Autodiagnoosi  Carcom Oy

Huikkosterin 945 Classic -> E85

  • 354 Vastauksia
  • 87992 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #75 : 12.11.2017, 14:06:07 »
Sehän istuu ihan nätisti vaikka onkin musta :). Mukitelineet on kiva lisä mutta tärkein syy vaihtoon on ajoasento. Korkeampi ja pehmeämpi kyynärtuki. Mukavampi löhötä.



242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #76 : 12.11.2017, 21:31:27 »
kestääkö tuommoinen vinyylimaali miten kulutusta?  ??? Itsellä ei moisesta suuria kokemuksia ole :)

Poissa Mjt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #77 : 12.11.2017, 23:17:34 »
Itellä on vähän yli vuoden ollut vastaavanlainen vinyylimaalilla maalattu kyynärnoja seiskasatkussa, ei vielä minkäänlaista kulumista havaittavissa. On tosin eri valmistajan tuotteella maalattu eikä auto ole jokapäiväisessä käytössä.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #78 : 12.11.2017, 23:31:42 »
Ei mitään hajua mutta ainakaan päivän ajeluilla ei vaatteisiin jäänyt jälkeäkään. Kerron sitten kun kyynärpää on hinkannut pinnan puhki :). Nahkaan tuntui imeytyvän hyvin mutta muoviosissa valui herkemmin.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #79 : 13.11.2017, 12:32:27 »
Onx tää rikki kun ei pääse vaparivatkaimen ohi? :D

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #80 : 14.11.2017, 19:58:00 »
En usko :D.

Sain tänään lohkolämppärin toimimaan. Piuha meni puskurista konehuoneen oikeaan reunaan ja toinen piuha sisäpistokkeelle mutta siitä välistä puuttui haaroitin ja johto lohkolle. Laitoin puskurista tulevan piuhan eri reittiä suoraan lohkolämppäriin ja sehän toimii. :)

Joku on vissiin tarvinnut piuhaa ja haaroitinta jonnekkin :idiot2:
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #81 : 25.11.2017, 17:11:37 »
Öljyt vaihdettu 388tkm. Tikussa olikin sitä kivaa keltaista mönjää. Työmatka on just tyhmästi 5km. Autolle liian lyhyt mutta fillarillakaan ei jaksais pitkän työpäivän jälkeen :(. Lohkolämmitin ahkerasti käytössä.
 Öljytikkuun pistin uuden o-renkaan, tai oikeastaan kolme :D. Ei ollut sopivaa joten kolmella liian pienellä tuli hyvä.

Ja viimeisin kulutus 13,2l/100km.

Veronpalautukset kun tulee niin pitää käydä ostamassa 20l lootaöljyä. Teboilin dex2:sta ajattelin kun sitä on muut kehuneet. Kylmänä nelosta ei saa päälle alle satasen ja vaihteet töksähtää päälle. Lämpimänä toimii erittäin hyvin.

On muuten paras 940 mitä olen ikinä ajanut. Ohjaus ei vetele yhtään, mutkissa ei kallistele mutta töyssyt menee pehmeästi. Ainoa miinus että tää ei halua mennä luisussa :D. Vaikka kuinka yrittää niin suttaa yhdellä pyörällä ja hyvin alkanut luisu loppuu.  Volvo on tehnyt hyvän luistonestojärjestelmän.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #82 : 25.11.2017, 17:50:59 »
Se takavakaaja tekee kummia verraten näihin vaparilaivoihin.

Vaimon kommentti eiliseltä (motarin ramppia laskin vauhdilla):
- Varo, alkaa oksettamaan... ;D

Minulla kun ei ole vakaajaa, sinulla on.

The moose

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #83 : 25.11.2017, 18:57:28 »
Olen ollu siinä uskossa et tinakoneissa tikun valkolimat on lyhyellä matkalla haittana?

Omissani ei oo ollu tikussa tai korkissa limaa kun juuri tinakoneissa.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #84 : 25.11.2017, 19:31:32 »
Oon minä ennenkin nähnyt jopa vinokoneissa limaa. Lyhyt ajo ja vanhat öljyt. En usko että esim kansipahvista johtuisi.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

s73

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #85 : 26.11.2017, 06:37:48 »
Öljyt vaihdettu 388tkm. Tikussa olikin sitä kivaa keltaista mönjää. Työmatka on just tyhmästi 5km. Autolle liian lyhyt mutta fillarillakaan ei jaksais pitkän työpäivän jälkeen :(. Lohkolämmitin ahkerasti käytössä.
 Öljytikkuun pistin uuden o-renkaan, tai oikeastaan kolme :D. Ei ollut sopivaa joten kolmella liian pienellä tuli hyvä.

Ja viimeisin kulutus 13,2l/100km.

Veronpalautukset kun tulee niin pitää käydä ostamassa 20l lootaöljyä. Teboilin dex2:sta ajattelin kun sitä on muut kehuneet. Kylmänä nelosta ei saa päälle alle satasen ja vaihteet töksähtää päälle. Lämpimänä toimii erittäin hyvin.

On muuten paras 940 mitä olen ikinä ajanut. Ohjaus ei vetele yhtään, mutkissa ei kallistele mutta töyssyt menee pehmeästi. Ainoa miinus että tää ei halua mennä luisussa :D. Vaikka kuinka yrittää niin suttaa yhdellä pyörällä ja hyvin alkanut luisu loppuu.  Volvo on tehnyt hyvän luistonestojärjestelmän.

Vaihda öljymerkkiä, nesteen öljy teki aikoinaan tuota.
Miltä huohottimen letkut näyttää?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #86 : 26.11.2017, 08:41:48 »
Gulfia laitoin nyt, vanhoista öljyistä ei tietoa kun en ole vajaan 3000km omistusaikana edes lisännyt sitä.

Huohottimen letkut ovat varmaan aikas puhtaat kun lokakuussa putsasin kaiken.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 668
  • PRV is lifestyle <3
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #87 : 26.11.2017, 11:55:27 »


Veronpalautukset kun tulee niin pitää käydä ostamassa 20l lootaöljyä. Teboilin dex2:sta ajattelin kun sitä on muut kehuneet. Kylmänä nelosta ei saa päälle alle satasen ja vaihteet töksähtää päälle. Lämpimänä toimii erittäin hyvin.



Mulla oli sama 760:ssä, kävin ostaan 20l mobilin 220:stä ja nyt toimii kunnolla sitten kylmänäkin.
745,745,765,945,XC70,Raksapaku

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #88 : 26.11.2017, 12:11:43 »
Ainoa miinus että tää ei halua mennä luisussa :D. Vaikka kuinka yrittää niin suttaa yhdellä pyörällä ja hyvin alkanut luisu loppuu.  Volvo on tehnyt hyvän luistonestojärjestelmän.

Tuo on kyllä totta. Itse kun olin ajanut sen neljä talvea 240:lla ja käynyt leikkimässä sillä pitkin tyhjiä parkkipaikkoja niin ekat kokemukset 940:n ratissa oli todella oudot. Siinä missä 240 lähtee poikittain heti kun vähän kaasulle jalkaa näyttää ja jatkaa sitä niin kauan kuin tilaa riittää niin 940 vaatii ihan kunnon pakottamisen ennen kuin edes lähtee ja reilusti runnomista jos sen haluaa pitää irti, muuten se vain oikaisee itsensä kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan.

Turvallisuuttahan se kyllä lisää, siitä ei pääse mihinkään. Sinänsä huomionarvoinen ominaisuus että auto itsessään ei kuitenkaan ole mitenkään erityisen aliohjaava tai kankea vaan se ylimääräinen vakaus on onnistuttu tekemään vain ääritilanteisiin.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic
« Vastaus #89 : 26.11.2017, 12:25:15 »
En tiiä johtuuko se vakaajasta, g80 lukosta (välittääkö vähemmän voimaa pitävälle pyörälle avoimena kuin normaali perä) vai iskarien / jousien ominaisuuksista mutta vanhemmat 700/900:set ovat helpompia ajaa liukkaalla kun ne luisuu lähes aina. Tämä yllättää silloin kun lähteekin luistamaan. Nätisti ajamalla taas onkin vakaampi. Nooh, hyvä se on.

Lootan öljyjen vaihdosta. Ohjeita lueskelin ja teoria on nyt tiedossa mutta missään ohjeissa ei puhuttu suodattimen pesusta. Jos otan öljypohjan irti ja putsaan paikat, mistä tiedän paljonko öljyä pitää laittaa takaisin? Keräänkö sen öljyn astiaan josta voin mitata määrän vai onko lootan kyljessä joku täyttöreikä kuten manuaaleissa?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Carcom Oy  Ateho