksia ;D eikä se mihinkää jaksa mennä  :) tuntuhan se aluks iha kivalle tolleiki mut nälkä kasvaa syödessä  :D

Joo niin siinä usein käy että lisää sitä voimoo pittää saaja  :buck2:

välityksen osat aina pareittain vaihtaen. kertoo tarina semmosta että laakeri pinnat ois koneistettu samaan mittaan jokaisessa volvon perässä. välitystä vaihtaessa välityksessä olevat shimmi levyt välityksen kans seuraavaan kuoreen kiinni. ainaki näin kokeilisin.
toki jos murikoita ei oon stanu mitoilla koneistettu nii menee shimmaamiseksi...

tai mistä minä mittää tiiän... viisaammat jatkakoon.

Ookkei, toivotaan että onnistuu pelkän murikan vaihdolla :)
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #79 : 08.08.2013, 00:07:51 »
ennen purkamista mittaa välys ja jos se on sama "uuteen" kuoreen kasauksen jälkeen nii hyvä mutta jos ero on merkittävä nii varmasti ääntää. niinku sanoin viisaammat jatkaa...

eli vaihat lautaspyörän ja pinjoni akselin niille kuuluvineen shimmi levyineen...
« Viimeksi muokattu: 08.08.2013, 00:09:30 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #80 : 09.08.2013, 00:10:26 »
Lukko olis nyt paikoillaan mutta kuten voi arvata ei se nyt mennyt niinkun oppikirjassa sanotaan. Lukkopaketin välys ilmeisesti liian suuri. Ei lukitse oikein lainkaan. Mukava jumpata kaikki uudelleen auki. Alkaa tuntumaan taas siltä että jos jättäis nää hommat niille ketkä osaa ja ite alkais keräämään vaikka postimerkkejä...
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #81 : 09.08.2013, 03:20:47 »
Alkaa tuntumaan taas siltä että jos jättäis nää hommat niille ketkä osaa ja ite alkais keräämään vaikka postimerkkejä...
;D tää lause on kyllä niin tuttu itellekkin.
Haluja olis tehä vaikka kuinka, mutta usein jää tekemättä ku ei riitä osaaminen tai pelkää lopputulosta. :D

Mutta jos ei ikinä tartu jakariin niin eipä sitä ikinä opikkaan.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #82 : 09.08.2013, 05:17:14 »
Lukko olis nyt paikoillaan mutta kuten voi arvata ei se nyt mennyt niinkun oppikirjassa sanotaan. Lukkopaketin välys ilmeisesti liian suuri. Ei lukitse oikein lainkaan. Mukava jumpata kaikki uudelleen auki. Alkaa tuntumaan taas siltä että jos jättäis nää hommat niille ketkä osaa ja ite alkais keräämään vaikka postimerkkejä...
Spartani vissiin samanlainen ku aussie, yheltä asentajalta opittua, että mittaa välykset ennen kun vetelee rasvoineen nippuun... koska jos välys rasvoineen kohallaan niin ajossa liikaa.... Näin tuo yks sillon sano.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #83 : 09.08.2013, 11:14:04 »
Joo eipä tässä muu auta kun ottaa murikka syliin. Mistähän shimmilevyjä pierasis.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #84 : 09.08.2013, 13:40:42 »
Joko olet saanut korjauspalan tuohon 960:een? Vai onko auton kohtalo vielä auki?
Voisin leikellä sulle tuosta toisesta purku ysistäni jos kiinnostaa.

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #85 : 10.08.2013, 02:51:51 »
Aika veikee kapistus toi spartani vihdoin ja viimein ku asennus onnistui   ;D Nyt ei vaan oo tarpeeksi tehoa  :2funny: Sitä pitää saada lisää  >:D Oliskohan 19T mitsusta mihinkään vai meneekö holsettihommiksi ku sellanen tossa nurkissa tosiaan pyörii. Jos tekisi vakiosarjaan soviteputken johon ulkoinen hukkis ja holsetti siihen päähän. Onkohan ihan paska idea?

Joko olet saanut korjauspalan tuohon 960:een? Vai onko auton kohtalo vielä auki?
Voisin leikellä sulle tuosta toisesta purku ysistäni jos kiinnostaa.

Ei oo korjauspalaa eikä auton kohtalokaa ihan selvillä mut jos hinta sopiva niin voishan sellasen varmuuden vuoksi nurkkiin ottaa :)
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #86 : 10.08.2013, 15:17:40 »
Mulla on nelikybänen holsetti vakio sarjassa mutkapalalla. Toimii jotenkin mut varmasti paremmin kunnon sarjalla. :)

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #87 : 10.08.2013, 15:30:33 »
Olis mulla tossa 242:ssa toi kiinapeltisarja mut sen toiminta tuskin on yhtään parempi kun tollasella mutkapalalla :D Kai sen pulssisarja tarttis olla.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #88 : 11.08.2013, 02:07:18 »
Lockeri todettu tietyissä tilanteissa vallan mainioksi ;) Kaupunkipyörityksessä välillä vähän ankee jos jää tiukemmissa mutkissa päälle. Ja ihmiset pakkaa vähän katsomaan perään kun kolkutus käy kääntäessä :D Nyt huomaa kuinka paljon nuo vanhat puslat takapäässä antaa periksi. Paskamaisia muljauksia tekee välillä. Takapään iskarit ehtoopuolella. Perä pompottaa kiihdyttäessä jos pyörät lyö tyhjää.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 940 Turbo & 960 3.0
« Vastaus #89 : 11.08.2013, 10:28:49 »
Joo eipä tässä muu auta kun ottaa murikka syliin. Mistähän shimmilevyjä pierasis.
Jos tarviit jotain muuta mitä ei jääny vanhoista peristä ylös, niin jossain sitikan automaattitoosasta löyty sopivia shimmejä tonne perään, olikohan nimimerkkin pernu, kun tietää lisää, vai kellekköhän tilasin sillon omani kanssa sen aussien.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Kulkukoira  Proturbo