Carcom Oy  Ateho

B230ft/fk vs. B230f männät

  • 10 Vastauksia
  • 6162 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mata76

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
B230ft/fk vs. B230f männät
« : 29.12.2014, 21:14:28 »
Oli perskules tuossa mun aihio moottorissa f männät vaikka siinä luulossa olin että ois ollut turbon männät :/
Onko männissä muita eroja kuin montun syvyys ja onko mitään järkeä kokeilla tehdä konetta nuilla f männillä?
Teho tavoitteet +400hv!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230ft/fk vs. B230f männät
« Vastaus #1 : 29.12.2014, 21:49:29 »
Äffässä on männänrenkaat ylempänä kun turbossa, ja laen paksuuskin oli selvästi ohkosempi, muistaakseni lakipaksuus oli jo vakiokuopalla vähän ohuempi kun turbossa ja siitä vielä jos hiulaa pari milliä pois niin sitten ainakin ollaan pahasti pakkasen puolella.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Mata76

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ft/fk vs. B230f männät
« Vastaus #2 : 29.12.2014, 21:57:05 »
Ok,eli hommaan samantien kunnon männät :)

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ft/fk vs. B230f männät
« Vastaus #3 : 29.12.2014, 22:01:31 »
Tässä viel noi äffän männät

http://s21.photobucket.com/user/lassimies/media/Myynti/P5070353_zpsc9456f1d.jpg.html?sort=3&o=8

kauheesti en kans uskaltas ottaa noista pois tavaraa. No, milli ei tunnu kun tilissä mut männässä voi olla jo paljon.
V70 TDI

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: B230ft/fk vs. B230f männät
« Vastaus #4 : 31.12.2014, 14:18:25 »
Kyllä äffäkoneen puristuksella saa tehtyä 400hv turbokoneen. Itse vaihdoin just tollaset fk koneeseen re85 käyttöä ajatellen, ja muuttuikin ihan erilaiseks alipainealueella ja ahdin heräs paremmin.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: B230ft/fk vs. B230f männät
« Vastaus #5 : 31.12.2014, 15:16:00 »
Kyllä äffäkoneen puristuksella saa tehtyä 400hv turbokoneen. Itse vaihdoin just tollaset fk koneeseen re85 käyttöä ajatellen, ja muuttuikin ihan erilaiseks alipainealueella ja ahdin heräs paremmin.
Puristuksella on kyllä kumma vaikutus herkkyyteen varsinkin alipaineella. Ei kai edes bensalle kannata juuri alle ysin purkalla suunnitella tekevänsä turbomoottoria varsinkin jos tavoitteena on hyvä ajettavuus.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Mata76

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ft/fk vs. B230f männät
« Vastaus #6 : 31.12.2014, 19:01:52 »
Näinpä,taidan iteki antaa olla nuitten f männät kun on vielä todella hyväkuntoiset.Paljonko muuten on puristussuhde nuilla f männillä ja 531 kannella,koittanut ettiä tietoa osa sanoo että 9.8 ja osa 9.3  :/

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: B230ft/fk vs. B230f männät
« Vastaus #7 : 31.12.2014, 19:56:57 »
9.3
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: B230ft/fk vs. B230f männät
« Vastaus #8 : 31.12.2014, 21:35:03 »
b230f 531 kannella 9,3 ja  530(vakio) kannella 9,8.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: B230ft/fk vs. B230f männät
« Vastaus #9 : 02.01.2015, 08:30:21 »
b230f 531 kannella 9,3
Tunnetaan myös nimellä B230FB  ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: B230ft/fk vs. B230f männät
« Vastaus #10 : 02.01.2015, 17:40:19 »
Puristuksella on kyllä kumma vaikutus herkkyyteen varsinkin alipaineella. Ei kai edes bensalle kannata juuri alle ysin purkalla suunnitella tekevänsä turbomoottoria varsinkin jos tavoitteena on hyvä ajettavuus.
Allekirjoitan. :)

Mulla on tommoset äffäkoneen männät, kuppia syvennetty reilu milli. Muistelisin että mitattiin männän laen paksuudeks n.6mm.
Toistaseks kone on toiminu hyvin, päivittäisessä ajossa...tosin vain 270hv. Tuskimpa nuo sorvatut männät mitään 400hv kestä, eikä oo tarkotuskaan.
Turbo herää mukavan nopeesti ja heti alhaalta on vetoa.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron