-Putsaa sulakeboksi ja uusi kaikki sulakkeet. Ei maksa montaa euroa, mutta välttyy monelta kiroukselta.
-Jos löytyy jo mikkikone ja meinaa autoa pitää, niin se on viikon projekti, kun purkaa sisustan veke ja hitsaa kaikki reiät, mitä löytyy. Mikkilanka ei paljoa maksa, eikä kaasukaan pidemmän päälle.
-Bensatankki kannattaa irrottaa, puhdistaa ja suojata ennen, kuin se rupeaa vuotamaan ja höyryt lahottavat takalootan lattian. Samalla voi vaihtaa herkimmin lahoavan takapään mutkapätkän bensaputkea letkuun.
-Ainakaan osassa vanhempia kaasarivehkeitä ei ole bensansuodatinta ollenkaan. Yleismallinen maksaa muutaman euron ja voi taas säästää mielipahalta.
-Kampiakselin siivapyörän alta, öljypohjan tuntumasta kulkeva laturin/öljynpaineanturin johtosarja kannattaa tarkistaa ennen, kuin se syttyy palamaan kiinnikkeitten ruostuttua ja hinkattua johdosta eristeet puhki. Tämä vika on ilmeisesti jossain kohtaa tehtaallakin huomattu ja korjattu. -84 sedan vielä tykkäsi syttyä palamaan kyseisestä paikasta, mutta ainakin -86 farkussa oli jo paremmat johdonkiinnikkeet, jotka eivät aiheuta vikaa.
-Taka-akselin pohjauskumit kannattaa ottaa irti, puhaltaa/hioa peltiosa puhtaaksi, maalata & suojata ja laittaa takaisin paikalleen ja reilusti vaseliinia alle. Noita kumeja ei saa tarvikkeena mistään, varaosaraadoista usein jo puuttuvat ja se peltiosahan niistä aina ruostuu hajalle.
-Jos autosi on ns. välimallia 1979-1981 eli pienillä neliönmuotoisilla umpioilla, niin nappaa rompetorilta jonkun miljoonalaatikosta umpiot talteen, jos satut halvalla näkemään. Ei saa enää uutena mistään ainakaan tarvikkeena. Saman mallin etusäleikköä ja umpioiden reunuslistoja ei myöskään kannata parin euron hintaan jättää.
-Peräpöntön kannatinkumit saa helposti menemään "väärään reikään", jolloin pakoputken liikerata kasvaa moninkertaiseksi ja kolisee takuuvarmasti. Hankala huomata, jos kumien päällä viisi senttiä massaa.
-Jos tankki vuotaa ja ei ole ehjää ihan heti näköpiirissä, niin mäntysuopa+alustamassa on pikapatenteista ehkä se toimivin ja halvin. Eli bensa ei liuota mäntysuopaa, mutta sitten taas vesi liuottaa. Alustamassa taas kestää vettä, mutta ei bensaa. Eli ensin putsataan vuotokohdan ympäristö parhaan kyvyn mukaan. Sitten kastellaan palamäntysuopaa, jotta saadaan siitä vaivattua pehmeää massaa. Massalla paikataan reikä. Sitten mäntysuopapaikan päälle sudittavaa alustamassaa sopiva kerros. Voi oikeasti kestää aivan tolkuttoman pitkään, jopa tankin pohjassa oleva reikä voi mennä vuosia tällä paikalla, jos ei satu ottamaan osumaa jostain kivestä.