RallyBaron  Samppasport

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 257484 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #720 : 30.07.2015, 14:39:38 »
Kävin sinisellä juttelemassa erään vanhemman asentajan kans joka oli innoissaan kun joku näitäkin harrastaa :D

Siinä rupattelun lomassa käytiin pimeellä vintillä penkomassa pölysiä vihreekantisia kirjoja joista yhdestä löytyi myös Perwon säätötaulukoita.
B280E koneessa CO pitäisi olla 1. Vaihteluväli sai olla 0,5-2,0.
B280F koneessa taas 0,jotain. Tätä ei tullu niin tarkkaan katottua kun ajattelin jotta säätelen sen tuohon saastekoneen arvoihin kun eihän tässä noita saastelaitteita ole.
Mutta säädän sen "kohdilleen" kunhan saan uudet syttyosat. Ja täytyy koittaa tota Haynesin kikkaakin samalla.

Olin vaan ajatuksissani maksanu Skandixille kympin liian vähän, joten nyt ootellaan että puuttuvat hilut menee perille ;D

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #721 : 03.08.2015, 21:38:33 »
Turha päivitys, vanteiden vaihto pörränny mielessä taas vaihteeks. Lääkkeeksi tuli soviteltua kaverin Breytoneita. 9,5x17" oli mitat, ET:tä ei tullu mitattua.
Ulkolipat 3" ja sisäkannut muistaakseni 6" tai 6,5".

Etupäässä ottaa jouseen kiinni, lyhkäsemmillä jousilla ja esim.3mm spacerilla korjaantuisi.
Takapäässä hilkulla ettei ota pohjaanlyöntikumin pahkaan kiinni sisälokasuojassa->Pahka pois ja problem solved.
Summasummarum, 9,5 ja 10,5 setti vois vielä mennäkkin nätisti vakiokaariin. Herrasmiesluukilla. Toki puolikkaat tuumat kumpaankin päähän lisää tuskin tekisi isoa probleemaa.

Täytyy jokupäivä koittaa kaverilta sitä 10x17" settiä all around, se voi kyllä edessä olla jo aika härski.










Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #722 : 03.08.2015, 22:25:33 »
Kattelin jo facebookista, voi tsiisus nää olis the vanteet tähän  S*
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #723 : 04.08.2015, 14:43:51 »
komiat vanteet :)

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #724 : 27.08.2015, 21:51:11 »
Nostellaas välillä ylös, vaikkei taaskaan oo saanut mitään aikaiseksi. ::)

Muutama viikko sitten tuli tehtyä tästä oiva kulkupeli huonommillekkin kinttupoluille. Oli nimittäin se vuoden jännittävin päivä tuossa 14.8.


Auto on siis näyttänyt tältä siitä lähtien.

Leimahan sieltä tuli tuttuun tapaan ilman huomautuksia ja alustasarjakin on nyt otteessa.


Sittemmin tosiaan on tullut vaan satunnaisesti kurvailtua töihin ja kauppaan jne. Nyt täytyisi ottaa itteä niskasta taas kiinni ja ruuvata alustaa takasin sopivampaan korkeuteen. Mutta samat ongelmat vaivaa edelleen, harrastetilat puuttuu kokonaan ja töissä tuntuu menevän kaikki aika :idiot2:

Ennen leimaa tuli Skandixin paketin sisältökin ruuvattua paikalleen. Sieltä tuli siis tulpanjohdot, virranjakajan koppa+pyörijä ja ilmanputsari. En tiedä kummeniko mikään noiden vaihdolla, käyntiin lähtee ainakin hiukan huonommin mitä vanhoilla osilla :idiot2: Noh, ne on tallessa jos tuntuu siltä että pitää vaihdella takasin.

Tällä viikolla tuli sitten Virosta pakettia ettei vaan talvella tule vapaa-ajan kanssa ongelmia.

Kriittiset mitat 17x8,5" ja 17x9,5". Kaikissa ET 16.
Tekemistä riittää tosiaan, ulkolipeissä on kanttarijälkee, lommoo ja hapettumaa. Joku valopää joskus tehny myyntifixin ja vetässy vanteet vannehopeella vaan nopeesti yli. Eli kehäpultteja myöten kaikki samaa väriä.

Helinin konepajalle laitettu sähkösellä postilla kyselyä paljonko maksais noiden lommojen yms suoristus. Yllättävän vähän onneks näytti olevan heittoo, mutta laitellaan nyt kuntoon kun kerrankin on ns."oikeet" vanteet.

Kaverilta täytyy sovitella OZien kehiä käviskö ne näihin mitenkään päin. Kunkun, on tullu pohdittua josko menis oikotietä ja maalaisi kehätkin vannehopeella, kiiltävät tai mustat kehäpultit ja jollain vähän tummemmalla hopealla/harmaalla keskiöt? Tai sitten sorvilla pyyhkäisisi "harjatun" pinnan. Tätä täytyy sumplia kunhan saan sovitettua alle ja hieman photoshopilla pyöriteltyä eri vaihtoehtoja. On nimittäin melkonen työmaa rueta noita kehiä tuosta kiillottelemaan hyväksi.
Mutta kattellaan lisää näistä kunhan saa korkeuden tippumaan ja soviteltua alle. Ja Heliniltä hinta-arvion.

Jospa seuraavalla kerralla tulis kamerakin mukaan kun jotain tapahtuu.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #725 : 27.08.2015, 22:04:58 »
Päätyvät siis lopulta kantin alle, aika rajussa kunnossa vaan näyttävät olevan  :o Mihin hintaan nää lopulta irtos Viron pojalta? Ite näistä tein jo yhden tarjouksen, mut päädyin sit kuitenkin workkeihin. OZ:n lippa ei taida sopia, ne kun on ns. steppilipat. Esim. VR-Wheelsiltä tai Wheelflipiltä vois saada näihin customikehiä
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #726 : 27.08.2015, 22:11:48 »
Joo, kyllä näissä tekemistä riittää. Onneks ensi kesään on vielä aikaa... :D Eli kohta hikoillaan kun on jo toukokuu eikä mitään oo saatu aikaseks.

400euroo tuli köyhdyttyä kotiovelle toimitettuna. Vähän siinä ja siinä oliko kalliit, vaan paha vertailla kun ei oikeen missään näkyny vastaavia myynnissä :-\ +Kaverit tottakai yllytti :D

Tosiaan joo, eipä taas tullu mieleen tommonen. Tosin muistelisin että joissakin vanteissa ollut steppilippoja mutta myös suoria lippoja. Todennäkösesti muistelen omiani :D Mutta kahtoo nyt.
Mittatilauksena tosiaan joo luulis saavan uudet, mutta taitaa hintakin pompata kipurajan tuntumaan.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #727 : 27.08.2015, 23:02:24 »
Se on äkkiä 200$/kpl ja siihen vielä lisäksi kuljetus, tulli ja alvikin kaiketi? Tulee äkkiä kehillä hintaa ja alkaa tekeen mieli hinkutella ite   ;D

Tuo harjapintakuulostaa kyllä hyvältä. Tai sit pyyhkäisee vaan pulverissa RAL9006:lla yli  ;)

Mä tarjosin noista 440e toimitettuna, ei myynyt  :2funny:
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #728 : 10.09.2015, 20:09:31 »
Tilojen puute ja työt haitanneet harrastusta edelleen :(

Heliniltä tuli vastaus, 120-240e tai enemmän.. :D Täytyisi joku päivä pyörähtää Kuopiossa näyttämässä noita vanteita niin saisi varmaan tarkemman arvion.

Eilen vaihtelin etujarruihin uudet liukutapit, nyt loppui kolinat ja kilinät. Quick Brake merkkisiä settejä en voi suositella, suojakumit ainakin ihan täyttä kuraa vrt. oletettavasti alkuperäisiin mitkä oli paikallaan.
Homma meni melkeen putkeen, mutta vasempaan etupyörään ilmeistyi uusi kolina/pauke renkaan kierron mukaan joka hiljeni jarrua painamalla. Tänään selvisi, että jarrupaloja painava metalliklipsi oli vääntynyt ja palat pääsi helisemään/kolisemaan satulassa. Vähän väkivaltaa ja homma rokkaa jälleen.

Humppaava tyhjäkäynti ruennu taas kummittelemaan entistä useemmin ja entistä pahempana, korjaamopuolelle tein topikin probleemasta http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=68671.msg1060977389#new
Hyviä ideoita kaivataan mistä suunnalta lähtee tutkimaan ja hutkimaan seuraavaksi.

Rialeiden väritystä koittanu miettiä. Vaihtoehtoja tällä hetkellä kokonaan vannehopeeksi+kiillotetut kehäpultit, Vannehopeet lipat ja  keskiöt jollain tummemmalla harmaalla+kiiltävät pultit taikka sitten kiiltävällä mustalla kehät ja keskiöt mataksi+kiiltävät pultit.

Ainiin, ja joku talviauton tapanenkii tuli vissiin ostettua. Tästä lisempää tarinoita lauantaina kun haen pirssin kotia. ;)

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #729 : 12.09.2015, 17:45:23 »
760:in tyhjäkäynti probleemaa selvitelty. Eilen illalla käytin tk-moottorin irti ja koitin tapahtuuko mitään kun kääntää virrat päälle. Kyllähän se kara siellä liikkui. Noh, meisselillä rassailin liikeradan päästä päähän sitä "läppää", laitoin letkuihin uudet klemmarit ja noin tunnin kyläpörräyksen ajaksi korjaantui. Sitten taas alko humppailu, mutta ei niin pahana kuin ennen. Täytyy siis koittaa metsästää uusi/toimiva käytetty jostain.

Ja sitten tosiaan tuli haettua talvipirssi tänään. Kyseessä siis 740 vuosimalliltaan myös 1988. Tekniikan virkaa toimittaa B200K+M47. Ajettu paria tuhatta vaille 400tkm. Varusteita ei ole.
Leima loppunut 31.12.2014 josta lähtien seissyt. Uudet tulpat ja akku paikalleen ja eikun avaimesta käyntiin.
Tiedossa olevia vikoja; Tehostimessa häikkää/hammastanko vuotaa öljyä->Tehostimessa ei hihnaa paikallaan, Perä tai kardaanintukilaakeri ujeltaa yli 70km/h vauhdissa melko kovaa ja etujarrut melkosen juntturassa :D
Sisuta on hieman palasina, mutta suurinpiirtein kaikki on tallessa.
Huomenna tai alkuviikosta pääsee nosturille tutkimaan mitä kaikkee vois olla leimalle.


Etupuskurin lippa on takapenkillä jemmassa.

760:n entiset madalluspalikat on tallessa takajousia lukuunottamatta, kattoo jos jaksais ruuvailla leiman jälkeen paikalleen.

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 303
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #730 : 12.09.2015, 18:31:22 »


Muuten ihan näppärän näköinen mutta nuo kolmipuo..  :tickedoff:   :facepalm:



« Viimeksi muokattu: 12.09.2015, 18:32:59 kirjoittanut Elek »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #731 : 12.09.2015, 18:34:05 »
Elähän nyt kuule, kolmepuolaa ja kaikki kuolaa vai miten se meni? S*

Jos jollain Iisalmen lähettyvillä 4 tai 2 kpl 15" kesärenkaita, joilla ajelis tän syksyn, täysin ylimääräsenä ja haluis niistä luopua vaikka kahvipakettia vastaan niin eikun infoa meikäläiselle. Tässä ei tullu mukana kun noi nastapyörät.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2015, 18:35:40 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE + 740 GL '88
« Vastaus #732 : 16.09.2015, 20:58:37 »
Uusinta pommia rassattu. Sunnuntaina kävin jarrutesterillä vähän jarruttelemassa ja kyllä sieltä jarrut löytyy. Etuset vaan hiihtää aika pahasti. Pakokaasuja kattelin kans, mutta takapönttö oli ihan hapero kuten myös akselinylitys.

Tänään sitten tuli aukastua nuo etujarrut ja alkuun näytti että menee satulat vaihtoon, kun ei meinannut millään saada mäntiä painettua sisään. Männät saatiin kuitenkin liikkumaan, ei tosin täydellisesti vieläkään, täytyy koittaa vielä uusilla kumisarjoilla ja pirullisella teräsharjatalkoilla saada noi entiset elvytettyä.

Putkisavottaa sen verran alottelin että revin noi lahonneet pätkät pellolle tuolta ja mittailin vähän päästöjä jotta olisiko mitään toivoja päästä nyt niiden puolesta leimalle. Ja paremmaltahan se näyttää, ensimmäisen kannakkeen juuresta vuotaa vielä. Täytyy kattoo saisko jossain hitsattua vaii pitääkö koittaa paikkatahnalla amistella kuntoon. Ja toki ennen leimaa pitää putki rakentaa perälle asti, kun ei saata kelvata leimalle tommonen mikä loppuu ennen taka-akselia auton alle??

940rpm
CO 0,13
CO korj. 0,16
CO2 12,3
O2 4,3
HC 43

Pirun laihalla tuntus käyvän tuon mukaan, vai korjaantuukohan tuo putken tilkkimisellä? Kun kuitenkin muuten ajossa ja tuossa polkiessa tuntuu toimivan eikä mooaile tai tunnu käyvän muutenkaan laihalla :o

Kesärenkaat heitin myös peltivanteilla alle, 1 noista talvipyöristä näkyy tyhjenevän alapuolelta suht.nopeeta.
Sisustaa myös kasailin takapenkin muodossa ja heitin pari jätesäkillistä roskaa ja rojua roskiin.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2015, 21:04:02 kirjoittanut Sawo »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #733 : 16.09.2015, 21:31:38 »
Laihallahan se käy tyhjää, mutta eipähän se kerro tilanteesta kuormalla. Toisiopiiri vallankin on yleensä säädetty siten että sieltä otetaan "kaikki" eli seos reilusti sakealle. Käännä vaan hiukka rikkaammalle tyhjäkäyntiäkin, käy nätimmin ja ei puudu parkkipaikakveivailussa niin herkästi.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88 + 740 GL '88
« Vastaus #734 : 16.09.2015, 21:34:46 »
Täytyy hiukan ruuvata kun seuraavan kerran mittarin äärelle pääsee. Nyt täytyy kysyä jotta missä tyhjäkäynnin seosruuvi on? Löytynee tosin haullakin...
Tyhjäkäynnillä tuntuu hiukan välillä "rykivän" mutta muuten tuntuu pyörivän kohtuu hyvästi.

http://smg.photobucket.com/user/arnagath/media/tekniikka/solexcisac1.gif.html Tollanen löyty 10sek googlettelun jälkeen, ruuvi löytynee siis jostain tuosta edestä kaasuvivun luota?

Ja täytynee vielä kuitenkin tutkailla bräkleenin kans imuvuotoja jos vaan muistaa.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2015, 22:17:41 kirjoittanut Sawo »

 

Carcom Oy  Elekma