KL-varaosat  Race.fi

V50 2.0D hiukkassuodatin

  • 228 Vastauksia
  • 147682 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #135 : 14.10.2015, 17:37:01 »
Hei vaan foorumille  :hello:

Uusi V50:sen omistaja ilmottautuu.

Onko nyt niin ettei Euro5 luokan dpf:ää voi tyhjentää ja softasta poistaa? Omassani ei vielä hirveästi oikuttele mutta voishan tuon tyhjätä ja optimoida tehot esille.

Onhan noita Euro5:ia jo vuodesta 2008 tyhjennetty. Sinulla on ilmeisesti D3 tai D4 moottori?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa djsacce

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • V50 2.0D -05
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #136 : 15.10.2015, 07:51:09 »
Onhan noita Euro5:ia jo vuodesta 2008 tyhjennetty. Sinulla on ilmeisesti D3 tai D4 moottori?

Aivan. Ei kyllä mulla on ihan 2.0D moottori. Eikös se ole Euro5 jos imusarjalle menevä putki on kaks haaranen?

Poissa jukra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #137 : 09.01.2016, 20:37:04 »
Nostellaas vähä vanhaa ketjua kun tää Volvoilu on taas niiiin mukavaa :) Tuossa joulun alla paukahti laturi 175tkm ajetusta autosta ja alkoi taas kupla nousta kun keväällä tuli isolla rahalla huollatettua kaikkea mahdollista.

No eilen päästiin taas asiaan, "moottorijärj. vaatii huollon" valo palaa ja ajaa autoa vikatilaan = tehorajoitusta päälle. Diagnoosiksi veikkaan urea/lisäainesäiliön ehtymistä, teki nimittäin n. 110 tkm kohdalla tasan saman jutun ja oireet oli samat. Korjaantuu uudelleenkäynnistyksellä mutta tulee hetken kuluttua takaisin.
Säiliön täyttö on ohjeen mukaan 60tkm välein, mutta eipä tuo näytä sinne asti riittävän - tyhmempi kysyy että miksi veetussa ei siihen säiliön tyhjenemiseen ole voitu laittaa jotain ennakkovaroitusta, kun suoraa lyö autoa nyt vikatilaan.
Yritin soitella eilen huoltoihin, mutta sielä on sen verta kiirettä tiellejääneiden kanssa että ei saanu ketään kiinni. Tee-se-itse täyttö ei tule kyseeseen kun ilmeisesti VIDA:lla pitää nollata ajotietokoneesta joku laskuri.

Katselin että marmorilla on nettipalvelun mukaan seuraava vapaa huoltoaika 1½ viikon päässä. Hajottaako miten pahasti hiukkaspöntön jos jatkan vain ajoa sinne asti? Talon ainut auto niin ei ole oikein vaihtoehtoja.

Ps. Uus laturi maksoi töineen vain 750 euroa, 180tkm huollolle tuo kayttoauto.fi arpoo 550eur hintalappua, mistä näitä oikein revitään?? Tosin eihän se oo kallista kun köyhille... :idiot2:

Poissa maza88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #138 : 10.01.2016, 12:18:53 »
Softaa urea aa egr pois.. Loppuu sekin pelleily... Ja laturin antautuminen normaalia..

Poissa s40/2007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #139 : 10.01.2016, 12:57:30 »
Sama "moottorijärj. vaatii huollon" -ilmoitus tuli tääläkin. Auto (2.0D) seisoi pari päivää kovimpien pakkasten ajan ja perjantaina herättelin. Kaikki ookoo ja ajelin noin 30km lenkin. Myöhemmin illalla ajelin kaupungilla ja vikavalo syttyi, mutta sammui hetken päästä itsestään eikä jättänyt mitään ilmoitusta kun painoi "read"-nappia. Syttyi uudestaa, sammui, ja syttyi taas menemättä kuitenkaan vikatilaan koska tehot tallella. Nyt auto ollut pari päivää lämpimässä hallissa sulamassa, katotaan mitä huomenaamulla sanoo. Jos varoitusvalo palaa niin sitten vikakoodien lukuun. Olisikohan jossain vain kosteutta tai jotain kun pakkaset lauhtui yhtäkkiä sen parikymmentä astetta...
S40 2.0D vm. 2007

Poissa RKJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
    • Huoltosivut
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #140 : 10.01.2016, 13:29:51 »
Katselin että marmorilla on nettipalvelun mukaan seuraava vapaa huoltoaika 1½ viikon päässä. Hajottaako miten pahasti hiukkaspöntön jos jatkan vain ajoa sinne asti? Talon ainut auto niin ei ole oikein vaihtoehtoja.

Ps. Uus laturi maksoi töineen vain 750 euroa, 180tkm huollolle tuo kayttoauto.fi arpoo 550eur hintalappua, mistä näitä oikein revitään?? Tosin eihän se oo kallista kun köyhille... :idiot2:
Kannattaa Tampereella kysyä huoltotarjouksia myös Suomen autohuollosta Lielahdesta. On monasti paljon halvemmat hinnat kuin Käyttöautossa, ja palvelukin toimii paremmin. On siis valtuutettu merkkihuolto kuten Käyttöautokin.
Volvo V50 D3 -12

Poissa jukra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #141 : 10.01.2016, 16:12:39 »
Sama "moottorijärj. vaatii huollon" -ilmoitus tuli tääläkin. Auto (2.0D) seisoi pari päivää kovimpien pakkasten ajan ja perjantaina herättelin. Kaikki ookoo ja ajelin noin 30km lenkin. Myöhemmin illalla ajelin kaupungilla ja vikavalo syttyi, mutta sammui hetken päästä itsestään eikä jättänyt mitään ilmoitusta kun painoi "read"-nappia. Syttyi uudestaa, sammui, ja syttyi taas menemättä kuitenkaan vikatilaan koska tehot tallella. Nyt auto ollut pari päivää lämpimässä hallissa sulamassa, katotaan mitä huomenaamulla sanoo. Jos varoitusvalo palaa niin sitten vikakoodien lukuun. Olisikohan jossain vain kosteutta tai jotain kun pakkaset lauhtui yhtäkkiä sen parikymmentä astetta...

Oireet aika samat täällä, voisiko olla se ureapönttö/pumppu vaan jotenkin jäässä. Auto oli eilen mullakin joku 5h kaupan parkkihallissa sulamassa, pääsin vajaa 50km ennenku valo syttyi uudelleen. Pienillä kierroksilla kun hakkaa lukunappia niin vika kuittautuu pois ja palaa kohta.

Äsken kävin autolla taas liikenteessä ja valo ei syttynyt, oli tosin niin lyhyt matka ettei kone ehtiny kunnolla lämpimäksi.

SAH on tuttu mesta, munkin kokemuksella vähän halvempi kuin k-auto.. tuo jälkimmäinen on omien reittien varrella vaan paremmin.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2016, 16:14:52 kirjoittanut jukra »

Poissa jann3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #142 : 10.01.2016, 21:54:40 »
Eikös näissä kaksi litraisissa pitäisi  vaihtaa dpf 120tkm välein?
Omassa on ainakin vaihdettu Autofit:illä,  hinta 400 euroa töineen. Omasta mielestä ei kovin iso kustannus 120tkm ajoille.

Poissa s40/2007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #143 : 11.01.2016, 18:07:32 »
Oireet aika samat täällä, voisiko olla se ureapönttö/pumppu vaan jotenkin jäässä. Auto oli eilen mullakin joku 5h kaupan parkkihallissa sulamassa, pääsin vajaa 50km ennenku valo syttyi uudelleen. Pienillä kierroksilla kun hakkaa lukunappia niin vika kuittautuu pois ja palaa kohta.

Äsken kävin autolla taas liikenteessä ja valo ei syttynyt, oli tosin niin lyhyt matka ettei kone ehtiny kunnolla lämpimäksi.

SAH on tuttu mesta, munkin kokemuksella vähän halvempi kuin k-auto.. tuo jälkimmäinen on omien reittien varrella vaan paremmin.

Vikakoodit luettu ja antoi viaksi hiukkassuodattimen paineanturin (ei signaalia tai heikko signaali). Eli onkohan anturi sökö tai liitokset vain pakkasten takia ottaneet siipeensä. Autossa vikatila päällä (tehot pois, vakkari ei toimi), päivällä toimi hetken kaupasta lähdön jälkeen normaalisti kunnes taas vikavalo syttyi. Missä tuo paineanturi oikein sijaitsee? Onko vaihto millainen operaatio?
S40 2.0D vm. 2007

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #144 : 11.01.2016, 18:31:51 »
Täällä on ilmeisesti mennyt puurot ja vellit sekaisin kun puhutaan 2.0D koneen DPF säännöllisistä vaihdoista ja urean lisäämisestä? Käsittääkseni kumpikaan noista ei kuulu tähän moottoriin vaan ne ovat pienemmän 1.6D:n "ongelmia".  ::)

Sitten aiheeseen, pitäisikö tuon regeneroinnin näkyä ajotietokoneen kulutusmittarissa (hetk. kulutus)? Vai selittyykö keskikulutuksen n. 0.8l/100km alle todellisen kulutuksen näyttäminen sillä, ettei tuohon regenerointiin menevä polttoaine näy kulutusmittarissa? Tässä pannussahan ei ollut erillistä suutinta regenerointia varten, joten pitäisi sen polton kulutuksenkin näkyä...   :-\

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #145 : 11.01.2016, 19:57:14 »
Täällä on ilmeisesti mennyt puurot ja vellit sekaisin kun puhutaan 2.0D koneen DPF säännöllisistä vaihdoista ja urean lisäämisestä? Käsittääkseni kumpikaan noista ei kuulu tähän moottoriin vaan ne ovat pienemmän 1.6D:n "ongelmia".  ::)

Sitten aiheeseen, pitäisikö tuon regeneroinnin näkyä ajotietokoneen kulutusmittarissa (hetk. kulutus)? Vai selittyykö keskikulutuksen n. 0.8l/100km alle todellisen kulutuksen näyttäminen sillä, ettei tuohon regenerointiin menevä polttoaine näy kulutusmittarissa? Tässä pannussahan ei ollut erillistä suutinta regenerointia varten, joten pitäisi sen polton kulutuksenkin näkyä...   :-\

No ei nyt niin sekaisin, 2.0D moottorissa on myös kusivehkeet, mutta suodatinta EI tarvitse uusia 120tkm välein.

Hetkellisestä kulutusmittarista näkee kun poltto on käynnissä kun moottorijarrutuksessa kulutus ei mene nollaan ja normiajossa kulutus on n. 2L korkeampi.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jukra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #146 : 11.01.2016, 21:40:39 »
Kyllä 2.0D autoissakin on uusittavia filttereitä + ureapönttöä. Itellä vm 09 auto ja löytyy ns. täyssarja. Pönttö uusittiin 120tkm huollossa ja pissapöntön täyttö 60tkm välein.

Vikakoodit luettu ja antoi viaksi hiukkassuodattimen paineanturin (ei signaalia tai heikko signaali). Eli onkohan anturi sökö tai liitokset vain pakkasten takia ottaneet siipeensä. Autossa vikatila päällä (tehot pois, vakkari ei toimi), päivällä toimi hetken kaupasta lähdön jälkeen normaalisti kunnes taas vikavalo syttyi. Missä tuo paineanturi oikein sijaitsee? Onko vaihto millainen operaatio?

Katos kehveliä, muistin että itellä on laatikossa obd-bt lukija ja Torquella nappasin vikakoodit. Antaa samanlaista paineanturivikaa mulla, oli kolme eri vikakoodia aiheen tiimoilta

Googlettelin asiaa ja paineanturin hajoaminen on ns. tyyppivika löytyy vaikka miten keskustelua muilta foorumeilta. Sijaitsee akkukotelon kyljessä, putket tulee alhaaltapäin. Yritin jo elesprayllä putsata liittimen mutta ei auttanut eli joko anturi sökö tai putkissa reikä.
Jos marmorilta sais huomenna uuden osan niin kokeilis vaihtaa, ilmeisesti n. 150 eur osa et halpaa lystiä taas.

Lisätietoja ja kuvia:
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=95712

Poissa s40/2007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #147 : 11.01.2016, 22:16:23 »

Katos kehveliä, muistin että itellä on laatikossa obd-bt lukija ja Torquella nappasin vikakoodit. Antaa samanlaista paineanturivikaa mulla, oli kolme eri vikakoodia aiheen tiimoilta

Googlettelin asiaa ja paineanturin hajoaminen on ns. tyyppivika löytyy vaikka miten keskustelua muilta foorumeilta. Sijaitsee akkukotelon kyljessä, putket tulee alhaaltapäin. Yritin jo elesprayllä putsata liittimen mutta ei auttanut eli joko anturi sökö tai putkissa reikä.
Jos marmorilta sais huomenna uuden osan niin kokeilis vaihtaa, ilmeisesti n. 150 eur osa et halpaa lystiä taas.

Lisätietoja ja kuvia:
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=95712

Armottomalla googlettamisella löysin samoja tietoja. Lisäksi jossain kerrottiin, että anturille tulevissa putkissa oli ollut vettä, mistä vika johtui.

Minunkin 2.0D volvoon vaihdettiin hiukkaspönttö 120tkm kohdalla, koska kuului huolto-ohjelmaan. Ja pissapönttö täytetty 60tkm välein.
S40 2.0D vm. 2007

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #148 : 12.01.2016, 10:03:52 »
Armottomalla googlettamisella löysin samoja tietoja. Lisäksi jossain kerrottiin, että anturille tulevissa putkissa oli ollut vettä, mistä vika johtui.

Minunkin 2.0D volvoon vaihdettiin hiukkaspönttö 120tkm kohdalla, koska kuului huolto-ohjelmaan. Ja pissapönttö täytetty 60tkm välein.

Kuuluiko oikeasti huolto-ohjelmaan eli pöntön vaihto luki virallisessa huolto-ohjelmassa? Olen nimittäin itse tähän mennessä ollut siinä uskossa, että vain 1.6D kuuluu tähän vaihtoryhmään samoin kuin kaikki muut merkit missä kyseistä 1.6D moottoria on. Muut samat merkit missä on 2.0D moottori niin niissä ei kuulu vaihtaa 120tkm välein, outoa miksi Volvo sen vaihdatuttaa? Ettei olisi mennyt huollon työnjohtajalla moottorit sekaisin...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #149 : 12.01.2016, 12:08:14 »
Rupesin myös tonkimaan nettiä ja löysin mielenkiintoisia asioita.

Ensinnäkin Volvon huoltolaskuri näyttää 1.6D:lle kuten kuuluukin 60tkm välein tuon kusilitkun lisäystä ja 120tkm välein DPF pöntön vaihtoa. 2.0D mallille ei ole kumpaakaan, vuosimallista riippumatta. MUTTA kun maaksi vaihtaa vaikka isobritannian, 2.0D mallille on suomen 1.6D vastaava huolto-ohjelma, jossa litkua lisätään ja pönttö vaihdetaan. Vuosimallilla ei taaskaan merkitystä.

Sitten joltain ulkomaiselta volvo foorumilta bongasin keskustelun jossa puhutaan, että powershift mallissa ei olisi tuota lisäainesäiliötä. Myös kantaa otettiin valmistenumeron 8:n merkin kertovan löytyykö koko DPF:ää ollenkaan.

Mistähän tästä sillisalaatista nyt tietää mitä siellä omassa autossa sitten on?  :idiot2: :D

 

KL-varaosat  Race.fi