Samppasport  Futurez

B19et käy liian laihalla, mikä avuksi?

  • 5 Vastauksia
  • 3290 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 245tic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
B19et käy liian laihalla, mikä avuksi?
« : 17.07.2011, 22:50:10 »
Eli otsikon mukainen ongelma johon kaipaisin apuja jotta saadaan seokset kohilleen. Tyhjäkäyntiä käy hieman rikkaalla mutta kun kiihdyttää niin ainakin autometerin seossuhdemittarista loppuu taulukko kesken kun menee niin laihalle. moottori b19et -530 kannella ja kiina t3/t4 ahtimella(http://www.ahtoja.com/product/22/t3t4-hukkaportilla) vakio pakosarja. Eli vinkkiä tulemaan että saatais volle ajoon 8)

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: B19et käy liian laihalla, mikä avuksi?
« Vastaus #1 : 29.07.2011, 18:21:41 »
Toimiiko siirtopumppu, bensanpaineet muuten kohdallaan -> Pumput/ohjauspaineensäädin?

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: B19et käy liian laihalla, mikä avuksi?
« Vastaus #2 : 30.07.2011, 12:48:42 »
Määräjakajan tietämillä on ylöspäin sojottava "putki" jossa on päällä rengasventtiilin näköinen musta suojatappi. Ota se suoja pois ja sopivan kokoisella pitkällä kuusiokoloavaimella säädät seosta rikkaammalle.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1609
  • Mafia Connections
Vs: B19et käy liian laihalla, mikä avuksi?
« Vastaus #3 : 30.07.2011, 13:07:07 »
Ota se suoja pois ja sopivan kokoisella pitkällä kuusiokoloavaimella säädät seosta rikkaammalle.

Sopiva koko on 3mm. Säätöarvo on tyhjäkäynnillä CO 2,0% turbokoneisille.
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: B19et käy liian laihalla, mikä avuksi?
« Vastaus #4 : 30.07.2011, 22:51:37 »
Paljonkohan työnnät ilmaa sinne koneeseen sitten? Ehkä olisi jopa enemmän virityksen puolelle koska on selkeästi vakioahdinta järeempi mutka ja oletettavasti vaatii lisäruiskua tms toimenpidettä että saa myös enemmän bensaa koneeseen.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B19et käy liian laihalla, mikä avuksi?
« Vastaus #5 : 31.07.2011, 12:04:43 »
Sopiva koko on 3mm. Säätöarvo on tyhjäkäynnillä CO 2,0% turbokoneisille.
Tämä säätö ei kyllä auta reilummilla kuormilla, etenkään jos on viritetty pata. Toki kokeilla voi, mutta todennäkösesti ainoa vaikutus on ylirikas tyhjäkäyntiseos...
Jos sielä on kauhiastipaljon ahtoja niin menee melkeen lisäruiskuhommiks, tai ohjauspaineensäätimen modaamiseks, ja jos ei asiasta ole mitään hajua(kuten allekironneen tapauksessa), ei ehkä kannata koskea.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Carcom Oy  Ateho