Autoracing  KL-varaosat

V50 2.0D hiukkassuodatin

  • 228 Vastauksia
  • 138593 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #150 : 12.01.2016, 12:13:49 »
Onko tuota Powershiftiä saanut vain sen uudemman 5-syl 2-litraisen kanssa?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #151 : 12.01.2016, 12:30:23 »
Onko tuota Powershiftiä saanut vain sen uudemman 5-syl 2-litraisen kanssa?

Mulla on tuossa sigun vollessa (4-syl 2.0D) powershift. Kaverilla vastaava -08vm. Jossain täällä foorumillakin oli siitä juttua että olisiko noissa uudemmissa powershift jo perinteinen automaatti, kun taas mulla on kaksoiskytkin laatikko. Mut tämä on ihan mutuilua...

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #152 : 12.01.2016, 13:25:59 »
Mulla on tuossa sigun vollessa (4-syl 2.0D) powershift. Kaverilla vastaava -08vm. Jossain täällä foorumillakin oli siitä juttua että olisiko noissa uudemmissa powershift jo perinteinen automaatti, kun taas mulla on kaksoiskytkin laatikko. Mut tämä on ihan mutuilua...

Powershift on kaksoiskytkinlaatikko ja geartronic on perinteinen automaatti, muita ei ole.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jukra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #153 : 12.01.2016, 19:30:43 »
Kävin hakemassa marmorilta osan ja vaihdoin sen äsken pihassa, 10min homma autokatoksessa. Työkaluina torxi T20, kärkipihdit ja talttapäinen ruuvari.
Homma lyhykäisyydessään:
1. Konepelli auki, etsi anturi akkukotelon kyljestä ja irrota liitin siitä painamalla ja vetämällä.
2. Torxilla anturi irti akkukotelosta, toinen pää oli muovinastalla joka lähti painamalla akkukotelon sisältä.
3. Talttapääruuvarilla putkiliittimet auki. Varovasti nitkuttaa putket irti vanhasta anturista.
4. Anturi on tämän jälkeen irtonaisena kädessä. Pihdeillä muovinasta irti ja siirretään uuteen anturiin.
5. Nitkutetaan uusi anturi kiinni putkiiin, ruuvataan liittimet kiinni, painetaan anturi kiinni muovikoteloon ja ruuvataan torxilla kiinni.

Sitte vaan kovaa ajoa.. itellä ei vikakoodit vielä poistunu, mutta auto meni pois vikatilasta eikä polta enää huoltovaloa.

Anturin hinta oli Käyttöautolla 151eur. Kysyin myös Fordin varaosaliikkeestä, sielä olisi ollut 170 eur sama osa.

Poissa VolSe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #154 : 13.01.2016, 12:46:49 »
Rupesin myös tonkimaan nettiä ja löysin mielenkiintoisia asioita.

Ensinnäkin Volvon huoltolaskuri näyttää 1.6D:lle kuten kuuluukin 60tkm välein tuon kusilitkun lisäystä ja 120tkm välein DPF pöntön vaihtoa. 2.0D mallille ei ole kumpaakaan, vuosimallista riippumatta. MUTTA kun maaksi vaihtaa vaikka isobritannian, 2.0D mallille on suomen 1.6D vastaava huolto-ohjelma, jossa litkua lisätään ja pönttö vaihdetaan. Vuosimallilla ei taaskaan merkitystä.

Sitten joltain ulkomaiselta volvo foorumilta bongasin keskustelun jossa puhutaan, että powershift mallissa ei olisi tuota lisäainesäiliötä. Myös kantaa otettiin valmistenumeron 8:n merkin kertovan löytyykö koko DPF:ää ollenkaan.

Mistähän tästä sillisalaatista nyt tietää mitä siellä omassa autossa sitten on?  :idiot2: :D

Mulla oli 09 mallia 2.0d powershift ja siihen ei vaihdettu pönttöä, eikä kustu tankkiin..
- ex. Volvo s40 2.0dA -09 R-design, nyt v40 D3 Autom summum -13 -

Poissa särki

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #155 : 13.01.2016, 19:23:13 »
Hankimassa tuomosta 08 v50 D5, minkälainen tuo hiukkassuodatin homma noissa oikein on, eli tarviiko vaihtaa tai lisätä ureaa? Yritin kaivella vanhoja viestejä läpi mutta ei mulle oikein auennut niistä.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #156 : 13.01.2016, 23:22:55 »
Hankimassa tuomosta 08 v50 D5, minkälainen tuo hiukkassuodatin homma noissa oikein on, eli tarviiko vaihtaa tai lisätä ureaa? Yritin kaivella vanhoja viestejä läpi mutta ei mulle oikein auennut niistä.

Ei kumpaakaan tarvitse tehdä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa janhunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #157 : 16.01.2016, 10:02:51 »
Rupesin myös tonkimaan nettiä ja löysin mielenkiintoisia asioita.

Ensinnäkin Volvon huoltolaskuri näyttää 1.6D:lle kuten kuuluukin 60tkm välein tuon kusilitkun lisäystä ja 120tkm välein DPF pöntön vaihtoa. 2.0D mallille ei ole kumpaakaan, vuosimallista riippumatta. MUTTA kun maaksi vaihtaa vaikka isobritannian, 2.0D mallille on suomen 1.6D vastaava huolto-ohjelma, jossa litkua lisätään ja pönttö vaihdetaan. Vuosimallilla ei taaskaan merkitystä.

Sitten joltain ulkomaiselta volvo foorumilta bongasin keskustelun jossa puhutaan, että powershift mallissa ei olisi tuota lisäainesäiliötä. Myös kantaa otettiin valmistenumeron 8:n merkin kertovan löytyykö koko DPF:ää ollenkaan.


Mistähän tästä sillisalaatista nyt tietää mitä siellä omassa autossa sitten on?  :idiot2: :D

Lisään vielä sellaisia tietoja, että ainakaan viimeisessä (2012) v50 vuosimallissa 1.6 d2/drive huolto-ohjelmaan ei kuulu tuota hiukasloukun vaihtoa, eikä myöskään mitään lisäaineita siihen käsittääkseni lisätä.

Poissa jukra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #158 : 16.01.2016, 11:29:41 »
Varmin tieto "oman auton" dpf:n tilanteesta tulee kun soittaa valtuutettuun huoltoon, sielä kaivavat rekkarilla auton tiedot ja näkevät suoraa pitääkö vaihtaa loukkua/lisätä nestettä. Ite varmistin tiedon soittamalla vielä kahteen eri liikkeeseen.

Itellä on 08 käyttöönotettu vm 09 auto, 2.0D koneella ja vaihdetaan loukkua + lisätään nestettä.

Se loukun vaihto tais olla vajaa 500 ja nesteen lisäily ehkä satasen paikka, en pidä kuluja sellaisina että niitä nyt hirveesti kannattais ressata. Taisin tuohon aikasemmin kirjotella et pelkkä laturin vaihto oli yli 700, tulee sitä autoa omistaessa kaikkea kulua jokatapauksessa :)

Poissa S40 II 1,6D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #159 : 16.01.2016, 12:11:13 »
Varmin tieto "oman auton" dpf:n tilanteesta tulee kun soittaa valtuutettuun huoltoon, sielä kaivavat rekkarilla auton tiedot ja näkevät suoraa pitääkö vaihtaa loukkua/lisätä nestettä. Ite varmistin tiedon soittamalla vielä kahteen eri liikkeeseen.

Itellä on 08 käyttöönotettu vm 09 auto, 2.0D koneella ja vaihdetaan loukkua + lisätään nestettä.

Se loukun vaihto tais olla vajaa 500 ja nesteen lisäily ehkä satasen paikka, en pidä kuluja sellaisina että niitä nyt hirveesti kannattais ressata. Taisin tuohon aikasemmin kirjotella et pelkkä laturin vaihto oli yli 700, tulee sitä autoa omistaessa kaikkea kulua jokatapauksessa :)

Jos huollettu valtuutetulla, näät samat tiedot omalta koneeltasi
http://tis.volvocars.biz/tis/main.do
"Sivustoa voivat käyttää myös ne autonomistajat, jotka ovat kiinnostuneita Volvo-autojensa huolto- ja korjaustiedoista"

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #160 : 16.01.2016, 12:16:30 »
Lisään vielä sellaisia tietoja, että ainakaan viimeisessä (2012) v50 vuosimallissa 1.6 d2/drive huolto-ohjelmaan ei kuulu tuota hiukasloukun vaihtoa, eikä myöskään mitään lisäaineita siihen käsittääkseni lisätä.

D2-version moottori on eri kuin näiden 1.6D, joten siellä on eri pönttö ja puhdistustoimintakin on eri.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa wildcard

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • Volvo oma mekaanikkosi!
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #161 : 16.01.2016, 12:20:58 »
Moro!

Eikö meidän kannattaisi tehdä oma TOPIC missä olisi kenellä on mikäkin auto ja onko loukku ja nestepurkki ja ohjeet kuinka sen tunnistaa. Eikä mitään muuta sinne. Olisi helpompi aloittelijoiden löytää vastauksia.

Sitten tähän topicciin kaikki muut spekulaatiot asian osalta?

Miltä kuulostaa?

EDIT: niin ja laittaa myös siihen tarviiko huoltaa vai ei
Volvo V50 2004 2.0D
Ex V40 01 1,9 TDI

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #162 : 16.01.2016, 12:34:30 »
Moro!

Eikö meidän kannattaisi tehdä oma TOPIC missä olisi kenellä on mikäkin auto ja onko loukku ja nestepurkki ja ohjeet kuinka sen tunnistaa. Eikä mitään muuta sinne. Olisi helpompi aloittelijoiden löytää vastauksia.

Sitten tähän topicciin kaikki muut spekulaatiot asian osalta?

Miltä kuulostaa?

EDIT: niin ja laittaa myös siihen tarviiko huoltaa vai ei

Kaikille kiinnostuneille jo aiemmin linkattu: http://tis.volvocars.biz/tis/main.do 
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Mikhou

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #163 : 16.01.2016, 13:53:35 »
Täältä löytyy 12/09 käyttöönotettu 2010 mallinen S40 2.0D koneella.
Ensi viikolla menossa huoltoon ja lisäainetta täytellen, menee kuulema kolme (3) litraa? á 75e/l?

Loukun vaihtoon täytynee seuraavaksi asennoitua, kun mittarissa 110tkm.

Poissa Mikhou

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #164 : 20.01.2016, 17:25:47 »
Auto S40, 2010, 2.0D kävi huollossa.
Olisivat laittaneet hiukkasloukun lisäainetta, mutta ko. täytettävää purkkia ei ole ollenkaan.

Ilmeisesti tässä siis malli, joka ei tartte tätä lisäainetta?

 

Kulkukoira  Proturbo