KL-varaosat  Race.fi

b200k -> b230fk

  • 26 Vastauksia
  • 15528 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
b200k -> b230fk
« : 22.07.2013, 15:26:02 »
B200k:n tilalle olen vaihtamassa b230fk konetta joka kotoisin vm -95 940. lähinnä ruiskun sähköihin tarvitsen tietoa ja sitä mitä kaikkea voin ysistä hyväksikäyttää ?
eli voinko ottaa ysistä lh2.4 vai olisiko parempi 240 vaparista ?
mitä eroa näillä on ?
Onko muita muutoksia edessä kuin virranjakajan vaihto päädystä lohkoon ?
volvoja - onhan noita.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #1 : 22.07.2013, 16:48:53 »
Itellä on vapari 240 johtosarja käytössä. Mutta miksei tota 940 sarjaakin voisi hyväksi käyttää? No luonnollisesti moottorin kannakkeet vaihdat 240iin sopiviksi. Sitte tarttet ruiskupumpun jonka saat siitä 940:stä ja jonkun ratkasun tarttet siihen että mikä bensaa nostaa tankista tälle pääpumpulle eli jokin siirtopumppu ratkasu, esim 240 sähköruiskullisesta original ratkasu. Pakoputkeen downpipe ahtimelta ja lambdalle mutteri putkeen. Muuten ei varmaankaan tartte muuta kun kääntää avaimesta  ;)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #2 : 22.07.2013, 16:57:32 »
Suosittelen hankkimaan 240 lh-johtosarjan kun 9satkussa kulkee kaikki sähköt samassa nipussa ja 2satkussa lh:n johtosarja erillinen. Säästyy siis siltä 9satkun johtosarjan selvittelyltä  ;)
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #3 : 22.07.2013, 22:49:44 »
ouraaid, kiitoksia vastauksista, lähinnä just sitä että missä kohtaavat auton ja moottorin sähköt.. mutta taitaakin olla aika bolt on.. miuzon projektipäiväkirjaa lukenutkin ahkerasti :)
volvoja - onhan noita.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #4 : 29.07.2013, 17:12:39 »
dodeiin pottapyörä ja 240 lh 2.4 sähköt hommattu, käykös nuo sytkä ja bensa boxit tuohon 240 sähkösarjaan suoraan kiinni ? vai pitääkö sellaisetkin hommata ? enään ei puutu kuin asetelma ja kytkinlevy...  S*
volvoja - onhan noita.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1125
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #5 : 29.07.2013, 18:46:20 »
LH2.4 käy mikä tahansa boxi kunhan on turbosta kun meinaat sitä laittaa. Meikäläiseltä löytyy turbon vakio ja viri boxeja kohtuu hintaan, laita vaikka privaa jos kiinnostaa.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21556.0

142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #6 : 29.07.2013, 18:50:40 »
LH2.4 käy mikä tahansa boxi kunhan on turbosta kun meinaat sitä laittaa. Meikäläiseltä löytyy turbon vakio ja viri boxeja kohtuu hintaan, laita vaikka privaa jos kiinnostaa.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21556.0

siis kaikki muu tulossa 940 b230fk koneesta nyt paitsi tuo sähkösarja eli eiköhän siinä ne boxit oo ?
volvoja - onhan noita.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1125
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #7 : 29.07.2013, 20:33:53 »
Kyllä boxit on mitkä käy.

Saa siitä 900 sarjalaisestakin johdot purettua, yhden olen tehnyt ja hommaahan siinä on.

« Viimeksi muokattu: 29.07.2013, 20:37:18 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #8 : 29.07.2013, 21:56:57 »
Kyllä boxit on mitkä käy.

Saa siitä 900 sarjalaisestakin johdot purettua, yhden olen tehnyt ja hommaahan siinä on.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

haha, kattelinkin kotisivuiltas ja tulin tulokseen että nuo 200-sarjan johdot taitaa olla paljon mukavemmat laittaa, jotkut kehuu että bolt on.
volvoja - onhan noita.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1125
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #9 : 29.07.2013, 23:16:50 »
Täyskaasu johto pitää katkaista, IMMun johdot pitää siirtää toiselle puolelle.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #10 : 30.07.2013, 05:33:56 »
Täyskaasu johto pitää katkaista, IMMun johdot pitää siirtää toiselle puolelle.

Mistä kohtaa johtosarja liittyy auton sähköihin ? :idiot2:
volvoja - onhan noita.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1125
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #11 : 30.07.2013, 15:00:20 »
Siinä pitäisi olla erillinen punainen paksuhko johto (+) varten, joissain on jopa sulakekin valmiina johdon välissä.

Kuvassa sytkäkivestä hieman alaspäin näkyy pun. johdonpätkä mustalla sulakerasialla.



Ja sitten joudut vetämään lisää virtaa bensareleelle ja bensareleeltä syöttämään auton sulaketta joka menee bensapumpuille, taisivat olla vielä eri sulakkeiden takana. Kannattaa lukea kytkentäkaavioita ja ottaa selville toimintaperiaate johdotuksissa, varsinkin jos olet alottelemassa hommaa eikä homma ole oikein hanskassa.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2013, 15:06:38 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #12 : 30.07.2013, 15:13:33 »
Kiitos Toni muuten tosta kuvasta.

Itselle tuli yks johtosarja, mutta purkaja on laittanu kaikki johdot kojelaudasta eteenpäin samaan säkkiin, niin tuo kuva helpottaa vähän metästystä että mitkä johdot tarvii säästää ja mitkä heittää roskalavalle.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #13 : 31.07.2013, 05:38:54 »
dodiih, eiköhän sen saa ehkä selvitettyä. pitääkin tutkia.  ::)
volvoja - onhan noita.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: b200k -> b230fk
« Vastaus #14 : 04.11.2013, 23:24:08 »

Ja sitten joudut vetämään lisää virtaa bensareleelle ja bensareleeltä syöttämään auton sulaketta joka menee bensapumpuille, taisivat olla vielä eri sulakkeiden takana. Kannattaa lukea kytkentäkaavioita ja ottaa selville toimintaperiaate johdotuksissa, varsinkin jos olet alottelemassa hommaa eikä homma ole oikein hanskassa.

Nuo kytkentäkaaviot mitä itellä on tullu vastaan niin on yhtä hepreaa mulle. eli tuo rele homma pitänee suunnitella ellei täällä joku osaa selittää hyvin tuota? siis lyhyesti pitäisi saada vain bensapumpuille virtaa ?

Toinen asia mitä oon miettinyt niin tuo apuakselin vaihto ja virranjakajan vaihto, yksinkertaisuudessaan, jakohihna merkkeihin ja apuakseli vaihtoon, sitten laittaa lohkomallin virran jakajan samaan asentoon missä oli päätyjakajakin ja pitäisi pelata ?
volvoja - onhan noita.

 

Autoracing  KL-varaosat