Kävin hakemassa marmorilta osan ja vaihdoin sen äsken pihassa, 10min homma autokatoksessa. Työkaluina torxi T20, kärkipihdit ja talttapäinen ruuvari.
Homma lyhykäisyydessään:
1. Konepelli auki, etsi anturi akkukotelon kyljestä ja irrota liitin siitä painamalla ja vetämällä.
2. Torxilla anturi irti akkukotelosta, toinen pää oli muovinastalla joka lähti painamalla akkukotelon sisältä.
3. Talttapääruuvarilla putkiliittimet auki. Varovasti nitkuttaa putket irti vanhasta anturista.
4. Anturi on tämän jälkeen irtonaisena kädessä. Pihdeillä muovinasta irti ja siirretään uuteen anturiin.
5. Nitkutetaan uusi anturi kiinni putkiiin, ruuvataan liittimet kiinni, painetaan anturi kiinni muovikoteloon ja ruuvataan torxilla kiinni.
Sitte vaan kovaa ajoa.. itellä ei vikakoodit vielä poistunu, mutta auto meni pois vikatilasta eikä polta enää huoltovaloa.
Anturin hinta oli Käyttöautolla 151eur. Kysyin myös Fordin varaosaliikkeestä, sielä olisi ollut 170 eur sama osa.